Uudenvuodenlupaukset 2013

Mopsy80

Hopeless Gage
Harrastatteko uudenvuodenlupauksia? Jos kyllä, onko ne jo mietitty? Mulla on tänä vuonna poikkeuksellisen tiukka setti lupauksia sen iänikuisen "laihdun enkä enää syö liikaa" sijaan, joka taisikin olla vakiolupaus viimeiset 20 vuotta :wtf:

Siis: vuonna 2013 (koskee myös välipäiviä)

1) En osta itselleni yhtään vaatetta, laukkua, korua, kenkäparia enkä itselleni kotiin alkoholia enkä sokeriherkkuja. (rahaa menee muihin kohteisiin ja noita en oikeasti tartte koko vuonna)

2) Treenaan ahkerasti uuden ohjelman mukaan sekä syön siten, että saavutan tavoitteeni - ja sitten otetaankin kuvia!

Jos muita lupailijoita täältä löytyy, tää voi olla semmonen tsemppiketju :D

Hyvä, jee. Tsemppiä tarvitaan aina tavoitteisiin ja lähtökohtiin katsomatta :)

Tämä lupaus on tehty jo parisen kuukautta sitten ja jatkuu vuodelle 2013: se on ehdottomasti kiinteämmän vartalon tavoitteleminen. Ei yhtään vähempää!

Mä oon ollut aika huono tekemään ja pitämään lupauksia, mutta viime vuoden painonpudotus-lupaus on onnistunut. En onneksi laittanut mitään tavoitetta, joten 15 kilonkin jälkeen sama urakka jatkuu ensi vuoden puolella. Kauheasti ei ole onneksi enää jäljellä :)

Mutta niitä lupauksia

1) paino tavoitteeseen
2) kisata voimanostossa
3) hoitaa kouluhommat ajoissa eikä jättää kuukausiksi venymään

Tavoitepainoon pääseminen, -5kg toisin sanoen. Sen jälkeen sitten plussakaloreille ja hankkimaan lihasta enempi! :D
Salitreenin säännöllistäminen ja treenipainojen kohottaminen joka osa-alueella.
Pitää saada kropan lihakset enemmän tasapainoon keskenään. Ylipäänsä parempi kunto pitää hommata :)
Elämä järjestykseen!

Näiden jälkeen olisin oikein tyytyväinen :thumbs:

Uuudenvuodenlupaus (tai ehkä ennemminkin toive?) vuodelle 2013 on, että aloitan taas salillakäymisen. :rolleyes: Viimeiset puoli vuotta on mennyt sellaisessa vastatuulessa, että huhhuh. On ollut leikkauksia ja murtuneita luita ja parin kuukauden flunssa. Kolme kertaa olen nyt marras-joulukuussa salilla päässyt varo-varo-vasti testailemaan, kestääkö paikat. Toivottavasti ensi keväänä siis pärähtää. :hyper:

Tsemppiä kaikille! Lisään omiin lupauksiin sen, etten enää yhtään syö gluteenia edes testimielessä vähän joskus ja jouluna. Eilen meni yksi torttu ja sen kyllä huomaa nyt...! Ja sen, etten revi kynsinauhoja. Mikä onkin vaikein pitää...

Lupaus tai lupaukset ensi vuodelle (ja ehkä pidemmällekin?) saada salilla käyminen rutiiniksi, varsinkin nyt kun kilpauinti loppui. Sitten jos tota ruokapuolta sais vähän parempaan suuntaan, niin olisin tyytyväinen. Ja jos sais ton painon pysymään suunnilleen samoissa lukemissa kun nyt, mutta siinä sivussa lihasta lisää. :)

Itse tein muutamia vuosia sitten erittäin hyvän uudenvuodenlupauksen jota pyrin edelleen jatkamaan: En mollaa enkä hauku omaa vartaloani, se on ainut mitä minulle on suotu ja sitä muutetaan oikealla ravinnolla ja treenillä eikä haukkumasanoilla!

Lupaan ottaa itseäni niskasta treenien kanssa; alkuvuosi kovaa jumppaa ja polvi vahvaksi leikkausta varten. Leikkauksen jälkeen sitoudun kuntoutukseen 120% ja jatkan muuta treeniä jalan sallimissa rajoissa satalasissa sitäkin.

Ihanan terveitä lupauksia =) Oma lupaukseni ensi vuodelle on, että kuuntelen enemmän itseäni ja teen enemmän sitä mitä oikeasti haluan. Kuten käyn salilla ollakseni terveempi ja energisempi. Ja tavoitteeni on myös, että yritän löytää enemmän keinoja olla onnellisempi.

Vähemmän alkoa, vähemmän karkkia, enemmän kasviksia. Enemmän pyöräilyä. Ja velat veke=). Kyllähän näitä olis. Sit jos vielä treenais matskua edes sen verran, että pääsis varmasti koulun penkille eikä tarttis olla sormet ristissä ja toivoa parasta. Mutha: tulleepi hyvä vuosi vaikka joku kohta vähän repsahtaiskin välillä.

Uudenvuodenlupaukseni (tai -tavoitteeni) on pudottaa 34 ylimääräisestä kilosta 20 kiloa. Lisäksi aion opetella elämään itselleni ja tekemään niitä juttuja, jotka minua kiinnostavat riippumatta siitä mikä muiden mielestä olisi parempaa ja tehokkaampaa. Aion löytää suuntaa elämälleni.
Aion opetella olemaan ottamatta stressiä arkipäiväisistä asioista, kuten liikunnasta tai ruokarytmistä tai siivoamisesta. Yritän myös olla miettimättä joka päivä sitä, mitä mahdollisesti teen väärin ja olisiko joku muu tapa parempi.

Enpä tiedä lupauksista, mutta tavoitteita joita voisi asettaa. Eli äsken jonnekin toiseen ketjuun sanomani treenitavoitteet;
Tavoitteena olisi pysyä kunnossa, eli siis ehjänä ja jatkaa alkuunsaattamaani muutosta, eli käydä salilla ja liikkua säännöllisesti. Ihan sama onko se liike punttia, hiihtoa, juoksua vai rapukävelyä, kunhan vaan jotain tekee useamman kerran viikossa.
En polttais tupakkia ensi vuonnakaan. Juoksisin 20km, kyykkäisin 100kg, penkkaisin 60kg, hankkisin vatsalihakset. Vatsalihasten ei tarvis edes näkyä, kunhan ne olisi olemassa edes.
Lisäksi en söisi vehnää kuin korkeintaan joskus ja jouluna, enkä söisi karkkia yms paskaa kuin kerran viikossa max.
Saisin opinnot päätökseen niin, että siitä on seurauksena valmistuminen. Etsisin kivemman asunnon, maksaisin velat pois.
Ottaisin rennosti, nauraisin enemmän, eläisin omaa elämääni enkä vain tarkkailisi sitä sivusta, lentäisin jouluviikolla jonnekin kivaan paikkaan viikoksi.
Harrastaisin syntiä. Aamen.
:)

Kai mä lupaan tulevankin vuoden vetää herkkulakkoa (sallien kesällä jätskin ja jouluna karkkia kuten vuosina 2011 ja 2012), koitan treenata ihan pirusti (kuitenkaan ampumatta yli) ja otan penkkitavoitteeksi 100kg (90kg vannon että menee ens vuoden aikana), koitan syödä terveellisesti ja josko viimein ois se vuosi jolloin saan vieroittauduttua kessusta kokonaan!

Mä en oo koskaa tehnyt uudenvuoden lupauksia, mut tänään palkkasin PT:n.

Niin eiköhän se lupaus oo siiten se että saan rahoilleni vastinetta ja teen pirusti töitä sen eteen että pääsisin tavoiteisiini :)

Mulla meinaa noi uuden vuoden lupaukset aina mennä enemmän tai vähemmän mönkään. Mutta jospa opettellesin uudestaan syömään kunnolla, enkä söisi tuota suklaatakaan enää niin paljon. Ja lupaan treenata aivan pirusti, että musta tulee hyvä pelaaja meidän joukkueelle!

Lupaukseni on ottaa taas salitreeni mukaan treeniohjelmaan aivan liian pitkän tauon jälkeen (alkuun olen juuri päässyt, mutta pitää siis säilyttääkin se osana normaalia treenirutiinia). Ja hankkia takaisin edes ne pikkuruiset lihakset, jotka olin saanut aikaiseksi. Se vähäinenkin lihasmassa ja voima tuntuu kadonneen. :itku: No positiivinen puoli on se, että tuohon tavoitteeseen matka ei ole kovin pitkä. :D Tavoitteet varmasti täsmentyy kunhan saan sen salin nyt ensinnäkin osaksi arkirutiinia.

Mainioita lupauksia ja suunnitelmia porukalla :hyvä:

Nyt tuntuu siltä, että mun on kaikista vaikein pitää lupaus olla ostamatta alkoa kotiin. Mutta toki yhä yritän. Ja eihän lupaus ole loppuiäksi, vaan vain ensi vuodeksi tehty (joskin jo voimaan astunut) :hyper: Paremmalla mielellä sitä varmasti viiniäkin siemailee sitten v. 2014 max 16% rasvoissa itsekehussa hykerrellen...;)

Mun uudenvuoden lupaus ja suurin tavote on juosta puolimaraton ens vuoden aikana. Miehen kans otettiin tavotteeks juosta se toukokuussa, mutta saa nähä miten meidän käy. Sekä tietenkin saada edes vähän lihasmassaa itselle ja olla syömättä karkkia kuin korkeintaan kerran kuussa. Hevospuolelle tavotteena ois saada oma ryhti kuntoon ja sitä kautta saada kehitystä eteenpäin. Siinähän sitä onkin ens vuojelle tavotetta ihan riittämiin:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom