Uusi työ ja aikataulu. En tiedä miten syödä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slepa
  • Aloitettu Aloitettu
Alotin 5kk työn, jonka työajat ovat... noh, aika perseestä. Teen töitä 16-00. Aluksi valvoin yöt, mutta se ei toimi, joten vaihdoin siihen, että menen töiden jälkeen klo 01 nukkumaan. Ongelmana on, miten tässä pitäisi syödä? En kerkeä töissä pitämään taukoja ja se 7,5h vedetään putkeen joten ruokaa en sielä kerkeä syömään.

Herään 8.30, aminohapot naamaan, lenkille, aamupala, klo 11-12 salille, palkkari ja lounas. En tässä välissä vedä valipalaa, koska klo 16 töihin ja klo 17 menen siellä syömään. Ja tässä tulee se ongelma. Klo 17-00 menee siis täysin ilman ruokaa. Töistä kun tulen, niin nälkä on kyllä melkoinen. Onko siis paha, jos vedän kunnon sapuskat yöllä ennen nukkumaanmenoa vai tyydynkö esim mysliin mitä vedän myös aamupalaksi?

Googlettalamalla en tähän löydä ratkaisua ja kun kavereilta olen kysynyt, että mitenhän tässä pitäisi toimia niin vastaus on aina "no töissä välipalaa", EN KERKEÄ!

Jos ehdit käydä vessassa niin ehdit syödä.

- - - Updated - - -

Edit. Okei jos annan konkreettisemman vinkin niin sheikkeriin 50g heraa ja 100g instant oats kaurajauhoa. Pidät vessatauon, hoidat tarpeesi, laitat vessan hanasta sheikkeriin vettä, ravistat ja vedät huiviin. Tadaa 500kcal naamariin alta 20 sekunnin. Mikä helvetin duuni on sellanen jossa tollasta ei ehdi tehdä? :D

Mua aina kanssa ihmetyttää nää työt, jossa ei mukamas kerkeä syömään. Esim. sairaanhoitajat lakkoilee ja asettaa potilasturvallisuuden vaaraan ihan vaan palkankorotuksen takia, miksei samaa tehdä riittävien ja lakisääteisten taukojen varmistamiseksi? Ärsyttää se ainainen valitus (paskamyrskyn nousua odotellessa).

Itse ongelmaan, niin ennen nukkumaanmenoa en itse ainakaan hirveetä mättöä vetäisi, menee nukkuminen tosi huonoksi. Tietty jos ei ongelmia siitä tule niin siitä vaan. Pähkinänkuoressa: mikäli työpäivän aikana et ehdi syömään mitään, niin luonnollisesti sun on jaettava päivän kalorit sen työpäivän ulkopuolelle. Yöunet on yksi josta voit joustaa, herää vaikka kesken unien syömään. Järkevää tai ei, niin ainakin saat jaettua kaloreita tasaisemmin vuorokautta kohden. Ei se nyt mitään rakettitiedettä ole, saati että siihen täältä mitään ihmevinkkiä löytäisi.

Tuntuu vaan, että tehdään elämästä taas niin vaikeeta. The Monkeyn neuvo nyt on aika lyömätön, ton helpommin et tollasta kalorimäärää taida kyllä enää saada. Ja jos ei tuota ehdi tehdä työpäivän aikana, niin pitäisikö oikeasti puntaroida elämää ja miettiä että onko tuo sen arvoista?

Tuntuu vaan, että tehdään elämästä taas niin vaikeeta. The Monkeyn neuvo nyt on aika lyömätön, ton helpommin et tollasta kalorimäärää taida kyllä enää saada. Ja jos ei tuota ehdi tehdä työpäivän aikana, niin pitäisikö oikeasti puntaroida elämää ja miettiä että onko tuo sen arvoista?

Jos ei tuota ehdi tehdä työpäivän aikana niin ilmeisesti siellä on sekuntikellon kanssa joku vahtimassa kun käyt vessassa. Entäs jos on ummetusta ja menee pelkästään pöntöllä 30 sekuntia pidempään? Tuleeko potkut? :D

Mä ajottaisin pääateriat ennen ja jälkeen töiden, vaikka niin että tekee iltapäivällä lounasta laittaessa 2 annosta ruokaa ja syö loput yöllä, ja vetäisin töissä just jotain nestemäistä ravintoa (kai teillä saa edes juoda töissä??).

Ite olin yhden kesän kaupassa duunissa, jossa kytättiin kahvitauon minuutteja ku piru raamattua. Vessataukoja ei kukaan kellottanut eikä niitä voinut estääkkään. Otin eväät vessaan messiin ja siellä syödä mussutin ihan omaan tahtiin niin monta kertaa päivässä kun halusin. Ei kukaan valittanut. Jännä jos vedetään tukka putkella 7,5 ilman _mitään_ taukoja. Ehkä orjuutta on sittenkin vielä olemassa.

Tai sit vaan paastoat sen duunipäivän suosiolla ja vedät kaikki kalorit naamaan kaikella muulla ajalla.

Mahtaa olla paska soppari kerta 7,5h päivässä ei oo ruokataukoa messissä. Ei muka kerkeä, paskapuhetta. Ja kysymykseen, ihan varmasti kerkeet syödä 3 kertaa päivässä, joka kyllä riittää, toki ruoan määrä per ateria on suurempi vrt. kaverit, jotka syö 6 kertaa päivään.

Ja sit on toki noi jauhot, jotka vaikkei tarpeellisia, niin varmasti helpoin tapa saada ne kalorit.

Eli syöt aamupalan siinä heräämisen jälkeen, lounaan salin jälkeen, eli about 13:30 ? ja päivällisen sillo viideltä duunissa. Sit voit illal syödä duunis jonku välipalan jos ihan pakko on siin klo 21-22. Ei kuulosta mielestäni kauhean hankalalta.

Kerroppa mimmonen se työ on. Voidaa keksiä sulle yhdessä sitten sotasuunnitelma ruokailujen suhteen. Itse uskon, että kyllä miltei työssä kuin työssä ainakin joten kuten kerkeää syömään. Tossa ylempänä tulikin, että jos vessaan kerkeää, ni kerkeää myös syödä.

Ite olin yhes raflas duunis jossa olis ollu kyl sillon tällön aikaa vetää joku sheikki naamarii mut siitä alko semmone jäkätys et ei mitää järkee, vessaa ku meni ni sanottii ettei sit tehä mitää ylimääräst ja lounastauol oli siitä syystä vedettävä niiden safkoi et oppii minkä makusii ne on yms... :D Tosin olin vaa päivän siel duunis, eikä sen jälkee kiinnostanu mennä

Vaihda toiseen duuniin jos ei kerran ihmisen luontaisia tarpeita kerkeä tekemään. Vaihtoehtoisesti syöt työntekemisen ohella vaikka pähkinöitä tjs.

Alotin 5kk työn, jonka työajat ovat... noh, aika perseestä. Teen töitä 16-00. Aluksi valvoin yöt, mutta se ei toimi, joten vaihdoin siihen, että menen töiden jälkeen klo 01 nukkumaan. Ongelmana on, miten tässä pitäisi syödä? En kerkeä töissä pitämään taukoja ja se 7,5h vedetään putkeen joten ruokaa en sielä kerkeä syömään.

Herään 8.30, aminohapot naamaan, lenkille, aamupala, klo 11-12 salille, palkkari ja lounas. En tässä välissä vedä valipalaa, koska klo 16 töihin ja klo 17 menen siellä syömään. Ja tässä tulee se ongelma. Klo 17-00 menee siis täysin ilman ruokaa. Töistä kun tulen, niin nälkä on kyllä melkoinen. Onko siis paha, jos vedän kunnon sapuskat yöllä ennen nukkumaanmenoa vai tyydynkö esim mysliin mitä vedän myös aamupalaksi?

Googlettalamalla en tähän löydä ratkaisua ja kun kavereilta olen kysynyt, että mitenhän tässä pitäisi toimia niin vastaus on aina "no töissä välipalaa", EN KERKEÄ!

En nyt tuohon ruokailuun jaksa kommentoida, kun tuossa ylempänä on jo vastauksia mutta....Ei sellaista laillista työtä edes ole jossa ei ole taukoja. Eli jos normien mukaan mennään niin sun koeaika on jo loppunut eli ei voida potkia pois ilman pätevää syytä. Eli kylmästi vaan painelet kahville ja jollei päälliköille kelpaa niin liittoon yhteyttä johon toivottavasti kuulut. Eihän tollaista työtahtia kenenkään kroppa/pää kestä. Sairastahan tollanen on.

Hölmöintä on se, kun lähdetään siihen leikkiin mukaan. Alussa ei ehkä uskalla sanoa ja pokkuroida heti vastaan, mutta kyllä jossain vaiheessa pitää olla pokkaa vähän kyseenalaistaa asioita. Ei tätä maailmaa muuten rakenneta.

Itselläni on vähän sama homma ettei töissä kerkeä syödä kunnolla. Mutta aina on joku väli missä kerkeää syödä. Itse vedän yleensä parin tunnin välein joko proteiinipatukan,rahkaa tai heraa.. Tuommoisen rahkapurkin tyhjentämiseen menee ehkä 20 sekunttia kun lapioi naamariin joten jos pomo tuosta sanoo niin vaihdan mielelläni työpaikkaa.

Kyllä jonkun sheikin/patukan ehtii syödä jossain välissä. Iteki ollu duunissa, jossa ei ollu tauotusta. Aamu neljästä viis tuntia painettiin menemään täysillä ja ilman taukoja. Aamupalaa ei pystyny heti herättyä syömään, mutta kahvi ja pikkupurtavat meni oikein hyvin silleen vauhdissa..

Back
Ylös Bottom