Vaihteiston vaihto...

Kuinkakohan suuri työ autokorjaamolla on vaihdelaatikon vaihto Sierraan... Laatikon hinta näyttää autovahinkokeskuksessa liikkuvan 300-700e välillä... Paljokohan tuohon vaihtoon kuluu korjaamolla työtunteja ja näinollen rahaa?

Mietin vaan tässä hermostuneena kokonaiskustannuksia remontille... En haluaisi tulla kusetetuksi...

:itku:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
voi olla vaan hieman hankala nostaa sitä laatikkoa yksin paikalleen siihen autoon...poishan sen kyllä saa mutta takas sitten..toki sen varmaan voi saada, en tiä, en oo kokeillu vielä

Originally posted by taisteluorava
Ihan 2wd on... jos kerta siellä on vaan pari pulttia, niin ei luulis olevan kovinkaan suuri homma korjaamollakaan...

Mutta niillä ei ole siellä mikään kiire tehdä sitä... Melko varmasti niillä on taulukko, jossa yleisimmät työt on hinnoiteltu/ajoitettu. Tottakai siinä nyt on myös kytkimen säätö yms... Mutta n. niinkuin pääasiallisesti ei se nyt niin kovin kummoinen homma ole.
Itse vaihdoin tossa pari viikkoa sitten omaan autooni uuden moottorin, jonka myös kokosin ensin...

Originally posted by RoadRunner
voi olla vaan hieman hankala nostaa sitä laatikkoa yksin paikalleen siihen autoon...poishan sen kyllä saa mutta takas sitten..toki sen varmaan voi saada, en tiä, en oo kokeillu vielä

Jos sen sieltä itse saa pois, niin kyllä sen sinne saa takaisinkin. Tekee vaan hommat käänteisessä järjestyksessä kuin irroituksessa. ;)

Sierrahan on takavetonen niin luulis että siihen ei oo niin hirvee homma vaihtaa. Käsittääkseni takavetosissa laatikko on paremmin esillä kuin etuvetosissa...korjatkaa jos olen vääräs.

Originally posted by Marek
Käsittääkseni takavetosissa laatikko on paremmin esillä kuin etuvetosissa...korjatkaa jos olen vääräs.

Poikkeus: DeDion-akselisissa Alfoissa laatikko on perässä ja jarrulevytkin suoraan laatikon sivuilla. Eivät voisi kumpikaan olla huonommin esillä. Sitä laatikkoa ei huvittanut itse ruveta irrottelemaan eikä juuri niitä juuttuneita jarrupalojakaan.

Niin eihän tämä aiheeseen juuri mitenkään liity, vaan pitipä kertoa...

Originally posted by taisteluorava
Kuinkakohan suuri työ autokorjaamolla on vaihdelaatikon vaihto Sierraan... Laatikon hinta näyttää autovahinkokeskuksessa liikkuvan 300-700e välillä... Paljokohan tuohon vaihtoon kuluu korjaamolla työtunteja ja näinollen rahaa?

Mietin vaan tässä hermostuneena kokonaiskustannuksia remontille... En haluaisi tulla kusetetuksi...

:itku:

Mun Bemariin 325i vm 89 makso laatikko+työt 1 päivä n,650€

Eipä tuo sierran laatikon vaihtaminen mikään iso homma ole.. Laatikko koneessa muistaakseni 5 pultilla kiinni. Startti on kahella kiinni !!
Joskus tullut vaihdettu... aikaa tais mennä vajaa 4 tuntia !

Laatikon vaihto Sierraan korjaamosta ja muista toimenpiteistä riippuen maksaa 2-300€. Vaihteistot Sierraan (kyseessä ilmeisesti hieman vanhempi peli, ~90?) maksavat purkaamoilla 100-500€, hinnoissa on tinkivaraa kunhan vain jaksaa tinkiä.

Vaihtotyö on loppupeleissä niin halpa homma teettää ammattimiehelläkin ettei sitä ole mitään järkeä alkaa itse tekemään ellei ole osaamista ja välineitä.

Re: Re: Vaihteiston vaihto...

Originally posted by reiz

Vaihtotyö on loppupeleissä niin halpa homma teettää ammattimiehelläkin ettei sitä ole mitään järkeä alkaa itse tekemään ellei ole osaamista ja välineitä.

Välineetkin ja osaamistakin löytyy, mutta laatikko maksaa bemuun 300-550€.Painimista löytyy ihan riittävästi ja takuuta et saa monestakaan paikasta.Nyt makso ton 600€ + takuu ja muita hommia 50€.Ei jaksa itse vaihtaa.Kesällä on parempaa tekemistä :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom