Uusi ohjelma, uusi nousu?

Aattelin kevään kunniaksi laittaa kaiken uuteen kuosiin ja käydä tykittään oikeen huolella.

Ohjelmani siis:

Ma: Selkä, hauis, vatsa
Kulmasoutu + ylätalja(kapea) / Latsi-kone + ylätalja(leveä)
Hk tanko + vasarakääntö / kp + arskan signature
vatsat parilla liikkeellä

Ti: Lepo

Ke: Rinta, olkapää, ojentaja
Penkki + viparit / Vino kp + pecdec
Pystypunnerrus + viparit / alasoutu + viparit
Kapea pp + taljapunnerrus / dippi + ranskis

To: Lepo

Pe: Jalat, alaselkä
Kyykky + hack / Prässi + etukyykky
Reisikouk + MaVe / SJMV + hyvää huomenta
Pohkeille pari liikettä

La: Lepo

Su: Lepo

Eli tota kaikkee ei tehdä kerralla vaan kauttaviivan jälkeinen tehdään toisella viikolla, varmaan tajusitte, aina vaihdellen.

Sapuskasta sen verran, että ajattelin heittää pientä syklitystä kehiin, viikon syklillä, ei se niin tarkkaa ole, hiilareita säädellen.

Ehdotuksia otetaan vastaan ilomielin ja muutenkin kommentit olisi tervetulleita.

Tuo on pääpiirteittäin niin lähellä omaa ohjelmaa, että menis omakin ohjelma remonttiin jos tota alkaisin haukkua (tosin itse en vaihtele liikkeitä viikoittain). Itselläni on jakona jalat-työntävät-vetävät, ja lihaa on tullu tänä vuonna pari kiloa (joista yllättävän vähän läskiä ;) ), että pitäisi toimia. Sun ohjelmassa on aika paljon raskaita liikeitä, mutta jos virtaa riittää niin mikäs siinä. :whip:

Ei oo hyvä, eikä huono, vaan just sellanen kuin pitää!!

Mä oon kanssa sillä kannalla, että 1 massaliike ja 1 eristävä liike lihasryhmää kohti riittää, muu on sitten turhaa pumppailua.

Juu, se ei itsellä ainakaan toimi mitenkään, että tehdään kovan penkin jälkeen samana päivänä vielä kapeaa penkkiä. Kyllä sitä näköjään jotkut muutkin harrastavat.

Originally posted by PattiPete
Juu, se ei itsellä ainakaan toimi mitenkään, että tehdään kovan penkin jälkeen samana päivänä vielä kapeaa penkkiä. Kyllä sitä näköjään jotkut muutkin harrastavat.

Ei se ole niin hölmöä kuin miltä näyttää.
Idea tossa voi olla että ojentajat on jo etukäteisväsytetyt, toimii todella hyvin. Ei tarvitse käyttää niin paljon painoa, jolloin loukkaantumisriski alenee. Lisäksi jos etukäteenväsytettyjä lihaksia ärsyttää oikein kunnolla, on tuloksena pumppi melkoinen.

Joo, se voi toimia kehotreenissä. Voimatreenissä ei varmastikkaan toimi.

Aika hyvin näyttää toimivan voimatreenissä:

http://irongame.net/videos/AnthonyClark800March1997inAmesbury,MA.ram (363kg polyesteripaidalla)

http://irongame.net/videos/AnthonyClark-ExhibitionLift-595RAWBP.ram (helppo 270kg Raw-näytöksessä)

http://irongame.net/videos/EdCoan.MountaineerCup2-573BP.wmv (260kg -110kg:n sarjaan ja salilla paras -100kg 250kgx2 ilman kaarta ja penkkipaitaa)

http://irongame.net/videos/JamieHarrisBP705x2.wmv (320kgx2 ja ennätys on 363kgx1)

Toi sun ohjelmas on aika lähellä mun ex-ohjelmaa, lukuunottamatta muutamia liikkeitä jne.. Mutta toimi toi jako mulla loistavasti, että eipä tossa mitään. Testaa minkä fiiliksen saat tolla koska se, että se toimii mulla tai jollain toisella, ei takaa sitä että se toimii sulla ;)

Originally posted by VahvaJussi
jesuiitta: miten sä voit vetää kapeen penkin ja "leveen" penkin samana päivänä :confused:

Ei tossa mun mielestä mitään ihmeellistä ole, senkun vetää vaan. Joo siis ei todellakaan ole tarkoitettu miksikään voimaohjelmaksi vaan puhtaasti kehonrakennus mielessä mennään, jos voimaa tulee niin tervetuloa, painoa haetaan.

Onhan tossa raskaita liikkeitä, mutta en oo ikinä tykänny mistään kitkuttelusta, sinne salille mennään tekemään, eikä lukeen avotakkaa.:evil:

Toi on aika lähellä sitä mikä mulla ennenkin oli, mutta nyt mennään vielä vähän kovempaa ja haetaan sitä tappokuntoa.

Originally posted by strong
Aika hyvin näyttää toimivan voimatreenissä

Tuosta tulikin mieleen, että onko heittää linkkiä Anthony Clarkin treeniohjelman sisältävään sivuun? Hänkö tekee ensin penkin tavallisella oteleveydellä ja treenin lopuksi kapealla otteella? Kehotreenissä vaan yleensä tehdään tavan penkki ja muut liikkeet niin kovaa, että treenin loppuun tehdyssä kapeassa penkissä joutuu väsymyksen vuoksi käyttämään pieniä painoja. Liian pieniä voimatreeniin.

Tuosta tulikin mieleen, että onko heittää linkkiä Anthony Clarkin treeniohjelman sisältävään sivuun? Hänkö tekee ensin penkin tavallisella oteleveydellä ja treenin lopuksi kapealla otteella? Kehotreenissä vaan yleensä tehdään tavan penkki ja muut liikkeet niin kovaa, että treenin loppuun tehdyssä kapeassa penkissä joutuu väsymyksen vuoksi käyttämään pieniä painoja. Liian pieniä voimatreeniin.

Muscle&Fitness vuodelta 1993. Taisi olla loppuvuoden numeroita. Voi löytyä myös kirjasta "The Winning Factor" ellei ole muuttanut ohjelmia ja ellen muistanut kirjan nimeä väärin.

Ed Coanin penkkitreenit menee suurinpiirtein näin:

Penkki 2x5
Kapeapenkki 2x5
Vinopenkki 2x5
+apuliikkeitä käsille(mm. dippiä)

Jamie Harriksella meni samaan tyyliin. Päälle vielä ranskalaista punnerrusta 183kg:lla vitosia.

Koska liikkeet kannattaa aina tehdä loogisessa järjestyksessä(painojärjestyksessä suuremmasta pienempään), niin penkkipäivänä(rinta-olkapää-ojentaja) pääliikkeen penkin jälkee tulee kapeapenkki eikä mitään flyessejä, ristikkäistaljoja tai muita vemputuksia. Lisäksi pitää huomioida, että jo tavallinen penkkipunnerrus käy kaikkiin em. lihaksiin ja jo edistyminen päälikkeessä auttaa eteenpäin porskuttelua ja painot ovat kyllä ihan riittävän isot voimatreeniin. Eihän vinopenkkiäkään tai kulmasoutua tehdä eripäivinä kuin penkkiä tai maastavetoa(poislukien WSB) vaikka ne ovat tärkeitä apuliikkeitä.

Minä olen käyttänyt tuota jakoa ja penkin jälkeen kapeanpenkin painot ovat ihan samat tai jopa suuremmat kuin jos tekisin kapeanpenkin eripäivänä ja vieläpä ihan ekana liikkeenä. Tämä johtuu siitä, että penkkitreenissä lihakset menee niin jumiin, että ainakaan minä en saa niistä mitään irti enää samalla viikolla ja siksi ottamalla vain yksi penkkipäivä(sisältää treenin rinnalle, olkapäille ja ojentajille) viikossa on perusteltua.

Back
Ylös Bottom