Uutta kakkosautoa max 10k€, tai vanhan korjausta isolla rahalla?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
1.3.2003
Viestejä
4 493
Bensa-autoa olen katsellut, tehoakin sais olla ja mielellään luotettavuuttakin. Japsit ei oikein sytytä, tylsä ja varma avensis on koettu ja esim. 626 äänet oli melkoinen järkytys verrattuna -88 200D W124 mersuun.

Näitä olen sitten katsellut:

Mersu:
-yks c-sarjalainen W203 cdi löytyy jo, ehkä vähän tylsää ostaa toista samanlaista, vain eri koneella.
-W202 alkaa olla loppuunajettuja
-Kompressoritkaan eivät vaikuta kovin urheilullisilta, vaikka paperilla tehot onkin ihan ok.

BMW:
-Koneista tykkään, mutta tuntuu että mikään muu osa ei oikein kilometrejä kestäkään.
-Tässä hintaluokassa teinien pilalle polkemia paskoja?
-Luotettavuus?

Saab 9-3T:
-Aivan upea ajettava, moottorista tykkäsin kovasti. 175hp versiota ajettu.
-Onko tämä yhtä kuin Opel, eli pajat tulee liiankin tutuksi?
-Luotettavuus ylipäätään?

Volvo S60:
-Turbomallit suht tehokkaita
-Ajettavuus
-Luotettavuus?

Ylipäätään onko max 10k€ mahdollista saada muuta kuin paskaa käteen, kun lähdetään hakemaan luotettavuuden lisäksi tehokkuutta? Mersu ja Volvo ilmeisesti kestävät kilometrejä bensanakin, Bemarista ja Saabista taas ei mitään hajua.

Niin ja sitten vaihtoehto B:

Pihassa seisoo W124 200D -88, 600tkm rullattu.
-Syöttöpumpun venttiileissä tai sitten suuttimissa häikkää, ei käy kunnolla. Päästöt kuitenkin katsastuksessa läpi :D
-Tunkin nostokohdat pitäis hitsata, on sitä ruostetta muutenkin siellä täällä.
-Vaihdelaatikon rattaat tuskin ihan uusia on
-Öljynpaine laskee oikein kunnolla kuumaksi vedettynä lähes nollaan, 5w-40w liian ohutta vai kone jo väljä?

Kannattaako tuollaista lähteä korjaamaan enää? Muutaman tonnin saa helposti uppoamaan ja siltikään et tiedä onko parin vuoden päästä taas joku toinen kallis remppa edessä. Hyvänä puolena todella yksinkertainen tekniiikka ja hyvä ajettavuus.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muutaman tonnin helposti? Sillähän rahalla saisi muutaman samanlaisen auton. Jos et itse pysty korjaamaan, niin laita vaikka paaliin... En näe muutenkaan tehokkaalle autolle vaihtoehtona sitä, että kunnostetaan 600tkm ajettu 70hp diisselirönttä.
 
Muutaman tonnin helposti? Sillähän rahalla saisi muutaman samanlaisen auton. Jos et itse pysty korjaamaan, niin laita vaikka paaliin... En näe muutenkaan tehokkaalle autolle vaihtoehtona sitä, että kunnostetaan 600tkm ajettu 70hp diisselirönttä.

Ehkä vähän yläkanttiin joo tuo hinta-arvio, mutta ei nyt mikään mahdoton kuitenkaan. Jos nyt miettii että suuttimia nyt on hankala itse koneistaa ja uudet ei aivan ilmaisia ole. Syöttöpumpun venttiilit maksaa ja uus syönttöpumppu vasta maksaakin, jne..
Vituttaa vaan kun autossa on kahdet hyvät renkaat ja just laitoin jarrulevyä, palaa jne.
 
Onko pahamaineinen lucaksen pumppu kyseessä? Sen korjaushan maksaa sen muutaman tonnin..
En lähtisi korjaamaan. Paljon kivempi ostaa parempi auto ja siihen sitten laittaa rahaa sen mitä pitää laittaa, ei vitutakkaan lähellekkään niin paljoa kuin jos vanhaan romuun pistää satojen eurojen osia.

Itse varmaan ostaisin Saabin, tosin olenkin Saab-miehiä nykyään joten puoleellista näkökantaa voi olla :)
Noita saa helposti muutettua etanolia RE85:sta nauttiviksikin. Ajo-ominaisuudet erinomaiset ja omaan silmään noi on tyylikkäitä.
Eihän noissa sen kummempia vikoja ole. Kaikissa nykyajan autoissa alkaa oleen samoja elektroniikka, boschia jne.

Toinen vaihtoehto minun makuuni vois olla Honda Accord. helvetin luotettavia autoja, on tehoja koneessa ja tyylikkäitä.
Käsittääkseni tosin 300 tkm jälkeen alkaa tuleen kallista remppaa, niin ehkä ostaisin alle 200tkm ajetun. Nettiautossa esim 160tkm ajettu päälle 7000€. Noissa on vakionakin loistavat varustelut, mutta esim Executive mallissa alkaa olemaan jo mukavasti herkkuja...
 
Näyttäs vahvasti siltä, että Saab pihaan tulee. Onko jotain erityistä mitä pitäis katsoa -06 118tkm ajetusta autosta?
 
Testaa vähän huonommalla tiellä ja kato koliseeko alusta pahasti.
Bensamallista ei tietoa sen kummemmin, kannattaa katsoa saabfoorumilta ketjuja.
Ps. Jos haluat vetää kaupan varman päälle, niin esim Laakkosella on syystarjouksena tämä:
http://saab.laakkonen.fi/upload/120830112139C41C.pdf
Selviäis auton kunto varmaan aika hyvin,en t iedä tosin tekiskö ne tuon pikahullossa..
Autotohtori toinen vaihtoehto.

Itse tästä lähtien AINA käytän autoa tutkittavana ennen ostoa. Olisin välttynyt n.1100euron rempalta.(sähköjohdossa kosketushäiriö). Katso että auto käy hyvin. Ei nyi kiihdytyksessä tms. Kato että kaikki sähkölaitteet sisällä toimii hyvin.
7kaiuttimen versio on minimi mikä kannattaa ottaa, neljän kaiuttimen versiossa kuuluu vain pihinää,ei bassoja ollenkaan.bassoja noihin on hankala tuunata jälkikäteen..

Laakkosella on helvetin hyvät aluvannetarjoukset vielä tämän kuun, niin kannattaa tilailla jos tarvitsee.
Onko auto diesel vai bensa?
 
Onko pahamaineinen lucaksen pumppu kyseessä? Sen korjaushan maksaa sen muutaman tonnin..
En lähtisi korjaamaan. Paljon kivempi ostaa parempi auto ja siihen sitten laittaa rahaa sen mitä pitää laittaa, ei vitutakkaan lähellekkään niin paljoa kuin jos vanhaan romuun pistää satojen eurojen osia.

Ei vielä noissa malleissa ole. C:n ja E:n 220d oli tuolla varustettu.

Mikäli tuohon tehottomuuteen ei kyllästy ja löytyy laittaja autolle, niin kyllähän tuo W124 on hyvä auto päästellä. Samoilla vaivoilla vaihtelee taka-akselista puslat, kuten toki edestäkin, niin ajettavuus on taas kertaluokkaa parempi.

Ja mitä vikoja tuohon sitten enää voi tulla...? Ei luultavasti yhtään mitään.

Mutta uudempi on aina uudempi, kyllä se autokuume on vain ikuista.
 
Testaa vähän huonommalla tiellä ja kato koliseeko alusta pahasti.
Bensamallista ei tietoa sen kummemmin, kannattaa katsoa saabfoorumilta ketjuja.
Ps. Jos haluat vetää kaupan varman päälle, niin esim Laakkosella on syystarjouksena tämä:
http://saab.laakkonen.fi/upload/120830112139C41C.pdf
Selviäis auton kunto varmaan aika hyvin,en t iedä tosin tekiskö ne tuon pikahullossa..
Autotohtori toinen vaihtoehto.

Itse tästä lähtien AINA käytän autoa tutkittavana ennen ostoa. Olisin välttynyt n.1100euron rempalta.(sähköjohdossa kosketushäiriö). Katso että auto käy hyvin. Ei nyi kiihdytyksessä tms. Kato että kaikki sähkölaitteet sisällä toimii hyvin.
7kaiuttimen versio on minimi mikä kannattaa ottaa, neljän kaiuttimen versiossa kuuluu vain pihinää,ei bassoja ollenkaan.bassoja noihin on hankala tuunata jälkikäteen..

Laakkosella on helvetin hyvät aluvannetarjoukset vielä tämän kuun, niin kannattaa tilailla jos tarvitsee.


Kaiuttimia ei tullu katseltua, muuten kyllä. Tosi mukava ajettava kaikin puolin. Tutulta tulee, katsastettuna vieläpä. Pari sarjaa saabin aluvanteita mukana. Bensa-auto joo, 1.8t. Oliko sulla saabissa tuo sähkövika vai jossain muussa merkissä?
 
Zone-sarja -42%
Saabissa oli sähkövika, mutta eipä noita montaa vastaavaa vikaa ole tullut vastaan saab-foorumilla.
500eurolla olisi selvinnyt, jos olisin heti vienyt oikeaan liikkeeseen korjattavaksi. Piti johtoja purkaa vian etsimiseksi. Pari liikettä sitä ensin antoi väärän vikadiagnoosin = rahaa paloi turhaan ilmamassamittarin puhdistukseen , uuteen ilmamassamittariin, lukuisiin koodien resetointoihin, työhön.
Enpä tuosta autoa hirveästi syytä, yksi sähköliitin oli vain päässyt osittain irti..

Tyytyväinen olen autoon.

Toi W124 on muuten ainoa auto, josta löydät vain positiiivista kerrottavaa foorumilla. :)
Kaikissa muissa autoissa on muka sellaisia vikoja, ettei missään nimessä kannata ostaa, poissulkien lopulta kaikki merkit ja mallit, paitsi w124:n :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
2007 malli on helpompi muuttaa bioboweriksi. tarttee vain tulppien vaihdon ja softan muutoksen. kts foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=121065&sid=da88cd08be9079fdd7be32ffe27cdeef&start=90
 
Tyytyväinen olen autoon.

Toi W124 on muuten ainoa auto, josta löydät vain positiiivista kerrottavaa foorumilla. :)
Kaikissa muissa autoissa on muka sellaisia vikoja, ettei missään nimessä kannata ostaa, poissulkien lopulta kaikki merkit ja mallit, paitsi w124:n :D

2007 malli on helpompi muuttaa bioboweriksi. tarttee vain tulppien vaihdon ja softan muutoksen. kts foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=121065&sid=da88cd08be9079fdd7be32ffe27cdeef&start=90

Joo, mä oikein järkytyin kun katoin nettiautosta että johonkin 500€ autoon on tänäkin vuonna sijoitettu +1000€. Sisältäen kyllä kesärenkaatkin.
Hmm mitenkähän tuon saabin kanssa menee, kun käyttöönotto on 4.12.06=2007 malli?
Tuli muuten tänään käytyä uudelleen Saabia ajamassa, näin alkuhuuman jälkeen vähän vitutti muovinen kojelauta, ovenkahvat jne. Toisaalta moottorista ja alustasta tykkään kovasti. Eikä viitsinyt sitten pihaan W203 kaveriksi hommata samanlaista bensaversiona, joten kokeillaan nyt sitten Saabia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom