Uusi nostovyö voimahommiin

Nii en tiiä. Ite ostin tuon tosiaan 8 vuotta sitten ja edelleen kuin uusi, joten on "maksanut" itsensä takaisin.

Mitä ite kokeilut noita vöitä mitä mainitset, ei ne omasta mielestä ole niin hyviä. Wahlanderssia moni miullekkin suositteli tuolloin, mutta kyllä tuo Titani omaan makuun paremmalta tuntuu.

SBD menee myös huonompaan kastiin, en niiden vöiden hehkutuksia ole ikinä ymmärtänyt. Polvilämppärit taas heillä ylivoimasesti parhaat.

Osaatko sanoa miksi Titan Brahma tuntuu paremmalta kuin SBD? Itellä kun ollut aina vaan sama vyö 20v niin vaikea hahmottaa miten paljon eroa samoilla mitoilla olevissa nahkavöissä voi olla.

Itse olin just tulossa sanomaan robotti-imurista 😄 On aivan helvetin hyvä ostos ollut. Mä ainakin ajattelen, että jokainen hetki on elämässä arvokas ja aikaa ei takaisin saa. Joten kyllä mä kaikkeni teen, että teen itselleni mielekkäitä asioita, ja pyrin taas ei miellyttävät tai "turhat" asiat poistamaan.
Mulla kävi robotti-imurin kanssa niin, että sain töistä joululahjaksi sellaisen 200 € laitteen. Se oli jo niin hyvä, että lähti mopo tavallaan vähän käsistä. Ostin kuukauden päästä 800 € imurin missä on enemmän ominaisuuksia ja parempi kartoitus ja luovutin halvan anopille.

No hitto, aloin sitten katsomaan robotti-imuri tän ketjun takia.
Älä ota Roombaa. Meillä kävi se S9 lippulaivamalli, mutta se käyttää navigoimiseen kameraa ja siinä on vähän kehno mapping. Sen lisäksi se ei jaksanut kulkea karvamatolla mitä meillä on kaksi. Yksi olisi vielä mennyt ja sen olisi voinut rajata pois, mutta toinen ei käynyt enää päinsä. Se oli aivan naurettavan tehokas ja puhdisti todella hyvin, mutta siinä juuri on syy siihen miksi se ei jaksanut kulkea matolla.

Palautin sen ja ostin Ecovacs Deebot Ozmo T8 aivin. Tuosta älykamerasta maksoin vähän turhaan, koska siitä on olemassa kameratonkin malli, eikä tuolla mitään tee, mutta imuri on hyvä. Kartoitus lidarilla, eli on tarkka ja nopea. Löytää paikkansa kartalta vaikka nostat sen mihin vain kämpässä. Ei siis tarvitse lähteä telakasta. Puhdistusteho hyvä, tietääkseni S9:n jälkeen markkinoiden toiseksi paras ja perinteisemmän harjan ansiosta kulkee myös karvamatolla. Tässä on myös moppaustoiminto tärinällä, mutta en ole kokeillut.

Osaatko sanoa miksi Titan Brahma tuntuu paremmalta kuin SBD? Itellä kun ollut aina vaan sama vyö 20v niin vaikea hahmottaa miten paljon eroa samoilla mitoilla olevissa nahkavöissä voi olla.

Se ei jostain syystä istunut meikälle. Voi olla että kuvittelin tms, mutta miusta se ei tuntunut niin jämäkälle kun Brahma. Pitää vielä ensi kerralla kun nään kaveria nii testata uudemman kerran ja tehdä tarkempi analyysi, kun tuosta on niin pitkä aika.

Kumminkin hintaa tuolla oli silloin noin 220e, niin en kyllä nähnyt mitään perusteita sille miksi noin paljon olisi pitänyt maksaa, kun Titanin olisi saanut selkeästi halvemmalla, varsinkin kun pikalukko ei ollut mikään välttämättömyys.

Ihminen on laiska ja mukavuudenhaluinen. Vaikka salille mennään niin sinne mennään autolla, jonka pitää olla etukäteen lämmitetty ja tiet pitää olla aurattu. Omalle vakioräkille pitää päästä heti ja salilla pitää olla oikea lämpötila, oikeat musiikit ja tietysti pitää olla oikeat gymsharkit jalassa, mutta ei kuitenkaan samat kuin viime treenissä. Hiki ei saa tulla koska hyi ja hengästyminen on ikävää. Joka nivel pitää olla peitetty neopreenillä tai siteellä ettei vaan sattus mitään ja se vyö pitää saada helposti päälle ja pois.
Hyvin kiteytetty. Harmi kun monella unohtuu treenin perus kulmakivet hifistelyjen takia. Tuntuu että kaikesta tehdään älyttömän vaikeaa. Kyllä minä mieleni pahoitin kun kaveri lähetti kuvan farmarikävely laitteesta🧟‍♂️Joko voimamieshommatkin aletaan tehdä laitteilla🙄 @Mywor se voi olla sullakin kisalajina ens vuonna🤣

Arvasin että en päässyt yli tästä vyöasiasta ja tilasin sitten Titanin Longhormin, kun oon sen verran tissiposki :nolo: että 10mm riittää minun raudoille. Pioneerin oisin ehkä muuten ostanut, mutta britit saavat pitää tunkkinsa tullaus säädön takia ja suosin kotimaista sportkraft kauppaa. Jos ei oo riittävän tukeva, niin vedetään päälle se 5t kuormaliina.

@Powerhousu Saitko sitä vyönreunaa pehmitettyä?
En. Ei se ole edes nahkaa. Ja asiaa tutkittuani tajusin, että suurin ongelma taitaa olla liian suuri vyö. Olen joudun siis säätämään sen lähes kireimpään asentoonsa, mikä taas tarkoittaa sitä, että vyön ja mahan välissä on pitkä pätkä sitä ylimääräistä vyötä mikä taas painaa ikävästi. Note to self: Osta vyö aina kokoskaalan alapäästä, jos mahdollista.

Katselin tuossa muuten vöitä taas ja havaitsin, että hyvää vyötä ei saa ihan mistä tahansa. Joku on Strength Shopin vöitä kehunut, mutta kun katselin niitä, niin yksikään niistä ei ollut oikeaa nahkaa. Haluan ehdottomasti nahkaisen vyön, koska nyt kuvittelen, että se olisi ehkä paremmin sisäänajettavissa. Supistaa valikoimaa yllättävän paljon.

Viimeksi muokattu:
Arvasin että en päässyt yli tästä vyöasiasta ja tilasin sitten Titanin Longhormin, kun oon sen verran tissiposki :nolo: että 10mm riittää minun raudoille. Pioneerin oisin ehkä muuten ostanut, mutta britit saavat pitää tunkkinsa tullaus säädön takia ja suosin kotimaista sportkraft kauppaa. Jos ei oo riittävän tukeva, niin vedetään päälle se 5t kuormaliina.

Hyvä vyö (y) Palvellut itsellä kohta 10 vuotta.

En. Ei se ole edes nahkaa. Ja asiaa tutkittuani tajusin, että suurin ongelma taitaa olla liian suuri vyö. Olen joudun siis säätämään sen lähes kireimpään asentoonsa, mikä taas tarkoittaa sitä, että vyön ja mahan välissä on pitkä pätkä sitä ylimääräistä vyötä mikä taas painaa ikävästi.
Nämä selventävät. Ihmettelin kovasti.

En. Ei se ole edes nahkaa. Ja asiaa tutkittuani tajusin, että suurin ongelma taitaa olla liian suuri vyö. Olen joudun siis säätämään sen lähes kireimpään asentoonsa, mikä taas tarkoittaa sitä, että vyön ja mahan välissä on pitkä pätkä sitä ylimääräistä vyötä mikä taas painaa ikävästi. Note to self: Osta vyö aina kokoskaalan alapäästä, jos mahdollista.

Katselin tuossa muuten vöitä taas ja havaitsin, että hyvää vyötä ei saa ihan mistä tahansa. Joku on Strength Shopin vöitä kehunut, mutta kun katselin niitä, niin yksikään niistä ei ollut oikeaa nahkaa. Haluan ehdottomasti nahkaisen vyön, koska nyt kuvittelen, että se olisi ehkä paremmin sisäänajettavissa. Supistaa valikoimaa yllättävän paljon.

Itekkin huvikseen katsellut ja lueskellut arvosteluja ja kommentteja. Titan ja SBD ois itellä finaalissa ja niistä ottaisin fiiliksellä Titanin Brahman pikalukolla ja nahkaisena.

Itekkin huvikseen katsellut ja lueskellut arvosteluja ja kommentteja. Titan ja SBD ois itellä finaalissa ja niistä ottaisin fiiliksellä Titanin Brahman pikalukolla ja nahkaisena.

Mulla on myös samat finaalissa, mutta saatan kallistua SBD:n suuntaan, koska ei noilla ole hintaeroa kuin parikymppiä. Omaan silmään myös tuo härän kuva vyön takana on vähän korni. Mulle sopisi paremmin joku söpö pupu. Tai laiskiainen...

Mulla on myös samat finaalissa, mutta saatan kallistua SBD:n suuntaan, koska ei noilla ole hintaeroa kuin parikymppiä. Omaan silmään myös tuo härän kuva vyön takana on vähän korni. Mulle sopisi paremmin joku söpö pupu. Tai laiskiainen...
Eihän tossa oo kahta sanaa, valitako SBD:n ilman ruuvarisäätöä oleva megahyvä solki vai perinteinen ei-käsin-säädettävä "pikalukko" joka on siinä kireydessä kunnes ruuvaat toiseen, entä jos on maha täysi vs tyhjä, aina saa ruuvata. Sitä paitsi, SBD voit rauhassa sovitella ja palauttaa kuluitta jos ei tykkää / tilata vaikka 5 eri kokoa himaas sovitukseen ja valita parhaan. Titanin jälleenmyyjillä vastaat itse kuluista ja eivät ota takaisin ja bla bla ja jos paskoo, niin joku täällä sanoikin jo että itse saat Texasiin lähettää, että saat uuden. Onks kukaan koskaan kuullut, että SBD olis kulunut tai hajonnut kellään koskaan ikinä? Titan Toro - sokkatappitiputtelijoita on meidänki salilla ollut monia, Brahmasta en tiedä. Ja SBD:hen on voimassa oleva 10% alekoodi tai ilmaiset postit kumman ny haluut...

Eihän tossa oo kahta sanaa, valitako SBD:n ilman ruuvarisäätöä oleva megahyvä solki vai perinteinen ei-käsin-säädettävä "pikalukko" joka on siinä kireydessä kunnes ruuvaat toiseen, entä jos on maha täysi vs tyhjä, aina saa ruuvata. Sitä paitsi, SBD voit rauhassa sovitella ja palauttaa kuluitta jos ei tykkää / tilata vaikka 5 eri kokoa himaas sovitukseen ja valita parhaan. Titanin jälleenmyyjillä vastaat itse kuluista ja eivät ota takaisin ja bla bla ja jos paskoo, niin joku täällä sanoikin jo että itse saat Texasiin lähettää, että saat uuden. Onks kukaan koskaan kuullut, että SBD olis kulunut tai hajonnut kellään koskaan ikinä? Titan Toro - sokkatappitiputtelijoita on meidänki salilla ollut monia, Brahmasta en tiedä. Ja SBD:hen on voimassa oleva 10% alekoodi tai ilmaiset postit kumman ny haluut...
Toisaalta, onhan Titanillakin elinikäinen takuu. Ja kiinteä ruuvikiinnitys ei ole ollut mulle tähänkään asti ongelma. Kuten aiemmin sanoin, olen kaksi kertaa säätänyt sitä, kun otin painoa ja kun tiputin takaisin. Ja toi vyö on ollut mulla monta vuotta. Lyhyellä aikavälillä treenistä toiseen ei ole kyllä tarvetta säätää. Taidan kyllä silti taipua SBD:n kannalle. Mikä toi 10 % alekoodi tai ilmaiset postit on? Missä miten?

Kaveri tykännyt just sbdstä sen takia kun pitää vyötä eri kireyksillä vedossa ja kyykyssä.

Ite en jotenkin ole pikalukkojen ystävä, tai en ole nähnyt sille mitään tarvetta. Ehkä oon asian suhteen jotenkin vanhanaikainen, mutta perus solki ei ole ikinä tuottanut ongelmia.

Ite taas kun käyttäny aina samanlaista pikasolkea niin se tuntuu hiton hyvältä.

Tällainen solki, mutta Wrangen 40€ vyö. Eleiko näköjään 300€. On varmaan hyvä vyö.
C62TZHNRCH_standard.jpg

Toisaalta, onhan Titanillakin elinikäinen takuu. Ja kiinteä ruuvikiinnitys ei ole ollut mulle tähänkään asti ongelma. Kuten aiemmin sanoin, olen kaksi kertaa säätänyt sitä, kun otin painoa ja kun tiputin takaisin. Ja toi vyö on ollut mulla monta vuotta. Lyhyellä aikavälillä treenistä toiseen ei ole kyllä tarvetta säätää. Taidan kyllä silti taipua SBD:n kannalle. Mikä toi 10 % alekoodi tai ilmaiset postit on? Missä miten?
Sportheavylta SATU10 on -10% (mikä tekee reilu 20 € SBD vyössä) tai NOORAK20 ilmaset postit. Onhan niitä muitakin, googlettelee vaan jos nuo lakkaisi :D

Muista ostaa oikee koko, että menee tarpeeks limittäin / ekaa reikää syytä välttää, miksei tokaakin varmuuden nimissä. Mä kokeilin eka L (koska masu 94-95 cm hupparin kans), mutta siinä oli käytössä about 2. ja 3. reikäpari, vaihdoin XL:ään (jossa on muuten enempi reikäpareja ts. laajempi säätöalue) ja on huomattavasti parempi 5. ja 6. reikäparissa niin molempiin suuntiin varaa ja sisälimitys menee tarpeeks pitkälle muttei kuitenkaan suoliluuhun asti.

Juu niin joo itekki pidän vyötä eri kireydellä/kohdalla kyykky/penkki/veto.

Ite taas kun käyttäny aina samanlaista pikasolkea niin se tuntuu hiton hyvältä.

Tällainen solki, mutta Wrangen 40€ vyö. Eleiko näköjään 300€. On varmaan hyvä vyö.
C62TZHNRCH_standard.jpg

Saa käyttää IPF:ssä. :) Siinä syy hintaan. Valmistaja maksaa liitolle, nostaja valmistajalle. Tai oikeastaan nostaja maksaa sekä liitolle että valmistajalle, sillä ilmaa tuossa hinnassa on. Toinen syy hintaan on tietenkin se, että nostovarusteiden myynti on romahtanut, ja siksi pienemmällä tuoterepertuaalilla pitää kerätä hillot.

Tuon soljen ongelma on, että se alkaa syödä pintanahkaa. Siksi perus-prong on huomattavan paljon parempi (vaikkakin käyttöliittymältään huomattavasti hitaampi).

@Powerhousu Mittaa nykyisestä vyöstäsi käyttöreikien alue, pyydä valmistajalta mitat, ja saat kerralla sopivan kokoisen vyön.

Voi vittu nyt sit taas. Ostin sen SBD:n ja saan näköjään palauttaa saman tien. Vyötärön ympärys mulla on 92 ja otin L-koon, eli 77.5-100. Joko noi pituudet ei tiedä mistään mitään, tai sitten mä todellakin tykkään pitää vyötä helvetin kireällä. Eihän tuohon jää kuin kolme pykälää varaa ja olen niin tyrnässä kunnossa, että dieetti olis melkein pakollinen, joten saatan päätyä jossain vaiheessa siihen, että olen viimeisessä reiässä. Ja se taas on ihan perseestä kun se ylimääräinen pää on tuolla puolessavälissä toista kylkeä. Painaa ihan varmasti.

Toiseksi vitutti ihan hulluna, kun tuo toimii tavallaan vasenkätisesti. Lukkoa joutuu käyttään vasurilla, mutta siihen nyt tietysti tottuu. Ottaa vain kaikki päähän kun joutuu puljaan noiden kanssa.

Back
Ylös Bottom