Uutta konetta kasaamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu
Kaapeli luulisi tulevan näytön mukana, säästät siinä kympin.
Jos haluat hiljaisen ja laadukkaan powerin, niin tilaa silentrigistä Superflowerin 550w poweri 79eurolla.
Crusialin SSD-levyn rinnalle nostaisin samsungin 830ssd-vaihtoehdon mikäli sitä löytyy paremmin varastosta..
Mitä eroja noissa SSD-levyissä on?

Näinkö? Joko alkaa olemaan hyvä alle tonnin setti, kun tosiaan näyttis, optinen asema ja kovo tulee vanhasta koneesta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä eroja noissa SSD-levyissä on?

Näinkö? Joko alkaa olemaan hyvä alle tonnin setti, kun tosiaan näyttis, optinen asema ja kovo tulee vanhasta koneesta?
Samsung 830 on uudempaa teknologiaa. Käyttäjäkokemuksien mukaan toimii hyvin ja nopeasti. Ainakin benchmarkkien mukaan pitäisi olla yleisesti ottaen nopeampi kuin cruzialin vastaavat. Itselläni on 830 toiminut hyvin toistaiseksi. SSD-levyjen tärkein ominaisuus nopeuden ohella on luotettavuus ja nuo kaksi ovat parhaita vaihtoehtoja..

Super Flowerin poweri on oikea valinta; suurimman osan ajasta tuulettimet ovat idle-moodissa ja eipä sitä kuule vaikka pyörisivätkin.

Näköjään sun vanha näyttis pyörittää ihan hyvin esim battlefield3:sta, joten kyllä tuolla pelaileekin hyvin (kunhan ei vaadi kaikki herkkuja ruutuun).

En tiedä mitkä sinun kovalevyn ja optisen aseman väylät on. Löytyiskö SATA-väylät? Jos on jotain muita antiikkisia väyliä(lue IDE), niin sitten pitänee hankkia lisäkortti.

ps. silentrigillä on murobbs-foorumin käyttäjille tiettyjä tarjouksia tässä kuussa(joulukuuksi tulee uudet tarjoukset). Kun lisäät powerin ja muistit ostoskoriin, käytä tätä linkkiä, niin säästät yli kympin.

Samsung 830 on uudempaa teknologiaa. Käyttäjäkokemuksien mukaan toimii hyvin ja nopeasti. Ainakin benchmarkkien mukaan pitäisi olla yleisesti ottaen nopeampi kuin cruzialin vastaavat. Itselläni on 830 toiminut hyvin toistaiseksi. SSD-levyjen tärkein ominaisuus nopeuden ohella on luotettavuus ja nuo kaksi ovat parhaita vaihtoehtoja..

Super Flowerin poweri on oikea valinta; suurimman osan ajasta tuulettimet ovat idle-moodissa ja eipä sitä kuule vaikka pyörisivätkin.

Näköjään sun vanha näyttis pyörittää ihan hyvin esim battlefield3:sta, joten kyllä tuolla pelaileekin hyvin (kunhan ei vaadi kaikki herkkuja ruutuun).

En tiedä mitkä sinun kovalevyn ja optisen aseman väylät on. Löytyiskö SATA-väylät? Jos on jotain muita antiikkisia väyliä(lue IDE), niin sitten pitänee hankkia lisäkortti.

ps. silentrigillä on murobbs-foorumin käyttäjille tiettyjä tarjouksia tässä kuussa(joulukuuksi tulee uudet tarjoukset). Kun lisäät powerin ja muistit ostoskoriin, käytä tätä linkkiä, niin säästät yli kympin.
Kiitos hemmetin hyvästä vastauksesta!

Tsekkasin pikasesti koneen sisälle, niin kyllä noissa SATA lukee.

Et kai vertaile vain kellotaajuutta? Sehän ei tehoa vielä kerro.

Näyttäisi noi AMD:n prossut olevan aika lailla peränpitäjinä tällä hetkellä:
http://www.tomshardware.com/reviews/fx-8150-zambezi-bulldozer-990fx,3043-19.html
Kyllä mää niistä spekseistä muutakin katsoin kuin pelkän kellotaajuuden, näytti silti kaikinpuolin samanlaisilta. Tuo linkki ja muutama arvostelu noista AMD:n prosessoreista kyllä teki asian hyvin selväksi. Ei kannata prossun valintaan paljon ajatuksia uhrata.

Ei saatana nyt. Olen tässä tilaamassa uutta konetta lukuunottamatta dvd asemaa ja kiintolevyä. Tarkotuksena nyt ottaa Asus 580GTX 1536mb, 2500k intel prossu, 8 gigaa muistia. Mimmonen virtalähde tohon nyt on sitten sopiva? Oon aivan vitun pihalla tuon osan valinnasta kun ainakin muron sivulla jokamerkkinen virtalähde tuntuu olevan paska ja ylihinnoteltu. Osaako täällä antaa jonkun vastauksen? Jimssistä siis koneen olen ostamassa joten sieltä pitäs virtalähdekkin olla, mielellään semmonen mitä olis varastossakin. Oon nyt kattonu 550 ja 650 wattisia, mikä on sopiva?

Ei saatana nyt. Olen tässä tilaamassa uutta konetta lukuunottamatta dvd asemaa ja kiintolevyä. Tarkotuksena nyt ottaa Asus 580GTX 1536mb, 2500k intel prossu, 8 gigaa muistia. Mimmonen virtalähde tohon nyt on sitten sopiva? Oon aivan vitun pihalla tuon osan valinnasta kun ainakin muron sivulla jokamerkkinen virtalähde tuntuu olevan paska ja ylihinnoteltu. Osaako täällä antaa jonkun vastauksen? Jimssistä siis koneen olen ostamassa joten sieltä pitäs virtalähdekkin olla, mielellään semmonen mitä olis varastossakin. Oon nyt kattonu 550 ja 650 wattisia, mikä on sopiva?
Ton näytönohjaimen virtalähdesuositus on 600w. Osta silentrigistä Superflowerin 650w tai Seasonic. Seasonic taitaa tehdä vielä laadukkaampia powereita mutta ei ihan yhtä äänettömiä.
Edit: jos jimmsiltä olet tilaamassa niin ota Seasonic.

Joo en tiiä onko oikee paikka kirjottaa, mut oon täs itekki konetta kasaamas ja 1000e hintane kone ois mieles pelikäyttöön. SystemaStoresta oon katellu ja tahtosin kysyä, että onko hyvä setti ja oisko parannettavaa.
reponkone.jpg

Joo en tiiä onko oikee paikka kirjottaa, mut oon täs itekki konetta kasaamas ja 1000e hintane kone ois mieles pelikäyttöön. SystemaStoresta oon katellu ja tahtosin kysyä, että onko hyvä setti ja oisko parannettavaa.
reponkone.jpg

Miksi MicroATX-emo tollaseen koteloon? Muutenhan vaikuttaa tykiltä kokonaisuudelta, jolla peli kuin peli pyörii täysillä mausteilla!

reponkone.jpg
Liian kallis emo. Osta 100 euron z68 asrock tai Asuksen emolevy.

Itse välttelisin OCZ:n ssd-levyjä Lisätietoa täältä
Osta cruzial m4 tai samsung 830.

miksi 750 watin virtalähde? 550w riittää. Tuosta 550w http://www.systemastore.fi/product_info.php?
cPath=1_432_446&products_id=49872&osCsid=8774558e262bb2615d62a2c175c1e18c

Hyvältä näyttää. Vaihda vielä SSD-levysi D.kitiksi (Desktop kit). Desktop-kitissä tulee sovitinkelkka koteloon levypaikkaan.
Oletko varma ettet halua teraista levyä? Systemastoressa oli muistaakseni 109€ tarjouksessa konepaketin ostajalle samsungin terainen levy. Väittäisin luotettavammaksi kuin Hitachin levyt, tiedä sitten. 40 lisäeurolla kuiten saa 500 gigatavua lisätilaa..

Noni, vihdoin sain sen uuden jäähyn koneesee. Freezer 13 pro tarttu mukaan 29€ hintaan. Tuntus olevan aika iso vakio jäähyyn, niin melun kun jäähytyksen kannalta. AIDAN 10min testin perusteella kuorimituslämmöt nyt vähä alemmat kun idle lämmöt aikasemmin =) Linkisssä vielä rasitustesti orkkis vs. Freezer 13 pro
http://dl.dropbox.com/u/13916434/lammot.png

Tuli tässä nyt viikko sitten ite kasattua kone:

Intel 2500k prosessori Thermalright macho coolerilla
Asus 580GTX näytönohjain
8gigaa Kingston 1600mhz ddr3 muistia
Asrock z68 emolevy
Corsair 650W modulaarinen virtalähde
500giganen WD Caviar Blue kiintolevy +vanha 160gigan kovo
Fractal Designe R3 kotelo

Hintaa tuli tuommonen 1200e.

IMG_2072.JPGIMG_2073.JPGIMG_2074.JPG

Tämmösiä idlailulämpöjä näyttää, tuulettimet pyörii hiljasimmalla kun vaan mahollista. Pelikäytössä tosin ei nouse kovin merkittävästi siitähuolimatta :)

Kone.jpg

Thaimaassa tulvia niin saatavuus ilmeisesti heikentynyt. Mitäs prossucooleria porukka suosittelisi 2500k:lle? Alkaa tuohon Intelin sirkkeliin jo kyllästymään niin ajattelin kunnon kapineen laittaa pukinkonttiin. En mitään prossun äärirajoja ole testaamassa, vaan ennemminkin hiljaisuus tärkeää. True spirit, Freezer 13? Mugen 3?

Thaimaan tulvat keskeyttivät tuotannon useaksi kuukaudeksi ja hinnat tuplaantuivat, kun markkinoilla tuli pula levyistä.
Sanoisin että triplaantuivat, ja ylikin. Ainakin tämä 1TB maksoi 45€ mulle viime vuonna, ja nyt 172€.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom