vähä hiilihydraattinen dietti

Pitäs saada vähän tuosta mahan seudulta pois ylimääräistä läskiä. mittani ovat 175cm ja 76kg.

Ajattelin aloittaa diettaa ens viikolla. Elokuun 23pv olen lähössä ulkomaille niin pitäs saada toi maha näyttämään paremmalta :) reilut puol vuotta olen nyt käyny salilla.

Niin mitä mieltä olette vähä hiilihydraattisesta ruokavaliosta ton reilun kk ajan? Joku 40-50g tulisi päivässä. Proteiiniia saa tietty syödä ihan niin paljon kuin haluaa.

Olisko tästä dietistä minulle mitään hyötyä? Kiinteytyykö kroppa ollenkaan?

Itselläni ainakin toimii dieetillä juuri tuo vähähiilarinen ruokavalio. Oikeastaan ainoa paikka, mistä kaloreita voi alas vetää. Protskua kuitenkin saatava ettei lihat lähde ja rasva välttämätöntä rasva-aineenvaihdunnalle. En ikinä laske tarkkoja hiilarimääriä, mutta jätän leivän, pastan, riisin, ym pois. Kasviksia syön kuitenkin runsaasti (700-1000 g/pvä). Et kerro ruokavaliostasi eli en tiedä millä mallilla normaalisti, mutta tuo vähähiilarinen tosiaan toimii ainakin meikäläisellä :)

No en ole koskaan tarkkaan katelllu mitä suuhun laitan paitsi herkkuja ei tule syötyä usein. Pikaruokaa tulee syötyä n. 1-3 kertaa kuussa. Kanaa, pastaa, riisiä, joskus perunaa, kalaa liian harvoin, naudanlihaa sillointällöin, vihanneksia jonkun verran mut ei tarpeeksi. keskim. 100 g päivässä.

Se kun jättää leivän, pastan, riisin ym. niin siinä voi ruveta heikottamaan välillä mut kai sen jaksaa. Pitää vaan miettiä uudestaan mitä kokkailee tästedes. Erilaiset keitot ovat varmaan ihan hyviä.

Kasviksia näytät syövän aika paljon. En ole koskaan ollut niitä kova syömään :/

Vähähiilariselle jos ryhtyy, kannattaa kiinnittää extrahuomiota rasvan saantiin. Sitä saapi nimittäin tulla ihan reilusti, koska jos vain jättää hiilarit pois lisäämättä lainkaan rasvaa, putoaa kalorimäärä todennäköisesti turhan alhaiseksi.

Ja kasviksia KANNATTAA syödä, niin vitamiinien, kuitujen kuin mahantäytteenkin takia. :thumbs:

ahaa ok

Joo ilmeisesti pitää ruveta enemmän syömään kasviksia. Hedelmiä myös enemmän..

Niin ja oon tehnyt nyt 3 kk 2-jakoista ohjelmaa, neljä kertaa viikos salilla. Siihen pitäis nyt lisätä tuo lenkkeilykin. Ett hyvinhän se mahtuu tohon :) Kolme kertaa viikos olen ajatellut lenkkeillä..

Vähähiilarisella kantsii kyllä olla tarkkana hedelmien kanssa. Varsinkin, jos meinaat pitää hiilarit tuolla max. 50 grammassa.

moi, itse olen miettinyt vhh tyyppis jättäisin pois pastan, perunat ja muut sellast mutta leipää sellänen 4palaa päiväs tulee hiilareita joku 200g onko järkevää vai yhtä tyhjän kanssa?

moi, itse olen miettinyt vhh tyyppis jättäisin pois pastan, perunat ja muut sellast mutta leipää sellänen 4palaa päiväs tulee hiilareita joku 200g onko järkevää vai yhtä tyhjän kanssa?

Kuulostaa lähes normaalilta dieetiltä. Hiilareistahan se suurin vähennys tehdään dieetillä kuin dieetillä ja 200g hiilihydraatteja on 800kcal + prot. ja rasva, joten jollet ole isokokoinen niin ei tuo ole edes mikään vhh.

pitäis saada vähän kiinteyttä

Niin? Paremmin se aineenvaihdunta pelaa (=rasva palaa) kun on hiilareita kropassa (Ja ennen kun joku tulee nillittämään niin tietenkin vähähiilarinenkin toimii ja jollain jopa paremmin). Lähtökohtasesti kantsii kokeilla perus miinuskaloridieettiä ennen kun ryhtyy vetämään hiilareita ihan lattiaan.

Ite dietatessa huidon kaikki hiilarit päivän ekalla puoliskolla niin että se heikotus tulee sitten illalla jollon se ei haittaa, tuleepahan uni hyvin.

Back
Ylös Bottom