Uusi auto: Vastaanotto ja ensi toimenpiteet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
2 584
No niin nyt saattaisi olla mahdollisuus uuden karheaan autoon. Minkäslaista "tarkistuslistaa" olette harrastaneet kun olette auton vastaanottaneet? Maalipinta lienee ainakin yksi kohde mikä kannattaa syynätä jotta näkee onko lastaajat pyöritelleet teräsvillaa kylkeen.

Onko jotain kestokäsittelyä jota olette suosineet heti uudelle autolle? Fitnesstukku koodi pakkotoisto15, Perma Shine, AutoSmart Silver Seal Nano 2K etc.

Muita mitä tulee mieleen, sisäänajot tai muuta?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tarkasta maalipinta KUNNOLLA -ota myös pieni taskulamppu mukaan. Minusta on melko noloa parin päivän päästä mennä valittamaan naarmusta tai lommosta,jos sitä ei ole huomannut autoliikkeen valoisissa tiloissa.
Jos et itse viitsi nähdä vaivaa autosi maalipinnan eteen(käytät konepesuissa ja autolla vain siirrytään paikasta A paikkaan B),niin joku kestokäsittely voi olla ihan asiallinen.
Mutta jos jaksaa pari kertaa vuoteen vahata auton ja on mahdollisuus ja mielenkiintoa käsinpesuun niin suosisin mieluummin esim. Colliniten kiinteitä vahoja.

Muista tinkiä tankki täyteen :D
 
Juu kyllä vahauksia tulee suosittua mutta pohdinpa olisiko joku kestokäsittely/pinnoite alkuun hyvä tai jotenkin parempi kun esim. kovavaha heti alussa. Vahoja voi sitten pistellä sen jälkeen mielin määrin.
 
Ensimmäisen kerran kun menet johonkin marketin parkkipaikalle, niin varaudu henkisestin siihen että ensimmäinen naarmu tai jopa lommo on jo jossain päin autoa:(
 
Ensimmäisen kerran kun menet johonkin marketin parkkipaikalle, niin varaudu henkisestin siihen että ensimmäinen naarmu tai jopa lommo on jo jossain päin autoa:(

heh itellä oli alle 2kk sisään ekan kerran jonotuslappu korikorjaamolle kun joku oli taklannut auton kylkeä ostoskärryillä ja peltihän sieltä naarmujen alta paistoi...

se opetti parkkeeraamaan sellaisiin kulmiin parkkipaikoilla ettei kellään ole asiaa ostoskärryillä auton ohi ja muutenkin niin kauas ettei muut viitsi viereen parkkeerata kun lähempänäkin on paikkoja...
 
heh itellä oli alle 2kk sisään ekan kerran jonotuslappu korikorjaamolle kun joku oli taklannut auton kylkeä ostoskärryillä ja peltihän sieltä naarmujen alta paistoi...

se opetti parkkeeraamaan sellaisiin kulmiin parkkipaikoilla ettei kellään ole asiaa ostoskärryillä auton ohi ja muutenkin niin kauas ettei muut viitsi viereen parkkeerata kun lähempänäkin on paikkoja...

Tää on yksi syy siihen että en koskaan tule ostamaan uutta autoa, kun jokainen pikku naarmu vituttaisi niin vitusti. Suurin syy on kuitenkin siinä et ei kerkee kuin kotiin autokaupasta niin on mennyt jo vähintään 3000€ perseelle.
 
riippuu kauanko meinaat autoa pitää,jos pari vuotta niin mitä siihen mitään tekemään kun sen ajan pysyy maalipinnat kyllä ihan siistinä.
Mitä niihin suotta rahaa työntämään ellei meinaa kauan pitää autoa.
 
riippuu kauanko meinaat autoa pitää,jos pari vuotta niin mitä siihen mitään tekemään kun sen ajan pysyy maalipinnat kyllä ihan siistinä.
Mitä niihin suotta rahaa työntämään ellei meinaa kauan pitää autoa.

Juuri näin. Itse en pysty autoa vaihtamaan kolmen vuoden välein uuteen,niin täytyy koettaa pitää vanhasta louskusta huolta. Itse asiassa kohta 15v vanhassa riisipussissani on maalipinta paremmassa kunnossa kuin kaverin emännän pari vuotiaassa Mazdassa.
Autoa liikkeessä uudempaan vaihtaessa ei pikku naarmut tai maalipinnan kunto pahemmin hyvityshintaan vaikuta- Jos pelkästään taloudelliselta kannalta ajattelee,niin vahaaminen ei kannata (mutta ei se kannata uudella autolla ajaminenkaan)
 
Joo eipä tuosta nykyisestä autosta sen parempia hintoja satelekkaan vaikka on kohtuullisesti aina välistä puunailtu. Ihan itseni takia tässä noita kestokäsittelyjä ja muita arvuuttelen. Näyttää paremmalta ja helpottaa ylläpitoa pesujen yhteydessä. Plussaa olisi siitä jos oikeasti tuollainen kestokäsittely parantaa sen maalipinnan kestävyyttä heti uutena. Täytyy vielä liikkeestä kysellä markkinointimiesten metkut.

Onkos ihmiset tehneet erillisiä ruostekäsittelyjä? Niistä voisi olla oikeasti iloakin jos pitempään pitää autoa. Minkäslaista sisäänajoa olette muuten harrastaneet? Tiedä sitten osaako nuo uudemmat autot jo hiukan rajoittaa moottoria kun kilometrejä ei pahemmin ole vielä alla.
 
Joo eipä tuosta nykyisestä autosta sen parempia hintoja satelekkaan vaikka on kohtuullisesti aina välistä puunailtu. Ihan itseni takia tässä noita kestokäsittelyjä ja muita arvuuttelen. Näyttää paremmalta ja helpottaa ylläpitoa pesujen yhteydessä. Plussaa olisi siitä jos oikeasti tuollainen kestokäsittely parantaa sen maalipinnan kestävyyttä heti uutena. Täytyy vielä liikkeestä kysellä markkinointimiesten metkut.

Onkos ihmiset tehneet erillisiä ruostekäsittelyjä? Niistä voisi olla oikeasti iloakin jos pitempään pitää autoa. Minkäslaista sisäänajoa olette muuten harrastaneet? Tiedä sitten osaako nuo uudemmat autot jo hiukan rajoittaa moottoria kun kilometrejä ei pahemmin ole vielä alla.
Mazdan5 joskus teetätin, kun noi Mazdat ei kauhean hyvässä maineessa ole tuon ruosteen kanssa:D
Lisätyönä olisi saanut tuommoisen Noisestop käsittelyn jolla saisi melua kuriin jos autolla on taipumusta siihen=lähes kaikki Japanin kulkineet:D
Itseasiassa rengasmelu tippu tuolla pelkällä ruostesuojauksellakin;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos aikeissa on pitää autoa yli 4 vuotta,niin mielestäni ruostesuojaus olisi asiaa.
Uudesta asti vaan laadukasta kiinteää vahaa pintaan ja jättää konepesut toisille. Käsinpestessä vieä käyttöön pesukinnas ja kuivaukseen mikrokuituliina,niin luulisi maalipinnan kestävän kiiltävänä ja hyväkuntoisena ilman pinnoitteitakin.
 
Jos aikeissa on pitää autoa yli 4 vuotta,niin mielestäni ruostesuojaus olisi asiaa.
Uudesta asti vaan laadukasta kiinteää vahaa pintaan ja jättää konepesut toisille. Käsinpestessä vieä käyttöön pesukinnas ja kuivaukseen mikrokuituliina,niin luulisi maalipinnan kestävän kiiltävänä ja hyväkuntoisena ilman pinnoitteitakin.

Joo tuo auton pitämis-akseli lienee se hankalin asia arvoida tässä vaiheessa. Voi tosiaan olla, että 4-5 vuoden ikäisellä autolla se hyöty ruostesuojauksesta jää vasta toisille omistajille. Itse en usko, että se ruostesuojas suoraan nostaan auton jälleenmyyntiarvoa sen 500-600€ minkä tuo hupi maksaa. Ei tosin 300-400€ kestokäsittely pinnallekkaan arvoa kasvata mutta siitä olisi itselle heti enemmän iloa.
 
Jättääkö ihmiset uuteen autoonsa mallimerkintöjä? Joillain valmistajilla niiden poisjättö on näemmä jo varustelistoilla hintaan 0€
 
Jättääkö ihmiset uuteen autoonsa mallimerkintöjä? Joillain valmistajilla niiden poisjättö on näemmä jo varustelistoilla hintaan 0€

Ite jätin pois, kun ei ollut varaa moottoriin. :) No olisin jättänyt joka tapauksessa. Vaihdan autoa viimeistään 2 vuoden välein ja mitään ylimääräistä en siihen laita, jälleenmyyntiarvo vahauksista, ruostesuojauksista tms. on nolla. (sama vika varusteilla, tiheään vaihtavan on syytä tyytyä pisnes-pakettiin).

Marketin pihalla viimeiseen parkkiin vienti ei auta, joku siihen tunkee kumminkin viereen ja tekee ne pakolliset naarmut. Siitä syystä en myöskään vältä harjapesua, vaikka pidänkin mustasta autosta. Hämähäkin seittiä tulee, mutta eipä se harjattoman pesun käyttö autoa puhdista. Kun ajaa 65-70 tuhatta vuodessa ei käsinpesu ole järjellinen vaihtoehto. Vie myllytykseen jos tarvii. Seuraavassa vaihdossa autokauppias kysyy vuosimallin ja kilometrit, hyvityshinta on sama oli hämiksenseittiä eli ei.
 
Joo itsekin tekisi mieli jättää merkinnät pois kun tulee hitusen amis-fiilis turbo sanasta ja noilla perheauto tehoilla ei vielä kuuhun mennä.
 
Zone-sarja -42%
No niin muutaman päivän pyöritellyt uudella autolla.

- Pohjalle nappasin nyt Auto Smart Silver One-käsittelyn puunaus-firmassa. Pohjalle ajettiin perus pesut ja pehmeällä hologrammi-laikalla puljaamista. Oli näemmä tullut kuljetuksessa naarmua sun muuta mitä oli liikkeessäkin jo yritetty korjailla huonolla menestyksellä. Mielestäni auton väri syveni ja näyttää paremmalta. Nyt odotellaan miten tuo kestää. 1,5 vuotta on takuu mutta katsellaan. Hinta 150€ koko hommalle mikä ei mielestäni ole ollenkaan paha vs. kovavahaukset jne.

- Liikkeessä eikä myöskään tuolla pinnotus-paikassa vielä ole kukaan suostunut ottamaan noita malli-merkintöjä pois. Seuraan tilannetta.

- Tankki oli puolillaan

- Ruostesuojausta en ole tällä hetkellä pistämässä. Seurataan.

- Itse auton luovutus oli melko pikainen mutta eipä oikeastaan itseäni haitannut, samppanjaa en odottanutkaan.

Nyt vielä pitää repiä takalasin mainostarrat ja rekisteri-kilven mainokset pois niin alkaa olla autokin ajokunnossa pikkuhiljaa.
 
Pohjalle nappasin nyt Auto Smart Silver One-käsittelyn puunaus-firmassa. Pohjalle ajettiin perus pesut ja pehmeällä hologrammi-laikalla puljaamista. Oli näemmä tullut kuljetuksessa naarmua sun muuta mitä oli liikkeessäkin jo yritetty korjailla huonolla menestyksellä. Mielestäni auton väri syveni ja näyttää paremmalta. Nyt odotellaan miten tuo kestää. 1,5 vuotta on takuu mutta katsellaan.
Mitenhän tämä takuu toimii? Siis miten havaitsee jonkin takuun alaisen virheen tässä vahauksessa kun itse en havaitse eroa edes juuri laitettuna. Duuni kaveri kehuskeli laittaneensa jonkun tällaisen parin sadan euron käsittelyn autoonsa ja kehui kuinka väri on syvempi ym. Sanoi vielä, että tule katsomaan. Mentiin firman autohalliin missä oli saman värinen auto duunikaverin auton vieressä eikä autoissa ollut havaittavissa silmin mitään eroa. Siinäkin vielä duunikaveri kehui oman autonsa väriä verrattuna siihen viereiseen. Olikohan lumevaikutus mikä teki tepposiaan...
 
Mitenhän tämä takuu toimii? Siis miten havaitsee jonkin takuun alaisen virheen tässä vahauksessa kun itse en havaitse eroa edes juuri laitettuna. Duuni kaveri kehuskeli laittaneensa jonkun tällaisen parin sadan euron käsittelyn autoonsa ja kehui kuinka väri on syvempi ym. Sanoi vielä, että tule katsomaan. Mentiin firman autohalliin missä oli saman värinen auto duunikaverin auton vieressä eikä autoissa ollut havaittavissa silmin mitään eroa. Siinäkin vielä duunikaveri kehui oman autonsa väriä verrattuna siihen viereiseen. Olikohan lumevaikutus mikä teki tepposiaan...

Täytyy vielä selvitellä tuo takuu-juttu. En tosiaan itse hirveästi laske sen varaan kun kuitenkin kaikki harjapesut ja mekaaninen rasitus pinnassa tod. näk. evää sen. Voi tosiaan olla ihan lumettakin, että väri näyttää paremmalta mutta haitanneeko tuo. Suojausta kuitenkin pääasiassa hain.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom