Uusi nostovyö voimahommiin

Voi vittu nyt sit taas. Ostin sen SBD:n ja saan näköjään palauttaa saman tien. Vyötärön ympärys mulla on 92 ja otin L-koon, eli 77.5-100. Joko noi pituudet ei tiedä mistään mitään, tai sitten mä todellakin tykkään pitää vyötä helvetin kireällä. Eihän tuohon jää kuin kolme pykälää varaa ja olen niin tyrnässä kunnossa, että dieetti olis melkein pakollinen, joten saatan päätyä jossain vaiheessa siihen, että olen viimeisessä reiässä. Ja se taas on ihan perseestä kun se ylimääräinen pää on tuolla puolessavälissä toista kylkeä. Painaa ihan varmasti.

Toiseksi vitutti ihan hulluna, kun tuo toimii tavallaan vasenkätisesti. Lukkoa joutuu käyttään vasurilla, mutta siihen nyt tietysti tottuu. Ottaa vain kaikki päähän kun joutuu puljaan noiden kanssa.
Joo valitsit aika väljän vyön. Tosiaan jos vyötärösi on 92 cm ja vyön viimeinen reikä on 100 cm kohdalla. Ei siinnä jää kuin 8 senttiä varaa kiristää.

Joo valitsit aika väljän vyön. Tosiaan jos vyötärösi on 92 cm ja vyön viimeinen reikä on 100 cm kohdalla. Ei siinnä jää kuin 8 senttiä varaa kiristää.
Mä laskin sen kyllä sillä tavalla, että jos vyötärö on 92 ja viimeinen reikä on 77.5, niin siinä jää melkein 15 cm varaa kiristää. Mutta kun ei jäänyt.

Itse ostin myös liian ison vyön. Porasin lisäreikiä ja kiinnitin ylimääräsen tiellä olevan pään kuminauhalla vyöhön kiinni. Hyvin on pelittänyt. Ilman kuminauha kiinnitystä leppattava pää ryystää mavessa käteen. Helpoin tietty vaihtaa oikean kokoiseksi 👍 Kannattaa niin ei harmita loppuelämää.

Itse ostin myös liian ison vyön. Porasin lisäreikiä ja kiinnitin ylimääräsen tiellä olevan pään kuminauhalla vyöhön kiinni. Hyvin on pelittänyt. Ilman kuminauha kiinnitystä leppattava pää ryystää mavessa käteen. Helpoin tietty vaihtaa oikean kokoiseksi 👍 Kannattaa niin ei harmita loppuelämää.
Toi toimii vähän eri tavalla kuin perinteinen vyö. Näissä pikalukollisissa ylimääräinen pää jää vyön ja kropan väliin, mutta jos sulla on pitkä pätkä kaksinkertaista vyötä, niin se alkaa painaa mahaa ja kylkeä.
Häh? Vyössä kätisyys?
Ei siinä kätisyyttä ole, vaan se on ominaisuus. Se on vain tehty niin päin, että lukko menee kiinni vasemmalle kääntäen. En tykkää, kun olen tottunut käyttämään lukkoa oikealla kädellä.

Jeesus-teippiä päälle ja omalla fontilla: Titaani
Ennemmin rautaoksidi...

Ei niitä tekstejä pois saa, koska vyön takana oleva teksti on upotettu nahkaan ja soljessa oleva on valettu siihen suoraan. Mutta ei tämä nyt mikään oikea ongelma kyllä edes ole, vaan tottumiskysymys.

Mä taisin sanoa tässä ketjussa, että XL:ssä on enempi reikäpareja (10 vs muistaakseni 8 paria oli L minkä palautin) ku L:ssä -> paljo laajempi säätövara. Ite käytän XL:ää 94 cm mahalla. Reikäpareja on 10 kpl. Normaalisti käytän 5. parissa (huppari tai college treenipaitana), mut sit ku joku maksimikyykky tai ohut paita / maha tyhjä niin 6. pariin. Eli on 10 cm varaa kiriä tai 10 cm varaa lihota.

Ja oikealla kädellä suljen / avaan aina mekanismia, vyö ja SBD-teksti kyllä ihan oikein päin. Saahan sen kyllä toki vasurillaki :D

Mä laskin sen kyllä sillä tavalla, että jos vyötärö on 92 ja viimeinen reikä on 77.5, niin siinä jää melkein 15 cm varaa kiristää. Mutta kun ei jäänyt.

Miten sä sen mittasit? Ite saan ~84cm mitaksi sen kummemin ilmoja sisäänvetämättä ja kyykätessä yleensä tulee vyö kyllä aika kireäksi vedettyä ja kotisimulaatiossa sainilmat sisäänvedettynä about~73cm mitaksi, et aika iso heitto tosiaan tulee riippuen miten mittaa. Arvon kanssa nyt vyön ostoa ja kai sitten mentäisiin S-koolla jos ~73cm kireällevedettynä olisi ton rangen keskellä

1627067219875.png

Oisko varmempi valinta toi Titan ku siinä tuntuisi range olevan laajempi?

1627067845859.webp

Viimeksi muokattu:
Miten sä sen mittasit? Ite saan ~84cm mitaksi sen kummemin ilmoja sisäänvetämättä ja kyykätessä yleensä tulee vyö kyllä aika kireäksi vedettyä ja kotisimulaatiossa sainilmat sisäänvedettynä about~73cm mitaksi, et aika iso heitto tosiaan tulee riippuen miten mittaa. Arvon kanssa nyt vyön ostoa ja kai sitten mentäisiin S-koolla jos ~73cm kireällevedettynä olisi ton rangen keskellä

katso liitettä 229881

Oisko varmempi valinta toi Titan ku siinä tuntuisi range olevan laajempi?

katso liitettä 229883
Mittasin ihan vatsa normaalisti jännitettynä. Eli en vetänyt isommin sisään, mutta kyllä se siinä tietysti litistyy. Simuloin siis tavallaan tilannetta miten mulla on vatsa kyykätessä. Tuolloin mulla oli kyllä reiluhkosti rasvaa päällä ja se vaikuttaa tietysti, vyö kun uppoaa siihen ihrakerrokseen kun sen vetää kireälle. Nyt on lähtenyt useampi sentti vyötäröltä ja vyötäkin on saanut kiristää pari pykälää. Otin tämäkin huomioon vyötä hankkiessani. Eli mieluummin vähän liian pieni, koska aioin laihtua. Jos olisin mennyt sillä isommalla koolla, olisin päätynyt tilanteeseen missä vyöstä on lähellä loppua reiät ja sitä ylimääräistä vyön häntää olisi ollut tuonne kyljen puolelle asti ja se painaa siellä ikävästi. Nämä pikalukolliset kun toimii toisin päin kuin tavallinen vyö ja se kaikki ylimääräinen vyö jää vyön ja sun kropan väliin, kun tavallisessa vyössä se jää ulkopuolelle eikä se siellä haittaa.

Joissain halpis pikalukko vöissä on yksi paha ongelma. Joutuu meisselillä säätämään eri liikkeisiin. Esimerkiksi voimamieshommissa jos pistää vyön tosi kireälle merkkariin mutta kiviin löysälle, ei onnistu ilman meisseliä. Vyön säätö alue liian harva. Voimanostossa tietty ongelmaa ei ole. Siinähän vyö on aina vakio kireydellä. Pikalukon pointtia en ole itse sisäistänyt. Normi vyön päälle laitto vie sen 1.3 sekkaa. Onko se niin paljon että piti keksiä pikalukko 🤔 Joku väitti ettei normivyötä voi pitää päällä sarjojen välillä. Mihin tuokin perustuu ? Hyvin onnistunut itseltä jo yli 20 vuoden ajan. Pistää vyön pari pykälää löysemmälle. Sekunnin homma.
Aivan predatori ,joskus kauhistelin isoja ja voimakkailta ukkoja gymillä ku aloin sitä touhuu tekee ,et vyö,rannesiteet ,kyykkysiteet kokoajan päällä..hehehhehe..tyylit jokaisella omat ,ite kanssa vyötä vaan löysemmälle ja sitten joskus esim nopeus vedot teen 5-7cm levyltä ilman vyötä ja hidas alaslasku..Niin joku viisaampi nouvoi mua et kannattais 1 tai 2 jaksoo tehä ilman varusteita ,siis rannesiteitä,vyötä yms yms...

Niin joku viisaampi nouvoi mua et kannattais 1 tai 2 jaksoo tehä ilman varusteita ,siis rannesiteitä,vyötä yms yms...
Tässähän nyt ei olisi mitään järkeä. Sama kun sanoisi että kannattaa välillä ajella ilman turvavyötä niin ei totu liikaa.

Aivan ...sitä paraneekin miettiä!?hehehe...tarkoittaa siis sitä et tukee syviä lihaksia ja paremmin saa taas irti vyön käytöstä...
Sekin on vaan illuusio että ilman vyötä treenaamalla yhtäkkiä vyöstä saakin enemmän. Tarkoittaa vaan sitä että olet treenannut ja vahvistunut ja vyön kanssa taas sen pykälän verran vahvempi. Ihan huuhaata sekin että vyön kanssa ei keskikroppa vahvistu yhtä hyvin. Rannesiteistä ja lämppäriestä luopumista en myöskään ymmärrä kun niiden funktio on vaan tehdä treenaamisesta hieman turvallisempaa pidemmän päälle. Varsinaiset varusteet kuten polvisiteet on sitten asia erikseen.

Rannesiteet jätin pois joskus vuosia sitten ja olihan ne ranteet vähä aikaa aika lasiset ja rajotti punnertamista. Sitten tottu (vahvistui?) ja ei ole enää tarvinnu. Jos kipuilee tms. niin toki niitä kannattaa käyttää.

Back
Ylös Bottom