uusi työpaikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JoT75
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
49
Onko moni vaihtanut työpaikkaa viimeaikoina, ja miten on homma edennyt ?
Itse lähden 1.6 uuteen paikkaan, ja jännittää kovasti :hyper:
Olikohan nyt ihan :david: kymysys...

JoT

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä juurin aloitin uuden duunin. Ihan jees. Tosi väsynyt joka ilta, kun päivät menee siihen, kun joutuu oppimaan sikana uutta asiaa. Informaatiotulva uuvuttaa.

Oikeastaan inhoan duunin vaihtamista, koska aika uusissa duuneissa ilmenee kaikkea ikävää..

Hippa sanoi:
Minä juurin aloitin uuden duunin. Ihan jees. Tosi väsynyt joka ilta, kun päivät menee siihen, kun joutuu oppimaan sikana uutta asiaa. Informaatiotulva uuvuttaa.

Oikeastaan inhoan duunin vaihtamista, koska aika uusissa duuneissa ilmenee kaikkea ikävää..

Uuden oppiminen pitää mielen virkeänä, ja ei pääse dementia yllättämään. Toisaalta informaatiotulva alussa voi aiheuttaa harmaita hiuksia. Mutta kyllä se siitä ajan kanssa tasoittuu...

Toki voihan sitä huonompaankin suuntaan näissä paikan vaihdoksissa päätyä,
mutta pitää ottaa tämäkin seikkailuna :)

Lisäksi olen huomannut, että duunin vaihdosta voi tulla stressi :hyper:
Vituttaa jättää mukavat työtoverit, mutta toisaalta haluaa vaihtelua.

Eli ei kannata liikaa miettiä...

Se on virkistävää vaihtaa duunia, mikäli ei ole uraputkessa, itse tosin kerran lopetin hyvän uran.
Olen vaihdellut hommia melko paljon, pidän vaihtelusta.
2 duunia jotka lopetin vähän vituttaa kun nyt mietin mutta mitäpä sitä liikaa miettii, aina löytyi ja löytyy uutta.
Mielestäni jos tuntuu siltä niin kannattaa vaihtaa paikkaa, mutta siten että uusi paikka on valmiina kun lopettaa tai jos ei ole niin suunnitelmat on hyvä olla.

Tänä vuonna olen ollut noin 5-6 eri paikassa töissä ja muutamassa työharjoittelu paikassa. Eip se enää niin ihmeelliseltä tunnu. Alussa on tietysti aik loppu kun pitää just opetella kaikkea uutta, mutta kyllä se siitä... :)

1.6 aloitan työt uudessa paikassa. Elämäni ensimmäinen vakituinen työpaikka :hyper: Pääsin vihdoinkin eroon siitä määräaikaistyöpaikkaviidakosta :rock:

Vasta 1.7 uuteen paikkaan. Tähän ikään on ehtinyt jo duuniakin vaihtaa useampaan kertaan. Suurin huoli ja murhe on että minkä kännykän ja läppärin saa väännettyä, autoa ei tipu. Eli ei paljon puristele.

Edit: aijoo, uuden duunipaikan salin laatu kiinnostaa kyllä kovasti..

Vasta haeskelen uutta paikkaa. Jännityksellä odottelen vastausta viimeisimmästä paikasta, jossa haastattelussa kävin. Nyt tyydyn vaikka matalaan palkkaan kunhan olisi semmoinen firma, ettei heti kaadu. Muutama it-pulju kadonnut jalkojen alta jo.

Laardi sanoi:
Vasta haeskelen uutta paikkaa. Jännityksellä odottelen vastausta viimeisimmästä paikasta, jossa haastattelussa kävin.

Sama täällä, kovasti olen koittanut päästä pois tästä määräaikaisten työsoppareiden tutkimushelvetistä, mutta oman alan työpaikkoja ei paljoa ole. Parasta aikaakin kaksi hakemusta vetämässä. Toinen edellyttäisi aamulla noin 60 km työmatkaa ja toinen sitten totaalista katastrofia (parisuhde poikki, paikkakunnan vaihto ja uuden työpaikan alkuhämmennys). "Valitettavasti" tuo jälkimmäinen vaihtoehto on vielä jopa todennäköinen.

Tässä sitä on miettinyt jos jonkinlaista ratkaisua tilanteeseen, mutta jos pää ei kestä nykyisessä paikassa ja muita varmoja vaihtoehtoja ei ole, niin kai se on asioita uran eteen uhrattava.

JoT75 sanoi:
Uuden oppiminen pitää mielen virkeänä, ja ei pääse dementia yllättämään. Toisaalta informaatiotulva alussa voi aiheuttaa harmaita hiuksia. Mutta kyllä se siitä ajan kanssa tasoittuu...
Jep, nyt on kahden kuukauden sisällä kahdet YT-neuvottelut ja kahdet paikanvaihdot takana, hiukan kiirusta siis pitänyt. Hyvä duuni nyt alla, ja tulevaisuus näyttää ainakin hyvältä. Allekirjoitan kyllä nuo harmaiden hiusten tulon alkutaipaleella, mutta kun stressaa vaan sopivasti niin kyllä se siitä liikkeelle lähtee hyvin! :)

Jepjepjoo, neljättä päivää uudessa työpaikassa, josta olen ihan vaaaaaaaaaltavan ylpeä, sillä minut valittiin tsiljoonan hakijan joukosta :hyper:

Jännitti ihan bergeleesti tossa viikonloppuna, vaikka oonkin tiennyt tästä jo kolmisen kuukautta...mutta erinomaisen hyvin on lähtenyt käyntiin, aivan loistavat työkaverit ja kaikki. Mutta on vaan aika rajut paineet just sen takia, että kun on uusi paikka niin on myös aika kovat odotukset ja uudet tavat sekä vielä kaiken muun ressin päälle pitää opetella aivan täysin uusia taitoja...

Mut nou panic, kunhan ekan kerran paikan päälle uskaltautuu niin kyllä se siitä sitten lutviutuu :thumbs:

Juupeli82 sanoi:
1.6 aloitan työt uudessa paikassa. Elämäni ensimmäinen vakituinen työpaikka :hyper: Pääsin vihdoinkin eroon siitä määräaikaistyöpaikkaviidakosta :rock:

Onnea! Vakityöpaikka on jo sellainen harvinaisuus tämän päivän Suomessa että siihen kannattaa panostaa ja pitää kiinni.

:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom