En ihan ymmärrä mikä tässä nyt on niin kauheaa. Kaupoissa on iät ja ajat ollut:
- valmiiksi viipaloitua leipää (hei eikö teillä oo veistä??)
- valmiita juustoviipaleita (meneekö ehkä pari sekuntia höylätä?!!)
- valmiiksi eroteltuja kananmunanvalkuaisia (ei voi olla niin vaikeeta erotella sitä keltuaista!!)
- valmiiksi paistettuja kanafileitä (no meneekö kymmenen minuuttia??)
- valmiiksi pestyjä ja revittyjä salaatteja (kai teillä nyt juokseva vesi on??)
- valmiiksi kuorittuja ja pilkottuja keittojuureksia (nehän nahistuukin ilman kuoria?)
- valmiiksi kuorittuja ja pilkottuja hedelmiä (kuorineen helpompi kuskatakin!!)
- valmiiksi pilkottua sipulia (eihän se ees maistu samalta enää!)
- lisää vain vesi -pannukakkumixejä (ei mee viittä minuuttia!)
- valmiiksi marinoituja lihoja (marinadin sekoitus ei montaa minuuttia vie!)
- lisää vain jauheliha - tacopakkauksia (koska se on niin vaikeeta kerätä ne purkit erikseen)
- lisää vain jauheliha - italianpatapusseja (koska he-ma-pa ja rakettispagetti on eri osastoilla??)
Silloin kun olin tenava, kaverin isä jaksoi aina paasata mitä kermapeppuisia pitsipöksyjä meidän sukupolvi on, kun leivät ja juustotkin pitää valmiiksi leikata. Ei kai valmiiksi paistetusta jauhelihasta tai munakkaasta mikään tee niin kamalan erilaista. Sitä paitsi uusavuttomien lisäksi joku puolivalmiste tai eines saattaa olla mahtavakin tuote esimerkiksi vanhuksille, kun käsivoimat ei enää oikein salli paistinpannujen kanssa tolskausta ja rouvakin kuoli jo kymmenen vuotta sitten eikä ehtinyt opettaa ruuanlaittoa tulevalle leskelleen.
Vaikken itse aio tuota munakasta kokeillakaan (ei siksi ettenkö olisi uusavuton tampio, vaan siksi koska olen nirso enkä tykkää eineksistä), minusta tässä kirjoituksessa on ihan pointtinsa:
Uuskyvykkäät | Jyrki Lehtola | Blogit | Iltalehti.fi