Uusi aikuisten osioko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
IMO tuo Hiekkalaatikko-osio ei Yleisen tasoa muuta mitenkään. Kun nykyisellään ketjut lukotetaan, niin on aika sama, että jatkuuko se toisella alueella vai loppuuko se kokonaan.

Hiekkalaatikko on kyllä hyvä osio sellaisille, jotka ovat kiinnostuneet paskanjauhannasta. :)

Kride sanoi:
IMO tuo Hiekkalaatikko-osio ei Yleisen tasoa muuta mitenkään. Kun nykyisellään ketjut lukotetaan, niin on aika sama, että jatkuuko se toisella alueella vai loppuuko se kokonaan.

Johan sanoi:
Alkuperäinen idea kai oli ... Nyt esitetään hiekkalaatikkoa, no sehän on melkein sama kun salaisissa voisi jatkaa keskustelua ja sama meininki jatkuisi yleisellä osiolla. Mutta

Hys hys. Älkääs nyt möläytelkö mitä sattuu. ;)

Dragon sanoi:
Lisää vain moderaattorien päänvaivaa ja työnsarkaa, kun joudutte pähkäilemään kolmen erilaisen "yleinen" -osaston välillä.

Tuo pitää paikkaansa. Mutta jos modeilta vain energiaa löytyy, olisin itse henkilökohtaisesti varsin tyytyväinen siihen, että linja otettaisiin takaisin vähän asiallisempaan päin. Nyt alkaa näkymään hieman sellaista meininkiä, joka sattaa irti päästessään aiheuttaa peruuttamatonta vaurioita.

Ja vielä oma mielipide. Niille selkeille provoajille vain bannia armotta. Ne, jotka nuista asioista vittuilevat, vittuilevat joka tapauksessa, tehtiin mitä vain.

Fiksua keskustelua ei synny luomalla uutta osiota. Fiksua keskustelua syntyy kun joku molopää aloittaa aiheesta keskustelun järkevällä avausviestillä.

Tämä johtaa vaan siihen, että kaikki kivoimmat keskustelut ovat Hiekkiksellä ja Yleinen on tyhjä.

Kokeiltaa tuota aikuistenosastoa.

Täytyy myöntää että itsekin olen syyllistynyt väsyneenä, vidduiluun ja myös harmittaa että joskus tuntuu siltä että tältä palstalta ei saa enää ikinä kunnon vastauksia tosissaan kysyttyihin kysymyksiin. Kun Omasta mielestään näppärät kaverit heittävät lapsellisa kommenteja, joita he yrittävät perustella ironialla.

Eli siis. Kokeiluun vaan! Rohkeutta peliin. Jos se ei toimi niin se poistettakoon.

Olisiko mitään järkeä katkaista off-topiciksi mennyt keskustelu siitä kohtaa kun turha paskanjauhanta alkoi? Eli jos joku aloittaa threadin nimeltä karvojenpoisto vol. 3, aluksi tulee muutama sivu asiaa siitä kuinka karvat kannattaa poistaa, mutta sen jälkeen joku tulee kertomaan kuinka neitimäistä on miehen ajella karvojaan. ---> paskanjauhanta on valmis alkamaan. Sitten tulee kiltti mode ja katkaisee ketjun siitä kohtaa kun joku aloitti off-topicin ja siirtää ketjun osittain hiekkalaatikolle. TADAA!
Vai onko tällä palstalle edes mahdollista katkaista ketjuja?

Dragon sanoi:
En kannata muutosta kumpaankaan suuntaan. Yleiselle kuuluu asiallinen keskustelu ja pieni häröily siinä samalla. Lisää vain moderaattorien päänvaivaa ja työnsarkaa, kun joudutte pähkäilemään kolmen erilaisen "yleinen" -osaston välillä.

Mun mielestä on parempi, että jos meno liikaa hiiltyy yleisellä, niin sitten yksinkertaisesti kiristetään valvontaa, lukotetaan ja annetaan kuumakalleille pieni jäähy.

Olen täysin samaa mieltä. Mun on esim. vaikea hyväksyä sitä väitettä, että argumentatiivisesti erittäin korkeatasoinen evoluutio/kreationismi väittely olisi hiekkalaatikkokamaa. Mulla on tietenkin se ongelma, että nimenomaan sotken asiaa ja sarkastista tyyliä keskenään, joten voin hyvin kuvitella löytäväni itseni lapio kädestä älä-tule-paha-kakku laulua hokien. Mä en myöskään ihan täysin hahmota, että yleinen olisi lähdössä käsistä. Yksi banni tuli siihen karvathreadiin, mutta en mä muuten havaitse radikaalia idioottimaisuuden lisääntymistä. Sitä pientä mutinaa siitä Tomin antamasta bannista mä en tajunnut ollenkaan, jätkähän tuli haukkumaan pakkislaisia homoiksi täysin asiallisesti alkaneeseen threadiin. Ennemmin tollasta linjaa kuin veteen piirrettyjä viivoja asiallisen/asiattoman välille. Ylipäänsä vaatimus siitä, että threadit koskettelisivat vain threadeja on naivi. Netin sisäinen logiikka etenee haarautumalla. En usko, että tässä avaruudessa on foorumia, jossa tiettyä Queenin biisiä käsittelevä threadi, käsittelee vain sitä biisiä neljän sivun ajan. En sitten tiedä, että mikä on sellainen volyymi, missä tämän tyyppinen foorumi lähtee käsistä ns. "matemaattisena faktana".

Aikuisten osio ei ole mielestäni välttämätön. Riittää vain, että vituiksi menneessä aiheessa deleteä vain yksittäisille viesteille. Aikuisten osio ei takaa, että topicit pysyisivät sen enempää hallussa kuin yleisellekään, ainakaan näissä "vaikeissa" aiheissa......

Joo, se voisi sinänsä olla hiukan hankalaa.
Sitten yleinen osio olisi........vähän niin ja näin.
Kuten Wintikka sanoi..deleteä vain herkemmin.

Tämä kannattaa myös vain sitä tiukempaa linjaa yleisellä osastolla. Hiekkalaatikko-ajatus kuulosti myös mielenkiintoiselta mutta haluaako/tarvitseeko tämä palsta moista? Ennemmin sitten vaikka tasaisin väliajoin niitä tuhansien viestien floodithreadeja niin jengi pääsee päästämään höyryjä pihalle.

Wintikka sanoi:
Aikuisten osio ei ole mielestäni välttämätön. Riittää vain, että vituiksi menneessä aiheessa deleteä vain yksittäisille viesteille. Aikuisten osio ei takaa, että topicit pysyisivät sen enempää hallussa kuin yleisellekään, ainakaan näissä "vaikeissa" aiheissa......
Täysin samaa mieltä. Off topicit ja muu turha juupas-eipäs paska vaan roskiin.

Tuo toimii kyllä, jos lähtökohtana on se, että asiallisen osion överiviestit vaan deletoidaan eikä silleen, että höpöviestien seurauksena koko threadi menee hiekkikselle. Taso korkealla ja asiallisena ni hieno idea on :)

Uusi nimi Yleiselle keskustelulle voisi olla Asiallinen keskustelu.

Eräällä toisella foorumilla on asiallinen osio ja höpölöpö osio erikseen ja toimii aika hyvin.

Hippa sanoi:
Tuo toimii kyllä, jos lähtökohtana on se, että asiallisen osion överiviestit vaan deletoidaan eikä silleen, että höpöviestien seurauksena koko threadi menee hiekkikselle. Taso korkealla ja asiallisena ni hieno idea on :)

Uusi nimi Yleiselle keskustelulle voisi olla Asiallinen keskustelu.

Eräällä toisella foorumilla on asiallinen osio ja höpölöpö osio erikseen ja toimii aika hyvin.

Kuka alottaisi enää trediä muualle kuin asiallinen keskustelu palstalle jos se olisi? Ei ne tredit vituiks mene sitä aloitettaessa.Kunhan ei nyt olisi liian vakavaa porukkaa, huumori on pakkotoiston kantava voima.
Perustakaa samalla palsta:täällä ei naureta, niille jotka haluaa.

masai1967 sanoi:
Kuka alottaisi enää trediä muualle kuin asiallinen keskustelu palstalle jos se olisi? Ei ne tredit vituiks mene sitä aloitettaessa.Kunhan ei nyt olisi liian vakavaa porukkaa, huumori on pakkotoiston kantava voima.
Perustakaa samalla palsta:täällä ei naureta, niille jotka haluaa.

Siellä toisella foorumilla toimii jaottelu tosi hyvin. Asiallisella puolella on kaikki asiapitoiset jutut, joissa ei ole provoja eikä muutakaan häröä. Pakkiksellakin se jako tiukentaisi moderointia asiallisella puolella.

Hiekkalaatikolla voi sitten olla kaikki ne höpölöpöjutut ja läppäketjut.

Menee hieman :offtopic: puolelle, mutta hieman olen ihmetellyt miksi ei ruokailulle ja siihen liittyvälle ole omaa osiota. Voi olla että olisi turhakin osio, ja eipä osioita liikaa saa olla. Mutta tuntuu vaan että tarvetta sille voisi olla kuitenki..hmm...

Relg sanoi:
Menee hieman :offtopic: puolelle, mutta hieman olen ihmetellyt miksi ei ruokailulle ja siihen liittyvälle ole omaa osiota. Voi olla että olisi turhakin osio, ja eipä osioita liikaa saa olla. Mutta tuntuu vaan että tarvetta sille voisi olla kuitenki..hmm...
Eikös tuo Treeni ja ravinto osio ole ruokajuttuja varten hyvä paikka? Voishan senkin tietysti jakaa erikseen Treeniosioon ja Ravinto-osioon, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole tarpeellista tai edes kannattavaa.

Turisas sanoi:
Eikös tuo Treeni ja ravinto osio ole ruokajuttuja varten hyvä paikka? Voishan senkin tietysti jakaa erikseen Treeniosioon ja Ravinto-osioon, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole tarpeellista tai edes kannattavaa.

Treeni ja ravinto kuuluu oleellisesti toisiinsa, aika vaikea niitä on toisitaan erotella ja IMO turhaakin.

Mhh, entäpäs jonkinmoinen seksipalsta tänne pakkikselle? (jonne myös kaikki karvanpoisto-keskustelut voitaisiin sipaista)
Sen voisi laittaa sitten vain VIP:eille ja vaikka k-18 ikärajan.

-Marchi- sanoi:
Mhh, entäpäs jonkinmoinen seksipalsta tänne pakkikselle? (jonne myös kaikki karvanpoisto-keskustelut voitaisiin sipaista)
Sen voisi laittaa sitten vain VIP:eille ja vaikka k-18 ikärajan.

Eiköhän noita seksipalstoja ole netti täynnä, että tuskin sellaista tänne erikseen kaivataan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom