Uudenvuodenlupaukset 2013

Ite en oo ikinä yhtäkään uudenvuodenlupausta tehnyt, mutta nyt voisin. Lupaan koittaa hoitaa koulujutut kunnialla loppuun, että pääsisi niistä eroon kevääseen mennessä. Lupaan myös yrittää olla kiltimpi itselleni. En aina elä kuten ehkä ansaitsisin, muiden etu ja onni menee usein edelle. Joissakin tilanteissa näin ei ehdottomasti saisi olla, liiasta kiltteydestä yritän siis opetella eroon. Lupaan myös yrittää tehdä kovaa työtä kehoni suhteen, haluan sen olevan yhtä hyvännäköinen kun ansaitsen, kuitenkaan stressaamatta liikoja :)

Tänä vuonna lupaan itselleni itse vuoksi:
- Lopetan oman ulkonäköni morkkaamisen ja teen asialle jotain:
joulutauon jälkeen salille säännöllisesti 3 krt/vk:ssa.
Lenkkeilen/hiihdän/ym aerobista 5krt/vk:ssa.
Korjailen syömisiäni ja hillitsen herkkujen syöntiä. 2 viikon välein herkkupäivä.
Harjoittelen kunnollista aamupalan syöntiä ja säännöllistä ateriarytmiä.

- Hoidan parisuhdetta toista huomioiden ja kunnoittaen.
- Pyrin elämään päivä kerrallaan odottamatta jatkuvasti tulevia lomia tai vapaapäiviä...
- Käyn ainakin yhden ulkomaan reissun loppuvuodesta, säästän rahaa ja maksan loput velat ja luotot pois.

Siinä on paljon tavoitteita, mutta mielestäni realistisia sellaisia. Nämä lupaukset alkavat ensi viikosta alkaen, nyt lähden reissuun niin saan vielä hetken nautiskella omassa plösössä ja suklaata ahmivassa olemuksessani. :)

1. Ruokavalion järjestely sellaiseen kuosiin, että alkais tapahtumaan lihaksissa jotain. Jos sais vaikka 2 kg lisää niin hyvä :)

2. Uusi treeniohjelma ja suurimmat muutokset etenkin jalkapäivälle plus rintalihastreeniin, koska nyt tuntuu ettei rintalihastreeni mene perille näillä liikkeillä mitä olen tähän saakka tehnyt.

3. Tutustun avoimin mielin uusiin ihmisiin

4. Yritän hymyillä mahdollisimman paljon ja sanoa kehut ääneen!

Näillä mennään... :)

Olen huono tekemään ylipäätänsä mitään lupauksia, mutta lupasin itselleni:

- hoitaa avioliitto asiat kuntoon, en halua olla koko ajan se "vittumoinen" kämisijä :face:

- vähennän rahan kulutusta ja maksan kulutusluotot pois, huh, siinäpä opettelua!!

- YRITÄN olla valittamatta asioista joille voin itse tehdä jotain..

1) En osta itselleni yhtään vaatetta, laukkua, korua, kenkäparia
Mä niin ihailen sua jos pysyt tuossa. Seurasin viime vuonna blogia naiselta joka lupasi tuon saman, kova suoritus. Mä voisin luvata etten osta yhtään vaatetta, laukkua, korua enkä kenkäparia ennen kun oon pistäny vähintään yhtä monta kierrätykseen.

Muuten voisin luvata juoda enemmän vettä ja lopettaa lounaan kuittaamisen kahvilla. Ja lupaan kokeilla vähintään yhtä uutta lajia vuonna 2013.

Tänä vuonna mä lupaan kohdella itseäni hyvin - tai ainakin paremmin kuin viime vuonna!

1) Noudatan tunnollisemmin terveellistä ruokavaliota, mutten tee siitä ongelmaa tai ole liian ankara itselleni. Pääasia on, että pääsääntöisesti syön terveellisesti ja säännöllisesti kehoani kuunnellen. En tänäkään vuonna juo yhtään alkoholia.

2) Yritän suorittaa vähemmän ja pysähtyä nauttimaan elämästäni, eli kaikesta tästä mitä olen jo saavuttanut. Pysähdyn nyt tähän hetkeen, tähän vuoteen ja en aseta itselleni mitään suuria uratavoitteita tai kehittämisprojekteja, sillä tämä riittää, näin on oikein hyvä.

3) Opettelen tietoisesti paremmin tunnistamaan energiasyöpöt. Vietän aikaa enemmän sellaisten ihmisten kanssa, kenen seurassa voimaannun tai olen iloinen ja kenen seurasta aidosti nautin. Sanon ääneen, että välitän.

4) Säästän enemmän.

5) En lähde yhteenkään juorukeskusteluun mukaan työpaikalla. Yritän olla kaikille mukava työkaveri.

- Tipaton tammikuu - joka on sujunu tähän asti hyvin. Jos menee helposti, ehkä saattaa venyä helmikuullekin :)
- Herkuttelu kuriin!! Karkkia, sipsiä ja suklaata on tullut vedettyä niin paljon että nyt saa riittää! Pari viikkoa mennyt hyvin, vaikka pöydällä onkin kulhossa karkkia esillä, en ole sortunut :rock:
- Ateriavälit kuntoon! Ennen tullut syötyä vähän miten sattuu ja sitten ihmetelty miks paino nousee. Nyt olen yrittänyt syödä n. 3 tunnin välein jotain ja paaaaljon proteiinia! On se paino jo parisataa grammaa lähtenyt laskuun.
- Jatkan hyvin alkanutta kuntoilua, 3-4 krt viikkoon salille ja lenkkeilyä lisäksi kerran pari.

Jos vaikka näillä aloittais :)

Tulihan sitä muutama päätös uudelle vuodelle tehtyä:

- Jättää sen vähäisenkin alkoholinkäyttöni kokonaan pois. Vähensin alkoholinkäyttöä laihiksen alettua, mutta tajusin että enhän minä sitä oikeastaan kaipaa nyt laihiksen jälkeenkään.
- Jättää epäterveelliset herkut, kuten karkin, suklaan, leivonnaiset, sipsit yms. En ole hirmuinen karkkihiiri, mutta jos annan pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Eli muutama namu ajaa sellaiseen kierteeseen, että sitten menee kaikkea muutakin epäterveellistä. Eikä se ikänä jää vain yhteen päivään, joten parempi jättää väliin kokonaan.
- Panostaa tähän punttausharrastukseeni. Viimevuosi meni laihduttaessa, nyt olisi tavoitteena saada sitä lihasta esiin.

Tilannekatsaus : kerran olen ollut vähällä sortua sokerherkun ostamiseen (gluteeniton laku) ja eilen meinasin jo tosissani luopua alkon kotiinostokiellosta. Onneksi tulin järkiini. Vaatteet ym. eivät ole edes houkuttaneet. Paitsi toppahaalari.

-Lupaan ja vannon vetäväni 6kk:n ravintovalmennuksen kunnialla loppuun kunhan se nyt edes alkaisi ensin :D Eli toisin sanoen opetella syömään kunnolla, liikunnat nyt ei tule tuottamaan ongelmia.
-Pysyn tupakoimattomana, nyt 3,5vko savuttomuutta takana.

Plussaa vähintään se kymmenen kiloa ja toivottavasti edes osa siitä ehtana lihana ;) Rauhoittua vanhasta höökäilystä entisestään ja antaa aikaa itselle nauttia elämästä. Sijoittaa itseensä ja asioihin, jotka ovat juuri nyt tärkeitä.

Elämäntaparemontti on jo ihan hyvällä tolalla, mutta koska olen luonteeltani hieman sellaista "mennään siitä mistä on mukavaa" -tyyppiä, niin tänä vuonna reeneihin on saatava "viimeiseen pisaraan asti" -asennetta ihan tosissaan.

Tänä vuonna myös vedän leukoja sekä dippaan sarjaa omalla painollani ilman apukuminauhoja!

Tosissaan treenaaminen ja dieettaaminen ovat aika itsestään selviä lupauksia, mutta lisäksi lupaan venytellä joka viikko koko kropan huolella läpi. Lupaan myös venytellä päivittäin lyhyemmin ja hieman valikoivasti. Olen niin kankea, että pakko hankkia lisää liikkuvuutta! :D

Treeniin liittymätön lupaukseni on hoitaa asiat heti niiden ilmaannuttua kuntoon, eikä jättää niitä roikkumaan viimeiseen päivään (tai jättää kokonaan tekemättä..)

En vedä herneitä nenään pikkuasioista, pysyn tupakoimattomana, käytän alkoa vain vähän tai ei ollenkaan, liikun enemmän ja syön paremmin. Ylipäätään nautin elämästä ja rakkaista ihmisistä.

Lupaan

-syödä terveellisemmin ja liikkua/punttailla säännöllisesti
-aloittaa dieetin huhtikuun alusta ilman vaakaa mittanauhan ja peilin avulla, sitä ennen armotonta lihaksien kasvattamista, treenit täysillä ja paaaaaaaljon hyvää ruokaa :)
-pyöräillä paljon (jos satais vähän vähemmän vettä ku viime kesänä, kiitos!) ja ulkoiluttaa kahvakuulia enemmän kesällä
-pysytellä edelleen erossa tupakasta
-nähdä ja pitää enemmän yhteyksiä kavereihin
-yrittää pitää lupauksista kiinni ;)

Realistista, mutta välillä niin haastavaa, pienet lapset ja kaksi treenaavaa vuorotyöläistä saman katon alla, huh huh.

Voi kerpele, oli pakko rikkoa vaatteiden ostamattomuuslupaus ja ostaa kuntokeskuksen tuubihuivi päähän, koska unohdin treenipiponi, enkä olisi kehdannut olla ihmisten ilmoilla pesemättömällä harakanpesällä :face: Alkoholin ja sokeriherkkujenkin kohdalla olen pari kertaa kiertänyt lupausta siten, että mies on ostanut mulle, kun olen nätisti pyytänyt. Pakko siis modata lupausta seuraavaan tapaan: en osta/ostata, ellei "pakko" :hyper:

Itse en yleensä tykkää tehdä uuden vuoden lupauksia, mutta tänä vuonna tein poikkeuksen. Haluan jatkaa saliharrastusta säännöllisesti sen 3 krt/vko tai kunhan vaihdan saliohjelmaa niin varmaankin se 4 krt/vko. Aerobista haluan lisätä enemmän mutta sitä en liiemmin lupaillu, mennään jaksamisen mukaan, toivottavasti liika laiskuus ei iske :D

Sen lisäks tää perus miinus 5-6 kiloa poies niin ois jees, se on ainakin selvää ylimäärästä.

Ja liika järjellä ajattelu pois, enemmän sydäntä ja hetkeen heittäytymistä! ja haluan oppia sen etten liikaa miettis mitä muut ajattelee mun tekemisistä, sen työstämiseen panostan tänä vuonna :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom