Vaikeaa, liian vaikeaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapio
  • Aloitettu Aloitettu
En onnistu lähettämään viestejä, 1 onnistunut 20 hävinnyt.
Turhauttavaa kirjoittaa kun teksti häviää.
Mä äsken kirjoitin 20 minuuttia juttua.
Luultavasti tämä viesti ei tule perille.

Eli jos näpyttelet viestiä kauemmin, kuin 15 minuuttia, niin yrittäessäsi lähettää sitä, viesti katoaa taivaan tuuliin ja joudut kirjautumaan uudelleen sisään? Tätäkö tarkoitit?

Johtuu (kai) siitä, kun palstalla on (muistaakseni) 15 minuutin systeemi, eli jos 15 minuuttiin ei ole tapahtunut mitään liikennettä, niin kirjautuminen automaattisesti päättyy.

Eli pitkien viestien kohdalla kannattaa ennen lähetystä varmuuden vuoksi painaa Ctrl+C, (=kopioi) ettei viesti haihdu nettiavaruuteen, vaan voit liittää sen sitten uudestaan kirjautumisen jälkeen, painamalla Ctrl+V (=liitä).

Tuo aikaraja voisi kyllä olla vähän pidempi esim. 20 minuuttia. Joskus itsekkin kirjoitan pitkiä viestejä, ja huolimattomuuttani unohdan kopioida, ja .... :wall:

Mä yleensä kirjoitan pitemmät viestit wordilla. Siitä sitten copypastetan ne tähän ruutuun. Pari kertaa katosi pitkät viestit ja se kyllä vitutti. Toinen tapa on kopioida viesti ennen lähetystä. Jos aika on mennyt umpeen, niin pastettaa sen uudestaan ja lähettää sitten. Ongelmana on se, että ton muistaa yleensä vasta sitten kun lähetä-nappulaa on painettu.

Marcules sanoi:
Ongelmana on se, että ton muistaa yleensä vasta sitten kun lähetä-nappulaa on painettu.

No ei paljo nappaa tommoin, ainakaa jos käyttää operaa selaimeen, mulla ainaki pysyy viesti siin ku painaa edellinen nappulaa ja vaikka ois koko sivu muuttunu ni siin näkyy se vanha. Mut sit se viesti häviää / sivu muuttuis ku päivittää sivun. Joten, käyttäkää operaa ;)

lumbago sanoi:
No ei paljo nappaa tommoin, ainakaa jos käyttää operaa selaimeen, mulla ainaki pysyy viesti siin ku painaa edellinen nappulaa ja vaikka ois koko sivu muuttunu ni siin näkyy se vanha. Mut sit se viesti häviää / sivu muuttuis ku päivittää sivun. Joten, käyttäkää operaa ;)
Just saman olisin kirjoittanut. Eli käyttäkää oopperaa!

Joo se vika oli siinä 15 min aikarajassa, joka on melko perseestä.
Tunti olis parempi aikaraja, ei tässä nyt ehdi kovin pitkää tarinaa kirjottaa.
Se vituttaa kun pitkään kirjotettu ja tarkoin mietitty viesti häviää.
Täytyy sitten vaan yrittää muistaa kopioida juttu ennen lähetystä.

Kyllä ne viestit saa takaisin kun painaa backia vaan tarpeeksi kauan ja sitten kun on kirjautunut niin painaa forwardia takaisin viestiinsä.

Itelle käyny samalla tavalla, varsinkin koulun koneella. Teksti kuitenkin jää muistiin ja sen saa lähetettyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom