Uusin SPORT-lehti

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Tähän asti olen pitänyt naisille suunnattua SPORT-lehteä täysin hömppäjulkaisuna, mutta nyt tuli kyllä kertalaakista melkoinen kasvojenkohotus :) Ostin uusimman numeron taannoisella kauppareissullani, kun sattui olemaan puoleen hintaan, ja siitä löytyy erinomainen artikkeli sekä pysyvän elämäntaparemontin tekemisestä että osteoporoosin ehkäisystä. Parhaita paloja ensinmainitusta:

"Herkuista ei voi eikä kannata kieltäytyä. Siinä vaiheessa kun himo iskee, on jo myöhäistä vastustella. Ainoa tapa vähentää sokerin ja rasvan kaipuuta on muuttaa syömisrytmi ja aterioiden sisältö sellaiseksi, että ne estävät himotusten syntymisen."

"Sinulla on varmasti monia selityksiä, miksi kaikki aiemmat elämäntaparemonttisi ovat epäonnistuneet. Itsekuri petti, tuli kiirettä ja stressiä. Oikea selitys on paljon yksinkertaisempi. Epäonnistuit siksi, että yritit muuttaa liian paljon liian nopeasti. Yritit hylätä kaikki epäterveellisiksi tietämäsi asiat yhdeltä istumalta. Valitettavasti mieli ei alistu tällaiseen painostukseen."

"On vain yksi terveellinen tapa suhtautua syömiseen: Syö kaikkea, mutta kohtuudella. Älä kiellä itseltäsi mitään. Älä tee tiukkoja lupauksia kuten "en syö iltaisin" tai "en enää koskaan ota lounaalla jälkiruokaa" tai olen kuukauden karkkilakossa". Kun kiellät itseltäsi jotain, se muuttuu silmänräpäyksessä houkuttelevaksi. Ajattelet sitä yhä enemmän, ja sen vastustaminen vie valtavasti energiaa. Lopulta annat periksi. Olo on syyllinen ja pettynyt: senkin heikko surkea paska."
(Kyllä, jopa tuo viimeinen lause on suora kopio ko. aviisista :D).

:worship:, ei voi muuta sanoa. Ehkä sittenkin on toivoa, jos ylläkuvatun kaltainen asenne saa enemmänkin sijaa naistenlehdissä? :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Samaa mieltä Gillyn kanssa :)
Itselleni Sport on tullut jo pari vuotta ja aina siinä on jotain mielenkiintoista, vaikka sitä yleisesti ottaen täällä hömppälehtenä on pidettykin ;)

Noiden Gillyn mainitsemien juttujen lisäksi viime numerossa alkoi sarja, jossa yksi toimittajista "haluaa muskelit". Häntä on opastamassa Eija Holmala, joka on tehnyt tälle toimittajlle kuntosaliohjelman ja opastaa ruokaluissa. Proteiinien saantia on korostettu, joten parempaan suuntaan ollaan menossa!

Oho, aika yllättävän hyvää tekstiä. Yleensä sportit ja fitness-lehdet sopii lähinnä sykettä nostamaan kun niiden lukeminen alkaa ärsyttää niin paljon.

Oon kyllä vähän eri mieltä tuosta karkkilakosta. Joillekkin se vaan on ainoa ja oikeasti hyvin sopiva tapa päästä liiasta herkkuttelusta eroon. Varmasti joillakin käy niin että himo vaan kasvaa kun kieltää itseltään jonkun herkun kokonaan mutta mulla se toimii niin etten ajattele enää karkkia ollenkaan kun ne on täysin suljettu pois mun elämästä. Esimerkiksi karkkien ostaminen Newtonille tai työkavereille ei tuota mitään ongelmia eikä mulle tuu enää mieleenkään että mäkin voisin niitä syödä. Sairasta? Ehkä. Mutta toimii :)

Sama meininki Francinen kanssa. Herkut yms. ei-bodyruoka ei sovi mulle kohtullisessa määrin ollenkaan. Joko kaikki tai ei mitään. Eli en yksinkertaisesti syö mitään turhia ruokia, silloin niitä ei tee mielikään, ne ikään kuin unohtaa. Olen ilmeisesti jonkinlainen herkkuholisti vs. alkoholisti eli nollatoleranssi täytyy pitää tai peli on menetetty. Toisilla taas toimii kohtuus kaikessa, ei mulla. Ainakaan vielä...

Francine ja Helga, kyllä varmasti "totaalikieltäytyminen" esim. irtokarkeista tms. toimii, monillakin. Mutta nyt täytyy ottaa huomioon se, että tuo Sportin artikkeli on kuitenkin ensisijaisesti suunnattu vuosia, ehkä vuosikymmeniä päin honkia syöneelle tavikselle, ei keskiarvoa huomattavasti terveellisemmin syövälle ja kovemman motivaation omaavalle punttimimmille. ;)

Luitko, Helga, jo sen osteoporoosiartikkelin? Hyvää tekstiä siinäkin IMO, sanottiin kerrankin ihan suoraan, että ei se pelkkä hyötyliikunta riitä mihinkään.

Myös kiinteytysvoiteista kertovassa osiossa olin positiivisesti yllättynyt lauseesta, "Muista kuitenkin, että kiinteyttävät vartalovoiteet eivät vaikuta lihasten kuntoon. Jos allit lerpsuttavat, niihin ei auta voide vaan jumppa."

Tämä oli mielestäni hyvä lisäys, sillä niin monet naiset kuvittelevat, että kun laittaa sitä kiinteyttävää voidetta ongelmaalueilleen, saa ihanan kiinteän vartalon. Ja näinhän asia ei suinkaan ole. Mainokset ovat vain saaneet ihmiset uskomaan helppoon tapaan kiinteytyä.

Zone-sarja -42%
zeni-86 sanoi:
Myös kiinteytysvoiteista kertovassa osiossa olin positiivisesti yllättynyt lauseesta, "Muista kuitenkin, että kiinteyttävät vartalovoiteet eivät vaikuta lihasten kuntoon. Jos allit lerpsuttavat, niihin ei auta voide vaan jumppa."

Tämä oli mielestäni hyvä lisäys, sillä niin monet naiset kuvittelevat, että kun laittaa sitä kiinteyttävää voidetta ongelmaalueilleen, saa ihanan kiinteän vartalon. Ja näinhän asia ei suinkaan ole. Mainokset ovat vain saaneet ihmiset uskomaan helppoon tapaan kiinteytyä.

Joskus mietin, että uskooko ihmiset oikeesti vai toivovatko vaan :rolleyes: Vaikka kyllähän noita ryppyvoiteitakin ostellaan, vaikka on tutkittu, että retinolia pitäisi olla moninkertainen määrä siihen verrattuna, mitä voiteet sisältävät, että vaikutusta olisi.

Oonhan mä itsekin tietty joskus kuunnellut ihmisten uskomuksia etikan laihduttavista vaikutuksista ja kokeillutkin. Niitä kapseleita en kyllä erehtynyt ostamaan :D Mutta en mä kyllä koskaan oon USKONUT. Sitä kokeilee kaikenlaista. Mutta en varmaan kokeilis, jos hinta olis 50 e/ purtilo :eek: En tiä olikohan tää vähän :offtopic: :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom