Lyhyt kommentti edelliseen viitaten. IF ja Fennia ovat nykyään firmoja, joilta vakuutusta voi lähteä kyselemään liittojen ulkopuolelta. Mulle on toistaiseksi kysymysmerkki, että miten liiton vakuutukset menee ja kenen kanssa ne on. Joku hämärä muistikuva on, että Pohjolalta olisi ainakin vapaaotteluliiton lisenssivakuutus, BJJ-liiton kuviot sen sijaan on ihan hukassa.
IF vaatii nykyään keskittäjäasiakkuuden, eli pitäisi olla vähintään kolme vakuutusta kyseisessä firmassa. Tyyliin liikenne, koti ja tapaturma. Mulla kaatui siihen, koska en jaksanut ruveta vakuutuksiani puljaamaan, eikä IF pärjää hintakilpailuissa noille muille kenen asiakas olen ollut.
Fennialta sen sijaan saa IF:iin verrattuna edullisen tapaturmavakuutuksen, jos nyt ei ole kovin pahasti monivaivainen. Kattavuus on vielä vähän kysymysmerkkinä, mutta pitää tutustua papereihin, kun ne toivottavasti tässä piakkoin saa kouraansa. Olen käsityksessä, että tuon pitäisi kattaa harrastamisen sekä kilpailun, ja tietyin rajoituksin myös kuvaukset ja leikkaukset kamppailulajissa syntyneestä vammasta. Vapaaottelun ovat molemmat firmat sulkeneet vakuutetuista lajeista ulos, mutta se ei itseäni suoraan kosketa.