Vaaka näyttää mitä sattuu.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tarkemo
  • Aloitettu Aloitettu
Ongelmani tuntuu pieneltä, mutta on silti ylittänyt viiksetys-kynnyksen.

Minulla on suhteellisen uusi digitaalinen henkilövaaka, merkiltään Melissa.

Se näyttää miltei joka kerta melko reippaastikin eri lukemaa kun sitä testaa vaikkapa kymmenen sekunnin välein.

Ostaessani ko. vaa'an. Tuli sen mukana lappu jossa sanottiin että vaaka pitää aina ikäänkuin kalibroida uudestaan, jos sen siirtää paikasta toiseen.
No, muuton yhteydessähän vaakaa tuli siirrettyä mutta ohje lappu hukkui.

Onko kellään Melissaa jossa oli nämä kummalliset kalibrointiohjeet, missä piti vuoroin seistä vaa'alla ja astua sitten pois ja polkaista uudestaan tietyn näytön ilmaannuttua diginäytölle jne...

Hermot menee, kun kymmenessä sekunnissa joko lihoo tai laihtuu kilon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä oli omassa vaa'assa sama ongelma. Johtui luultavammin siitä, että jalkani olivat liian isot punnituspinta-alalle. Kävin toissa päivänä hakemassa itselle uuden digivaa'an mihin hieman isommatkin jalat mahtuvat. Nyt pysyy paino paikoillaan!

Ongelma ei ole vain yhdessä vaakatyypissä, itse kokeilin aluksi Mustassa Pörssissä jotain OBH(tms.) vaakaa ja temppuili samalla tavalla. Varmistuin nykyisen vaa'an toimivuudesta kaupassa tapahtuuneella nelinkertaisella koepunnituksella. :D

Vähän samanlainen ongelma, kun itsellä tuollainen digitaalinen uusi hieno vaaka, joka näyttää kaikkien kalibrointienkin jälkeen ensiksi jotain painoa ja kun saman tien mittaa uudestaan se näyttää yhtä, kahta joskus jopa viittä kiloa enemmän tai vähemmän :curs: .

Luulis, että kun tulee tälläisiä digitaalisia uusi vaakoja, että ne olis paljon parempia, mutta mulla kyllä toimii nää perinteiset vaa'at vähän paremmin.

OutOfShape sanoi:
Itsellä oli omassa vaa'assa sama ongelma. Johtui luultavammin siitä, että jalkani olivat liian isot punnituspinta-alalle.

Jeh, mun neljäseiskat menee aika harvalle vaa'alle. Kun nostaa varpaat ilmaan niin lukema kasvaa n. 3 kg :eek:

Ilmeisesti tein hyvät kaupat ostaessani kaupasta halvimman vaa'an mitä löytyi. Salter -merkkinen mekaaninen vaaka maksoi 13,90€ ja toiminnassa ei ole ollut mitään valittamista. Lukematarkkuus ei ole kovin hyvä mutta minulle riittää että kilon tarkkuudella saa tuloksen. Varsinainen yllätys oli kun huomasin katsoa kuittia tarkemmin, takuu on 10 vuotta! :)

Varmaankin noi perinteiset neulavaa'at lähtökohtaisesti tarkempia, kuin digitaaliset hifistelyvaa'at?
Pitäisiki varmaan ostaa kotiin joku vaa'an tynkä. Suosituksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom