SUPERCARB 1kg -40%

Uusi mimmi ohjelmaa vailla...

Ikä
42
Moro vaan kaikille koville punttimimmeille!

Rekisteröidyin nyt jo pitkän aikaa palstaa seuranneena, kun päätin vihdoin ja viimein tosissaan aloittaa käymään salilla.
Kaiken näköisissä aerobickeissä olen hulluna käynyt ja kerran viikossa pumpissa.Satunnaisesti olen joskus käynyt myös salilla, ja nyt kun kotona poikakaverini salijutuista usein mua valistaa niin on muakin alkanut haluttaa vääntää rautaa!:p

Siispä olisin kunnon ohjelmaa vailla ja päätin teiltä viisaammilta kysellä!
Mielellään neljään jaettu ohjelma että vois treenin päätteks juosta matolla tms.?!Tarttisin nimittäin aerobista siinä sivussa, kun aina ei aamulenkille enää kerkee kun kouluaamut on sen verran aikaisia.Yritän kyllä kolmena aamuna käydä.
Tarkoituksena olis kerätä lihaksia "muodon "vuoksi ja timmiintyä!
Ajattelin myös ruuan ystävänä ,et jos sais enemmän lihasta niin sais syödäkin enempi!:D
Pituus ja paino 174/58.

Olkaapa ystävällisiä ja antakaa reenisuunnitelmia joilla pääsis hyvään timmiin!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tervetuloa mukaan!

Ehdottaisin kyllä, että pyydät saliltasi jonkun asiantuntijan laatimaan juuri sinulle sopivan treeniohjelman, jossa otetaan lähtökohtasi, tavoitteesi ja tämän hetken kuntosi huomioon, kuin myös sen, mitä laitteita salillasi on käytössä, ja miten ne sinulle soveltuvat! On melko vaikeaa laatia hyvää saliohjelmaa ihmiselle netin kautta, tapaamatta ja taustoja tuntematta, tietämättä esim. juuri hänen käyttämänsä salin varustetasoa, kyseisen henkilön perusvoimatasoa (sekin olisi hyvä testata alkuun) jne. Useilla saleilla ohjelman laadinta kuuluu kortin hintaan.

Tietysti, jos salilta ei ohjausta löydy (huono sali sellainen!), voi joku meistä punttimimmeistäkin yrittää auttaa sinua...

moro.
fressillä jos aiot tosiaa käydä niin pyydäpä anua tekeen sulle ohjelma. siis mäkisen anu joka on fitness sm voittaja pariin kertaan. on ainakin pätevä neuvoon.

3 jaettu ohjelma

moi, mä laitan tässä yhden oman ohjelmani. Tää on kolmeen jaettu. Kysy salin ohjaajilta mikä liike mikäkin on, jos esim. vipunostot tasapenkiltä ei sano mitään. Voit myös varmaan kysyä kommentteja tähän palstalaisilta tai salin ohjaajalta, se ei varmaan maksa mitään. Mulle kyllä suositeltiin että piti aluksi pari kuukautta tehdä sitä yksi liike joka lihakselle eli treenata kerralla koko kroppa että lihakset vähän ehti tottua ja sitten sai vasta aloittaa tämän kolmijakoisen ohjelman. Että tässä on nyt pohja jolta ponnistaa, liikkeitä voi vaihtaa muihinkin tai jättää pois jos siltä tuntuu. Tsemppiä!

On mulla myös sellainen aloitteluohjelma jossa koko kroppa käydään läpi, pitäisikö laittaa sekin tulemaan?

Eli kolme kertaa viikossa treeniä, vaikka ma, ke, pe, mutta voi myös vaihdella. Lisäksi ruokavalio kondikseen ja aerobista ei sovi unohtaa. Joka treenin alussa 10-15 min. kuntopyörällä lämmittelyä ja venyttelyt. Kunnon venyttelyt lopuksi!!

Rinta + olkapäät
vinopenkki käsipainoilla 3 x 12
vipunostot tasapenkillä 3 x 12
rintapunnerrus 3 x 12
olkapäälaite 3 x 12
vipunosto sivulle 3 x 12
vipunosto eteen 3 x 12
Ojentajaliike taljassa 3 x 12
Ojentajapunnerrus käsipainolla 3 x 12
Dippi 3 x 20
+ vatsa, kylki

Jalat
kyykky / askelkyykky 3 x 12
jalkaprässi 3 x 12
takareiden koukistus 3 x 12
pakaralaite 3-5 x 12
pohjeliike seisten 3 x 15
pohjeliike istuen 3 x 15
+ vatsa, kylki

Selkä + hauis
Ylätalja eteen 3 x 12
Alatalja 3 x 12
soutukone & yhden käden kulmasoutu 3 x 12
alaselkä perinteisellä 3 x 12
Hauiskääntö tangolla
Hauiskääntö käsipainoilla vinopenkissä 3 x 12
Hauiskääntö taljassa 3 x 12
+ vatsa, kylki

Kiitos avusta!
Taidan yrittää kuitenkin sitä 3 jaettua ohjelmaa, mutta ainakin toi selvitti että mitä liikkeitä muutkin tykkää tehdä...!
Tänään tein ekaa päivää ojentaja olkapää treenin ja huomenna sit selkä.
Mä vähän luulen että se koko kropan ohjelma on vähän turha kun sitä olen joskus aikaisemmin tehnyt.Ja muutenkin lihakseni on kuitenkin tottunut liikuntaan noin yleensä ja painoihin pumpin ja pacen kautta(ei tietenkään sama asia, mutta lähellä kuitenkin:p )
Onko se tosiaan hyvä että teen eka kevyemmällä yhden sarjan ja sit yhden kovan ja kolmas yhtä kova tai hieman kevyemmällä jos toinen sarja tuntuu liian raskaalta?

Näihin asioihin ei kai oo yhtä oikeaa vastausta. Jotkut sanoo että on hyvä tehdä ensin yksi lämmittelysarja ja sitten kovemmalla. Kannattaa kysyä sieltä saliohjaajilta vinkkiä. Itse tulee tehtyä ehkä tolla tavalla kun pistän sen painon mikä oli edellisellä kerralla, ja sitten kokeilen seuraavassa sarjassa että menisikö viisi kiloa enemmän, mutta joskus joudun ottamaan ne pois viimeiseen sarjaan, tai hyvänä päivänä voi vielä lisätä viimeiseen.
Ei oo pakko tehdä noin montaa eri liikettä per lihasryhmä, kaksikin riittäisi.
Myös noista toistojen määristä ollaan montaa mieltä, mutta ehkä noin alussa kannattaa tehdä sitä pitempää sarjaa kevyemmillä painoilla ja sitten konkarina kovilla painoilla lyhyempää sarjaa.
Tsemppiä!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom