Uutta jenkkiä etsimässä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
23.5.2011
Viestejä
280
Olen pohdiskellut auton vaihtoa. Onko mitään tietoa seuraavista uusista autoista (V8 koneella)...

Ford Mustang
Dodge Challenger
Dodge Charger

Löytyykö mitään tehokkaampaa maasturia/tila-autoa?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Komppaan mikeä! Kattelin joskus jonkun testiajo videon siitä ja kyllä se aika hyvää palautetta siinä. Tosin arvion lopuks testi ajaja kerto että keskikulutus oli sillä niiden polkemisella noin 40L/100KM :D
 
Uusi mustang gt on aika hanurista, en suosittele. Viikonlopun oli sellainen hertzilta kaytossa. spekseihin nahde laiska. Gt aantelee ja on ajotuntumaltaan mitaansanomaton. Sisustus halvanoloinen ja muovinen. Dodget vaikuttaa paremmilta, mutta niita en ole koeajanut.
 
Jos jenkkiä hakee, niin ne nyt on aika kaukana eurooppalaisesta jämäkkyydestä ja laadusta, superautot sitten erikseen. Komeita vehkeitä ovat, kun korit ovat jokaisessa isoja ja huomiota herättäviä täällä. Ja tähän nojaisin valinnoissani, koska missään muussa ei olla samalla viivalla eurooppalaisten kanssa (odotan paska myrskyä). Joten valinta olisi Challenger lookin perusteella.

Charger on samalla pohjalevyllä 300C:n kanssa ja sisältäkin erittäin saman näköinen ja laadultaan, eli paskaa. SRT malleja en ole päässyt ajamaan, mutta hemi koneisia.
 
Ja tähän nojaisin valinnoissani, koska missään muussa ei olla samalla viivalla eurooppalaisten kanssa (odotan paska myrskyä).
En oikein paskamyrskyä saa aikaiseksi millään, mutta kannattaa muistaa verrata saman hintaluokan euroautoihin. Ja mielellään vielä verottomia hintoja, kateusverot kun nostavat Amerikasta tuotujen, isomoottoristen vehkeiden hinnat pilviin. Challengerin hinnat jenkeissä alkaa juuri ja juuri yli 20 000 eurosta, SRT8 näyttäisi maksavan noin 35 000 euroa. Nettiauton halvin uusikoppainen Challenger näyttäisi olevan '10 vuotinen ja hintana 59 tonnia. Suomen hintojen takia sitten vertaillaan premium-autoihin, kun taas oikeasti ovat vähän eri viivalla
 
Löytyykö mitään tehokkaampaa maasturia/tila-autoa?

Entäs Ford F150? Kai sitä saa neliovisenakin?

raptor-2.jpg
 
Itse henkilökohtaisesti kallistuisin Syssler Voyager tila-autoon. Voihan siihen laittaa vaikka kolmosen/nelosen puhaltimen niin valitettavasti te ootte jo eellä näistä muista vaihtoehdoista.


Olen pohdiskellut auton vaihtoa. Onko mitään tietoa seuraavista uusista autoista (V8 koneella)...

Ford Mustang
Dodge Challenger
Dodge Charger

Löytyykö mitään tehokkaampaa maasturia/tila-autoa?
 
Jos tuo kolmikko on se mistä aiot valintasi tehdä niin sitten tietenkin Dodge Challenger, se varmasti on noista paraskin. Chargeri ja Mussehan on sitten halvempia, Chargeri tosin ei oo mikään Chargeri mun mielestä, pyhäinhäväistys myydä muskeliautona 4 ovista perheautoa joka on vain kasvokohotettu Chrysler 300. Mussehan on aina ollut halvasti tehty kuten on tämä uusi mussekin, eli aika muovinen kampe on, mutta omaa silmää miellyttää kovasti vaikka vakio GT 300hv tehoineen aika säyseä onkin. Tuo Chargeri tippus mun listalta välittömästi pois.

Jos raha ei oo ongelma niin sitten varmaan Dodge Viper tai Chevrolet Corvette tarjoais jo hieman parempaa laatuakin kuin yllä esittämäsi.
 
Jos tuo kolmikko on se mistä aiot valintasi tehdä niin sitten tietenkin Dodge Challenger, se varmasti on noista paraskin. Chargeri ja Mussehan on sitten halvempia, Chargeri tosin ei oo mikään Chargeri mun mielestä, pyhäinhäväistys myydä muskeliautona 4 ovista perheautoa joka on vain kasvokohotettu Chrysler 300. Mussehan on aina ollut halvasti tehty kuten on tämä uusi mussekin, eli aika muovinen kampe on, mutta omaa silmää miellyttää kovasti vaikka vakio GT 300hv tehoineen aika säyseä onkin. Tuo Chargeri tippus mun listalta välittömästi pois.

Tuo 300 heppaa on Mustangin V6:ssa. GT 420hp.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo 300 heppaa on Mustangin V6:ssa. GT 420hp.

Jep, 2011 Ford päivitti nuo moottorit uusille teholukemille mutta kun en tiennyt onko tässä ihan uudesta kyse vai yleisesti niin kunhan totesin tuon 2005-2010 vuosimallin mukaan tehot. Kyllähän nuo uusimmat 2011-2012 Musset jo liikahtelee jotenkin +400hv tehoillaan. Viittasin siihen vanhempaan V8 malliin jossa on vain se 300hv ja V6:ssa säälittävät +200hv.
 
Mä oon käynyt katselemassa noita ja itse kallistuisin dodgeen. Kävin tosin viikonloppuna ajamassa biimerin 335:sen ja täytyy sanoa, että noi jenkit on kyllä aika jäljessä.
Itsellä tällä hetkellä hemi koneella ram 1500 -11 ja on se mukava kun hissukseen köröttelee...
 
Kävin tosin viikonloppuna ajamassa biimerin 335:sen ja täytyy sanoa, että noi jenkit on kyllä aika jäljessä.

Niinhän ne on, sehän on selvä, mutta yhessä asiassa ne onnistuu kuitenki mikä ei muilta onnistu, FIILIKSESSÄ ;)
 
Olen pohdiskellut auton vaihtoa. Onko mitään tietoa seuraavista uusista autoista (V8 koneella)...

Ford Mustang
Dodge Challenger
Dodge Charger

Löytyykö mitään tehokkaampaa maasturia/tila-autoa?

Jos ihan näistä uusimmista malleista puhutaan niin GT Mussesta on itsellä hyvinkin paljon tietoa kun sellaisella on tullut nyt viimeiset puolitoista vuotta ajeltua. Itse antaisin tuosta joukosta ehdottomasti ääneni Mustangille. Yllättäen :) Se tarjoaa selkeästi parhaimman suorituskyky/hintasuhteen. Moottorikin siinä on ihan nykypäivää ja jopa selkeästi noita vastaavia euroautoja edellä kun katsotaan suorituskykyä ja verrataan sitä taloudellisuuteen. Nuo kummatkin Dodget on kylmätyypitetty, mutta ainakin itselle ne jätti vielä kolhomman fiiliksen sisältä kuin Mustangi.

Tuo aiemmin ehdotettu Jeep Grand Cherokee SRT8 olisi noista isoista autoista kyllä aika kova sana ;) No ei se Fordin F-150 SVT Raptor:kaan kovin huono voisi olla :)

spekseihin nahde laiska.
Miten on spekseihin nähden laiska? Se, että jos auto kiihtyy 0-60mph 4.3s tai varttimailin 12.8s aikaan ilman suuria tehopiikkejä, niin autoko on silloin laiska :D

Tuo oma GT on hiukan piristetty ja alustaa päivitetty ja suorityskyvyltään se on jopa Boss 302 mallia nopeampi (enemmän tehoa ja vääntöä). Voi vaan miettiä, että miksi maksaisi eurooppalaisesta urheiluautosta 5 kertaa enemmän, vaikka se ei pysy edes jenkin perässä ;) Tuossa alla muutama video todisteeksi:





Tietenkin jos vakio GT:n menohalut ei riitä niin voi ostaa uuden 2013 GT500:n jossa onkin jo sitten 662hp ja 855Nm vakiona :) Oikeasti dynotty vakiona paljon enemmän...

- - - Updated - - -

Kävin tosin viikonloppuna ajamassa biimerin 335:sen ja täytyy sanoa, että noi jenkit on kyllä aika jäljessä.

Sisustan laatufiilis jenkeissä on toki vielä europremiumeja hiukan jäljessä, mutta on autoilla hintaeroakin aika paljon. Bensamoottoreissa ainakin Ford pystyy tällä hetkellä tarjoamaan esimerkkinä Bemarille jokaisessa moottorikokoluokassa vastineen, joka on tehoiltaan ja kulutukseltaan suurin piirtein samalla tasolla. Dieselvehkeitä ei täällä lätäkön takana juuri edes valmisteta, mutta hybridejä ja täyssähköautoja Fordilla on enemmän tarjolla kuin esimerkiksi BMW:llä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
]Miten on spekseihin nähden laiska? Se, että jos auto kiihtyy 0-60mph 4.3s

Tuossa on aika iso jos. Ei ainakaan hertzin musse tolleen kiihtynyt ja oli tosiaan tota uudempaa mallia 5l koneella. Lisaa sekunti niin sit ollaan lahella todellisuutta. Aikaisemmin testattu corvette(suurinpiirtein samat tehot, mutta toki kalliimpi) oli Huomattavasti vakuuttavampi. En kylla omia rahoja mustangiin tunkis vaikka se halvin tehojenkki onkin.

Camaro ss convertiblena on aika hamara viritys, jos tarvii saada fiilisarvoltansa hieno auto mita ei tule joka nurkalla vastaan :)
 
Tuossa on aika iso jos. Ei ainakaan hertzin musse tolleen kiihtynyt ja oli tosiaan tota uudempaa mallia 5l koneella. Lisaa sekunti niin sit ollaan lahella todellisuutta.

Vika voi olla myös penkin ja ratin välissä... tai siinä että Hertzin autot ei ole varustettu oikealla perävälityksellä. Noita videoita kun on ihan riittämiin, josta tuon auton suorituskyvyn näkee.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Zone-sarja -42%
Vika voi olla myös penkin ja ratin välissä...

Jep, ja esim. perstuntuman perusteella ei sitä suorituskykyä voi aina tuomita. Esim. turbo autot monesti tuntuu tehokkailta ja taas jotkut esim mersut isolla/tehokkaalla koneella mistä ei kuulu edes mitään ääntä sisälle saattaa tuntua kovinkin rauhallisilta vaikka suorituskykyä on sitten kun sitä aletaan mittaamaan ;)

Jotku autot nyt vain on sellaisia että menee 0-100km/h 5 sekunnissa eikä se tunnu ajaessa/kyydissä ihmeelliseltä ja jotkut jotka tekee saman 6.5-8 sekunnissa saattaa tuntua kovinkin vihaselta. Kannattaa seurata vain sitä nopeusmittarin neulaa, se kertoo sen totuuden miten auto oikeasti kulkee, tuntuma voi olla kovastikin vääristynyt :)
 
Jep, ja esim. perstuntuman perusteella ei sitä suorituskykyä voi aina tuomita. Esim. turbo autot monesti tuntuu tehokkailta ja taas jotkut esim mersut isolla/tehokkaalla koneella mistä ei kuulu edes mitään ääntä sisälle saattaa tuntua kovinkin rauhallisilta vaikka suorituskykyä on sitten kun sitä aletaan mittaamaan ;)

Jotku autot nyt vain on sellaisia että menee 0-100km/h 5 sekunnissa eikä se tunnu ajaessa/kyydissä ihmeelliseltä ja jotkut jotka tekee saman 6.5-8 sekunnissa saattaa tuntua kovinkin vihaselta. Kannattaa seurata vain sitä nopeusmittarin neulaa, se kertoo sen totuuden miten auto oikeasti kulkee, tuntuma voi olla kovastikin vääristynyt :)

Toihan se koko syy on miks en diggaa uudesta mustangista. Se on kovin hajuton ja mauton ja eleeton(ja halvan oloinen sisalta). Ei mikaan elamysauto mita todnak. haetaan, jos tarkoituksena on ostaa jenkkirassi. Ottaa alle corveten(joka on eri hintaluokan auto) ja hymy on ihan eri tavalla perseessa asti.

Kananmunatestia vois kayttaa haarukoinnissa, antaisitko muijan hakea gt mustangilla kananmunat kaupasta? No worries, antaisin. Kyl se pysyy rapylassa ja toimii kauppakassina. Corvette, no en valttamatta lainaisi kaikille avaimia.
 
Jottei nyt trollailuksi menisi niin lisattakoon viela tosta mustangista, etta alusta oli oikein napakka mutta ei liian kova. Erittain mukava ajaa mutkatiella ja pysyi kivasti tiessa ilman, etta lahtee paikat hampaista. Silla sai ajaa aika suhteettoman paljon kovempaa tuttuihin mutkiin kuin mita oma japanilainen kauppakassi antaa myoten.

Makukysymyksiahan nama on, kun fiiliksella autoa ostetaan. Pelkat speksit kertoo vain jonniinverran, enempi kertoo se milta yksittaisesta taistelijasta tuntuu ratin takana :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom