Uudet hifi kaiuttimet tietokoneeseen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve kaikille!

Ensimmäistä kertaa olen nyt ostamassa aktiivi hifikaiutin paria ja haussa olisi 200-300euron pari tietokoneeseen musiikin kuunteluun ja ehkä hieman pelaamiseen, pää osin muusikin. Osaako kukaan suositella paria jossa hyvä äänen-/hintalaatu? Millaiset liitännät tulisi ostaa, jotta ne menevät tietokoneeseen? Ennen ollut logitechin 2.1 kaiuttimet, joten liitäntä lienee eri.

Itse olen katellut näitä http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm

Kiitoksia jo etukäteen avusta!

Ensimmäistä kertaa olen nyt ostamassa aktiivi hifikaiutin paria ja haussa olisi 200-300euron pari tietokoneeseen musiikin kuunteluun ja ehkä hieman pelaamiseen, pää osin muusikin.

Fiksu idea. Tulet huomaamaan, että äänentoistossa on eroja.

Osaako kukaan suositella paria jossa hyvä äänen-/hintalaatu?

Kuten hyvin tiedät, vain taivas on rajana... kun kaiutinkaapeliin laitetaan nuoli ja kehuskellaan oikeaoppisella asennussuunnalla, niin väärässähän ei voida olla. Myös eksoottisilla materiaaleilla ja kikkailuilla hinnat saadaan pilviin -- eroja äänessä voi toki olli, mutta paljonko mistäkin kannattaa maksaa. Geneleceillä tuskin voit mennä metsään -- parhaat maksaa enemmän, mutta loppupeleissä omat kuuntelukokemukset pitäisi olla pohjalla valintaa tehdessä. Pääkaupunkiseudulla (tai siellä suunalla) löytyy liikkeitä, joissa on Geneleciä sekä Behringereitä myynnissä, joten molempia pitäisi päästä kuuntelemaan.

Millaiset liitännät tulisi ostaa, jotta ne menevät tietokoneeseen?

Pienissä Geneleceissä tulee sopiva kaapeli mukana. Aina löytyy johto, jolla kaiuttimen saa kiinni eli sen ei pitäisi vaikuttaa ostopäätökseen.

Noi Genet nyt on saaneet vähän sellaisen kulttimaineen suomessa, ei niissä ole kaikkien mielestä paras ääni lähellekkään, ne on studiomonitorit, hirveän tarkat mutta harva sellaista kaipaa. Kannattaa tosissaan mennä kuuntelemaan itse liikkeeseen noita, geneissä varsinkin on ilmaa hinnassa, samalla rahalla saa joltain muulta merkiltä halvemmalla.

Genelecit taitaa kyllä mennä yli budjetitn.. Mitä noista Behringereistä lukenut niin saaneet paljon hyvää palautetta ja voittanut muutaman testinkin. Hintakaan ei ole paha parilta (n.300€)

Noi Genet nyt on saaneet vähän sellaisen kulttimaineen suomessa, ei niissä ole kaikkien mielestä paras ääni lähellekkään, ne on studiomonitorit, hirveän tarkat mutta harva sellaista kaipaa. Kannattaa tosissaan mennä kuuntelemaan itse liikkeeseen noita, geneissä varsinkin on ilmaa hinnassa, samalla rahalla saa joltain muulta merkiltä halvemmalla.

Näähän on makuasioita, mutta kyllä Genet on todella kovia hintaansa nähden, ne kuitenkin on aktiivipurkkeja. Kuka nyt tykkää soundista ja kuka ei, niinhän se kaikessa on. Selviä soundillisia vieitä noissa ei ole.

Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta itselle toimii pelkistetty ja skandinaavinen linja. Itellä oli vaatimuksena, että saa seinälle nostettua, niin aika ygösvaihtoehdot, kun pinnat ei vaikuta toistoon / saa säädettyä.

Ja ne Behringerit n hintasekseen tosi hyvät.

Morjes! Ois nyt tarkotuksena ostaa uudet kaiuttimet/studiomonitorit musiikin kuunteluun/tekoon. Itse en kyllä tiedä mitä eroa edes on normikaiuttimilla ja noilla studiomonitoreilla. Anyway, olen nyt kattellut 'Krk rokit 5 g3', jotka ovat siis studiomonitorit. Olen ruvennut pähkäilemään, että tarviiko minun ostaa erikseen vielä audio interface, sillä tietokoneen äänikortti ei anna ilmeisesti kaikkea tehoa monitoreista irti ( tai niin olen ainakin ymmärtänyt ). Eli siis onko järkeä ostaa kyseisiä monitoreita ilman, että ostaisi myös audio interfacen, koska sekin tuppaa maksamaan aika paljon.

Ei noihin aktiiveihin tarvi mitään vahvistinta. Ehkä joku dac voi parantaa äänenlaatua hiukan, mutta noihin krk rokiteihin saat soundit vaikka kännykästä...niissä on oma vahvistin sisällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom