Uutta konetta kasaamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu
Hienosti on pelittänyt Evgan "b"-sarjan 980, näyttikin lähes pakasta vedetyltä.

Kattelin tuossa tätä muutaman kk takaista listausta osistani, ja mulla ei ole enää juuri mitään samaa koneessani. Ohessa alkuperäiset ja nykyiset komponentit.

AMD x4 860k 3.7ghz CPU > i5 4690k > i7 4790k

KFA2 GTX 970 OC gamer edition 4gb GPU > Evga GTX 980 SC ACX 2.0

ASRock FM2A88M Extreme4+ Emolevy > Msi Z97M Gaming

Cooler master Hyper TX3 evo prossujäähdytin > CM 212 Evo

2x4GB HyperX Savage rot DDR3-1866 DIMM CL9 Dual Kit Ram > 4x4GB = 16GB Hyperx savage

128GB SanDisk SSD 2.5

Seagate 1tb 7200 HDD > 1tb SSHD 2.5"

530 Watt Xilence Performance A Series virtalähde > Evga Supernova GS 650w 80+ gold

Samsung DVD

Windows 7 > Win 10

Cooler master N200 kotelo

Gigabyte M6900 pelihiiri

Koitan nyt yrittää hetken malttaa mieleni ja olla päivittelemättä. Toisaalta tekis mieli hommata toinen SSHD ja isompi SSD... :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo-o, toi kone potkii jo melko kovaa.

Koitan nyt yrittää hetken malttaa mieleni ja olla päivittelemättä. Toisaalta tekis mieli hommata toinen SSHD ja isompi SSD... :)
Enpä ole kyllä edes harkinnut SSHD optiota. o_O
Varsin mielenkiintoinen idea. Jimm's kattelin niin pelkkää Seagate, eikö tosiaan WD tee noita. :o WD:llä menty ja mennään jatkossa, pl. SSD:t.

Itsellä 240GB Kingston HyperX 3K sekä 512GB Crucial MX100.
Tarvis kolmannen. :D :D

Perinteisiä on sitten muutaman teran edestä.

Juu, ei löydy westerniltä noita. SSHD on mulla peleille, ja pelittää loistavasti siihen tarkoitukseen. Ei pidä hakuääniä tai huminaa ja pelien lataustauot on lyhyempiä mitä normi kovolta, mutta ei kuitenkaan yhtä nopea kuin SSD. Tuo on vähän semmonen väliinputoaja ripeydessään.

Joku palttiarallaa 500GB SSD olis vielä ihan jees, tuo Crucialin MX100 olisi melko edullinen siihen kokoluokkaan, etenkin Mindfactorylla. Mutta saatan jopa odottaa SSD-asemien hintojen laskua ennen hommaamista jos maltan mieleni... Voi olla etten malta. :D

Siis ehdottomasti pelit sinne SSD:lle! :D
Itse kelasin että SSHD olisi semmoinen välimuoto, en kyllä tiedä mitä siellä pitäisi. Vaihtoehtoisesti vois kylmästi korvata kaikki HDD:t SSHD:lla.
Ohjelmat ja pelit on kuitenkin kaikki SSD:llä, siitä tuo tilan tarve.

MX100 on tosiaan korvattu MX200, ja Suomessa MX200 on jopa halvempi. MX100 ei edes juuri löydy.
MX100 aikaan Samsungin EVO malli oli reilusti tyyriimpi, mutta nyt Samsung 850 EVO on vain ihan vähän kalliimpi kuin Crucial.
Melkein ottaisin sen 500GB Samsung 850 EVO yli tuon 500GB MX200. Samsungilla siihen kiva softa, ja toisekseen se sen RAPID systeemi on ihan mielenkiintoinen. Ainakin näennäinen nopeus on välillä älytöntä, kun se cachee kamaa keskusmuistiin. Synteettiset testit ehkä huonoja, mutta RAPID päällä oma duunikoneen Samsung EVO paino jotain monen gigan nopeuksia. :D Tiedä sitten kuinka välittyy IRL, mutta ehkä vähän kuitenkin ja joskus kun napsahtaa niin ero on suuri.

Kattelin juuri mindfactoryn hintoja, niin tuo crucialin 500GB SSD ei ollutkaan MX100, vaan BX100, sillä hintaa 154e, Evo 168e atm. Nuo hinnat on tulleet tuolla mindfactorylla nyt tässä lyhyen ajan sisään jonkun verran alaspäin monessa SSD:ssä, toivottavasti sama trendi olisi nähtävissä pian Suomessakin.

Pienellä budjetilla päivittelen konetta. Viimeksi sain koneeseen pari vuotta elinaikaa näytönohjainta vaihtamalla, ja nyt ajattelin jättää näytönohjaimen ja vaihtaa emon+prossun+muistia+ssd kovalevy. Vaihtaisin vähän perään sitten taas uuden GPU:n kun tökkiminen voimistuu :)

Tämän hetkinen kokoonpano:
intel core2 quad q6600 @2.4GHz
4Gb RAM
Nvidia Geforce Gtx 560ti

Tässä mitä olen suunnitellut, osittain toms hardwaren turvin

Emo: tässä vähän vaikea sanoa kun niin paljon vaihtoehtoja, en ole aikonut hirveästi kellotella konetta etc. Tai osaako joku sanoa esim webhallenista samaan hintaluokkaan jotain parempaa emoa?
http://www.webhallen.com/fi-fi/tietokoneen_osia/198865-asus_z97-a-atx-z97#specifications
http://www.webhallen.com/fi-fi/tietokoneen_osia/198867-asus_z97-k-atx-z97#specifications
http://www.webhallen.com/fi-fi/tiet...sus_z97-p-atx-z97?atcl=product:boughttogether

CPU: Inter i5-4590 http://www.webhallen.com/fi-fi/tiet...tradar-33ghz-6mb-socket_1150&atcl=search:live
Muistit: 2x4Gb ddr3 muistia http://www.webhallen.com/fi-fi/tiet...ballistix_sport_8gb_ddr3_pc-12800_1600mhz_cl9
SSD: SSD Samsung evo 850 http://www.webhallen.com/fi-fi/tiet...o_ssd_250gb&atcl=search:result#specifications

Kiitoksia jo kovasti etukäteen avusta! :worship:

Hienosti on pelittänyt Evgan "b"-sarjan 980, näyttikin lähes pakasta vedetyltä.

Kattelin tuossa tätä muutaman kk takaista listausta osistani, ja mulla ei ole enää juuri mitään samaa koneessani. Ohessa alkuperäiset ja nykyiset komponentit.

Melkolailla samanlaiset koneet meillä. Tai no tärkeimmät, prossu ja näyttis. Itsellä nyt kiinni i7-4790k (4.8GHz kelloilla) ja GTX 980 :)

Melkolailla samanlaiset koneet meillä. Tai no tärkeimmät, prossu ja näyttis. Itsellä nyt kiinni i7-4790k (4.8GHz kelloilla) ja GTX 980 :)

Mulla vaihtu emo juuri hiljattain Asuksen VII Geneen ja prossujäähy SilentiumPC:n Fortis 3. Uudella jäähyllä kehtasin kellottaa nyt 4.7GHz, koska pitää prossun viilemämpänä mitä edellinen CM 212 Evo.

Mutta juu, kyllä tämmösellä kokoonpanolla kehtaa pelejä pelailla. Mutta 980ti houkuttelis päivittää :D

Moi, frendille pitäisi uutta konetta kasata ja ajattelin kysyä teidän ehdotuksia, miten konetta lähtisi kasaamaan. 700e keskusyksikölle budjetti SSD pakollinen ja ATX koppa.

Moi, frendille pitäisi uutta konetta kasata ja ajattelin kysyä teidän ehdotuksia, miten konetta lähtisi kasaamaan. 700e keskusyksikölle budjetti SSD pakollinen ja ATX koppa.
...entä Windows? Sä kasaat sen?
Tarkoitus tehdä mitä, pelata?

Olisi aika päivittää konetta koska Fallout 4 ja uusi Deus Ex lähestyvät. Wanha GTX260 saa kyytiä ainakin. Tilalle ajattelin GTX 960 lähinnä siksi että ei tartte vaihtaa 460W poweria kun näemmä vaatisi 400W tuo kortti. Tällä hetkellä koneesta löytyy 8gb muistia ja i5 750@2.67 prossu. Prossulla varmaan mennään hyvin vielä jonkun aikaa mutta muistin tuplaus voisi tulla kyseeseen. Lisäksi tietty SSD houkuttaa, nopeutuuko kone käytännössä siitä niin että olisi järkevää hommata? Onko näissä minun horinoissa mitään järkeä? Olen ollut viimeksi perillä hardware-asioista silloin kun Voodoo2 oli kova sana.

Joo, kyllä. Windows ei kuulu hintaan.
E: mieluten osat mindfactorysta Saksasta
Okei no toi Mindfactory tekee asiasta vähän helpompaa.

Olisi aika päivittää konetta koska Fallout 4 ja uusi Deus Ex lähestyvät. Wanha GTX260 saa kyytiä ainakin. Tilalle ajattelin GTX 960 lähinnä siksi että ei tartte vaihtaa 460W poweria kun näemmä vaatisi 400W tuo kortti. Tällä hetkellä koneesta löytyy 8gb muistia ja i5 750@2.67 prossu. Prossulla varmaan mennään hyvin vielä jonkun aikaa mutta muistin tuplaus voisi tulla kyseeseen. Lisäksi tietty SSD houkuttaa, nopeutuuko kone käytännössä siitä niin että olisi järkevää hommata? Onko näissä minun horinoissa mitään järkeä? Olen ollut viimeksi perillä hardware-asioista silloin kun Voodoo2 oli kova sana.
Prossu menee mielestäni vielä tuon GTX 960 kanssa, mutta alkaa olee lähellä pullonkaulaa. Onhan tuo kuitenkin hitaampi kuin 3 vuotta vanha i3.
GTX 960 on ihan passeli 1080p näyttis, ellei vaatimuksena ole pelimonitorille 100+ fps. Toki graffoja säätämällä sekin onnistunee.

Muistin tuplaus on ehkä vähän turhaa, kun mietitään konetta muuten. Ellet nyt jotain fotaria pyöritä melko tosissasi?

SSD on yksi parhaista päivityksistä.
Mieluiten myös Windows sinne, mutta pelit ainakin.
Suosittelen 250GB Samsung 850 EVO, maksaa about 110€. Muita vaihtoehtoja on mm. Crucial MX 200 tai BX 100, mutta oma valinta noista on heittämällä Samsung.

Kiitos neuvoista! Päivittelen siis näyttiksen ja SSD:n osalta. Raskaimmat asiat mitä koneella tulee tehtyä on juuri nuo pari uutta peliä, noin muuten en kauheasti edes pelaa, joten se on varsin riittävä päivitys.

Oma ääni menee jollekin tälläiselle setille: https://www.mindfactory.de/shopping...221cc501af4c0382ed34f5ace860a8da537635db227a4
Perinteinen kovalevy uupuu, mutta kai muutamalla kympillä irtoaa Mindfactoryssä.

Onpahan ainakin tuoretta tavaraa. Ihan Skylake prossu ja jopa Z170 chipset emolevy missä DDR4 muistit.
Emolevyssä voi säästää jos ottaa noita alemman luokan emolevyjä samalle socketille. Itse nyt vain tykkään aina katsella noita enthusiast chipsettejä, niin eipä ole rajotteita.

Koppaa saa monessa eri värissä. http://www.mindfactory.de/search_result.php?search_query=bitfenix+neos&x=0&y=0
Koppa nyt on muutenkin asia että jokainen sais ihan itse valita mieluisan. Paljoa rahaa en siihen pistäisi tällä budjetilla.
Plus nyt tätä kirjoittaessa luin yhden arvostelun ja tyrmättiin täysin. :D Noh, noita koteloita on miljoona mistä valita.

Näyttis on ihan passeli 1080p pelaamiseen. Ei mielellään referenssituulettimella, siksi tuo turvallinen valinta eli Gigabyte Windforce.

AMD prossu/emo voisi saada hintaa alas, mutta en mä vaan koskaan niitä valitse.

Tuosta huomio, että emolevyn tuki tuolle prossulle on vasta P2.00. Voi toki olla että se tulee sillä varustettuna, en tiedä.
Toi 2.00 on eka BIOS päivitys tuolle emolevylle, julkaistu about 6 viikkoa sitten.

Hassua, Skylake i5 ja i7 on suoraan alusta asti mutta i3 ei.
En tiedä tekeekö Mindfactory valmiiksi BIOS päivityksiä jos tilaa kokonainsen keskusyksikön.

porukoille olisin kasailemassa uutta konetta kun vanha vetelee viimesiään. porukat ei käytä konetta kuin netin selailuun ja muihin perus juttuihin, mutta itse kun vierailen siellä niin olisi mukava, että olisi kone joka pyörittäisi pelejä kohtuullisesti. halvalla pitäisi päästä joten saksasta ajattelin tilata osat. mulla on itsellä ylimääräsenä asus gtx 960 ja samsun 850 evo 250gb jotka ajattelin laittaa siihen. tarve siis olisi emolle, prossulle, muistille, virtalähteelle, kopalle ja voisihan tohon ton ssd:n lisäksi vielä jonku halvan perus storage kovonkin ottaa. koppa tulee luultavammin olemaan bitfenix neos jonka ostan suomesta, mutta loput osat tosiaan saksasta. millaista settiä suosittelisitte jos budjetti olisi noin 400e?

porukoille olisin kasailemassa uutta konetta kun vanha vetelee viimesiään. porukat ei käytä konetta kuin netin selailuun ja muihin perus juttuihin, mutta itse kun vierailen siellä niin olisi mukava, että olisi kone joka pyörittäisi pelejä kohtuullisesti. halvalla pitäisi päästä joten saksasta ajattelin tilata osat. mulla on itsellä ylimääräsenä asus gtx 960 ja samsun 850 evo 250gb jotka ajattelin laittaa siihen. tarve siis olisi emolle, prossulle, muistille, virtalähteelle, kopalle ja voisihan tohon ton ssd:n lisäksi vielä jonku halvan perus storage kovonkin ottaa. koppa tulee luultavammin olemaan bitfenix neos jonka ostan suomesta, mutta loput osat tosiaan saksasta. millaista settiä suosittelisitte jos budjetti olisi noin 400e?
Tommosta settiä itse katselisin.

https://www.mindfactory.de/shopping...22169622a4794ec5eb85450af9f07b47cfb1a7a50e24f

Skylake i3, on HT ja nykyään sitä tuetaan varsin mukavasti pelejä myöten. Toi potkii ihan kivasti pelatessa. Aika korkea single core kello ja potkii ihan kivasti.
Emolevy chipset H170, koska ehkä tähän settiin ei Z170 ole tarpeellinen ja säästyy kymppejä. H170 huomiona että Nvidia SLI ei onnistu, tuskin ongelma? Ainakan ei osunut silmään.
DDR4, noh, ei se ole mitenkään kallista ja socket 1151 kamaa vaikka DDR3 mallejakin löytyy. CL arvot tuskin on ongelma, vs DDR3.
Virtalähde tuommonen decent Corsair. Katselin Super Floweria mutta Mindfactoryllä yllättävän heikko valikoima alemmissa wateissa.
Kovalevy, WD, Blue niin on pari kierrosta lisää vs Green. Tera varmaan passeli, jos vähemmän riittää niin toista tilalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom