Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
eihän ne stompit ja soccerkickit nyt niin brutaaleja oo!!?
Sitä mä en käsitä, miksi Pride ei hyväksy mattokyynärpäitä, mutta stomppailla saa vapaasti. Tietenkin voidaan ajatella siten, että kyynärpäät tekee helpohkosti vekkejä naamaan, ja ottelujen keskeyttämisriski kasvaa. Mutta kamppailulajissa stomppia en vain käsitä, siis aivan sairaan näköistä, kun joku hyppää ilmaan ja survasee kantapäällä lattiassa makaavaa vasten, vieläpä vaikka nuppiin. Kops. Ja yleisö diggaa. Huhuh.
Mut vaaransa on monessa lajissa. Joskus voi vain käydä huonosti, kuten sille miekkailijalle hiljattain.
http://www.yikers.com/video_mma_douglas_dedge_death.html
Aika omituisesti kuolee, liekö jotain pahempaa jo alla.
Nuo kyynärpäät on syvältä. Hyvä esimerkki just se Deweesin matsi TUF4:ssä. Järjetön vekki ku vähän altapäin tökkää kyynärpäällä. Loiseaun kyynärpäätyöskentelyä on kyl toisaalta ilo katella.
priden säännöt on täydelliset eli on socceria ja stomppia niinkuin kuuluukin olla. UFC:n kyynärä säännöt taas on hanurista, tulee vain cutteja ja näin ollen ref. stoppeja
Socker kickit / stompit / polvet maassa pitää olla mukana ettei painijat saa liian suurta etua kun voivat rauhassa shottailla ja ei saa pamauttaa nekkuun "koska säännöt kieltää". Stompeissa pitää tosin vetää täysi 0-toleranssi köysistä/verkosta kiinni pitämisestä. Keltainen kortti ensimmäisestä ja DQ jos vastustaja ei voi jatkaa matsia. Köysistä kiinni pitäessä pystyy stomppaa paljon kovemmalla voimalla ja toistuvasti , mihin ilman tukea ei oikein millään pysty. (Wandy vs Kondo).
Kyynärpäät vituttaa juuri cuttien takia joten ilman niitä voin elää. Jo kymmenen sentinkin liikeradala kun nirhasee vastustajan silmäkulmaa sopivasti kyynärpäällä niin "voitto" kotiin. Mikähän matsin aivan hiljattain joku teki tälläisen suorituksen matossa alla ollessa. En tosin muista kumpi matsin voitti kun en muista matsiakaan . UFC:ssä tietty.
Luin tuossa jotain vanhaa threadia silmänpohjan murtumista ym...
Osaatteko sanoa kuinka paljon vaparissa sattuu tuommoisia ns vakavampia loukkaantumisia harrastelijatasolla ,kuin myös kovemmissa karkeloissa???
osaisiko esim Joni K tai muut tietäväiset valottaa asiaa?Pistäkäähän kommenttia!
Itse olen vielä ihan noviisipaskahousu ja isommilta vammoilta olen toistaiseksi välttynyt mutta kyllähän nuo vammat miettimään pistää,mutta minkäs teet kun on pahemman sortin addikti kyseiseen lajiin iskenyt päälle! eka vuosi kun meni yötkin vain sängyssä hikoillen ja tekniikoita miettien ja kelaillen (pitäisi koko laji kieltää riippuvuutta aiheuttavien taipumustensa vuoksi);)
No joo tämähän meni mutta tosiaan... Kommentoikaa!