Vaikuttaako alkoholiveron lasku viinankulutukseenne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AG+
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by kattila
Ei vaikuttaisi kulutuksen määrään. Luultavasti en enää ottaisi pohjia pussikaljalla, vaan jossain viihtyisässä pubissa. Baarissa tulisi ehkä myös ostettua enemmän drinkkejä bissen sijaan.

Tuskinpa se viina siellä kapakoissa paljoakaan alentuisi,jos esim. vertaa Portugaliin,missä kapakasta ostetun gintonic-paukun hinnalla saa kaupasta litran giniä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Olbe
Tuskinpa se viina siellä kapakoissa paljoakaan alentuisi,jos esim. vertaa Portugaliin,missä kapakasta ostetun gintonic-paukun hinnalla saa kaupasta litran giniä.

Etelänmaissa tuo pitää paikkansa, mutta Saksassa tuntui baarissa olevan aika järkihinnat.

Originally posted by kilkkinen
Etelänmaissa tuo pitää paikkansa, mutta Saksassa tuntui baarissa olevan aika järkihinnat.

Saksa on Saksa. Suomessa on jo tällä hetkellä itse viinan hinta vain murto-osa siitä baari-drinksusta, joten tuskin hinta siitä montaa senttiä heilahtaa. Baarin pitäjän kate kun säilynee täysin ennallaan.

Eli ei vaikuta kulutustottumuksiin ainakaan minulla. Eiköhän pohjia ja baarikuppia mene ihan sama määrä kuin ennenkin - hyvähän se toki on jos entisen satsin saa halvemmalla, mutta tähän en usko muuta kuin niiden osalta jotka kittaavat viinansa kotioloissa.

Eipä tule hinnat tippumaan juurikaan baareissa. Viinat tulevat kuppiloihin alkoholitukkujen kautta jotka maksavat alkoholiveron. Vero maksetaan sisäänostohinnasta joka on huomattavasti pienempi kuin Alkon hinta. Noin ollen tukut eivät todellakaan pysty pudottamaan myyntihintojaan suoraan sitä 30%, vaan vain vero-osuutta. Ja vero-osuus on pieni osuus muodostuvasta kokonaishinnasta. Esim yhdestä kossupullosta jää voittoa tukulle vain muutama hassu sentti.

Originally posted by Guinnes
. Esim yhdestä kossupullosta jää voittoa tukulle vain muutama hassu sentti.

Eikö se ole tukkukaupan tarkoituskin,että otetaan vähän välistä,eikä perussuomalaiseen kesko-tyyliin 25%? :curs: :curs: SAATANAN KESKO:curs: :curs:

Jos sieltä virulasta saa EU-jäsenyyden myötä sen 110l tai whatever tuoda, niin mulla on jo suunnitelmat valmiina koska ja miten lähen kaljaa tuomaan! Lainaan pakun, otan 400€ mukaan ja eiku menoks:D
Epäilen et alkoholismin piirteet alkaa siinä vaiheessa näkymään. Kulutus tulee kyllä nousemaan tuntuvasti. Varmaanki jotain 50x vuodessa kunnolla plus tissuttelut. Tai ei sitä koskaan tiedä miten maistuu.

Tuskin vaikuttaa millään tavalla, koska alkoholinkäyttöni rajoittuu muutamaan punaviinilasiin illassa ja satunnaisiin sikaperseisiin vuodessa. Korkeintaan tulee ehkä vähän useammin juotua vähän parempaa Chiantia tai ysinelosta Riojaa.

ei vaikuta

jos baarin hinnat tippuisivat niin ne muutama pohja siiderit jäisivät silloin muutama kertan vuodesssa kun raflassa käy

Portugalissa on kyllä ihan sopiva alkoholi vero,12% väkevillä ja 4% miedoilla. No enpä usko että alkoholin juonti lisääntyy vaan uskon että juon ehkä useemmin mutta paljon vähemmän sillon kun juon mitä nyt...

Kun juon mä yleensä juon pimeetä ryssä olutta.
Eli ainoa mikä kiinnostaa on miten ravintolat laskee hintoja.
Ainoa siis mikä muuttuu on raflassa käynnit, nykyään mä en käy niin paljoa, kun on kallista, eli mieluummin jos otan niin muualla, vielä jos sattuu olevan hyvää seuraa.
Suora vastaus, ei se muuta mitään.

Originally posted by Wuffel
Ei näköjään vaikuta ainakaan kenenkään kulutuksen määrään eli kaikilla on varaa juoda sillon, ku mieli tekee. Mites teinit? Ainakin ite muistan teiniajoiltani, et aina oli joku, joka valitti, et rahat on loppu ei voi lähtee mihinkää. :kippis1:

Ainakin itäisessä Suomessa tuo "tuontialkoholi" on niin halpaa, että teini vetää 15€:lla (pirtu litran hinta) perkeleen monta känniä.

Ei mulla vaikuta määrään, laatuun kyllä. Juon nytkin niin paljon kuin voin...

Originally posted by KyntöSika
Jos sieltä virulasta saa EU-jäsenyyden myötä sen 110l tai whatever tuoda, niin mulla on jo suunnitelmat valmiina koska ja miten lähen kaljaa tuomaan! Lainaan pakun, otan 400€ mukaan ja eiku menoks:D
Epäilen et alkoholismin piirteet alkaa siinä vaiheessa näkymään. Kulutus tulee kyllä nousemaan tuntuvasti. Varmaanki jotain 50x vuodessa kunnolla plus tissuttelut. Tai ei sitä koskaan tiedä miten maistuu.

Et muuten ole ainoa joka on tuollaista suunnitellut:kippis1: Pakunkin saan koska vaan käyttööni eli ei muuta kuin lautalla yli ja kontti niin täyteen tavaraa että voi tulla takaisin Suomeen low-rider pakulla :david:

Ei se varmaan juomismäärään vaikuta, baarikaappiin voi kerätä hienompia laatuja. Ja joutuu ostamaan isomman baarikaapin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom