Vähähiilihydraattinen palautusjuoma dieetillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoitus olisi saada fläsää pois "lihasmassaani" menettämättä (182 cm, 93 kg, rasva% n. 24 :( ). Treenaan punttia 3 krt, aerobista 1-2 krt/vko. Treenaan yleensä tuossa klo 20-21 maissa. Foorumilla on ollut puhetta että iltahiilarit kannattaisi minimoida.

Olen käyttänyt Fast:n Dietmix:iä, jossa on käsittääkseni suhteellisen hyvä protsku-hiilarisuhde (pr 52g, hiil. 40.5 g / 100g). Nautin tuota n. 1.5 dl treenin päälle (mitä lie grammoina tuo 1.5 dl?).

Olisiko syytä käyttää tuotetta jossa vielä vähemmän hiilareita? Pelkkää protskujauhoa kenties? Olen vähän laiska sekoittelemaan eri jauhoja, joten saisi olla "valmistuote".

Onko mahdollista pärjätä dieetillä lainkaan ilman palautusjuomaa. Esim. treenin päälle vetää pukuhuoneessa 200 g raejuustoa, ehkä pienen palan ruisleipää yms?

Lisäksi epäilen että ko. tuote aiheuttaisi minulle ihottumaan. Olen tosin käyttänyt FAST:n kreatiiniakin, joten en tiedä kumpi on syyllinen, jos kumpikaan. :rolleyes:

Timo sanoi:
Olisiko syytä käyttää tuotetta jossa vielä vähemmän hiilareita? Pelkkää protskujauhoa kenties? Olen vähän laiska sekoittelemaan eri jauhoja, joten saisi olla "valmistuote".

Onko mahdollista pärjätä dieetillä lainkaan ilman palautusjuomaa. Esim. treenin päälle vetää pukuhuoneessa 200 g raejuustoa, ehkä pienen palan ruisleipää yms?

Dieetillä mun palkkari oli 1-1,5dl heraa ja 0,5dl maltoa, joka toimi mielestäni ihan hyvin. Aika helvetin laiska saa olla jos jaksaa ottaa yhdestä pussista 1,5dl, mutta ei yhdestä 1dl ja toisesta 0,5dl :david: Kai sitä dieetillä pärjää ilman palkkariakin, mutta miksi vaihtaa se johonkin huonompaan vaihtoehtoon ? Jos syynä on raha niin raejuustoon ja ruisleipään siirtyminen ei mitään jättisäästöjä tuo. Voi jopa tulla kalliimmaksi.

Etenkin dieetillä, jolloin muusta ravinnosta on karsittu ylimääräinen pois ja vielä vähän siitäkin lisää, on mielestäni palautusjuomassa kyllä hyvä olla kutakuinkin normaalisti hiilihydraatteja verrattuna siihen mitä tavallisestikin olisi. Tosin jos tavallisesti on lähemmäs sata grammaa, niin sen pudottaisin puoleen.

Itse olen dieetillä kokeillut 30-50g hiilihydraattimääriä palautusjuomassa. Huomaan kyllä eron seuraavan päivän lihassäryissä, jos hiilihydraatit jäävät lähemmä 30g verrattuna 50g. Mutta tuo on yksilöllistä. Ilmoittamiisi mittoihin verrattuna olen sinua hitusen isokokoisempi.

Olen digitaalisella keittiövaa'alla punninnut monia jauhoja. Keskimääräinen paino desilitralla on ollut 40g viiden gramman marginaalilla, joten voit kyllä pari desiä laittaa reilusti Dietmixiä palautusjuomaasi.

palkkarista en ihan heti lähtis tinkimään...

Timo sanoi:

Nestemäinen juoma on imeytynyt kehon käytettäväksi 1-2 tunnissa, kun kiinteän ruoan hyödyntämisessä kehollasi menee huomattavasti pidempään. En tinkisi siis tässäkään tapauksessa, enkä etenkään dieetin aikana, palautusjuomasta. Vaikka juomasta seuraavan kahden tunnin aikana söisit sitten raejuustoa ja ruisleipää. Tai jos treenaat vasta illalla, niin sitten pelkkää raejuustoa vielä yötä vasten.

Back
Ylös Bottom