Uusi vuosi, kallis vuosi...

Kalenterivuoden vaihtuminen tuntuu tarjoavan oivan mahdollisuuden ja (teko)syyn hintojen nostamiseen. Eikä aina niin pieniinkään nostoihin. Tähän mennessä eteen ovat tulleet:

Hesan sisäinen bussilippu 2 e -> 2.20 e (+ 10%)
Leffalippu 10 e -> 11 e (+10 %)
Ruokailu 5.1 e -> 5.2 e (+ 2%)

Mitä muita kallistumisia olette huomanneet? Kyllä tässä taas kulut nousi. Tulot ei tietenkään :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla taitaa menot tipahtaa aika reilusti. Vuokra laskee nollaan, ruokailusta ei tarvitse maksaa ja vaatemenotkin hoidetaan mun puolesta. Toisaalta mun päiväpalkkakin tipahtaa palttiarallaa 80 euroa ja risat.

Joo, mä lähden armeijaan :wanha:

- Junalippujen hinnat nousevat n. 2,45%, vielä kun junat ajaisivat aikataulussa...
- Taksitaksatkin muistaakseni nousevat jonkin verran
- Maakaasun hintamuutosten vuoksi kaukolämpö kallistuu n. 20%
- ja mikä pahinta, lähikaupassa banaanit maksoivat ennen uuttavuotta 1,79 ja nyt 1,99:wall:

Kai tässä samassa threadissa voi hehkuttaa tulojen suurenemista?

"Korvaus oman auton käytöstä on 42 senttiä kilometriltä. Korvaus on 5 prosenttia korkeampi kuin vuodelle 2005 vahvistettu 40 senttiä kilometriltä. Korvaus käyttöetuautolla tehdystä työmatkasta on noussut 10 sentistä 12 senttiin kilometriltä.

Ulkomaan päivärahat on vahvistettu yhteensä 209 maalle tai alueelle. Päivärahan määrä nousi 91 maassa tai alueella ja aleni 29 maassa tai alueella."

Veroprosentti näyttäis pienenevän myös 1% verran.

Näyttäisi olevan taas kalliimpaa joo, tuloni ovat muuten laskeneet 4:nä vuonna peräkkäin, firma pysynyt samana, nimi vain vaihtunut. Jokohan olisi aika? www.mol.fi

Oli kyllä hienoa kun uudenvuoden yönä olin pienessä tuubassa tulossa stadista junalla ja ostin lippua niin konduktööri oikein iloisella äänellä sanoi "Nyt oikein uudenvuoden kunniaksi 3,5€" :jahas: On se mukavaa että veeärrä tykkää nostaa lipun hintoja aina yhtä ahkerasti :jahas:

Älkää nyt suuttuko, mutta kun kerrankin mulla käy tuuri. Kun se matkakorttilipun ja -kaudenopiskelija-alennus on tänä vuonna 50% entisen 25% sijaan :haart:

Tällä on oikeasti niin suuri vaikutus mun budjettiin, etten kehtaa mistään muusta edes valittaa.

...ja muidenkin kannattais maksaa matkakortin arvolla noita lippuja... :nolo:

Kyllä toi HKL ja VR hintojen nostamiset on niin ....:curs:

Vai että nostivat leffalippujenkin hintaa, tosi hauskaa... Kai ne sitten nostaa sarjalippujenkin hintoja? :evil:

Eikös keskustan ravintolat nosta lounashintojaan kuta kuinkin joka vuosi?

Ultimecia sanoi:
Älkää nyt suuttuko, mutta kun kerrankin mulla käy tuuri. Kun se matkakorttilipun ja -kaudenopiskelija-alennus on tänä vuonna 50% entisen 25% sijaan :haart:
Juu, meitsi riemuitsi ihan samaa, kun kuukauszetti halpeni melkeen kolmanneksen edellisvuoteen verrattuna.

Opiskelijan kuukausiliput (seutu, 30 päivää):
2005, 37,80 euroa
2006, 39,70 euroa

Eli en ymmärrä tätä "Halvemmaksi tulee opiskelioille" juttuu...

Amis sanoi:
Opiskilijan kuukausiliput (seutu, 30 päivää):
2005, 37,80 euroa
2006, 39,70 euroa

Eli en ymmärrä tätä "Halvemmaksi tulee opiskelioille" juttuu...

Tota, mä asun Vantaalla... on täällä Kehän ulkopuolellakin elämää.

Edit. Siis vuonna 2005 Vantaalla asuvan opiskelijan 30 päivän seutulippu maksoi 56,70 €.

Ultimecia sanoi:
Tota, mä asun Vantaalla... on täällä Kehän ulkopuolellakin elämää.
Teil tipu aika rajusti hinnat..
Sitä vain tarkotin että tääläkin puhuttiin että nyt opiskelijat ei voi enään valittaa rahan puutetta ku bussilippujen hinnat laskee..

Amis sanoi:
Teil tipu aika rajusti hinnat..
Sitä vain tarkotin että tääläkin puhuttiin että nyt opiskelijat ei voi enään valittaa rahan puutetta ku bussilippujen hinnat laskee..

Helsingissä tippui opiskelija-alennus myös 50 prosenttiin aikaisemman 25 sijaan, Espoossa se on ollut noin jo pitkään. Kelpaa mulle.

"AMK-opiskelija tarttee Kelan opintotuki päätöksen että saa alennuslipun" näin kerrottiin mulle. Ja tämä on taas tätä että sorretaan opiskelijoita jotka tekee töitä opiskelun ohelle.
Ainakin VR:llä siis tarttee sen päätöksen, mutta jos jollain on tietoa että riittääkö koulun opintotoimistosta saatava opiskelijatodistus YTV:n lipun (opiskelijahintaisen) hankkimiseen niin olen kiitollinen.

edit:

Tarvittavat todistukset matkakorttia hankittaessa:

-Todistus opiskelusta (opiskelijoiden alennuslippuhakemus) oppilaitoksen leimalla ja allekirjoituksella varustettuna

Jahas,eli tuskin ne mulle tota kirjoittaa vaan mussuttaa siitä opintotukipäätöksestä.
No ainakin vero-% tippuu yhden pykälän. Mutta kuljen edelleen autolla töihin ja kouluun kun julkisia tuetaan niin hyvin. Varsinkin kun auton käyttö tulee halvemmaksi kun jukiset.

Inska [I sanoi:
Tarvittavat todistukset matkakorttia hankittaessa:

-Todistus opiskelusta (opiskelijoiden alennuslippuhakemus) oppilaitoksen leimalla ja allekirjoituksella varustettuna [/I]

Ennen vanhaan toi oli mun mielestä läpihuutojuttu, ts. kirjoitat lappuun nimesi + muutamat opiskeluusi liittyvät tiedot ja kansliasta leima alle. Ei siis mene noin enää?

Ultimecia sanoi:
Älkää nyt suuttuko, mutta kun kerrankin mulla käy tuuri. Kun se matkakorttilipun ja -kaudenopiskelija-alennus on tänä vuonna 50% entisen 25% sijaan
Tupla-J sanoi:
Juu, meitsi riemuitsi ihan samaa, kun kuukauszetti halpeni melkeen kolmanneksen edellisvuoteen verrattuna.
KADE! Mulla taas nousi bussilipun hinta 37,80 eurosta 79,30 euroon :itku:. Prkl, pitikin valmistua :curs:

D.Yates sanoi:
"Korvaus oman auton käytöstä on 42 senttiä kilometriltä. Korvaus on 5 prosenttia korkeampi kuin vuodelle 2005 vahvistettu 40 senttiä kilometriltä.

Jeps, mutta polttoaineiden hinnatkin on taas noussut viime vuodesta, joten oli myös aihetta korottaa tuota. :rolleyes:

Yritin nopeasti googlettaa aiheesta, mutten löytänyt mitään yksiselitteistä faktaa paljonko ne on noussu keskimäärin, anyone?

Tosin ite oon positiivisesti yllättynyt edes tuosta 5%:sta. :eek:

Toi 11e leffalipusta alkaa jo melkein olemaan huvittavaa. Noh, kai tässä on ajateltu että toi uus tekijänoikeuslaki "estää" netistä imuttamisen ja "pakottaa" ihmiset käymään leffassa :rolleyes: :lol2:
Ottavat ilmeisesti mallia bussi- yms lipuista. Mitä kalliimpi hinta - sitä enemmän tuloja! :jahas:

Saapas sanoi:
..Ja sit viä ihmetellään miks ihmiset ei käy leffassa! :rolleyes:

Niinpä, jaksoi vähän hymyilyttää kun tätä uutisissan kerrottiin. Ei tartte vikaa etsiä kovin kaukaa, 10 eurolla saa jo leffoja omaksi, suht uusiakin. :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom