Vaatteet kyniksille?

On se vain helvetti kumma!:curs:

Huomasin tuossa ~15kg:n painonnousun jälkeen, ettei vanhan puvun housut mene vyötäröltä kiinni, ja kauluspaidan kaulukset jäävät ~2cm päähän toisistaan kun yrittää kiinni.

No, tänään kävinkin kaupungilla etsimässä uutta kauluspaitaa tulevia sukujuhlia varten. Muistan aikoinani ostaneeni k.o. kokoisista paidoista sen, jossa oli suurin kaula-aukko. No eihän sitä perkele löytynyt paitaa ei sitten mistään. Yhdenkään kaula-aukko ei ollut tarpeeksi iso, eikä mulla mikään sikaniska ainakaan peilin mukaan ole.

Johtuu luultavasti siitä, että olen 169cm/67kg osittain, mutta olen kuitenkin senverran hoikka, että vaatteiden osto on muutenkin vaikeaa pienen koon vuoksi. Paidan koko pitäisi olla 48, enkä halua mihinkään telttaan pukeutua.

Kolme liikettä kävin läpi, eikä yhdessäkään voitu auttaa. Mikä neuvoksi? Onko muilla pakkislaisilla ollut tuon niskan paksuuden kanssa ongelmia? Ei se muuten, mutta minusta aika surkuhupaisa tilanne, koska en ole mikään paksuniskainen kaveri ja siltikään ei löydy kokoja.

Mietin vain, kuinka vaikeaa tämänkokoisilla painijoilla on.:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitä se on vaatteiden osto tämän kokoisille. Housujen osto on ihan arpapeliä siinä suhteessa, että onko kauppa jo myynyt ne AINOAT itselle sopivat housut. Housut kokoa n. 31W 30H tulee vain ehkä yhdet kauppaan.

Paidoista, kun löytää koon jossa hartioista on oikeaa kokoa, niin johan löytyy hihoista ylimääräistä pituutta. Puvuista ehkä viidesosa on niitä, joissa on sopivia kokoja.

Kaula-aukko -ongelmia minulla ei ole vielä ollut.

terv. 168 / 69

Joo o. Kauluspaidat tosiaan on aika hankalia kun ne mitotetaan kaulan ympärysmitan mukaan...eli varmaan se 48 ja 50 on pakkislaisilla aika perus. Sääliksi käy kyllä jos olette alle 100 kg sillä olen ite reilusti yli ja paidat on silti törkeen isoja.
Tiedä sitten olisko jossain erikoisliikkeissä eri suhteella valmistettuja paitoja?
Tai osaisko joku ompelija kaventaa/lyhentää?

Toisaalta ei ole kyllä mikään iso virhe (varsinkaan kesällä, sukujuhlissa yms) jättää kravattia pois ja ylintä nappia auki...

Mä jätän suosiolla hirttosilmukan pois kaikista muista tilaisuuksista paitsi hautajaisista (niissäkin mahdollisimman vähän aikaa kaulassa). Eli mulla on aina kauluspaidan 1-2 ylintä nappia auki.

Jos kauluspaita halajaa (ainakaan yhtään parempaa) ja omaa vähänkään kaavasta poikkeavan ruuminrakenteen, niin suosittelen teettämistä. Ei se niin mahdottoman paljon ylimääräistä maksa. Itse teetätin jousipaidalla kauluspaidan kun en mistään löydä itselle sopivia.

Vähän tilanteeseen auttaa kun ottaa sen "atletic" tjsp -mitoituksen jota ainakin Petrifun tarjosi aikanaan. Niissä on vyötärö vähän enemmän kiinniotettu eli siinä ei niin isoa telttaa ole vatsan kohdalla sitten kun niskasta ja hartioista paita istuu muuten.

edit: ja jos thaimaassa satutte käymään, niin vaikka kokopuku ei kiinnostaisi niin paitojakin voi teettää, ovat halpoja, hyvälaatuisia ja kestävästä materiaalista. Muutaman valkoisen kun kantaa mukanaan niin riittää pitkään ellei pukua joudu työkseen pitämään.

168 / 69, 169cm/67kg... Tehän ootte ihan normipainoisia, luulis jotain löytyvän. Istuvien vaatteiden osto true kynäniskoille on kyllä kiven takana. Nimimerkillä 178cm/65kg.

Sama ongelma täällä, vaatteet jotka istuvat kaulasta ja hartiaoista ovat telttoja vyötäröltä, varsinkin kauluspaidoissa. :( Teettäämään en ryhdy kun vaatteet hommataan nuorison muotiliikkeistä. :)

Hagakure sanoi:
Mietin vain, kuinka vaikeaa tämänkokoisilla painijoilla on.:rolleyes:

hehee.. itsellänikään ei mikää tolkuton sikaniska ole, mutta kun mittaa on 168cm ja paino kuitenkin 82kg ja reilu 10 vuotta painiharrastusta takana,niin voin kertoa, että pikkuisen se kauluspaita ja kravatti ahdistaa:rolleyes: 2 juhlat jo joutunu tälle kesällä hikoileen ja tuskaa on ollu :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom