vaatteista

Täälläkin on joskus ollut puhetta "isojen" poikien vaatetuksesta ja taas siihen palaan. Mä en tosiaan ole edes iso, vain 180 cm/90 kg, mutta sekin paino on vatsan sijasta reisissä, perseessä ja hartioissa.

Tuli tarve hommata uusi puku. Aikani kiertelin Stockat, Haloset, Aleksit ja alennuinpa jopa Dressmannille läpi. Vaikka esim. Turolla voi ostaa takin ja housut eri kokoisena niin ei onnistu. 56 rotsiin pitäisi olla 20 cm paksumpi vyötärö ja 52 housuihin Hannawaldin jalat ja perse + paksumpi vyötärö. Ja tuollainen 500 euron puku pitäisi sitten vielä vielä räätälille korjattavaksi. Paskat.

Nyt menin sitten ensimmäistä kertaa pukimoon, ottivat mitat, valitsin kankaan ja mallin ja menin viikoksi pois. Tänään kävin sovittamassa sen ja eikä tarvinnut tehdä mitään muutoksia joten kävelin ulos juuri sellaisen puvun kanssa kuin olin etsinyt. Kustannukset 330 euroa. Mittani ovat nyt siellä muistissa ja periaatteessa seuraavan voi tilata vaikka puhelimella. Paikka oli Helsingin Liikevaatetus Skattalla, Kruunuvuorenkadulla.

Nimimerkillä Ei Enää Ikinä Kauppaan Vaateostoksille.

...eli tuo ei ollut mittatilauspuku vaan ns. mittapuku. Eli siellä on valmiit mallit jotka vaan sovitetaan asiakkaan päälle. Suosittelen suuresti kaikille jotka haluavat säästää hermojaan eivätkä halua näyttää joltain maalaisserkulta rippipuvussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toinen vaihtoehto on lähteä itään pikku visiitille. Vaimokkeen kanssa kun menette ja ostatte molemmat aurinkolasit vahvuuksilla + tavalliset kakkulat ja muutaman puvun ja vaikka kengät, niin reissu on maksanut itsensä takaisin. Saattaisi siinä ehtiä vähän lomaillakkin. Tässä vaihtoehdossa pitää tietysti kasata ne kaikki hankinnat samoille ajankohdille.

vilho_kanuuna sanoi:
Toinen vaihtoehto on lähteä itään pikku visiitille. Vaimokkeen kanssa kun menette ja ostatte molemmat aurinkolasit vahvuuksilla + tavalliset kakkulat ja muutaman puvun ja vaikka kengät, niin reissu on maksanut itsensä takaisin. Saattaisi siinä ehtiä vähän lomaillakkin. Tässä vaihtoehdossa pitää tietysti kasata ne kaikki hankinnat samoille ajankohdille.

Totta, itämailla teetetty puku tulisi vielä edullisemmaksi. Tosin loma Thaimaassa vaimon kanssa + puku + rillit + puku n. 3000 euroa. Eli se siitä säästöstä. Ja lomat on lomaa varten, ei vaatekaupoissa ja räätälillä roikkumista varten. Ja oli se vaan pirun paljon helpompi käydä Katajanokalla kuin lentää Hanoihin ;) Tärkein pointti tuossa oli lähinnä se että sain sitä mitä halusin ja maksoi vähemmän kuin Stockalla.

pikkupasi sanoi:
Ja tuollainen 500 euron puku pitäisi sitten vielä vielä räätälille korjattavaksi. Paskat.

Nyt menin sitten ensimmäistä kertaa pukimoon, ottivat mitat, valitsin kankaan ja mallin. Kustannukset 330 euroa.

Viikon odotusaika on todella kohtuullinen siitä että saa just prikulleen mittojen mukaan tehdyn puvun. Kiitti vinkistä!

:kippis1:

Onneks oon kuikka. Ainut, mikä on vaikee löytää on kauluspaita, missä menee nappi kiinni ylhäältä ilman, että hihat on polvissa.

Rippipuvussa(kapealla nahkasolmiolla) on taas asennetta toisin kuin sinun uudessa mittapuvussasi. ;)

teri sanoi:
Onneks oon kuikka. Ainut, mikä on vaikee löytää on kauluspaita, missä menee nappi kiinni ylhäältä ilman, että hihat on polvissa.

Meneekö jollakin oikeesti kauluspaidan ylin nappi kiinni. Aina joutunut pistään solmiolla säädyllisesti kiinni. Born to be a sikaniska. :D

Minä olen jonkun aikaa etsinyt uutta kesäpikkutakkia ja meinasi jo tulla itku silmään.
Takin koko pitää olla vähintään 60 ja useimmat mallit loppuvat 56-58.

Eilen kävin ohi mennessäni Aleksin Halosella jota olen aina pitänyt junttien paikkana mutta ihme ja kumma sieltä löytyi parikin siistiä takkia joista sitten toisen valitsin.

Sokokselta saa myös mittapukuja, ja hyvää palvelua, sieltä löytyi meidän perheeseen puku, hintaa tuli 450 € Puku on Turon joten laadukas ostos, kaksi käyttökertaa takana ei ainakaan vielä mitään moittimista

Eilen kävin ohi mennessäni Aleksin Halosella jota olen aina pitänyt junttien paikkana mutta ihme ja kumma sieltä löytyi parikin siistiä takkia joista sitten toisen valitsin.

Haloselta olen itsekin pari viimeistä pukuani hakenut, vaikka räätälin kauttahan ne sieltäkin tulee ennenkuin kunnolla istuu. Olen ensin kierrellyt muut paikat läpi ja sitten viimeiseksi mennyt Haloselle ja ostanut puvun.

Täytyy kyllä koittaa pikkupasin vinkkiä. Tiedä vaikka lähtisi piankin pukuostoksille. Tulee hyvä fiilis, kun ostaa tyylikkään ja istuvan puvun!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom