Vähän massaa lisää.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Odu
  • Aloitettu Aloitettu

Odu

Tarkotuksena olis saada 67kg --> 75kg. Paino ei nouse juurikaan tällä hetkellä. Ruoka maistuu kun maistuu, mutta väkisin en sitä rupee ahtaamaan. Mulla on pienii ongelmii syödä 2-3h välein (ei oikeen ehi.)
Onko malto hyvä apu tässä? Se meinaa poistais aika tarkkaan noi edellä mainitut ongelmat.
Kysykää ihmeessä lisää, kaikkee en varmasti muistanu mainita.

Edit: Tällä hetkellä syön proteiiniä raejuustosta yksinään noin 50g/pvä ja sitte otan lisäravinteena suunnilleen saman verran. Pitäiskö ottaa enemmän? (siis saan muusta ruuastakin muutamat kymmenet grammat)

Edit2: Hieno homma Mtmm ku vaihtoit tän eri osiolle.

Viimeksi muokattu:
Anabolian huippu: KALORIT!!!

Reilusti vaan kaloreita yli kulutuksen ja paino ei vain yksinkertaisesti voi olla nousematta!!!proteiinin lisäys yksinään tuskin vaikuttaa kovin paljon.

joo, pistä odu ruokapuoli kuntoon, kyllä se paino siitä lähtee nousuun. jos et ehdi duunin takia syömään tarpeeks, niin tee niinkun mulla on tapana tehdä = aamulla ateriankorvikejauheet shakeriin ja se duuniin mukaan. siihen on tosi nopee laittaa vedet sekaan ja huitasta naamariin :p

Rohkakaise mielesi

Montako ruokaa syöt vuorokaudessa? itse kiskon jonkin 5 kertaa joista suurin piirtein 2 on proteiinipaukku jossa on suurin piirtein 50g kerralla, SE on tärkeintä syödä usein, mutta ei ihan hirveesti. JOs olet ajatellut ruveta syömään maltoa, niin se lisää helposti vettä elimistöön ja jos sitä energiaa ei kuluta niin se muuttuu rasvaksi, MUtta alksi elimistö käyttää lihaksen sokerit ja sen jälkeen alkaa hiilihydraatin käyttö ja sen jälkeen vasta proteiiinia ja sen jälkeen Rasva. JA vasta viimeiseksi lihasproteiinit joita varjelee loppuun asti! ELikkä kannattaa panostaa normaaliin ruokaan ja lisätä aluksi vaikka yksi proteiini+malto annos mukaan niin kyllä hän se siitä alkaa kasaantua, MUtta faktatieto on että ei meitä kaikilla ole hyviä tekijöitä tähän lajiin. MUtta eikös lahjattomat vain harjoittelevat itsekkin kuulun niihin.
MUtta onko sinulla ohjelmakunnossa? Se loppujen lopuksi määrää nouseeko lihasmassa vai jääkö kehitys latteaksi ja toiseksi nousee ravinto ja sitten vasta lisäravinteet. Eikä muutakuin reenaamaan....:)

Itellä ei ihan tollasii ongelmia ole,kun paino nousee,kun näkeekin ruokaa...:(
Joo tuo 5 ateriaa vähintäänkin päivässä! tähän kuuluu toki pari/muutama proteiini+malto drinkki! Kaveri veti massakaudella 7:kin ateriaa päivässä, laskettuna noi drinkit mukaan. Illalla kannattaa syödä kunnolla,niin paino nousee helpommin! tai ottaa ainakin drinkki+jotain pientä, jos ei illalla ruoka maistu.. (yöllä et kuluta niin paljoa, mutta älä liikaa syö, ettei tuo kerry ylimääräiseksi! proteiinia n.2.5gr/painokilo ja treeni kuntoon! yritä syödä monipuolisesti, siis myös vihanneksia+hedelmiä!

Pääasia painon-nostossa on siis se,että syöt ENEMMÄN kuin kulutat! kyllä se siitä lähtee...

-jpm-

Itsekin pistäisin eka ruokapuolen kuntoon, eli RAVITSEVIA aterioita parin tunnin välein (palautusjuoma ON ateria).

Ja se kaloritarve kannattaa ottaa selville, tässä eräs hyvä EliteFitnessin moderaattorin kirjoittama artikkeli aiheesta.

Hyvä tapa selvittää oma ahmimis-statistiikka on kirjata ylös paperille tai Exceliin KAIKKI päivän aikana syömänsä ruoat, ei ole suuri homma panostaa muutama minuutti tollaseen päivässä, mutta hyöty voi olla todella suuri.

Ainakin itselleni tuli pienenä yllätyksenä, että syön niinkin vähän..tuo on osoittautunut erityisen hyväksi keinoksi tarkkailla syömistään nyt kun olen dieetillä.

ok.

Ok, hyvä että vinkkejä tuli. Treeni on aika hyvällä mallilla, tai ainakin niin itse luulen. Mä luulen että mä oon eläny tässä viimeset 16 vuotta reippaasti miinuskaloreilla.

Mä testaan vaikka kuukauden päivät miten 100g-200g/pvä maltoo toimii. Riippuen vähän siitä onko treenipäivä. Tota ruokapuolta oon yrittäny tässä vähän tarkkailla. Esim raejuustoo oon laittanu vähän joka väliin.

Noh, kai se tästä rupee sujumaan...

Rupeat Odu kuuntelemaan enemmän Kattilaa, lopetat niiden "penkkienkkojen" vääntämisen joka treeneissä ja noudatat kaikkea edellä mainittua niin eiköhän se painokin rupea nousemaan. Hyvä että oot kiinnostunut nostamaan painoa, viimeksi kun näin sut niin näytit aivan kuivan kesän oravalta:D

Ei, oikeasti tsemppiä treeneihin, kesä ja aurinkorannat odottaa!!

Wonder :)

Kattilaa yritän kyllä kuunnella, toki kyseenalaistan hänen "oppejaan."
Ja penkkienkkoja en oo testannu neljään kuukauteen :D
Niin Wonder, kesällä ku mennään saareen niin näytän sulle mun uudet lihat/rasvat :p Saat myös kokea kovaa kuulaa...

Hyvät kesät ittelleski !

Back
Ylös Bottom