Väärät sääret ja vaikutukset treeniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rmst
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Yritin searchillä ettiä tietoa vääristä sääristä mutta varsinaista threadia ei tuntunut löytyvän.. Eli minkälainen vaikutus väärillä säärillä on treeneihin, kun itsellänikin on melkoisen väärät sääret eikä reiden, polven ja sääriluun linja taida todellakan olla kovin suora! esim oikean jalan takareisi kaartuu oikealta vasemmalle ja vasen jalka toisinpäin, jolloin kyse ei ole normaalista jalasta, jossa takareisi olisi kokonaan polven takana.. eli perus väärät sääret! :jahas:

Nyt mä olen lisänny lenkkeilyä entistä enemmän viikko-ohjelmaan ja on alkanu tuntumaan, että polvet ei oikein tykkää hyvää kasvaneesta rasituksesta.. mitään kovaa kipua ei vielä ole ollut mut esim eilen maastavetoa tehdessä toinen polvi vähän muljahteli alas mentäessä.. toisaalta taas polvet tuntuvat pitävän reidenojennuksesta..

Kysymys onkin onko vääristä sääristä haittaa salitreeneissä tai juoksussa?? Vai voiko esim polvi-ongelmat jopa lisääntyä jalkoja treenatessa?

Itselläni on myös väärät sääret. Alussa oli kyllä paljonkin ongelmia, lönksymistä ja kipua esiintyi, vielä kun nivelet ovat yliojentuvat, niin vaivoja kyllä riitti silloin. Nyt kun pitempään on sitten tullut treenailtua, ovat nuo ongelmat hävinneet. Enää jalkoihin/polviin ei suuremmin koske. Tällaisessa tilanteessa onkin mielestäni tärkeää treenata niitä lihaksia, koska viärät luut eivät tue tarpeeksi. Lihaksia kun on tarpeeksi niin vaivoja on vähemmän ja tuki parempi. Tietty on aivan erityisen tärkeää muistaa olla tarkkana tekniikan kanssa ja muistaa venytellä niitä lihaksia. Voit tietty ottaa vaikkapa sellaiset apteekista saatavat polvituet käyttöön jos tilanne on sen verran paha. Mutta elä nyt ainakaan lopeta liikkumista noiden vaivojen takia.

Joo tuskin mun tarvitsee mitään polvitukia hankkia kun ei kuitenkan mitään varsinaisia ongelmia ole.. Ajattelin vaan hankkia tietoa asiaan liittyen, ettei hajota paikkoja ainakan tiedonpuutteen takia.. kyl mä olen harjotellu aika maltillisesti eka pienil painoil ja sit vast siirtyny suurempiin painoihin, venytelly ja lämmitelly hyvin ym.. Eikä onneks kyl ole mitään haluja lopettaa liikkumista et eiköhän tää täst.. huomena olis jalkapäivä tiedos nin ei tarvi sit miettiä näit asioit nin paljoo! :D

Back
Ylös Bottom