Uusi tulokas kysymyksineen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tähti
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys! Kirjauduin näille sivuille nyt poikakaverini suosituksesta. Kysyttävää ja ihmeteltävää olisi paljon!:)

Tässä hieman taustatietoja minusta: olen vasta viime syksystä aloittanut treenaamaan säännöllisesti, ja tulosta on tullut hyvin. Syksyllä nousi penkistä ensimmäisellä kerralla 3 kertaa 40kg, ja nyt nousee7 kertaa 50kg. Harjoittelen myös muita lihasryhmiä tasapainoisesti, sekä aerobista noin 4 kertaa viikossa.

Kysyttävää... jos haluaa harjoitella tosissaan, onko e-pillereillä vaiikutusta? Ne kuitenki sisältää estrogeeniä.

Entä mitä mieltä olette rasvaprosenttimittareista? Olen kokeillut kolmea eri merkkiä, ja saanut kolme täysin eri tulosta. Tiedän kyllä, että eroja on ihan luonnostaan, mutta mittasin Tanita-merkkisellä mittarilla ja se näytti 28% (apua...) sitten mittasin Exacta-merkkisellä ja se näytti 23%. Omron-mittari näytti 13%. Mitä siis uskoa??!

Ja vielä yksi kysymys. Haluaisin nyt kevään tullen nähdä vuoden työn tulokset, siis vähentää rasvakudosta.. olen lukenut, m itä fittness-kisaajat syövät dieetillään, ja kauhistuttaa. Miten pystytte säilyttämään motivaationne kun lautasella on vain rahkaa sekoitettuna öljyyn...?! Miten vastustaa jokapäiväisiä kiusauksia?

Kiitos vastauksistanne!;)

Rasvaprosenttimittareihin ei oikein ole uskomista, sen verran osaan sanoa. Noi heitot sulla on olleet aika hurjat.

Sen verran voi sanoa, että siinä 10% tienoilla näkyy vatsalihakset, naisilla voi kuulemma näkyä aiemmin.

Siihen lopputulokseen vaikuttaa hirveän moni tekijä, joilla ei ole mitään tekemistä rasvojen kanssa.

Kannattaa lukee täältä punttimimmeistä dieettiaiheisia threadeja ni saat vinkkiä diettailuihin. Ei siinä tarvi nälkää nähdä ja pahimpaankin makean nälkään on monta ratkaisua.

Tsemppiä ja tervetuloa!

Tervetuloa minunkin puolesta, sanotaan vielä että kunnioitettavat on sun voimat kun jos olet treenannut vain 3 kk salia,,, penkki 57,5 kyykky 70 kg... Onko sulla pohjilla jotain muuta lajia ?

Aika kovia heittoja olet saanut eri rasva%- mittareilla. Mulla pyörii Omronin mukaan rasvat 19 % tietämillä. En ole ottanut tuloksia mitenkään vakavasti, mutta kivahan se on seurata. Peili on mielestäni luotettavin kuitenkin !

:D

Hei,

ja tervetuloa palstalle.
Olen itsekin aika uusi täällä tai no kirjoittelin joskus ihan alussa mutta sitten oli pi-itkä tauko.

Minulla e-pillerit vaikuttivat lähinnä mielialaan. Kun jätin ne pois noin 3 vuotta sitten, muutuin "ihan kuin eri ihmiseksi". Jännä fiilis ja en suostuisi enää koskaan syömään pillereitä. Olin syönyt niitä noin 10 vuotta. En huomannut että olisi vaikuttanut painooni millään lailla ja söin niitä mm. fitnesskisadietillä ja en usko että ne kuntooni vaikuttivat.

Rasvaprosenttimittarit on mun mielestä ihan turhia. Periaatteessa, mitä hyötyä on tietää paljonko rasvaprosentti on?
Peili sen kertoo onko sixpack näkyvissä vai nou...

Aika monet fitnesskisaajat pitävät yhden herkkuhetken/päivän dietillään. Tarkoittaa sitä että toiset vetävät esim. pari pizza slicea lauantaina ja toiset enemmän esim. riisiä ym.
Jos et siis tähtää ihan kisoihin niin tee vaikka niin, että lauantai-iltana syöt jotain hyvää vaikka kun katsot leffaa; irtsareita, siideriä, pizzaa tms. mutta vain kohtuudella ja sillä yhdellä kertaa. Et siis mätä koko lauantaita kaikkea hyvää nassuun. Sillai pää jaksaa ja saat kuitenkin herkutella.
Ja mitä tulee sitten viikkoon, niin herkuttele rahkalla (mausta se esim. marjoilla, rasvattomalla jogurtilla ym.), tee joku hyvänmakuinen ateriankorvikejuoma, lisäravinnepatukat on namia kahvin kanssa jne....sitä kummasti löytyy luovuutta ja keksii niistä diettiruoista itselleen herkkuja kun tekee kovasti mieli.
Mutta tärkeää on että syöt tasasin aikavälein, 5-6 pientä ateriaa päivässä ja oikeanlaista ruokaa. Näin takaat että sun verensokeri pysyy tasaisena, et siis koe semmoista "nälkäkohtausta" ja silloinhan tekee mieli kaikkea...kun syöt tasaisesti niin ei tee makeaakaan ja muita herkkuja niin kovasti mieli.

Toivottavasti näistä vinkeistä oli sulle apua!;)

herkuttelupäivä

Kiitokset vinkeistä! Nyt on olo jo paljon huolettomampi. Mutta mites ku joku täällä kirjoitti syövänsä kerran viikossa kilon karkkia.. onko sille kenties jotain oikeita perusteluita tai ylivoimaisia hyötyjä? Kuulostaa nimittäin aika oudolta...

Herkkupäivästä

Ns. herkkupäivällä on kai kaksi tarkoitusta. Ensinnäkin tekee hyvää päälle, kun tietää saavansa herkutella tietyin väliajoin. Viikolla iskevän makeanhimon saa pidettyä paremmin kurissa, kun tietää vaikkapa lauantaina saavansa mättää hyvällä omalla tunnolla. Toisekseen voi olla, että silloin lauantaina ei enää edes tee mieli herkkuja, kun niitä saisi syödä, joten jäävätpä nekin karkit hyllyyn eikä hyllymään peffaan ;)
Silloin kun oikein dieetataan, ei yletön mässäily kyllä kannata. Ainakin kilpailijat puhuvat paremminkin ns. hiilaripäivästä, jolloin syödään enemmän hiilareita kuin muina päivinä. Runsasproteiininen ruokavalio niukoilla kaloreilla pistää ennen pitkää elimistön säästöliekille. Kunnon hiilaritankkaus välissä pistää aineenvaihduntaan taas vauhtia. Aiheesta voit lukea enemmän myös treeni ja ravinto -osiosta vaikkapa hakusanalla ketodieetti tms.
Kun kysyit tuosta kilosta irtokarkkia, niin tuskin kukaan sellaista ainakaan dieetillä vetää. Itse pidin talven sellaista suht siistiä ruokavaliota, en kyllä kieltänyt itseltäni satunnaisia herkkuja. Lauantaisin oli sitten mässypäivä, jolloin saattoi käydä vaikka mäkkärissä tai syödä suklaata. Paino pysyi samana koko talven. Enemmänkin olisi pitänyt itse asiassa syödä, pitää ensi talvena ottaa oikein massakausi. Nyt olen dieetillä ja herkkupäivä tarkoittaa lähinnä Pepsi Maxia ja vähärasvaista sorbettia.
Ja muuten, aina on parempi syödä kilo irtokarkkia kuin kilo suklaata :D

rasvaprosentista vielä

Siis miehillä vatsalihakset näkyy 10% rasvoissa, naisilla aiemminkin. Sen huomasin kyllä, viime kesänä mun vatsalihakset näkyi, mutta mittari näytti peräti 21%! Kumma juttu. Mut mä kuulun siihen ihmistyyppiin, jonka rasva kerääntyy reisiin, ei niinkään vyötärölle.

Niin, kyllä mullakin näkyy vatsassa 4-päck (2 alinta ei näy), vaikka onkin pömppömaha ja viimeisin rasvaprossamittaus näytti 34,9%.

Suositut

Back
Ylös Bottom