Vaihde päällä liikennevaloissa vai ei?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ville1Suuri sanoi:
Itellä useinmiten automaatti alla,D-päällä ja jarru pohjassa.Miten on,jotkut väittää,että toi em.kuluttas laatikkoa jotenkin.Ja ihmetyttää myös toinen kyssäri:jotkut sanoo,että automattivaihteista autoa ei saa hinata,miksei jos on N päällä,miten se laatikon rikkoo?Meneehän N päälle vaikka 100km/h vauhdistakin,oon joskus vahingossa tökänny ja tökänny viel takas D:n perään,ei mitään erikoista tapahdu.(esim.pakki ei mene vauhdissa päälle)
Automaatin öljypumppu ottaa voimansa kampiakselita. Jos hinaa autoa pumppu ei toimi ja voi rikkoa vaihteiston.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei se painelaakeri siinä niin paljoa kulu, ettäkö se vaarallista olisi. Just vähän aikaa sitten oli juttua asiasta, korjaamon miehet sanoivat, että eivät ole koskaan joutuneet vaihtamaan yksityisautoilijalle kytkintä siitä syystä että se olisi pohjaan painamisesta liikaa kulunut. Kyllä sitä kannattaa ihan turvallisuussyistäkin pitää kytkin pohjassa liikennevaloissa. Jos nimittäin laittaa vapaalle ja joku vatipää töräyttää perään, niin jalka liikahtaa jarrulta ja auto valuu keskelle risteystä (saa hyvällä tuurilla rekka-auton syliinsä), kun taas jos kytkin on pohjassa, niin jalka lähtee jarrun ohella myös kytkimeltä, jolloin auto sammuu ja jää siihen paikalleen.
Eniten ärsyttää itteä ne mummot, jotka laittaa vapaalle, ja vasta kun vihreä on jo vaihtunut painavat kytkintä ja rupeavat laittamaan ykköstä silmään. Hyvähän se on letkan vetäjän hokea itselleen "Ei MEILLÄ ole kiire mihinkään" ja körötellä 20km/h :rolleyes:
 
Vapaalle laitan lähes aina. Helppohan se on funtsia, missä vaiheessa kannattaa lyödä vaihdetta silmään, kun seuraa risteävää liikenettä, jalankulkijoita jne. Vitun ärsyttävää istua pitkään valoissa kytkin pohjassa, ei mitään järkeä. Tosin sekin ärsyttää, että jotkut laittaa sitä vaihdetta pesään vasta, kun valo on vihreällä... siinä sitten taas osa lähtee liikkeelle taaempana jonossa, joutuukin jarruttaan, ja haitariliike on valmis.
 
Mulla on kytkin aina pohjas jos joutuu pysähtymää. Mut yritän kans päästä valoihi niin ettei tarvis pysähtyä ollenkaa vaan pääsis suoraa ajamaa läpi.
 
Zone-sarja -42%
vapaalle vaihdan aina kun on mahdollista. Itselläni on niin takana ajoasentokin että tuntuu paljon mukavammalta kun ei tartte kytkintä pitää pohjassa.
 
Deat sanoi:
Eniten ärsyttää itteä ne mummot, jotka laittaa vapaalle, ja vasta kun vihreä on jo vaihtunut painavat kytkintä ja rupeavat laittamaan ykköstä silmään. Hyvähän se on letkan vetäjän hokea itselleen "Ei MEILLÄ ole kiire mihinkään" ja körötellä 20km/h :rolleyes:

Juuri näin.. eli ne jotka eivät tajua laittaa ajoissa sitä vaihdetta tahi yrittävät sitä kohdalleen hämmentää siinä vaiheessa kun valot vaihtuvat :curs:

Poikkeuksetta ykkönen on silmässä ja kytkin pohjassa kun olen valoissa... Ajan kuitenkin suhteellisen paljon ja hermot kerkee menemään moisten n****joiden kanssa monta kertaa päivässä...
 
Lyhyt stoppi: kytkin pohjassa ja vaihde päällä.
Pitempi stoppi: vapaalla ja kytkin ylhäällä.

Tuo pakin silmään laittaminen on ihan hauskaa itsensä viihdyttämistä. Takana olevalla voi olla hieman hölmö ilme kun huomaa, että peruutusvalot välähtää päälle :D
 
Hyvän jalkapäivän jälkeen vapaalla ja kytkin ylhäällä, muuten melko pitkälti kytkin pohjassa vaihde päällä. :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
TJJ sanoi:
Hyvän jalkapäivän jälkeen vapaalla ja kytkin ylhäällä, muuten melko pitkälti kytkin pohjassa vaihde päällä. :)
Tuo on muuten harvinaisen totta :D Jos on oikein kunnon jalkapäivä, ei kytkintä aina jaksa käyttää edes vaihteidenvaihdossa.
 
Tän takia siis jonojen liikkeelle lähtö kestää niin pitkään:
valo vaihtuu
kuski 1 rupee arpomaan vaihdetta, vaihde löytyy pakin ja kakkosen jälkeen
kuski 2 katsoo kuski 1stä, kun se on lähtenyt, kuski 2 alkaa arpomaan vaihdetta
kuski 3 katsoo kuski 2sta, kun se on lähtenyt, kuski 3 alkaa arpomaan vaihdetta
:thumbs:
 
Sumppari sanoi:
Tän takia siis jonojen liikkeelle lähtö kestää niin pitkään:
valo vaihtuu
kuski 1 rupee arpomaan vaihdetta, vaihde löytyy pakin ja kakkosen jälkeen
kuski 2 katsoo kuski 1stä, kun se on lähtenyt, kuski 2 alkaa arpomaan vaihdetta
kuski 3 katsoo kuski 2sta, kun se on lähtenyt, kuski 3 alkaa arpomaan vaihdetta
:thumbs:
Niinpä :( hermothan siinä kyl meinaa välillä mennä ku 20 auton jonosta pääsee muutama auto kerralla jos on vähänki lyhyemmät vihreet :curs: No mutta minkäs teet, idiootteja on vaikea opettaa :kippis1:

Itellä kytkin pohjassa ja nostan sen kanssa sillon ku punaset sammuu, jotta sieltä ehtis joitain muitakin samoilla vihreillä :)
 
Vapaalle pistän jos pidempään joutuu seisoskelemaan. Vieraammissa paikoissa, jos ei tunne risteyksiä, tulee pidettyä ykkönen silmässä ja kytkin pohjassa. Tutuissa paikoissa taas osaa lähes poikkeuksestta lukea sitä liikennettä senverran, että sen vaihteen saa takuulla ajoissa päälle.
 
Yleensä kytkin pohjassa. Joskus harvoin tulee heitettyä vapaalle.

Sumppari sanoi:
Tän takia siis jonojen liikkeelle lähtö kestää niin pitkään:
valo vaihtuu
kuski 1 rupee arpomaan vaihdetta, vaihde löytyy pakin ja kakkosen jälkeen
kuski 2 katsoo kuski 1stä, kun se on lähtenyt, kuski 2 alkaa arpomaan vaihdetta
kuski 3 katsoo kuski 2sta, kun se on lähtenyt, kuski 3 alkaa arpomaan vaihdetta

Ja sit kun kaikissa autoissa ei se ykkösvaihde ole kovin herkkä menemään päälle, niin siinäkin ilmeisesti menee joillakin vähän ylimääräistä aikaa. :jahas:
 
Eleonoora sanoi:
Yleensä kytkin pohjassa. Joskus harvoin tulee heitettyä vapaalle.



Ja sit kun kaikissa autoissa ei se ykkösvaihde ole kovin herkkä menemään päälle, niin siinäkin ilmeisesti menee joillakin vähän ylimääräistä aikaa. :jahas:

Monesti on helppo huomata, kuinka se arpoja työntää kolmosen päälle, kun se nyt vaan sattuu olemaan siinä keskiasennossa...

Eli ilmeisesti ei jakseta veivata sitä keppiä ensin hieman vasemmalle ja sitten eteen....
 
Vapaalla ja samalla katson jalankulkijoiden valoja.
Siinä vaiheessa kun ne menevät punaisiksi niin vaihde ykköselle.
 
nigster sanoi:
Lyhyt stoppi: kytkin pohjassa ja vaihde päällä.
Pitempi stoppi: vapaalla ja kytkin ylhäällä.

Tuo pakin silmään laittaminen on ihan hauskaa itsensä viihdyttämistä. Takana olevalla voi olla hieman hölmö ilme kun huomaa, että peruutusvalot välähtää päälle :D

Heheh kuorma-autolla saa aamuruuhkassa aikaan *pientä* paniikkia kun henkilöautoilijat takana katsovat ensin epäuskoisena ja sitten kauhistuneena peruutusvalojen syttymistä ja kuuntelevat sitä avuliasta peruutuspiippausta. :D

Okei ehkä tuo on vähän ilkeätä. :nolo:
 
Eleonoora sanoi:
Yleensä kytkin pohjassa. Joskus harvoin tulee heitettyä vapaalle.

Eiks se auto lähde vapaalla tai kytkin pohjassa valumaan tietä pitkin, jos sattuu olemaan pieni ala tai ylämäki?

Itse ajelen automaatilla, mutta aina jos näyttää siltä, että liikennevalojen tai muun hidasteen takia tulee pidempi stoppi niin törkkään kepin N asentoon. Normaalistopeissa pidän D:llä.

Mitäs noi D:t ja N:t oikein on? Mun autossa mulla on vaihdekepissä (sitähän tuolla kepillä tarkoitit) vain ne numerot ja R, mutta peruutusvaihde päällä ei kannata risteyksestä lähteä, sen verran minäkin tiedän autoista. :hyper:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom