Uutta konetta kasaamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu
Oisko i5-6500(K)/6600(K).
220-270€.

Joo tsiigailin justiinsa tuossa. Näköjään verkkokaupassa i5 6600K 3,4GHz 6mt 270,9e vs. i7 6700 3,6GHz 8mt 361,9e :D Ei oikeen ole sen arvoinen tuo i7.

Hauskaa kun taisin rakentaa edellisen pöytäkoneeni 2014 ja maksoin i7-4790K:sta hieman päälle 300 taalaa suht hyvällä kurssilla niin sekin halvimmillaan 345e vielä :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tommonen tuore i5 menee pelikoneeseen komeesti.

Oma överi 600€ 6-core i7-3930K menee vielä melkosen kauan.
Kellottuu kuitenkin komeasti sinne 4,5Ghz tuntumaan.

Tommonen tuore i5 menee pelikoneeseen komeesti.

Oma överi 600€ 6-core i7-3930K menee vielä melkosen kauan.
Kellottuu kuitenkin komeasti sinne 4,5Ghz tuntumaan.

Mulla on 5820K. En oo muuten vieläkään kellottanut sitä :D Aattelin, että jos ei tartte, niin mitä turhaa, mutta tulipa mieleen, että tietysti jos sitä volttia ei tartte nostaa, niin syökö se kovin paljon enemmän virtaa seinästä jos vaikka kellotan 4 gigaan yms?

Kyllähän siinä ihan näppärästi watit nousee kun kellottaa. :D
+117W

xpower2.png.pagespeed.ic.p4voa3fsYd.webp

Joo, tuskinpa siitä hyötyä näkee.
Itse tein vain "koska pitää kellottaa". :D

Tosin on erittäin kevyet kellot toistaiseksi.

Joo tsiigailin justiinsa tuossa. Näköjään verkkokaupassa i5 6600K 3,4GHz 6mt 270,9e vs. i7 6700 3,6GHz 8mt 361,9e :D Ei oikeen ole sen arvoinen tuo i7.

Hauskaa kun taisin rakentaa edellisen pöytäkoneeni 2014 ja maksoin i7-4790K:sta hieman päälle 300 taalaa suht hyvällä kurssilla niin sekin halvimmillaan 345e vielä :D
Joo harmi ettei haswellin hinnat oo tullu alas vielä (tuskin tuleekaan). Ite uppasin 4790ksta (@4.8ghz) 6700khon (@4.7ghz) ja sain pettyä pahemman kerran kun ei niitä tehoja tullu lisää ku joku 3%, että sinäänsä varsin ymmärrettävä vielä toi 4790k hinta.

Itse sain CDONin tarjouksesta aikanaan 4770K:n 260 egellä ja toi potkii vieläkin kuin Bruce Lee konsanaan. Kellot 4.5 GHz ja tehoa piisaa. Eipä nykyään ole väliä kuin, että jaksaa muutaman vuoden välein uusia GPUn.

Toisessa ketjussa annettiin vinkkiä, että tänne kannattaa siirtyä, joten;

"Osaisiko joku suositella tietokonetta, mikä pyörittää hyvin ja pystyn pelaamaan esimerkiksi uusinta CSää? Eikä mielellään sieltä kalleimmasta päästä, kun hankinta on pelkästään tähän tarkoitukseen. Itse en ymmärrä tietokoneista mitään. "

Lisätään tohon nyt vielä sen verran, että tietokoneista en ymmärrä mitään ja niiden kasaamisesta vielä vähemmän.

Toisessa ketjussa annettiin vinkkiä, että tänne kannattaa siirtyä, joten;

"Osaisiko joku suositella tietokonetta, mikä pyörittää hyvin ja pystyn pelaamaan esimerkiksi uusinta CSää? Eikä mielellään sieltä kalleimmasta päästä, kun hankinta on pelkästään tähän tarkoitukseen. Itse en ymmärrä tietokoneista mitään. "

Lisätään tohon nyt vielä sen verran, että tietokoneista en ymmärrä mitään ja niiden kasaamisesta vielä vähemmän.

http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/94694/jimms-nv-budget/jimm-s-nvidia-budget-v1_2

Jos nyt vain CS Go pelaa, niin sehän ei vaadi juuri mitään. Tietokoneiden rakentaminenhan ei ole mitenkään mystistä, valmiit portit komponenteille ja piuhojakin on vaikea laittaa väärin, ovat hyvin sovitettu palikoihin :) Ainoa minkä voi laittaa väärin, ovat käynnistysnapin piuhat, niitäkään ei montaa ole ja ovat omilla väreillään, jotka on helppo kytkeä ohjeen kanssa.

Jos vain Go on mielessä, niin yli 500e budjettia ei varmastikkaan tarvita.

Tuli itse rakenneltua uusi:

32gb DDR4 2666Mhz
GeForce GTX 970
Intel i7 6700k

Valitsin halvimman sopivan silmää miellyttävän kotelon, halvimman cd aseman jolla menee käyttis vaan sisään ja kohtuu hintaisen emolevyn, mihin vain palikat menee kiinni, kovalevyt lyötyvät vanhasta koneesta, muutama ylimääräinen tuuletin koteloon ja prossulle hyvä cooleri, vaikka kellottaa en ajatellutkaan. Hintaakaan ei paljoa yli tonnia tullut.

Joo, okei. Uskotaan viisaampia ja kokeillaan aluksi itse vähän perehtyä asiaan jos ei tämä koneen kasaaminen edes vaikeaa hommaa ole.

Toisaalta kyllä näitä innokkaita kasaajia varmasti jostain löytyy, kun motivaattoriksi lupaa pientä palkkiota hommasta.

Jos CS:GO on ainoa tehoa vaativa sovellus hamaan loppuun saakka, niin ei tosiaan tarvitse kovin kummoista myllyä. Jos tulevina vuosina mahdollisesti tulee pelailtua jotain raskaampaa, niin kehottaisin odottamaan kuun vaihteeseen, jotta voi tilata AMD:n uusimman näytönohjaimen. Sikäli mikäli lukuisat väitteet pitävät paikkansa, siinä on omassa hintaluokassaan hinta/tehosuhde helvetisti parempi kuin tällä hetkellä saatavilla olevissa korteissa. Sopisi kuin nakutettu johonkin kohtuuhintaiseen pelikoneeseen ja sillä kehtaa pelailla pitkään.

Koneen kasaaminen ei tosiaan vaikeaa ole. Vaikea osuus on se osien valitseminen ja budjetin rajoittaminen. :D

Kuten edellä olevat jo sanoneet, niin CS:GO ei vaadi mitään hirveetä myllyä. Tehokas prosessori (intel I5/I7) ja siihen joku gtx960, tai odotat amd:n uusia, niin pörrää hyvin. AMD prossujen kanssa cs ei hirveän hyvin pelitä. Toki tässäkin on se mikä riittää kellekin, ite tarvin 200-300 fps csgo, tai pelikelvoton :D

Suosittelisin myös ihan oikeasti odottamaan noita uusia AMD.
Sieltä saattaa tulla hirvittävän tehokasta GPU:ta n. ~230€ hintaan. Tuon pitäisi olla jo GTX 980 luokkaa... sen alle tulee sitten vielä RX 470 ja 460, joiden tehot riittää kummallakin heittämällä CSGO mutta hinta voi olla aivan naurettavan kova.

Kuulostaa hyvältä. Kysytään nyt vielä sen verran, että millainen budjetti kannattaa tällaiseen noin suurinpiirtein varata?

Tosiaan cs:go olisi nyt lähtökohtaisesti ajatuksena ja tietysti se, että se sitten pyörii mielummin vähän keskivertoa paremmin, kuten Tompsu18 yllä mainitsi.

Kuulostaa hyvältä. Kysytään nyt vielä sen verran, että millainen budjetti kannattaa tällaiseen noin suurinpiirtein varata?

Tosiaan cs:go olisi nyt lähtökohtaisesti ajatuksena ja tietysti se, että se sitten pyörii mielummin vähän keskivertoa paremmin, kuten Tompsu18 yllä mainitsi.

~800 saa jo melko kovan, millä pörrää csgo ja uudemmatkin pelit hyvin ainakin full hd resolla. Toki hintaa tulee vähän lisää, jos tarvitsee esim käyttöjärjestelmän, dvd/blue ray aseman/äänikortin tms.

Syksyllä pitäisi päivittää kone, johan tuo vanha on 5v ollut. Pitkään kun olen haaveillut äärimäisen hiljaisesta koneesta, nestejäähdytys tuntuu luonnolliselta valinnalta, mutta onko kokemuksia kuinka paljon hiljaisempi tuommoinen kaappi loppupeleissä on jos vertaa ilmajäähdytteiseen joka on hyvin eristettyyn koteloon rakennettu?

Kuinka hankalaa nestejäähdytyksen asentaminen itse on? Aina olen koneet itse rakentanut, mutta nestejäähyjä ei ole tullut laiteltua, ja toisaalta hieman houkuttelisi tilata valmis paketti mutta noissa on herkästi monta sataa otettu kasaamisesta jossa kyllä pääsee tuntipalkoille jos itse rakentaa, tuo jäähy on ainut joka mietityttää.

Uus kokoonpano ois nyt kasattuna, nestejäähyistä luovuin kun ei se hiljaisuutta takaa ja niin kovia kelloja ei ole tarvis saada että siitä kunnolla hyötyisin.

Intel Core i7 6700K 4 GHz
16 Gt 2133 MHz DDR4 (2x8gb kammat)
Asus GeForce GTX 1070 8192 Mt (tässä on vähän vielä auki otanko tämän vai MSI:n version jossa on kaks tuuletinta, tässä kolme)
512 Gt M.2 SSD ja 3 Tt HDD
Asus Z170 pro gaming Intel Z170 LGA 1151 ATX (tässä vähän kahden vaiheilla ottaisko 40e kalliimman jossa ois jokunen liitäntä enemmän, tuskinpa tarvii)

Tuohon joku perus 600W poweri ja prossulle parempi cooleri, kopaksi Fractal Design Define R5.

Näyttiksen pitäis olla vasta tullut? Oon vähän ulkona näistä kun 5v sitten edellinen kone kasattuna, katoin vaan kun @TML puhui tosta että odottaa noi AMD:n uudet kortit mutta ne taitaa olla hintaluokkaa alempana sitten kilpailukykyisiä? Tilausta vaille valmista, tuon näyttiksen suomeen saaminen toki kuukauden vielä vie kun ovat suht. kysyttyä tavaraa.

Juu AMD:n ei ole mitään 1070 tasoa ollenkaan, halvempaa kamaa. Plus jäi muutenkin vaisuksi......

Kova on tuo settisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom