Vaikuta vaatekokoihin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, voi vähän vääristää (?) taulukoita, jos kaikki pakkislaiset käy vänkäämässä, että farkussa on takana puolentoistalitran limupullo teline ja silti reidet kiristää. :D

^

Haitanneeko tuo...? ;) Mua ei ainakaan.

Toisaalta mä uskon, että suurin osa pakkislaisista on suht normaalia kokoa.

Jos pakkisliaset on normeja niin mitäs tuota sitten äänestämään. Tosin en kyllä pidä itseäni mitenkään reidekkäänä mutta on silti tuo "limupullo-ongelma".

Onpa omituinen kokokysely. Ainoat omaan kokoon edes etäisesti liittyvät numerotiedot (pituus & paino) on samalla myös ainoat kysymykset, jotka saa jättää täyttämättä. Muu kokotietous on tyyliä oletko normaalivartaloinen vai melko normaalivartaloinen. Loput kyselystä onkin sitten markkinointitutkimusta, paljonko tienaat vuodessa ja kuinka usein ostat Anttilasta netin kautta vaatteita?

Toisaalta mä uskon, että suurin osa pakkislaisista on suht normaalia kokoa.

Varmaan pituudeltaan ja painoltaan, ehkä painoindeksiltään hieman painavempia, mutta veikkaisin ihan purnausten perusteella, että ruumiinmuoto on monella jotain muuta kuin sitä millaisille kaupoissa vaatteita myydään. Kyllä määki ihan normaalipituinen ja painoinen olen ja lähes tulkoon normaalilta näytänkin, mutta kun housut kiristää reisistä, paidat hihoista ja vyötärö lököttää vaatekappaleesta riippumatta. Ikuista tappelua ja sopivien vaatteiden löytäminen on.

Kyllähän toi on ihan fakta, että vaateliikkeet tilaa noita kokoja ihan päin seiniä. Isoja kokoja liian vähän ja pieniä liikaa. Treen stokkalta ei irtoa yhdestäkään pukumallista yli 60 Nro:n takkeja, mutta jotain hemmetin 50 kokoo kaikkia paikat väärällään. Dresmanilla sama ongelma jo vuosia, eli isoja kokoja ei tahdo saada, kun ne kuulemma menee aina heti. Hmmm, tarttiskojan niitä sitte tilata vaikka enemmän tms? Suorastaan pahviaivoista hommaa tuo vaateliikkeiden hankintapuoli. Voisko joku alaa paremmin tunteva kertoa, mistä ihmeestä tuossa on kyse?

Farkuissa alkaa pituiselleni (173-174cm) tulla raja vastaan 36 tuuman leveyden kohdalla, kolmekaseja ei juuri näy. Minulle ne ovat juuri sopivan tiukat, kun paino on siinä 88-90kg, vyötärö toki on löysä. Jos tästä vielä paisuu, niin alkaa Gasp olla ainut vaihtoehto

Kyllähän toi on ihan fakta, että vaateliikkeet tilaa noita kokoja ihan päin seiniä. Isoja kokoja liian vähän ja pieniä liikaa...

...Hmmm, tarttiskojan niitä sitte tilata vaikka enemmän tms? Suorastaan pahviaivoista hommaa tuo vaateliikkeiden hankintapuoli. Voisko joku alaa paremmin tunteva kertoa, mistä ihmeestä tuossa on kyse?

Näinpä juuri. Tänään juuri oon käyttäny puoli päivää siihen, että etsin miehelle tiettyjä kamppeita kokoa xxl. Ei meinaa löytyä sitten millään, kun aina jo mennyt. Luulisi että jos pitää jatkuvasti myydä ei oota niin tulisi mieleen tilata lisää. Taviskokoja kyllä löytyy.

Omasta puolesta on rutkutettava housujen kokomitoituksesta: mikäli reidet mahtuu niin sitten vyötäröllä on tilaa kahdelle kaverillekin. Ärsyttävää, kun ei kaikkia ostamiaan vaatteita viittis ompelukoneenkaan kautta käyttää... Tänään just sovitin tuulialusasua koko kerrallaan aloittaen 36 ja päätyen kokoon 40, joka myöskin puristi reisistä, mutta vyötäröllä oli kangasta vaikka muille jakaa :rolleyes: Jäi ostamatta pökät.

Minä vaan toivoisin että olisi yhtenäinen linja siitä, mikä koko on minkäkin kokoinen. Eli niin, että koossa M vaatteen fyysinen vyötärönympärys on jotain jne. Nykyään nuo ovat hyvin epämääräisiä tyyliin "mahtuu ihmiselle jonka vyötärönympärys on 76-84 cm, paitsi jos sinulla on pitkä selkä tai jonkinlainen lantio tai jos housut lasketuvat päälläsi vähän eri lailla kuin muilla eivät". Tuntuu myös siltä, että vaatteen kaikki mitat eivät suurene kun koko kasvaa; olisi joskus kiva ostaa lyhythihainen kauluspaita jossa mahtuu hihan napit kiinni ilman että paidan vartalo-osaan mahtuu myös satakiloinen mies kaveriksi.

Joo, ja jouduin ostamaan 2 numeroa liian suuret kengät, koska pohkeet eivät mahdu pienempiin. Meneepähän kunnon pohjallinen ja villasukka.

Minä vaan toivoisin että olisi yhtenäinen linja siitä, mikä koko on minkäkin kokoinen. Eli niin, että koossa M vaatteen fyysinen vyötärönympärys on jotain jne. Nykyään nuo ovat hyvin epämääräisiä tyyliin "mahtuu ihmiselle jonka vyötärönympärys on 76-84 cm, paitsi jos sinulla on pitkä selkä tai jonkinlainen lantio tai jos housut lasketuvat päälläsi vähän eri lailla kuin muilla eivät". Tuntuu myös siltä, että vaatteen kaikki mitat eivät suurene kun koko kasvaa; olisi joskus kiva ostaa lyhythihainen kauluspaita jossa mahtuu hihan napit kiinni ilman että paidan vartalo-osaan mahtuu myös satakiloinen mies kaveriksi.

Joo, ja jouduin ostamaan 2 numeroa liian suuret kengät, koska pohkeet eivät mahdu pienempiin. Meneepähän kunnon pohjallinen ja villasukka.

toi yhtenäinen mitotus edes saman liikkeen samantyyppisten vaatteiden kesken olisi jo aika kova juttu....

Varmaan pituudeltaan ja painoltaan, ehkä painoindeksiltään hieman painavempia, mutta veikkaisin ihan purnausten perusteella, että ruumiinmuoto on monella jotain muuta kuin sitä millaisille kaupoissa vaatteita myydään. Kyllä määki ihan normaalipituinen ja painoinen olen ja lähes tulkoon normaalilta näytänkin, mutta kun housut kiristää reisistä, paidat hihoista ja vyötärö lököttää vaatekappaleesta riippumatta. Ikuista tappelua ja sopivien vaatteiden löytäminen on.

Tätä mä lähinnä tarkoitin. Eli periaatteessa normaaleja, mutta esim. housut kiristää reisistä tai paita hartioista. Eli siis eivät ole mitään megaisoja bodareita kaikki.

Minä vaan toivoisin että olisi yhtenäinen linja siitä, mikä koko on minkäkin kokoinen. Eli niin, että koossa M vaatteen fyysinen vyötärönympärys on jotain jne. Nykyään nuo ovat hyvin epämääräisiä tyyliin "mahtuu ihmiselle jonka vyötärönympärys on 76-84 cm, paitsi jos sinulla on pitkä selkä tai jonkinlainen lantio tai jos housut lasketuvat päälläsi vähän eri lailla kuin muilla eivät".
Eli siis kaikki vaatteet olisivat saman mallisia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom