Uusi Focus vai V60

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mp78
  • Aloitettu Aloitettu
Eli otsikon autoja miettinyt vaihtoehtoina kun olisi mahdollisesti vapaa autoetu saatavilla. Raja firmassa vapaalle edulle noin 850€. Focuksen saisi todella hyvillä varusteilla ja V60 perus business linena. Molemmat vaikuttavat hyviltä vaihtoehdoilta mutta kyllä on vaikea valita. Onko kenelläkään ollut nuo vaihtoehtoina ja mihin päädyit ja vielä miksi?
Kiitos jo etukäteen mielipiteistä

Jos käyt koeajamassa nuo niin eiköhän se ilmiselvä vaihtoehto sulle siinä selkene. V60 on aivan eri luokan auto joka osa-alueella kuin joku Focus.

Jos statusarvo merkitsee ytä paljon kuin näille muutamalle edelliselle vastaajalle niin ota Volvo. Ajo ominaisuuksien painaessa enemmän vaakakupissa ota Ford. Siksihän noita V50 Volvojakin kehtuttiin kilpaa kuinka hyviä ovat ajaa....no toki kun Fordin alustalle sen kyhäsivät aikoinaan. Itse en oikein tykkää Fordissa järjestäen näkyvistä musta hopeisista kojelauta viritelmistä ja se kyllä itseäni ärsyttää ko merkissä. kummankin merkin kulkineita omistaneena olen kumpiinkin ollut tyytyväinen mutta ehkä viimeisin mondeo mikä oli itsellä jäi mieleen siitä ettei ylimääräisiä korjaamokäyntejä ollut muistaakseni kertaakaan vaikka sen 230tkm ajelin sillä.

Mä ajan Mondeolla ja suosittelen volvoa. Syystä. Ainakin tuo vanhan Mondeon (MK3) 1,8 litranen bensa on niin tukkonen ettei sillä edes ohitella toisia maantiellä ellei oo kilometri tyhjää tietä edessä ja silloinkin pitää vaihtaa kolmoselle.
Mulla on ollut aikaisemminkin kaksi mondeota, vanhempia, ja ihan sama juttu.

Volvot on hyviä ajaa, mutta edes merkkikorjaamot ei osaa niitä korjata. Mulla oli työautona V70 vajaan vuoden. Merkkikorjaamon kanssa sai tapella useampaan otteeseen, koska eivät saaneet korjattua vikoja, vaikka tonnin laskun olivat saaneet aikaiseksi. Tuli kalliiksi se auto, koska sillon ku se oli pajalla, firma ei saanut rahaa.

Ok kiitos. Tuo Focus käyty koeajamassa ja oli kyllä yllättävän hyvä. Toki Volvo miellyttää jo ulkonäöllisesti enemmän mutta käyn ajamassa myös sen. Kiitos vastauksista

Mä ajan Mondeolla ja suosittelen volvoa. Syystä. Ainakin tuo vanhan Mondeon (MK3) 1,8 litranen bensa on niin tukkonen ettei sillä edes ohitella toisia maantiellä ellei oo kilometri tyhjää tietä edessä ja silloinkin pitää vaihtaa kolmoselle.
Mulla on ollut aikaisemminkin kaksi mondeota, vanhempia, ja ihan sama juttu.

Vanhassa Duratecissa tulee tehoa enemman n.4000kierroksessa. Siksi ne vie paljon polttoainettakin kun alavääntöä on vähanlaisesti.

Vanhassa Duratecissa tulee tehoa enemman n.4000kierroksessa. Siksi ne vie paljon polttoainettakin kun alavääntöä on vähanlaisesti.
Pitääpä kokeilla vielä, ajan lähes pelkästään kaupungissa nykyään. Mutta tosiaan kolmoselle pitää vaihtaa jos haluaa ohittaa. Ei totu bemareilla ja mersuilla ajanut siihen.

Mulla tässä yhtälössä painaa eniten jo auton sisätilan melu. Volvo on paljon hiljaisempi, Focuksessa etenkin moottoritiellä ihan kauhea rengasmelu. Toki mulla on kokemusta vaan tuosta aiemmasta Focuksesta, mutta epäilen että onko tätä uutta eristetty paljoa sen paremmin?

Back
Ylös Bottom