Vakavia loukkaantumisia vapaaottelussa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Stompit on kyllä aika brutaaleita ja ne voisi melkein kieltää..

Omasta damagesta: Toinen olkapää meni sijoiltaan alasviennissä ja toinen leikattu (ei tosin tapaturmaa).

Mun mielestä tuossa Dedgen tapauksessa tuomari tuli ihan hyvässä vaiheessa väliin vrt joihinki UFC matseihin, tai Vitorin koripallopomputukseen Hessin päällä tai ne vanhat World Combat jutut joissa polettiin kaverin naamaa urakalla häkin väliin.
Tuolle Dedgelle ei ton keskeytyksen jälkeen heti näytä mitään pahempaa käyneen ja sit vaan kippaa.

Mut ei kukaan vapaaottelua voi turvalliseksi väittää. Kuolemantapaus on ikävä asia eikä sitä yleensä kellekään toivo, mutta tiedostettava sekin on et mitä tahansa voi käydä kun sitä päätä aletaan hakkaamaan. Sitä varten se ei kuitenkaan pääasiallisesti ole.

Itellä ei vakavia loukkaantumisia. Sivuside polvesta operoitu ja erinäisiä pienempiä vammoja jotka ei oo välttämättä vaatinu mitään lääkinnällistä tai kirurgista hoitoa on varmaan tuhansia :)

Sitä mä en käsitä, miksi Pride ei hyväksy mattokyynärpäitä, mutta stomppailla saa vapaasti. Tietenkin voidaan ajatella siten, että kyynärpäät tekee helpohkosti vekkejä naamaan, ja ottelujen keskeyttämisriski kasvaa. Mutta kamppailulajissa stomppia en vain käsitä, siis aivan sairaan näköistä, kun joku hyppää ilmaan ja survasee kantapäällä lattiassa makaavaa vasten, vieläpä vaikka nuppiin. Kops. Ja yleisö diggaa. Huhuh. :eek:

Mut vaaransa on monessa lajissa. Joskus voi vain käydä huonosti, kuten sille miekkailijalle hiljattain.

eihän ne stompit ja soccerkickit nyt niin brutaaleja oo!!?
itse ainakin tykkään että ovat mukana.
nyt ei ainakaan tuu yhtään tapausta mieleen mikä ois ollu vaarallisempi tai brutaalimpi kuin normaali mättö.
niin ja kyllä ne soccerkickit vaarallisempia on ku stompit.

itse pidän vaarallisimpina slämmejä! niissä voi tulla todella pahaa jälkeä

eihän ne stompit ja soccerkickit nyt niin brutaaleja oo!!?
vanderlei-silva_kazuyuki-fujita.gif

Tossa tollanen puolihuolimaton. Tollasen kun pääsee vetäsemään puoliunessa konttailevaan kaveriin kunnon vauhdilla niin voi jälki olla ikävää.

mun mielestä stompit ja soccer kickit on edelleen ok. Joka jannu kuitenki nousee kehään vapaaehtoisesti. Snagari matseissa noi vois kieltää...

Sitä mä en käsitä, miksi Pride ei hyväksy mattokyynärpäitä, mutta stomppailla saa vapaasti. Tietenkin voidaan ajatella siten, että kyynärpäät tekee helpohkosti vekkejä naamaan, ja ottelujen keskeyttämisriski kasvaa. Mutta kamppailulajissa stomppia en vain käsitä, siis aivan sairaan näköistä, kun joku hyppää ilmaan ja survasee kantapäällä lattiassa makaavaa vasten, vieläpä vaikka nuppiin. Kops. Ja yleisö diggaa. Huhuh. :eek:

Mut vaaransa on monessa lajissa. Joskus voi vain käydä huonosti, kuten sille miekkailijalle hiljattain.

Katso vaikka se TUF4 matsi missä tulee se sika syvä haava kyynerpäälyönnistä. Todella kuvottavan näköistä kun veri suihkuaa kuin hanasta. Tuhoaa ainakin minun silmissä urheilullisuuden vaparista tuollaiset. :urjo:

Sehän on sitäpaitsi aina antikliimaksi jos matsi joudutaan lopettamaan kesken haavan takia. Esim. Fedor vs. Nog 2, Ortiz-Shamrock 2 tai Sakurai-Azevedo.

Sehän se PRIDEn reasoning on Reason, että eivät halua noita cut-stoppageja. Ja onhan ne vittumaisia.

Mun mielestä PRIDE sais kyllä lisätä kyynärpäät sääntöihinsä siitä huolimatta, ja olla poistamatta mitään, niin siinä olis hyvät säännöt.

Ortiz-Shamrock 2:sta ei kyllä pysäytetty haavan takia, eikä myöskään Ortiz-Shamrock 1:stä.

Nuo kyynärpäät on syvältä. Hyvä esimerkki just se Deweesin matsi TUF4:ssä. Järjetön vekki ku vähän altapäin tökkää kyynärpäällä. Loiseaun kyynärpäätyöskentelyä on kyl toisaalta ilo katella.

priden säännöt on täydelliset eli on socceria ja stomppia niinkuin kuuluukin olla. UFC:n kyynärä säännöt taas on hanurista, tulee vain cutteja ja näin ollen ref. stoppeja

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuo kyynärpäät on syvältä. Hyvä esimerkki just se Deweesin matsi TUF4:ssä. Järjetön vekki ku vähän altapäin tökkää kyynärpäällä. Loiseaun kyynärpäätyöskentelyä on kyl toisaalta ilo katella.

Ja mieti mikä huuto olisi esim. Iltalehdessä jos ZST:ssä joltain tulisi verta tuohon tahtiin.

Eihän se Shamrock-Ortiz 2 päättynytkään haavaan, muistin vain väärin.

priden säännöt on täydelliset eli on socceria ja stomppia niinkuin kuuluukin olla. UFC:n kyynärä säännöt taas on hanurista, tulee vain cutteja ja näin ollen ref. stoppeja

Tuossa olen kyllä täysin samaa mieltä!
Ufc:n säännöt suosii liikaa maassa makaavia kun maasta saa potkaista ylöspäin päähän mutta maassa makaavaa ei saa potkaista. Tulee hölmöjä tilanteita missä toinen tippuu esimerkiksi polvilleen ja sillon ei saa toinen monottaa päähän. Pridessä ei näe maassa makoilua läheskään niin paljoa kuin ufc missä toinen jää vaan oottelemaan että tuomari nostaa ylös tai vastustaja tulee mattoon.

..Ja minulla ei ole mitään mattokamppailua vastaan en vaan pidä siitä että siellä vaan makoillaan.

Onko syytä huolestua jos ei voi purra oikean puolen takahampaita yhteen? Tuli nyrkkeilysparris isku leukaan ja suu oli just sopivasti auki sinä hetkenä. Ihan normaalilta iskulta tuntui, mutta treenin loputtua kun hammassuojia otin pois, niin sattu aivan perkeleesti eikä saanu toisen puolen takahampaita yhteen. Kattoopi jos yön aikana vähän hellittäis, muuten arvauskeskukseen aamusta. Mietin vaan, että onko tommonen yleistä?

On se aika yleistä, mutta silti on syytä huolestua. Pidä kylmää siinä leuassa ja toivo, että turvotus laskee. Kun turvotus on laskennut, leukanivel on taas oikeassa asennossa ja hampaat osuu nätisti yhteen. Lääkärillä kannattaa toki käydä, mutta eipä sekään pysty mitään sanomaan niin kauan kun leuassa on turvotusta.

Socker kickit / stompit / polvet maassa pitää olla mukana ettei painijat saa liian suurta etua kun voivat rauhassa shottailla ja ei saa pamauttaa nekkuun "koska säännöt kieltää". Stompeissa pitää tosin vetää täysi 0-toleranssi köysistä/verkosta kiinni pitämisestä. Keltainen kortti ensimmäisestä ja DQ jos vastustaja ei voi jatkaa matsia. Köysistä kiinni pitäessä pystyy stomppaa paljon kovemmalla voimalla ja toistuvasti , mihin ilman tukea ei oikein millään pysty. (Wandy vs Kondo).

Kyynärpäät vituttaa juuri cuttien takia joten ilman niitä voin elää. Jo kymmenen sentinkin liikeradala kun nirhasee vastustajan silmäkulmaa sopivasti kyynärpäällä niin "voitto" kotiin. Mikähän matsin aivan hiljattain joku teki tälläisen suorituksen matossa alla ollessa. En tosin muista kumpi matsin voitti kun en muista matsiakaan :). UFC:ssä tietty.

Socker kickit / stompit / polvet maassa pitää olla mukana ettei painijat saa liian suurta etua kun voivat rauhassa shottailla ja ei saa pamauttaa nekkuun "koska säännöt kieltää". Stompeissa pitää tosin vetää täysi 0-toleranssi köysistä/verkosta kiinni pitämisestä. Keltainen kortti ensimmäisestä ja DQ jos vastustaja ei voi jatkaa matsia. Köysistä kiinni pitäessä pystyy stomppaa paljon kovemmalla voimalla ja toistuvasti , mihin ilman tukea ei oikein millään pysty. (Wandy vs Kondo).

Kyynärpäät vituttaa juuri cuttien takia joten ilman niitä voin elää. Jo kymmenen sentinkin liikeradala kun nirhasee vastustajan silmäkulmaa sopivasti kyynärpäällä niin "voitto" kotiin. Mikähän matsin aivan hiljattain joku teki tälläisen suorituksen matossa alla ollessa. En tosin muista kumpi matsin voitti kun en muista matsiakaan :). UFC:ssä tietty.

Ainakin Hughes vs. Penn -matsissa Hughes vuoti silmäkulmasta melkoisesti saatuaan kyynärpäästä ensimmäisessä erässä. Tais nimenomaan Penn tykittää alta menemään. Ottelu tais mennä neljänteen erään asti Hughesin kuitenkin lopulta voittaen. Oli muuten taistelutanner matsin jälkeen sen näköinen kun enemmänkin porukkaa olisi tapettu.

Luin tuossa jotain vanhaa threadia silmänpohjan murtumista ym...
Osaatteko sanoa kuinka paljon vaparissa sattuu tuommoisia ns vakavampia loukkaantumisia harrastelijatasolla ,kuin myös kovemmissa karkeloissa???

osaisiko esim Joni K tai muut tietäväiset valottaa asiaa?Pistäkäähän kommenttia!

Itse olen vielä ihan noviisipaskahousu ja isommilta vammoilta olen toistaiseksi välttynyt mutta kyllähän nuo vammat miettimään pistää,mutta minkäs teet kun on pahemman sortin addikti kyseiseen lajiin iskenyt päälle!:hyper: eka vuosi kun meni yötkin vain sängyssä hikoillen ja tekniikoita miettien ja kelaillen:kuola: (pitäisi koko laji kieltää riippuvuutta aiheuttavien taipumustensa vuoksi);)
No joo tämähän meni :offtopic: mutta tosiaan... Kommentoikaa!

Hmn en tiedä tuosta vaparijutuista mutta tuolla on ainakin yks dvd.lle kuvattu silmäpohjan murtuminen ottelutilanteessa...yms..;)
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=1368497#post1368497

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom