Vakuutus vapaaottelun harrastajalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Totta. Eli mitä se maksaa ilman että siellä on kaikki muu? Niin sen vois mieluummin ilmoittaa.

Fenniasta ei saa tapaturmavakuutusta urheilulaajennuksella, jos ei ole vähintään kolmea vakuutusta siellä. Näin minulle kerrottiin kun noita hintoja selvittelin.

Taitaa tuo If olla halvin paikka noista, mitkä eivät vaadi, että olisi muitakin vakuutuksia samassa puljussa.

Taitaa tuo If olla halvin paikka noista, mitkä eivät vaadi, että olisi muitakin vakuutuksia samassa puljussa.
Taitavat myös tuolla tehdä rahaa vielä aika kivasti, eiköhän lajien suosio vain kasva edelleen. Eri asia sitten lajit joissa liitto tarjoaa vakuutukset.

Kamppailu-urheiluvakuutukset eivät kyllä ole mikään erityisen kannattava bisnes. Ei etenkään, jos vakuutuksen ottajista huomattava osuus on kilpailijoita, joille sattuu aika paljon vahinkoja.
Niin. En tosiaan tiedä mitään faktoja, mutua vaan ja meni ilmeisesti metsään. :)

Eiköhän aika moni ota vakuutuksen vaikka vain reenaa. Tuntuu tuolla reeneissäkin käyvän kaikenlaista. Tai no, ainakin itse otin heti ettei jälkeenpäin harmittele. :D

Totta. Eli mitä se maksaa ilman että siellä on kaikki muu? Niin sen vois mieluummin ilmoittaa.

Mulla on kaikki vakuutukset Pohjolassa, mut sanoivat että vapaaotteluun eivät mulle edes tarjoa mitään niin sille on vakuutus erikseen IF:llä. Mulla on siis vain ja ainoastaan vapariin vakuutus IF:ltä, ja maksaa sen ~200€/vuosi.

Maksaa abaut samanverran koti,matka,tapaturma ja toi urheilu mitä sinun ifin vakuutus. Ilman oli muistaakseni kallis. En tiedä mikä ifillä se maksimikorvaussumma on, mutta muistelisin kattoneeni että fennialla abaut kerran sen polven leikkaa jos paskaksi menis ja jos uusimaan joutuis ni sitten loput omasta pussista.

Jos tiedät niin olisi mielenkiintoista kuulla mikä Ifin vakuutuksessa on maksikorvaussumma.

Maksaa abaut samanverran koti,matka,tapaturma ja toi urheilu mitä sinun ifin vakuutus. Ilman oli muistaakseni kallis. En tiedä mikä ifillä se maksimikorvaussumma on, mutta muistelisin kattoneeni että fennialla abaut kerran sen polven leikkaa jos paskaksi menis ja jos uusimaan joutuis ni sitten loput omasta pussista.

Jos tiedät niin olisi mielenkiintoista kuulla mikä Ifin vakuutuksessa on maksikorvaussumma.

Mutulla heittäen (ei ole nyt vakuutuskirjaa käsillä) korvaus oli 35k-50k. Vakuutuksen hinta 100e omavastuulla korvauksen ollessa 35k asti ~170e. Omavastuu 0e korvaus 50k asti hinta 200-220e.
Voin tarkistaa nuo vielä kohan kotia pääsen.

Omavastuu 0e korvaus 50k asti hinta 200-220e.
Voin tarkistaa nuo vielä kohan kotia pääsen.
Tuota luokkaa se oli, en löytänyt lappusia tähän hätään.

No niin eiköhän vakuutusmiehet nuokin ole laskeneet ainakin jokseenkin kohdilleen. Eli rahalla saa kyllä enemmän vastinetta Ifillä jos oikein huonosti käy. Fennialla siis omavastuu nolla euroa ja vakuutus koskee tapaturmia ei rappeuma tai rasitusvammoja.

Kerronpa nyt tänne mitä kuulin kun kävin asiaa tänään parissa puljussa kyselemässä: ennestään olemassaolevat vakuutukseni ovat Lähivakuutuksella ja tapaturmavakuutukseen olisi tarjolla jonkinlainen urheiluturva, joka kyllä kattaa monenmoista extreme- ja kontaktilajia mutta juuri vapaaottelu on erikseen mainittu sellaisena toimintana mitä ei vakuuteta lainkaan. Kun kysyin syytä moiseen vastaus oli "No mutta onhan se vähän eri hommaa" (ja virkailijan ilme jatkoi: "siinähän tapetaan ihmisiä eikä sitä harrasta kuin hullut, niinkuin sinä!").

IF:llä palvelu oli asiallista mutta ehtoja on muutettu vuoden vaihteesta niin että kontaktilajit kattavaa vakuutusta myydään vain vakuutuksensa keskittäneille asiakkaille, ja niitä vakuutuksia pitäisi sitten olla 3, eli koti- ja tapaturmavakuutusten päälle pitäisi vielä ottaa esim. henkivakuutus (auton omistajille tämä on tietysti helpompaa). Saamassani tarjouksessa urheiluturva tuo lisähintaa reilut 280€. Tietysti rahalle sitten saa vastinettakin mutta mutta... Taidan vielä soittaa huomenna Fenniaan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
- -
IF:llä palvelu oli asiallista mutta ehtoja on muutettu vuoden vaihteesta niin että kontaktilajit kattavaa vakuutusta myydään vain vakuutuksensa keskittäneille asiakkaille, ja niitä vakuutuksia pitäisi sitten olla 3, eli koti- ja tapaturmavakuutusten päälle pitäisi vielä ottaa esim. henkivakuutus (auton omistajille tämä on tietysti helpompaa). Saamassani tarjouksessa urheiluturva tuo lisähintaa reilut 280€. Tietysti rahalle sitten saa vastinettakin mutta mutta... Taidan vielä soittaa huomenna Fenniaan...

Helvetti että kävi hyvä säkä että otin IF:ltä tuon jo viime vuoden puolella niin ei tarvi sinne mitään muuta keskittää! Vaihdoin sieltä autovakuutuksetkin pois viime vuonna niin hinnat tippui puoleen, kaskon osalta siis, sisällön pysyessä pääosin samana.

Tosin nyt varmaan käy sitten niin, että alkavat heikentää ehtoja tai nostaa hintaa sikana joka vuosi kunnes kipuraja ylittyy ja sitten voi halutessaan sopia "uudenlaisesta" vastaavasta vakuutuksesta (mikä velvoittaa tuohon keskittämiseen) tai vaihtaa palveluntarjoajaa. Kyllä ne temput osaa...

Ja ihan tiedoksi etteivät muut tuhlaa aikaansa: äsken soitteli virkailija Pohjolasta tarjouspyyntöni perään, eivät kuulema vakuuta vaparin treenaamista hekään :jahas: Fenniasta sen sijaan tuli tarjous, en ole jaksanut vielä tuohon tarkemmin perehtyä.

Ja ihan tiedoksi etteivät muut tuhlaa aikaansa: äsken soitteli virkailija Pohjolasta tarjouspyyntöni perään, eivät kuulema vakuuta vaparin treenaamista hekään :jahas:
Juu, tässäkin ketjussa tainnut mainita että muut vakuutukset on Pohjolassa mutta vapaaottelua ei vakuuteta ollenkaan millään rahalla.

Tuo IF:in muutos onkin kans aika jännä, jos nyt tuon vaparin alottaisi uudelleen... siellä oli siis mulla vielä kun harrastin. En kyllä ole vaihtamassa muita vakuutuksia pois Pohjolalta, tai eihän sitä tiedä... olin jo harkinnut jos jossain vaiheessa keskittäis pankit ja vakuutukset OP-Pohjolaan, että sen takia sitten muidenkin vakuutuksien vienti IF:iin on pieni kynnys.

Onko ihmisillä ihan viimeajoilta kokemuksia näistä vakuutuksista? Onko sbjjl:llä joku vakuutuskumppani jolta saisi edullisesti? Muuten mitä suosittelette ihmiselle joka harrastelee bjj:tä ja punttia. Onko pakko ottaa laajaa, tuleeko kuinka kalliiksi verrattuna ehkä suppeampiin. Itse otan myös selvää kyl näistä loppupeleissä tarkemmin, mut jos jollain on tietoa nii kiitän etukäteen.

Mä ite tossa soittelin Pohjolaan pari viikkoa sitten ja kyselin että kattaako urheilulaajennus kamppailulajeissa sattuneet vammat niin sanoivat, että jos se on harrastustoimintaa (eli ei kilpailuihin tähtäävää / ei kisaa) niin sitten se korvaa.

IF:ltä mullakin oli vakuutus kolme, neljä vuotta sitten, kun viimeksi aktiivisemmin harrastin. Nyt kun rupesin taas virittelemään hommia uudestaan, niin edessä olisi myös noiden vakuutusten aktivointi. Sikäli mikäli se jotain kiinnostaa, niin voin ensi viikon alusta kirjoitella jotain, kun saan asian vireille.

Lyhyt kommentti edelliseen viitaten. IF ja Fennia ovat nykyään firmoja, joilta vakuutusta voi lähteä kyselemään liittojen ulkopuolelta. Mulle on toistaiseksi kysymysmerkki, että miten liiton vakuutukset menee ja kenen kanssa ne on. Joku hämärä muistikuva on, että Pohjolalta olisi ainakin vapaaotteluliiton lisenssivakuutus, BJJ-liiton kuviot sen sijaan on ihan hukassa.

IF vaatii nykyään keskittäjäasiakkuuden, eli pitäisi olla vähintään kolme vakuutusta kyseisessä firmassa. Tyyliin liikenne, koti ja tapaturma. Mulla kaatui siihen, koska en jaksanut ruveta vakuutuksiani puljaamaan, eikä IF pärjää hintakilpailuissa noille muille kenen asiakas olen ollut.

Fennialta sen sijaan saa IF:iin verrattuna edullisen tapaturmavakuutuksen, jos nyt ei ole kovin pahasti monivaivainen. Kattavuus on vielä vähän kysymysmerkkinä, mutta pitää tutustua papereihin, kun ne toivottavasti tässä piakkoin saa kouraansa. Olen käsityksessä, että tuon pitäisi kattaa harrastamisen sekä kilpailun, ja tietyin rajoituksin myös kuvaukset ja leikkaukset kamppailulajissa syntyneestä vammasta. Vapaaottelun ovat molemmat firmat sulkeneet vakuutetuista lajeista ulos, mutta se ei itseäni suoraan kosketa.

BJJ liiton solmima vakuutuskin on aivan persiistä kun siellä on ehto "Voimanponnistuksen ja liikkeen aiheuttaman venähdysvamman hoitokuluina ei
korvata magneettitutkimusta eikä leikkaustoimenpiteitä."

Mulla on pohjolan kautta hoitokuluvakuutus urheilulaajennuksella, en muista tarkalleen mutta maksaa about 200€/vuosi. Omavastuu 10%. Sieltä löytyy juurikin tuo ylläoleva maininta, joten kun lukkopainitreeneissä venähti alaselkä ja magneettikuvauksiin piti mennä, niin ajattelin etteivät tietenkään maksa. Maksoivat sitten kuitenkin pari kertaa erikoislääkärillä ja kuvaus yht. noin 700€, josta siis tuli maksettavaa 70€.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom