Uusavuttomille suomalaisille taas uusi ruoka: Valmiiksi paistettu munakas

Ei ole omatekemän munakkaan voittanutta. Ei vaikka kuinka olis jauhosinistälenkkiä kyllästettynä maito- ja perunajauhoilla tarjolla.:D Munakas josta 32 prossaa kananmunamassaa. Good luck.:D
Aivan. :D Sama ku kattoo jotain pihvi pakettii ni tulee aika vekkuli olo ku näkee sen lihaa ja lihaanvérrattavia ainesosia 40 prosenttia ja miettii et ei hitto pitäisköhän sen olla luokkaa 90 prosenttia... Mut ei siin mitää jos tykkää mut tulee melkein kirjaimellisesti satakertaa halvemmaks vetää se muutama oikea kananmuna ja jos haluaa simuloida ton koostumust ni vähän varmaa jotain soija,vehnä yms jauhoja sekaa ja mitäs muuta noihin nyt yleensä tuupataan täytteek, ku ne kananmunathan on niin kalliita, ettei tulisi kuuloonkaan tehdä munakasta kokonaan niistä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no on siinä mun mielest aika paljon protskuu, en tuotetta mitenkää halua puolustella, sillä epäterveellinen se varmasti on, mutta kyllä nuo proteiini suositukset ihan kohdallaan mun mielest on, itse oon 88 kiloinen äijä ja punttaan enkä tod ole huolissani saanko tarpeeks proteiinia jos sitä noin reilu 100 grammaa tulee päiväs... et general population on enemmä ku kyllästetty tol 50 grammal... siis itse lasken sen nii et toi about 50grammaa on sellanen hyvä, vähän safesiden puolel menevä määrä proteiinia, ei punttaaval, ni siihen voi heittää 50grammaa lisää urheilijal about ni riittää mainiosti. Hyvin oon tälläsil "mini"proteiineil saanu gainssei kuitenkin... Ei ne proteiinit vaan ne kalorit imo

Onhan tuo 50g proteiinia nykyihmiselle aika vähän, jos sattuu tekemään jotain fyysisesti raskasta päivän mittaan. Olisi mielenkiintoista tietää, kun ymmärtääkseni menet tuon jossain määrin tuon GDA-suosituksen mukaisesti, niin syöt varmaan päivässä sen 90g sokeriakin, mikä on suositus. Toki kalori on aina kalori, mutta voidaan taas miettiä, kummasta ne kalorit on viisaampi ottaa, sokerista vai valkuaisesta.

Anteeksi offtopicista.

Menee vähän :offtopic: mutta kannattaa maistaa kivikylän tuotteita. Esim lihapullat helvetin hyviä, myös kylmänä. Eilen meni koko paketti iltapalaksi sinapin kanssa:rock: Sekä myös huiluntuhti makkarat. Lihapitoisuus molemmissa n.88pros

Onhan tuo ihan kätevä jossain reissussa ehkä, mut ite tehdystä munakkaasta tulee aivan varmasti paremman makuista, terveellisempää ja ainekset voi valita ihan itse. Munakkaan tekemiseen ei kauheesti tota kolmea minuuttia kauempaa edes mene. Eikä mun mielestä pitäis muutenkaan olla niin kova kiire, ettei ehdi edes kirjaimellisesti muutamaa minuuttia uhraamaan ruoanlaitolle. Mitä todennäköisimmin ite tehtynä munakas tulee halvemmaksikin.

Eines siinä missä mikä tahansa muukin eines.

Vielä ekstrana paketissa täytyy tietysti lukea muodikkaasti RUNSASPROTEIININEN. Olis vielä nimellä PROTEIINIMUNAKAS. Jos myynti haluttaisiin niin suureksi, ettei tuotanto pysyisi perässä, olisi sen nimi LUOMUPROTEIINIMUNAKAS.

Mun mielestä on hyvä että näitä tulee! Tunnen monta esim CP-vammaista jotka ovat ihan fiiliksissä kun pääsee "kokkaamaan" itse esim munakkaan mikrossa, eikä tarvitse aina vetää einespizzaa, tai olla toisten armoilla ruoanlaiton suhteen :) itse ei kyllä tule käytettyä mutta varmasti moni hyötyy :)

Onhan tuo 50g proteiinia nykyihmiselle aika vähän, jos sattuu tekemään jotain fyysisesti raskasta päivän mittaan. Olisi mielenkiintoista tietää, kun ymmärtääkseni menet tuon jossain määrin tuon GDA-suosituksen mukaisesti, niin syöt varmaan päivässä sen 90g sokeriakin, mikä on suositus. Toki kalori on aina kalori, mutta voidaan taas miettiä, kummasta ne kalorit on viisaampi ottaa, sokerista vai valkuaisesta.

Anteeksi offtopicista.
aa syön sokeria mahd vähän, luokkaa 10 grammaa päiväs. En pidä tuota suositusta mitenkää ohjenuorana, mut ei ne oo mitää tuulest temmattui lukui, joskin suosituksiinki kannattaa suhtautua varauksel tietty. Ja mun mielest sokeri ei oo kalori kuin kalori vaan huono homma, joten sitä suositusta en pidä järkevänä. Mut siitä vaa kauraa naamariin ton sokeri kasan sijaa xD

Onhan tuo ihan kätevä jossain reissussa ehkä, mut ite tehdystä munakkaasta tulee aivan varmasti paremman makuista, terveellisempää ja ainekset voi valita ihan itse. Munakkaan tekemiseen ei kauheesti tota kolmea minuuttia kauempaa edes mene. Eikä mun mielestä pitäis muutenkaan olla niin kova kiire, ettei ehdi edes kirjaimellisesti muutamaa minuuttia uhraamaan ruoanlaitolle. Mitä todennäköisimmin ite tehtynä munakas tulee halvemmaksikin.
Nykyihminen on niin kiireinen, ettei oo 3 minuuttia elämästä laittaa munakkaan tekemiseen. On lapset itkemässä, asuntolaina, pankki hönkimässä niskaan, puoliso nalkuttamassa, raskaat työpäivät, kova ressi ja vähät yöunet. Koita sit valkata minne väliin laitat sen sun kolmeminuuttises. :D No, mutta ei se mitään onhan meillä tässä teille valmis munakas. Senki mikrossa käräyttää valmiiks 30 sekassa. Time saved ja kaikki on taas onnellisia.

Onks se joltain pois et nää ilmesty hyllyihin?Imo ihan hyvä juttu,mielummin mä tollasen vedän ku esim jonku kolmioleivän tai saariosten pizzan kylmänä jossei oo tilaisuutta alkaa itse tekemään.

Mun mielestä se että valikoima laajenee on vaan plussaa,jos mua ei nappaa ni jätän ne sinne hyllyyn.Ketään ei oo pakotettu ostamaan

Munakkaan tekeminen: hellan päälle laittaminen, levyn kuumeneminen, öljyn/voin nappaaminen kaapista ja laittaminen pannulle, munien rikkominen, niiden paistaminen, levyn päältä pois laittaminen, annoksen laittaminen lautaselle, pannun putsaus , sen laittaminen takaisin kaappiin = 3 minuuttia.

Get real now!

Onks se joltain pois et nää ilmesty hyllyihin?Imo ihan hyvä juttu,mielummin mä tollasen vedän ku esim jonku kolmioleivän tai saariosten pizzan kylmänä jossei oo tilaisuutta alkaa itse tekemään.

Mun mielestä se että valikoima laajenee on vaan plussaa,jos mua ei nappaa ni jätän ne sinne hyllyyn.Ketään ei oo pakotettu ostamaan

Keskustelussa saa olla aina puolesta tai vastaan.

induktioliedellä syntyy munakas niin nopeesti ettei ehdi edes kissaa sanoa! Ja mitä tohon valmismunakkaaseen tulee: näytti aika ällöttävältä, mut luulen että käyn ihan mielenkiinnosta ostamassa, jotta voin todeta millasta kuraa toi on. Ja kyllä, olen masokisti.

Munakkaan tekemiseen menee aikaa jopa tuunattuna maksimissaan kymmenen minsaa. Ei voi vetää minkään kiireen piikkiin.

induktioliedellä syntyy munakas niin nopeesti ettei ehdi edes kissaa sanoa!

Palkkaa palvelijan keittiöhommiin, niin ehtii sanoa jopa kissan, kun joku muu tekee homman. Mutta kun kaikilla ei ole palvelijaa, ei induktiota, ei vittu edes liettä, joten nämä kolmen minuutin munakkaat on aivan nolla-argumentteja...

Hyvä ideahan toi on. Ikävää, kun kananmunan määrä noin alhainen.
Välillä sitä löytää itsensä kaupasta etsimässä jtn nopeeta välipalaa. Toihan voisi pahimmassa tilanteessa passatakkin.

Nykyihminen on niin kiireinen, ettei oo 3 minuuttia elämästä laittaa munakkaan tekemiseen. On lapset itkemässä, asuntolaina, pankki hönkimässä niskaan, puoliso nalkuttamassa, raskaat työpäivät, kova ressi ja vähät yöunet. Koita sit valkata minne väliin laitat sen sun kolmeminuuttises. :D No, mutta ei se mitään onhan meillä tässä teille valmis munakas. Senki mikrossa käräyttää valmiiks 30 sekassa. Time saved ja kaikki on taas onnellisia.

Onneks mä säästän noissa muissa että voin sitten keskittyä olennaiseen eli ravintoon, lepoon, liikuntaan ja siihen mitä nyt haluankin tehdä. » live more, need less :mnmlist :)

Ei toi oo vielä mitään. Mä oon kuullut, että jossain päin Suomea on sellaisiakin kauppoja, joissa tehdään muutkin ruoat valmiiksi asiakkaalle. Asiakas siis tulee sisään eikä ota edes ostoskärryä, vaan istuu valmiiksi katettuun pöytään (joo ei varmaan osaa edes itse kattaa ja kauanko siinä kattamisessakin menis aikaa kymmenen minuuttia? Ei siis voi olla niin kiire kellään) ja siinä sitten istutaan kuin mikäkin isoherra ja henkilökunta tuo valmiiksi tehtyjä kokonaisia aterioita suoraan eteen ja kun on syönyt, niin ei edes jakseta astioita tiskata vaan senkin tekee joku muu! Ja hienoimmissa paikoissa ei tartte edes itse mennä metsään kaatamaan polttopuita, vaan lämmityksenkin on joku muu järjestänyt.

Siis oikeesti. Nää nykyajan uusavuttomat. :face:

Älyätte varmaan myös, että kun jogurttia saa 20 eri makuisena sekä eri rasvaversiona, se nostaa tuotteiden hintoja ylöspäin? Ei jokaiselle tuotteelle omaa tuotantolinjaa tehdä. Myllyjä tosin lisätään.

Kyllähän täällä suomessa näköjään uusavuttomilla kysyntää riittää.

Munakkaan tekeminen: hellan päälle laittaminen, levyn kuumeneminen, öljyn/voin nappaaminen kaapista ja laittaminen pannulle, munien rikkominen, niiden paistaminen, levyn päältä pois laittaminen, annoksen laittaminen lautaselle, pannun putsaus , sen laittaminen takaisin kaappiin = 3 minuuttia.

Get real now!

Vähän kaukaa haettuja esimerkkejä tässä ketjussa mielestäni..

Eihän tämä varmasti ole edes tarkoitettu vaihtoehdoksi _oikealle_ munakkaalle vaan jollekin einekselle tms, tilanteessa jossa sitä hellaa ja pannua ei ole edes käytettävissä. Ja niitäkin tilanteita tulee, voisi sanoa että jopa päivittäin.

En ihan ymmärrä mikä tässä nyt on niin kauheaa. Kaupoissa on iät ja ajat ollut:
- valmiiksi viipaloitua leipää (hei eikö teillä oo veistä??)
- valmiita juustoviipaleita (meneekö ehkä pari sekuntia höylätä?!!)
- valmiiksi eroteltuja kananmunanvalkuaisia (ei voi olla niin vaikeeta erotella sitä keltuaista!!)
- valmiiksi paistettuja kanafileitä (no meneekö kymmenen minuuttia??)
- valmiiksi pestyjä ja revittyjä salaatteja (kai teillä nyt juokseva vesi on??)
- valmiiksi kuorittuja ja pilkottuja keittojuureksia (nehän nahistuukin ilman kuoria?)
- valmiiksi kuorittuja ja pilkottuja hedelmiä (kuorineen helpompi kuskatakin!!)
- valmiiksi pilkottua sipulia (eihän se ees maistu samalta enää!)
- lisää vain vesi -pannukakkumixejä (ei mee viittä minuuttia!)
- valmiiksi marinoituja lihoja (marinadin sekoitus ei montaa minuuttia vie!)
- lisää vain jauheliha - tacopakkauksia (koska se on niin vaikeeta kerätä ne purkit erikseen)
- lisää vain jauheliha - italianpatapusseja (koska he-ma-pa ja rakettispagetti on eri osastoilla??)

Silloin kun olin tenava, kaverin isä jaksoi aina paasata mitä kermapeppuisia pitsipöksyjä meidän sukupolvi on, kun leivät ja juustotkin pitää valmiiksi leikata. Ei kai valmiiksi paistetusta jauhelihasta tai munakkaasta mikään tee niin kamalan erilaista. Sitä paitsi uusavuttomien lisäksi joku puolivalmiste tai eines saattaa olla mahtavakin tuote esimerkiksi vanhuksille, kun käsivoimat ei enää oikein salli paistinpannujen kanssa tolskausta ja rouvakin kuoli jo kymmenen vuotta sitten eikä ehtinyt opettaa ruuanlaittoa tulevalle leskelleen.

Vaikken itse aio tuota munakasta kokeillakaan (ei siksi ettenkö olisi uusavuton tampio, vaan siksi koska olen nirso enkä tykkää eineksistä), minusta tässä kirjoituksessa on ihan pointtinsa:
Uuskyvykkäät | Jyrki Lehtola | Blogit | Iltalehti.fi

Vähän sama ku valmiiks jauhettu kahvi on joskus ollu shokki kotimammoille. Onko hankala ite jauhaa pavuista myllyllä? En ite kyllä ostais oikeestaan mitään noista mainituista leipää ja rehuja lukuun ottamatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom