Vaatteiden kokoluokitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shrimp
  • Aloitettu Aloitettu
Haa, kohtalotoveri!! Ja niin sitä joskus aiemmin kuvitteli, että C-kuppi olisi jotenkin "iso"...

Sama täällä, tuntuu aika hurjalta että rintsikat on C-kuppia vaikka omaan tämmöset pikkutissit. :D Mut jos kokoa C70 etsii niin nettivaatekaupoista löytyy paremmat valikoimat. :) H&M Storestakin löytyy joistakin malleista koko C70, Elloksella onki sit isompi valikoima.

Itsehän ajattelin matkata johonkin jenkkien ghettobooty-lähiöön ostoksille, koska mitään housuja ei yksinkertaisesti löydy. Oon aika kapea, mutta mulla on tissiä ja pyllyä kuitenkin jonkin verran, varsinkin tota jälkimmäistä, masua taas ei laisinkaan, niin kaikki lörpöttää päällä. Käytän sitten perus trikootoppeja paljon, lähinnä tuubimallisia, ne istuu hyvin. Housuissa taas menee niin, et heti kun löytää istuvat, niin on pakko ostaa koska se on niin harvinaista. Eli käytän lähinnä kollareita. Ja kesäisin todella paljon mekkoja. Jos löytyy sellaisia, jotka on tehty sopivan pitkiks tai joustaviks pakaroiden kohdalta, yleensä ne nousee mulla korviin vaikka olis vähän väljempikin malli.

Tää kyl eniten turhauttaa just noiden nettikauppojen takia. Aika arpapeliä. Mut trikookankaat on jees juttu varsinkin noissa topeissa, mahtuu ne tissitkin kinnaamatta. Eikä lörpötä samanlailla mahastakaan.

Ja 70C on kyllä aika yleinen koko nykyään, jännä ettei sitä vielä juuri näy kaupoissa. Mulle tuli täs kevään aikana pari kiloa lisää, niin kuppikoko olis ainakin 70D nyt, tai jopa joku 65D/E... Sitä ei ihan henkkamaukalta löydy valitettavasti. Mut h&m 70C on jotenkin tiukempi kuin muissa, niin se on ihan hyvä, ja mulla ne on pysyny tosi hyvin venähtämättä. Eli en nää syytä mennä niihin kalliisiin alusvaateliikkeisiin, kun tuollainen teinikauppakin pärjää niin hyvin. Ei oo yhdetkään liivit mennyt rikkikään. Ja on ainakin yhet, jotka ostin vuonna 2005.......

Koko-ongelmien kanssa tuskastelen minäkin...Vero Modasta ja Onlysta menee yleensä M, paitsi farkkulegginsit piti ostaa kokoa XL:wtf:(ihan järkyttävän kapeat pohkeista). H&M:llä taas piti ostaa S-kokoa, kun M-koon paidat oli liian isoja. Jos taas menee Zaraan, hyvä kun L-koko mahtuu päälle, KappAhl ja Lindex taas menee XS :rolleyes:. H&M:n rintaliiveistä 80C on sopiva, muualla taas 75C tai 80B...eli aika hankalaa on ostaa vaatteita jos ei sovita (tilaa netistä). Mutta onneksi nykyään on noita trikoo-vaatteita niin paljon...:D

En tiedä minäkään mikä on oikea rintaliivikokoni. Mitat on 77cm alta, 96cm rinnan korkeimmalta kohdalta ja 93cm rinnan päältä. Näennäisesti rinnat ovat suuret, mutta kuppikoot eivät taulukoiden mukaan mennessä sovi aina. Erotusta on siis joku 18-20cm ja kuppikoko muka D. Jaa'a.. ja kun Deet laittaa päälle niin huomaa että ne onkin himppusen liian isot. C voi hyvällä tuurilla olla sopiva mutta yleensä valitsen kuitenkin 75B:n. Toppaus vaikuttaa myös paljon siihen miten rinta mahtuu sisään... Joissakin liiveissä joutuu ottamaan isomman, jossain pienemmän. Ainoa minkä voi jättää kokeilematta on A, sillä ne ovat varmasti pienet.

Eli tässäkin tapauksessa paras heittää kokotaulut roskiin ja kokeilla vaan läpi eri kokoja kunnes löytää istuvat :). Taidan olla muuten maailman ainoa tyyppi, joka ei koskaan avaa rintsikoiden hakasia kotikäytössä :D... jalkojen tai pään yli vaan, ja suoraan päälle!

En tiedä minäkään mikä on oikea rintaliivikokoni. Mitat on 77cm alta, 96cm rinnan korkeimmalta kohdalta ja 93cm rinnan päältä. Näennäisesti rinnat ovat suuret, mutta kuppikoot eivät taulukoiden mukaan mennessä sovi aina. Erotusta on siis joku 18-20cm ja kuppikoko muka D. Jaa'a.. ja kun Deet laittaa päälle niin huomaa että ne onkin himppusen liian isot. C voi hyvällä tuurilla olla sopiva mutta yleensä valitsen kuitenkin 75B:n. Toppaus vaikuttaa myös paljon siihen miten rinta mahtuu sisään... Joissakin liiveissä joutuu ottamaan isomman, jossain pienemmän. Ainoa minkä voi jättää kokeilematta on A, sillä ne ovat varmasti pienet.

Eli tässäkin tapauksessa paras heittää kokotaulut roskiin ja kokeilla vaan läpi eri kokoja kunnes löytää istuvat :). Taidan olla muuten maailman ainoa tyyppi, joka ei koskaan avaa rintsikoiden hakasia kotikäytössä :D... jalkojen tai pään yli vaan, ja suoraan päälle!

Tässä kohtaa täytyy todeta, että sillon on liivit kyllä liian isot jos tuo onnistuu. Ostettaessa liivien tulisi olla _Napakat_.

Oli se lystiä joskus ostaa niitä 75F liivejä. Sitte tuli ympärystä vähän lisää ja koko oli 80E vähän mallista riippuen. Nykyään mulla ei oo mitään käsitystä mikä mun kuppikoko on, koska kaikki rintsikat vaan pyörii päällä. Painoa oon siis tiputtanu aika paljon ja tissit on pienentyny aivan valtavasti. Itse asiassa niinkin paljon, että tuntuu, ettei sitä ole muualta lähtenytkään... Tututkin jo kyselee: "missä sun tissit on?".

Olen kyllä sitä mieltä, että koot tuntuvat kasvavan... Kyllä ainakin isot koot on tehty suuremmiksi kuin pitäisi..tuntuu sitten kivemmalta ostaa. Kokomerkinnät on kai maakohtaisia, mutta olen ostanut prikuulleen samat farkut Englannista kivaa kokoa 14 ja Irlannissa ne olivat 16/18 (mikä oli myös lähempänä silloista totuutta). Paljon kivempi fiilis oli ostaa kokoa 14 :D

Mä ainakin olen tehnyt ihan selkeän havainnon, että kun aiemmin koko oli M= 38/40 niin nykyään M=40/42. MUTTA kuten täällä lähes kaikki ovatkin todenneet, kokomerkinnät vaihtelevat ihan hirveästi ja sehän tästä kaikesta tekeekin niin vaikeaa..

Mä olen ollut ihan ihmeissäni ostaessani S/XS- koon vaatteita ja eilen jopa 70D- koon rintsikat, vaikka olen 174/68 pienirintainen nainen. Mutta ehkäpä on aika opetella eroon koko-orientoitumisesta ja keskittyä löytämään SOPIVIA vaatteita -oli sitten miten työn ja tuskan takana ;) Eli sovituskoppiin on jo pitkään lähtenyt kaikkea XS-L:n väliltä :)

Kaapista löytyy kokoja väliltä 32-40 ja XS-L.
Omat mitat joku 164/57. Välillä joissain kaupoissa saattaa S-koko olla liian iso (!) ja toisessa taas M-koko todella pieni, niin tyydyn sitten L-kokoon, koska en tykkää yhtään liian lyhyistä paidoista. Alaosien kanssa jostain henkkamaukasta otan yleensä 36 tai 38 koon. Välillä jopa tuntuu että 38 olisi tiukka ja pieni, myöhemmin sitten kuitenkin ne löystyy ja tuntuu liian isolta..:hyper:

Ja välillä tutut antaa mulle jotain niille pieniksi jääneitä vaatteita, jotain housuja kokoa 32 ja luulevat että mahtuu paljon jalkaan:wtf:

Rintsikoissa heittelee aina todella paljon koot 75A-75B välillä.

Täällä kans yksi 70C! Ei oo mitkään jymylollot, mutta koska mun vartalo on aika siro niin ei ne rinnat kauheen pieniltä kuitenkaan näytä. Mun tissit jollain isommalla tytöllä näyttäis varmaan tosi pikkusilta. Ärsyttää tosiaan, kun harvemmin löytyy kokoja kaupoista (paitsi tietenkin jostain kalliimmista putiikeista). Kyllähän 70C-rintsikoita noissa halpisliikkeissä (esim. H&M) myydään, mutta ne tilaa niin vähän tota kokoa, että heti myydään loppuun.

Mistä te oikein noita rintsikoitanne ostatte kun kokoerot on noin huikeita? :eek: Mulla kyllä aika uskollisesti on sama koko kaupassa kuin kaupassa. Mikä kummallisinta, edes silloin kun pudottelin painoa, ei tissit muuttuneet suuntaan eikä toiseen.

Koko-ongelmien kanssa tuskastelen minäkin...Vero Modasta ja Onlysta menee yleensä M, paitsi farkkulegginsit piti ostaa kokoa XL:wtf:(ihan järkyttävän kapeat pohkeista). H&M:llä taas piti ostaa S-kokoa, kun M-koon paidat oli liian isoja. Jos taas menee Zaraan, hyvä kun L-koko mahtuu päälle, KappAhl ja Lindex taas menee XS :rolleyes:. H&M:n rintaliiveistä 80C on sopiva, muualla taas 75C tai 80B...eli aika hankalaa on ostaa vaatteita jos ei sovita (tilaa netistä). Mutta onneksi nykyään on noita trikoo-vaatteita niin paljon...:D
Hankalaksi vaan menee, ostin jopa yhdet 75D-liivit...:dance:

Mulla on ihan erilaisia kokemuksia. Ennen ostetut koon 38 farkut vastaa nyt ostettuja koon 34 farkkuja? Olen pienentynyt pari kokoa, vaikka olen samankokoinen kuin ennen?

Jep, esim. Vero Modasta taannoin ostin koon 34 housut, joiden ei pitäisi kyllä minulle noin yleisesti ottaen mahtua. Ystäväni, joka on käyttänyt koko 38, sanoi huomanneensa saman. Se kokomerkintöjen pieneneminen ilmeisesti väestön keskikoon kasvettua kyllä on minusta huomattavissa.

Tietysti joissain teiniliikkeissä ne koot ovat edelleen mallia keiju, mikä ei sekään kyllä minusta vastaa normaalia naisten kokoskaalaa.

Omien havaintojeni mukaan se 70C ei kyllä ole mikään harvinainen tai hankalasti löytyvä koko. Viimeksi tein löytöjä mm. Sokokselta, Changen liikkeestä sekä tavallisesta pikkupaikkakunnan vaatehalpahallista ihan triumphin liivejä. Hinnat on olleet 15 - 25 e, eli edukkaitakin vielä.

AIkuisten naisten liikkeistä, eli juuri tollasista pikkupaikkakuntien liikkeistä löytyy usein juuri näitä pieniä kokoja alennuksella.

Kannattaa kyllä tarkistuttaa sitä liivien kokoa, useilla on liian iso ympärys ja liian pieni kuppi. Minulla 75B vaihtui vuoden alussa 70C:ksi ja saman herätyksen koki ystävä 80B:stä 75C:hen. Molempien kokemus on, että istuu ja paremmin ;)

Kannattaa kyllä tarkistuttaa sitä liivien kokoa, useilla on liian iso ympärys ja liian pieni kuppi. Minulla 75B vaihtui vuoden alussa 70C:ksi ja saman herätyksen koki ystävä 80B:stä 75C:hen. Molempien kokemus on, että istuu ja paremmin ;)

Kävin muutama vuosi sitten Lontoossa asuessani erikoisrintaliivikaupassa ystäväni kanssa ja mittautin koon ammattilaisella. Siihen asti olin kulkenut 70A, 70B, 75A ja 75B liiveissä ja niinpä yllätykseni olikin suuri kun kooksi ilmoitettiin 70C! Minulle tosin kerrottiin, että parempi olisi jos löytäisin 65C liivit, mutta näitä on jo tosi harvassa. Tämän jälkeen olen saarnannut ystävilleni rintaliivien oikeasta koosta ja joka ainoa joka on käynyt kokonsa mittauttamassa on saanut tulokseksi: liian pieni kuppi ja liian iso ympärysmitta. Parilla ystävällä kuppi koko kasvoi monella kirjaimella. Yksi merkki liian pienestä kupista on se, että kaarituki tunkeutuun ikävästi rinnan sivuun.

Vaatteiden koosta minulla on päinvastaisia kokemuksia: en millään tunnu löytävän tarpeeksi pieniä vaatteita varsinkaan yläosaan.
Olen 160 cm ja n. 51 kiloa ja takki-/paitakoko on 32 (tai XS/XXS). Pienimmät takit ja paidat kaupoissa ovat yleensä kuin telttoja (hieman liioitellen) joissa on liian pitkät hihat. Housuissa menee 34, mutta lahkeet ovat aina auttamattomasti liian pitkät. Lasten osastot pelastavatkin joissain ostoksissa, muuten joutuu lahkeita aina lyhentämään. Helsingissä Piccola Donna niminen kauppa myy vaatteita pienille ja siroille naisille, mutta aina ei tekisi mieli pulittaa 400-600 euroa sopivankokoisesta villakangastakista!

Se, että ylä- ja alaosa ovat eri kokoa on ihan normaalia ja esimerkiksi päärynätyypillä eroa voi olla monta eri kokoa.

Jep, esim. Vero Modasta taannoin ostin koon 34 housut, joiden ei pitäisi kyllä minulle noin yleisesti ottaen mahtua. Ystäväni, joka on käyttänyt koko 38, sanoi huomanneensa saman. Se kokomerkintöjen pieneneminen ilmeisesti väestön keskikoon kasvettua kyllä on minusta huomattavissa.

Tietysti joissain teiniliikkeissä ne koot ovat edelleen mallia keiju, mikä ei sekään kyllä minusta vastaa normaalia naisten kokoskaalaa.

Tänään ystäväni kanssa kelasimme samaa, kun M-koon kulmahousut tipahtivat sovituskopin lattialle kun olin laittanut ne kiinni:D Hyvää mieltä kesti, kunnes toisessa kaupassa SUURIMMAT stretch-farkut sain hilattua vain puoliväliin reisiä...:jahas: Mutta se varmasti oli tarkoittamasi teiniliike, haa haa... Silti on hassua yleisesti ottaen olla kokoa 36 eikä 40:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom