Vakuutukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Biggz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
reino sanoi:
Palloilulajit ovat loukkaantumisalttiita. Ja tylsiä.

Pohjola varmasti haluaa itkeä myyvänsä superlisenssiä tappiolla, mutta en usko että kokonaisuutena Judoliiton lisenssibisnes on Pohjolalle tappiollinen. Tai sitten kyse on aivan ihmeellisestä hyväntekijäfirmasta. ;) Siinähän on kyse koko paketista, eli aikuisten (super) sekä A- ja B- ja pikkujunnujen lisenssit.

Nimenomaan, superlinsessi tulee maksetuksi ja tuotto tehtyä junnujen lisensseistä saaduilla katteilla. Itse superi on silti yhä tappiollinen kuten totesin.

reino sanoi:
Eli jos kuolen, saan Ifiltä yli 15 000 euroa enemmän kuin judoliitolta!11!! Kyllä nyt kannattaa kuolla. Yllä olevan laskelman mukaan joko minä olen ymmärtänyt jotain karkeasti väärin tai sitten Pohjolan lisenssin ostavia judokoita kusetetaan rankasti.

Kysymys: oletko saanut nuo ehdot keskittämällä kaikki vakuutuksesi ifiin vai teitkö sinne pelkän tapaturmavakuutuksen?

Armas sanoi:
Kysymys: oletko saanut nuo ehdot keskittämällä kaikki vakuutuksesi ifiin vai teitkö sinne pelkän tapaturmavakuutuksen?

Kaikki mahdolliset vakuutukset on keskitettynä IFiin. Sitähän ne varmaan edellyttää. Voisi olla nihkeää yrittää pelkkää tapaturmavakuutusta maustettuna vaarallisilla lajeilla. ;) Mutta kannattaa itse kunkin vertailla ja kilpailuttaa.

reino sanoi:
Kaikki mahdolliset vakuutukset on keskitettynä IFiin. Sitähän ne varmaan edellyttää. Voisi olla nihkeää yrittää pelkkää tapaturmavakuutusta maustettuna vaarallisilla lajeilla. ;) Mutta kannattaa itse kunkin vertailla ja kilpailuttaa.

Mitä veikkaat, paljonko 18v persaukinen opiskelija, mutta täyspäiväisesti reenaava kilpailija, saa alennusta kaiken kattavaan tapaturmavakuutukseensa keskittämällä? Tahtoo siis sanoa, että ne kisaajat jotka eniten vammautuvat, harvemmin ovat sitä porukkaa joilla on kalliita auto-vene-mökki-purjekone-moottoripyörä-koti-jne. vakuutuksia keskitettäväksi.

Meillä "vanhuksilla" on tilanne jo hiukan eri, on mitä keskittää samalla kun vammautumisriskikin on jo aika pieni ;)

Armas sanoi:
Mitä veikkaat, paljonko 18v persaukinen opiskelija, mutta täyspäiväisesti reenaava kilpailija, saa alennusta kaiken kattavaan tapaturmavakuutukseensa keskittämällä? Tahtoo siis sanoa, että ne kisaajat jotka eniten vammautuvat, harvemmin ovat sitä porukkaa joilla on kalliita auto-vene-mökki-purjekone-moottoripyörä-koti-jne. vakuutuksia keskitettäväksi.

Näin se menee. ;) Mutta kukapa on väittänytkään, että elämä olisi reilua. Sitäpaitsi se 18v ei hengästy randorissa läheskään samaan malliin kuin tämmöiset vanhukset.

Nuoriso voi tietysti koittaa uhkailla että "meidän iskä keskittää Humvee-moottoritorpedovene-mökki-zeppeliini-moottoripyörä-koti-jne. vakuutuksensa sekä edustamansa yrityksen vakuutukset muualle" jossei sopivaa vakuutusta tule. ;)

reino sanoi:
Mutta kukapa on väittänytkään, että elämä olisi reilua.

En ainakaan minä. Ja siksi mun pointti olikin se, että nykyinen lisenssi-systeemi on rakennettu juuri noiden nuorten kilpailijoiden ehdoilla. +200 eukkua/vuosi on kallis vakuutus kuntoilijalle, joka käy pari kertaa vuodessa persereikäshiaissa, mutta halvin mahdollinen mm. maajoukkueen jäsenille. Ei ole reilua ei, mutta näin sen on mentävä, jottei aktiivien vakuutusmaksut kohoa pilviin ;)

If:llä kaikki vakuutukset tällä hetkellä, IOL.n jäsenenä muistaakseni 11% alennus.
Eli tuo urheiluvakuutus n.120 e/ vuosi, kuolemantapauksen kohdalla korvaussummaa hivenen alennettu.
Joku noista olkapäistä vaihteeksi puhui. Itsellä yksityisen kautta maksoi n.1800mk/ olkapää; vastaanotto, leikkaus, anestesia ja 1 hoitopäivä. Oli niin selvät vammat ettei röntgen- tai magneettikuvia otettu. Mielestäni aika halvalla tulivat kuntoon.

EDIT: siis vapaa-ajan vakuutus ja noi urhelurajoitukset poistettu

Mulla on Tapiolan vakuutus. Kallis on, n.300€/vuosi, mutta kattaa siis kaikki urheilulajit (muistaakseni BASE hyppy oli ainoa rajoitus) ja kilpailut SUOMESSA. Kaikki korvaukset on tullut mukisematta ja tämän takia en vaivaudu muutaman kympin takia yhtiötä vaihtamaan...Mulle tuo terveys ei oo rahassa mitattavissa ja oisin ollu muutaman kerran todella kusessa ilman toimivaa vakuutusta. Säästää sitä rahaa sitten jossain muussa...

Miinuksiakin tosin on, ei kata fysioterapiaa, mikä on aika kallista. Tosin eipä taida moni vakuutus sitä korvata tai jos korvaa, niin se on jo luxus :)

Sickboy sanoi:
If:llä kaikki vakuutukset tällä hetkellä, IOL.n jäsenenä muistaakseni 11% alennus.
Eli tuo urheiluvakuutus n.120 e/ vuosi, kuolemantapauksen kohdalla korvaussummaa hivenen alennettu.

EDIT: siis vapaa-ajan vakuutus ja noi urhelurajoitukset poistettu
Mulla on kans IOLn kautta vapaa-ajan tapaturmavakuutus tuolta IFiltä. Laitoin viestiä että paljoko maksaa sellainen laajennus joka kattaa kamppailulajit(KM, MMA ja kuntonykä). Painotin vielä että en aio kilpailla vaan pelkästään harjoitella. Tadaa, 363 euroa vuodessa maksaisi! :hyper:
Kyllä söi miestä kun täällä puhuttiin jostain seittemästä kympistä. Taitaa olla joku naamaraja et mä joudun maksamaan enempi. :jahas:
Pitänee kysellä Pohjolasta ku siellä on kotivakuutus ja autonvakuutukset.

No nii, tulihan sieltä halvempiakin vaihtoehtoja. Fenniassa 87 juroo/vuosi, sisältää vapaa-ajan tapaturma vakuutuksen urheilulaajennuksella. Korvaa vapaa-ajalla sattuneita vammoja 17 keuroon asti, harjoituksissa tai kilpailuissa sattuneita 3 keuroon asti. Omavastuu 0 euroa. Ihan tyytyväinen olen, olisi tuo korvaussumma voinut suurempikin olla, mutta jo tuolla 3000 eurollakin laittaa monta leegoa uusiksi tai tähystää polvea.
Parasta tuossa on se, että oikeasti korvaa treeneissä sattuneet vammat, tosin kuin esim. Pohjolan vakuutus. " Ei korvaa lajinomaisissa harjoituksissa sattuneita vammoja".
Aivan heti en saanut vakuutusta voimaan kun on muutaman kuukauden tuore sormivamma mitä niiden pitää osastolla miettiä. Mun tsägällä nyt hajoaa jotain ennenkun se vakuutus ehtii tulla voimaan.

GynoTissi sanoi:
No nii, tulihan sieltä halvempiakin vaihtoehtoja. Fenniassa 87 juroo/vuosi, sisältää vapaa-ajan tapaturma vakuutuksen urheilulaajennuksella. Korvaa vapaa-ajalla sattuneita vammoja 17 keuroon asti, harjoituksissa tai kilpailuissa sattuneita 3 keuroon asti. Omavastuu 0 euroa. Ihan tyytyväinen olen, olisi tuo korvaussumma voinut suurempikin olla, mutta jo tuolla 3000 eurollakin laittaa monta leegoa uusiksi tai tähystää polvea.

Miten sulla on tollanen lajiklausuuli? Mulla nimittäin ei ole erikseen eroteltu, vaan oli se sitten vapaa-ajalla tai treenissä/kisassa tapahtunut äksidentti, niin 17 kiloeuroon saakka korvaavat. Fennia on iloisesti maksellut vissiin jo päälle kymppitonnin edestä mun olkapääleikkauksia (2kpl) samaan vammaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hgw sanoi:
Miten sulla on tollanen lajiklausuuli?
No kun vaan on, tollaset oli ehdot. Ota tai jätä. Kyllä toi urheilulaajennuksen 3000 antaa kuitenkin jo jonkinlaisen suojan. Tietysti jos oikeen pahasti vammautuu niin ei tolla monia leikkauksia maksella se on selvä.
Jos ne on tiukentaneet ehtoja viimeaikoina?

GynoTissi sanoi:
No kun vaan on, tollaset oli ehdot. Ota tai jätä. Kyllä toi urheilulaajennuksen 3000 antaa kuitenkin jo jonkinlaisen suojan. Tietysti jos oikeen pahasti vammautuu niin ei tolla monia leikkauksia maksella se on selvä.
Jos ne on tiukentaneet ehtoja viimeaikoina?

Mä olen vissiin tullut liian kalliiksi niille, sori. :nolo:

edit: tosin meillä kahden hengen talouden kaikki vakuutukset köntässä, en tiedä onko sillä vaikutusta.

:wanha: Nostan tän vanhan ketjun ylös kun ei viitsi uutta osittain samasta aiheesta aloittaa...:wanha:
Oletetaan, että olisin menossa jonkun lajiliiton järjestämiin kisoihin, joissa on oltava sekä kilpailulisenssi että voimassa oleva vakuutus, joka korvaa lajin kilpailuissa ja harjoituksissa tapahtuneet vahingot.
En halua maksaa pohjolan kallista superlisenssiä, vaan ostan vain kilpailulisenssin liitolta.
Sitten teen erään vakuutusyhtiön kanssa vakuutussopimuksen, jonka osana on vapaa-ajan tapaturmavakuutus urheilulisällä, joka korvaa myös kilpailuissa tapahtuneet vahingot. Teen vakuutussopimuksen, vakuutusyhtiön täti täyttää lajiliiton kaavakkeen jossa vakuutusyhtiö ilmoittaa että minulla on heiltä ostettu, voimassa oleva vakuutus joka kattaa kilpailussa sattuneet vahingot. Vakuutus astuu voimaan heti, lasku koko vuoden mittaiselta vakuutuskaudelta tulee postissa sitten joskus.
Kilpailut ovatkin jo pian, menen niihin, esitän lajiliiton vaatiman vakuutustodistuksen ja kilpailulisenssin. Kisoissa ei satu mitään haaveria.
Seuraavalla viikolla postista tipahtaa vakuutusmaksu. Soitan vakuutusyhtiöön ja ilmoitan, etten otakaan vakuutusta, olen saanut paremman tarjouksen jostain muualta.
Selvisinkö siis pelkällä lisenssin ostolla? En ole aikeissa käydä muissa kisoissa vähään aikaan, joten koko vuoden superlisenssin ostaminen tuntuu turhalta.
Mitään lakia tuossa ei kaiketi rikota? Vakuutussopimuksenhan voi purkaa koska tahansa, ja ennen maksun eräpäivää sen voi perua kokonaan. Mutta vakuutus oli silti voimassa kisojen aikana, koska se astui heti tekohetkellä voimaan?
Kysehän on siis pelkästä pohdinnasta ja hypoteeista.

Mites noi vakuutukset nykyään?

Eli vakuutuksen pitäis kattaa kilpailu ja harjoittelu ainaki thainyrkkeilyssä, lukkopainissa ja vaparissa.

Pohjolalta ei saa kaiken kattavaa vakuutusta, kuten ei myöskään Turvalta. Fennia vaatii vähintään kotivakuutuksen samaan yhtiöön jotta urheilurajoituksen saa poistettua. IFillä sikahinnat ainakin ilman keskittämistä..

Kellään hyviä ideoita?

Sama kysymys kuin yllä. Olen jo pari vuotta yrittänyt etsiä vakuutusta, joka kattaisi myös kamppailulajit, voimailulajit (heh), ratsastuksen yms. vaan ei tunnut löytyvän. Joka lajiin liiton kautta tulisi maksamaan hunajaa ja kun sattuu harrastamaan mitä milloinkin niin olisihan se järkevää, että voin mennä kummemmin suunnittelematta vaikka ratsastamaan ja jos haveri sattuu niin vakuutusyhtiö ei ole linjalla "urheilulajeista sauvakävely on hyväksytyllä listalla".

Liittoni kautta minulla on tapaturmavakuutus, mutta sillä ei tee mitään.

Samoin etsin sellaista vakuutusta, että jos töissä rikon itseni niin pääsen yksityislääkärille tarvittaessa. Työpaikkani käyttää Medivireen palveluja, mutta esim. leikkaukseen joutuvat päätyvät sitä kautta piiiitkän kunnallisen jonon perään.

Ifi ja tapiola ainakin tarjoaa vakuutuksia. Itselläni ollut molemmissa ilman suurempia ongelmia kattaen mm. vapaaottelun ja lukkopainin. Kalliitahan ne on, mutta omavastuu 0e on sen arvoista.

Suositut

Back
Ylös Bottom