Vakuutukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Biggz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kyselisin, että onko teillä kellään minkäänlaista henkilökohtaista urheiluvakuutusta tai vastaa, joka kattais kamppailutreeneissä tai vapaa-ajan harrastuksissa sattuneiden haavereiden kustannukset?
Tossa treeni/ravinto puolella vähän kirjoittelinkin, että olkapää tosiaan meni sijoiltaan 3 vko sitten. Jonottaa en jaksa keskussairaalaan vaan yksityisen kautta oon menos.. maksaa vaan hunajaa.. et aattelin pistää kyl vakuutusasiat kuntoon heti ku tästä tervehdyn.
Eli jos jollain on, niin vois vähän kertoo paljonko kustantaa ja minkä yhtiön vakuutus on kyseessä.

Kitoos... :)

Mulla on If- yhtiön vakuutus, kattaa kaiken, vapaaotteluun saakka, ~150 e vuodessa. Kannattaa olla joku vakuutus, vaikka treenaisi vain ilokseen eikä kilpailisi. Itse tosin kilpailen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
BJJboy sanoi:
Mulla on If- yhtiön vakuutus, kattaa kaiken, vapaaotteluun saakka, ~150 e vuodessa. Kannattaa olla joku vakuutus, vaikka treenaisi vain ilokseen eikä kilpailisi. Itse tosin kilpailen.

Aijaa. No ei oo kyl ollenkaa paha hinta!! Rupes vain vähän vituttaan ku ei oo aiemmin tullu otettua asioista selvää :( Emmä ollukaa niin kovaa tekoo mitä joskus oon luullu :D Onkohan nois omavastuu kuinka paljon? Täytyy lähtee kiertään vakuutusyhtiöitä ja kyseleen vähän hintoi sekä ehtoi, kuhan pääsen tästä kuntoon....

Mulle tulee ainaki seuran kautta joku tollanen Pohjolan DO vakuutushässäkkä, maksaa muistaakseni jotain 60e/vuos. Lisenssistä siis puhun nyt.

Chd sanoi:
Mulle tulee ainaki seuran kautta joku tollanen Pohjolan DO vakuutushässäkkä, maksaa muistaakseni jotain 60e/vuos. Lisenssistä siis puhun nyt.

Oisko ihan harrastuslisenssi, eli ei kelpaa kilpailijoille?

Yleensä, jotta lisenssi kattaisi kilpailun, sen hintaluokka nousee moninkertaiseksi, ikävä kyllä. Esim. pohjolan judokoille tarjoama A-superlisenssi, mikä kattaa suunnilleen saman kuin tuo vakuutukseni, maksaa 200 e.

Kannattaa tehdä tarjouspyyntöjä useammalle vakuutusyhtiölle, niin löytää sen itselleen halvimman, kun vakuutuksen hintaan vaikuttaa ainakin ikä, laji mitä harrastaa ja kilpaileeko vai ei.

Jotkut tarjoaa tuon kamppailulajivakuutuksen halvemmalla, jos ottaa muitakin vakuutuksia samasta yhtiöstä, esim. kotivakuutuksen.

Biggz sanoi:
Eli kyselisin, että onko teillä kellään minkäänlaista henkilökohtaista urheiluvakuutusta tai vastaa, joka kattais kamppailutreeneissä tai vapaa-ajan harrastuksissa sattuneiden haavereiden kustannukset?

Eli jos jollain on, niin vois vähän kertoo paljonko kustantaa ja minkä yhtiön vakuutus on kyseessä.

Itselläni Pohjolasta tapaturmavakuutukseen lisätty urheilijalisä (niillä on erikseen myös urheilijavakuutus). Se tekee n. 100 euroa/ vuosi. En muista ulkoa mitä ja mihin asti se korvaa, mutta oli muistaakseni kyllä ihan kattava.

BJJboy sanoi:
Oisko ihan harrastuslisenssi, eli ei kelpaa kilpailijoille?

Yleensä, jotta lisenssi kattaisi kilpailun, sen hintaluokka nousee moninkertaiseksi, ikävä kyllä. Esim. pohjolan judokoille tarjoama A-superlisenssi, mikä kattaa suunnilleen saman kuin tuo vakuutukseni, maksaa 200 e.

Kannattaa tehdä tarjouspyyntöjä useammalle vakuutusyhtiölle, niin löytää sen itselleen halvimman, kun vakuutuksen hintaan vaikuttaa ainakin ikä, laji mitä harrastaa ja kilpaileeko vai ei.

Jotkut tarjoaa tuon kamppailulajivakuutuksen halvemmalla, jos ottaa muitakin vakuutuksia samasta yhtiöstä, esim. kotivakuutuksen.

Mun mielestä toi kyl katto kilpailutki, kun viimeeks hajos leuka ja meni vakuutuksen piikkiin sitte polilla käynti.

Mun vapaa-ajan tapaturmavakuutus on Fenniassa, laajennettuna kisa & harjoitus tapaturmien varalta, korvaavat 17K euroon saakka hoitokulut, omavastuu nolla. Toi kustantaa ~80e, mutta meillä on kaikki muutkin vakuutukset samassa kasassa.

Ensin oli lisenssivakuutus yhteen lajiin, mutta kun niitä olisi sitten pitänyt olla useampiakin, päädyin Pohjolan laajennettuun vapaa-ajan vakuutukseen (vai mikä piru se nyt oli) 54.85/vuosi. Saan vaikka kiivetä seinälle ja pudota sieltä, kunhan en kilpaile tai harjoittele kilpailua varten. Ovat maksaneet ihan sujuvasti kaikki kolhut enempiä kyselemättä, ehkäpä olen vain aina onnistunut hajoamaan niin uskottavasti? Eikä korvauksissa ole edes mitään omavastuu-osuutta, hyvä juttu köyhälle...

IF:n vakuutus minullakin. Eli normaali tapaturmavakuutus ilman urheilurajoitusta. Ei omavastuuta ja kuolemanvarakorvaus minimissä ja vammakuluistakin taisin hieman kiristää... Noin 100e kustantaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Liiton harrastajalisenssi, otin kun treeneissä alkoi näyttää siltä että jotain vois tosiaan sattua. Ei korvaa kilpailuja tms mutta muuten kyllä ihan hyvin. Hintaa oli joku 45e tai jotain / vuosi. Pitää katsoa ensi vuonna jos vaihtaisi tohon laajennettuun vapaa-ajan vakuutukseen. Kattais muutkin harrasteet...

Kyselin tässä juuri Pohjolalta vakuutuksista.

Tällä hetkellä meikäläisellä on se niiden junioripaketti joka sisältää koti-, matka- ja tapaturmavakuutuksen. Tapaturmavakuutus EI kata kamppailu-, kontakti- ja itsepuolustuslajien parissa puuhastelua. Poisluettuja ovat myös voimailulajit, kehonrakennus ja tsiljoona muuta lajia. Vakuutukseen on mahdollista ottaa urheilulaajennus joka EI kuitenkaan ole voimassa kilpailuissa tai otteluissa, valmennusohjelman mukaisissa harjoituksissa (wtf?) eikä lajeille ominaisissa harjoituksissa (WTF?).

Yritin kuitenkin tilata tuon laajennuksen. Yllätysyllätys se ei onnistu koska minulla on tuollainen vakuutuspaketti vaan minun tuli ottaa erillinen tapaturmavakuutus (50 euroa) ja siihen urheilulaajennus (nyt jo yli 120 euroa). Tuota torsoa tapaturmavakuutusta ei kuitenkaan saisi poistettua paketista joka nyt on voimassa joten tuo 120+ tulisi lisää nettolaskuun..

Pitäisiköhän selvittää mitä helvettiä ovat "lajeille ominaiset harjoitukset" joita ei edes laajennus kata. Ja niin, minulle ei ainakaan tarjottu minkäänlaista vakuutusta joka kattaisi kilpailutoiminnan. Tullee firman vaihto jossain vaiheessa eteen..

Taisin maksaa Pohjolan judokisalisenssistä tälle vuodelle muistaakseni 240 euroa. Summasta suurin osa on vakuutusmaksua ja pieni osa menee liitolle.

dogi sanoi:
Kyselin tässä juuri Pohjolalta vakuutuksista.

Tällä hetkellä meikäläisellä on se niiden junioripaketti joka sisältää koti-, matka- ja tapaturmavakuutuksen. Tapaturmavakuutus EI kata kamppailu-, kontakti- ja itsepuolustuslajien parissa puuhastelua. Poisluettuja ovat myös voimailulajit, kehonrakennus ja tsiljoona muuta lajia. Vakuutukseen on mahdollista ottaa urheilulaajennus joka EI kuitenkaan ole voimassa kilpailuissa tai otteluissa, valmennusohjelman mukaisissa harjoituksissa (wtf?) eikä lajeille ominaisissa harjoituksissa (WTF?).

Yritin kuitenkin tilata tuon laajennuksen. Yllätysyllätys se ei onnistu koska minulla on tuollainen vakuutuspaketti vaan minun tuli ottaa erillinen tapaturmavakuutus (50 euroa) ja siihen urheilulaajennus (nyt jo yli 120 euroa). Tuota torsoa tapaturmavakuutusta ei kuitenkaan saisi poistettua paketista joka nyt on voimassa joten tuo 120+ tulisi lisää nettolaskuun..

Kuulutko johonkin seuraan? Jos seurasi kuuluu johonkin liittoon, esim. karateliittoon, niin sieltä voi ottaa sen lisenssin, joka ei ole enää niin hirvittävän hintainen ja kattaa tosiaan kaikki treenit ja kilpailutkin. Mutta jos et kuulu mihinkään seuraan, niin silloin kaikki vakuutusmaksut maksavat hunajaa ja niissä on siltikin noita tiettyjä rajoituksia. Mulla itsellä maksavat kaikki vakuutusmaksut yhteensä 186e/vuosi; Lähivakuutuksesta nuorisovakuutus & Pohjolasta karateliiton A-superlisenssi. Niihin kuuluu; karateliiton lisenssi (kattaa treeni ja kilpailutoiminnan), koti-, tapaturma-, oikeusturva- ja matkustusvakuutukset.

Kuulostaa kyllä järkyttävän hintaisilta nuo jätkän laskelmat.. :eek:

zori sanoi:
Taisin maksaa Pohjolan judokisalisenssistä tälle vuodelle muistaakseni 240 euroa. Summasta suurin osa on vakuutusmaksua ja pieni osa menee liitolle.

Aika sikahinta on.

Pitääkö se muuten paikkansa, että suurin yksittäinen syy judon kalliisiin lisenssimaksuihin on se, että nykyiselle päävalmentajalle J.P. "kuuden miljoonan dollarin mies" Metsolalle laitettiin aikanaan vakuutuksen piikkiin kaikki nivelet uusiksi kromivanadiinititanium-seoksesta? :D :D

reino sanoi:
Aika sikahinta on.

Pitääkö se muuten paikkansa, että suurin yksittäinen syy judon kalliisiin lisenssimaksuihin on se, että nykyiselle päävalmentajalle J.P. "kuuden miljoonan dollarin mies" Metsolalle laitettiin aikanaan vakuutuksen piikkiin kaikki nivelet uusiksi kromivanadiinititanium-seoksesta? :D :D

Eiköhän se syy ole yksikertaisesti siinä, että laji on niin loukkaantumisaltis, muistaakseni ykkönen vakuutusyhtiöiden vammatilastoissa. Juttuhan on niin, että Pohjola myy tälläkin hetkellä judon superlisenssiään tappiolla.

Itelläni on tuo lisenssivakuutus.. Pohjolan kautta. Hintaa 23e / vuosi ja kattaa tapaturmat treeneissä, treenimatkoilla ja kilpailuissa ilman omavastuuta.Eli aika jees. :hyper:

Tämän yhden lajin parissa tietysti vain..

Armas sanoi:
Eiköhän se syy ole yksikertaisesti siinä, että laji on niin loukkaantumisaltis, muistaakseni ykkönen vakuutusyhtiöiden vammatilastoissa. Juttuhan on niin, että Pohjola myy tälläkin hetkellä judon superlisenssiään tappiolla.

Palloilulajit ovat loukkaantumisalttiita. Ja tylsiä.

Pohjola varmasti haluaa itkeä myyvänsä superlisenssiä tappiolla, mutta en usko että kokonaisuutena Judoliiton lisenssibisnes on Pohjolalle tappiollinen. Tai sitten kyse on aivan ihmeellisestä hyväntekijäfirmasta. ;) Siinähän on kyse koko paketista, eli aikuisten (super) sekä A- ja B- ja pikkujunnujen lisenssit.

Pohjolan hyväksi on todettava, että (ainakin muutama vuosi sitten) systeemi oli se, että kaikkein nuorimmat junnut (esim. alle 12 v.) olivat automaattisesti Pohjolan vakuutuksen piirissä maksettuaan seuran jäsenmaksun. En tiedä paljonko liitto pulitti Pohjolalle siitä hyvästä per muksu, mutta mulle jäi sellainen käsitys että erittäin edullista oli. No, eihän noille pikkumuksuille ikinä tapahdukaan mitään että siinä mielessä riskitöntä.

Tsekkasin tuossa juuri oman vakuutusturvani. Minulla on Ifistä täysajan tapaturmavakuutus, johon on otettu lisäpykälä että kattaa myös ns. vaaralliset lajit ja sekä harjoitukset että kilpailut. Alla vertailua.

If
Hoitokulut 8410 e
- omavastuu 0 euroa!!!
Pysyvä haitta 50470 e
Kuolema 16819
Hinta n. 100 euroa (+30 e Judoliitolle jos haluan kilpailla)

Judoliiton/Pohjolan superlisenssi
Hoitokulut 5000 e
- omavastuu 70 euroa
Pysyvä haitta 5000 e
Kuolema 1500 e
Hinta 217 e

Eli jos kuolen, saan Ifiltä yli 15 000 euroa enemmän kuin judoliitolta!11!! Kyllä nyt kannattaa kuolla. Yllä olevan laskelman mukaan joko minä olen ymmärtänyt jotain karkeasti väärin tai sitten Pohjolan lisenssin ostavia judokoita kusetetaan rankasti.

Yritin syksyllä etsiä myös halvempia vaihtoehtoja Pohjolan judolisenssiin. Esim. Pohjantähti vakuutusyhtiöllä oli saatavana "kamppailulaajennus", jonka saa vain jos on kotivakuutus samasta firmasta (lisäpaketin hinta noin 70 euroa).

Itselläni homma tyssäsi siihen, että mulla on sen verran vanhoja loukkaantumisia (lähinnä polvet) , joten eivät suostuneet myötämään mulle kyseistä vakuutusta.

Suositut

Back
Ylös Bottom