Uuden laadukkaan toimistotuolin hintaluokkaa?

Ikä
54
Kaupunki
Tampere
Ajattelin ostaa kotiin hajoavan tietokone-tuolini tilalle hyväkuntoisen käytetyn toimistotuolin täältä http://www.tavaratrading.com/ . Mielessä on joku tommonen korkeaselkäinen+niskatuellinen hyväkuntoinen käytetty tuoli, näyttävät pyörivän hintaluokassa 450e nuo Kinnarpsin & Martelan tuolit.

Nyt kysymys: Mitä tommoset maksaa yleensä uutena? Olisko toi 450e hyvä hinta tommosesta käytetystä vai saako uudenkin melkein samaan hintaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin ostaa kotiin hajoavan tietokone-tuolini tilalle hyväkuntoisen käytetyn toimistotuolin täältä http://www.tavaratrading.com/ . Mielessä on joku tommonen korkeaselkäinen+niskatuellinen hyväkuntoinen käytetty tuoli, näyttävät pyörivän hintaluokassa 450e nuo Kinnarpsin & Martelan tuolit.

Nyt kysymys: Mitä tommoset maksaa yleensä uutena? Olisko toi 450e hyvä hinta tommosesta käytetystä vai saako uudenkin melkein samaan hintaan?

Uutena ne maksaa 700-1000e välillä. Kalliimmat martelat ja iskut ja kinnarpsit. Kyllä sitten paljon kalliimpiakin tuoleja löytyy.

Ja hyvään työtuoliin kannattaa kyllä panostaa. Itselläni on tommoinen tuoli http://www.martelapoistomyynti.fi/kuvat/logic_010827_04iso.jpg erilaisilla käsinojilla vain.

Ikean kalliimmat tuolit ovat myös ihan laadukkaita. 5v takuu niissä. Ihan mukavalta vaikutti, kun kokeilin.

Kannattaa muistaa, että Martelan työtuoli, jollainen minullakin on, on hinnastaan huolimatta loistava sijoitus. Omani on 10 vuotta vanha, mutta ainoa mistä sen näkee, on käsinojien kuvion hienoisesta siliämisestä tuhansien käyttötuntien takia. Muuten tuoli on valehtelematta kuin uusi.

Hyvän ja halvan valmistus on lopetettu aikoja sitten.

Kannattaa muistaa, että Martelan työtuoli, jollainen minullakin on, on hinnastaan huolimatta loistava sijoitus. Omani on 10 vuotta vanha, mutta ainoa mistä sen näkee, on käsinojien kuvion hienoisesta siliämisestä tuhansien käyttötuntien takia. Muuten tuoli on valehtelematta kuin uusi.

Hyvän ja halvan valmistus on lopetettu aikoja sitten.
Juu, tähän johtopäätökseen olen itsekin päätynyt. Duunissa olen istunut Martelan tuoleilla vuosikaudet ja eipä näitä käy moittiminen, jämäkät istua ja saa säädettyä kuten haluaa. Toi hajonnut kotituoli onkin joku Anttilasta ostettu 129e "hyvän näköinen johtajatuoli", mutta noissa tuntuu toi mekanismi olevan se joka ekaksi prakaa, rupee vinkumaan ja klonksumaan puoleen jos toiseen. Duunissa nää Martelan tuolit ei ainakaan mulla ole koskaan mekanisminsa puolesta hajonneet eikä verhoilutkaan ole pahemmin kärsineet.

Hyvä linkki toi martelapoistomyynti ylempänä, pitääpä käydä tsekkaamassa. Tossa linkissä oleva tuoli on kutakuinkin just sellainen minkälaista ajattelin.

Täytyis itsekin etsiä jostain jtn tuolia. Pitäis olla sekä ulkoisesti tyylikäs että mukava istua, ja kestävä. Kohtuu korkeaselkäinen, LEVEÄ ja syvä istuinosa käsinojilla, mut niin ettei käsinojat tule liian eteen [ukko ei saa muuten pidettyä reisiä irti toisistaan]. Jalat pitäis olla mieluiten kromiset tms, rullat tai kehikko... Ei mtn rumaa muovia. Istuinosa mustaa kangasta/mokkanahkaa jtn... Sirohko mutta 'iso'. Vaikee löytää :(

Hanki joku valvomotuoli, ne ainakin kestää ja kaippa niihin saa nuo värityksetkin erilaiseksi kuin ao. linkissä:

http://www.kauppakartano.com/erobic-tuolit.asp?PID=5101

Mulla on tuollainen Kaben tuoli ja kestää 'isältä pojalle' tässä käytössä, mitä se kotona on. Töissäkin useita vuosia ja niissä sentäs istuskellaan about 20h/vrk.

Ps. tuo 4h jäljelle jäänyt aika niissä nukutaan :rolleyes: :D

Käväisin Tampereella tossa Martelan poistomyynnissä ja sieltä tuli ostettua tommonen http://www.martela.fi/Default.aspx?id=420408 Logic 300-malli ja sain vielä niskatuen samaan hintaan, vaikka tuolissa sitä ei ollut. Tuoli oli ollut joku esittelykappale jossain myyntitiloissa, joten pikkasen oli sekalaisia karvoja pehmusteessa mutta muuten kuin uusi, ts. ei minkäänlaisua naarmuja käsituissa jne.

Hintaa 450e. En tiedä mitä uutena maksoi, myyjä sanoi että "ainakin kaksi kertaa" tuon hinnan, tuskin kauhean kaukana todellisuudesta on.

Tää on kyllä jämäkkä ja säätöjä riittää aikas kivasti. Olen tyytyväinen.

Halvemmallakin olis saanut ihan ok Martelan tuoleja, mutta tässä oli mun mielestä paras "keinumis"-vara (kiva keunuskella kun leffoja tietsikasta kattelee) + sitten noita säätöjä muutenkin vissiin eniten (jonkinlainen Tritonin ja Logic 4:sen kombo myyjän mukaan) ja insinöörinä en tietenkään VOI ostaa mopompaa tuolia kun TIEDÄN että olisi olemassa monipuolisempikin, yöunet siinä menisi... :D

Hanki joku valvomotuoli, ne ainakin kestää ja kaippa niihin saa nuo värityksetkin erilaiseksi kuin ao. linkissä:

http://www.kauppakartano.com/erobic-tuolit.asp?PID=5101

Mulla on tuollainen Kaben tuoli ja kestää 'isältä pojalle' tässä käytössä, mitä se kotona on. Töissäkin useita vuosia ja niissä sentäs istuskellaan about 20h/vrk.

Ps. tuo 4h jäljelle jäänyt aika niissä nukutaan :rolleyes: :D

Toi oli aika lähelle sellainen mistä pidän! Aika hyvin ;)
Tosin, saisi olla vieläkin 'ohuempi'... Ei ihan noin muhkea... Mut ei paha, ei paha.

Edit: Tykkään kankaasta ja jaloista, muuten liian toimistomainen, käsinojat jytyt. Pitäis olla linjakkaampi, ei niin työtuolin näkönen :)

Noin 700 eurolla saapi hyvän työtuolin, tonnilla saa erinomaisen. Töissä oon kuluttanut persettäni Martelan tuoleilla ja kyllä niillä on todella hyvä istua. Kahdeksan tunnin jälkeen ei ole selkä yhtään jumissa ja kaikille löytyy varmasti hyvät säädöt. Sotkan ja Anttilan tuolit on toki halvempia mutta hierojan ja kiropraktikon palveluihin kuluu sitten enemmän rahaa kuin kunnon tuoliin.

Edit: Tykkään kankaasta ja jaloista, muuten liian toimistomainen, käsinojat jytyt. Pitäis olla linjakkaampi, ei niin työtuolin näkönen :)

Hae googlesta sanalla valvomotuoli, niin johan rupee ropiseen vaihtoehtoja.
Tuo tais olla aivan ensimmäisiä mitä pistin esille.

Kuvan mukaisen tuolin ostin IKEAsta aikoinaan muistaakseni noin 1200 markalla. Nyt se meni rikki, mutta ei vaadi kuin hiukan hitsausta. Ja tuossa on istuttu paljon, kolmisen vuotta 12-16 tuntia joka helvetin päivä.

Liitteet

• Tuoli.jpg
    Tuoli.jpg
    24,5 KB · Katsottu: 5 382
Martelan tuoleja on tullut kasattua ja testattua työn puolesta aika reippaasti, ja voin sanoa ettei todellakaan ole hinta/laatusuhde kohillaan. Todella halvan olosia ja epämukavia pitemmän päälle.

Martelan tuoleja on tullut kasattua ja testattua työn puolesta aika reippaasti, ja voin sanoa ettei todellakaan ole hinta/laatusuhde kohillaan. Todella halvan olosia ja epämukavia pitemmän päälle.

Martelallako vai töissä sitten olet ollut? Ja eipä taida martela tuolejaan edes itse tehdä. Tuo taitaa olla se kuka ne valmistaa http://www.rhchairs.co.uk/

Ihan samat mallit löytyy.

Ja eipä kyllä ole martelan tuoleista mitään valittamista.

Martelallako vai töissä sitten olet ollut? Ja eipä taida martela tuolejaan edes itse tehdä. Tuo taitaa olla se kuka ne valmistaa http://www.rhchairs.co.uk/

Ihan samat mallit löytyy.

Ja eipä kyllä ole martelan tuoleista mitään valittamista.

Juh...laatu on kyl parempi ku ikean vastaavilla, mutta ei yllä hinnan tasolle...eikä ees lähelle. Sama koskee kaikkia Martelan kalusteita, toisaalta samaa ongelmaa on suurimmalla osalla isoista kalustefirmoista.

Tuolla on muitakin namuja kaluja:) , ainakin mun makuun. Mulla on Viveron tuoli töissä ja kotona, oon tykänny, enää sitä mallia ei näy noissa katalogeissa:( .

Meillä on tai siis oli töissä noita martelan tuoleja. Ihan täysiä paskoja, kaikki hajos. Tosin kaikki alle 1000e tuolit on hajonnu vuodessa. Epäilen vähän tuota Ikean tuolin takuuta, jos tuolin tois meille, niin hajoais varmaan alle vuodessa. Meillä kuitenkin istutaan tuoleissa 24/7/365. Harvat merkit ovat kestäneet. Nyt on tosin vuoden ollut jotain über kalliita valvomotuoleja ja ne kestäneet ihan hyvin. Jos haluaa satsata, niin jollain 1000e:llä vois kotiinkin tuolin hommata, mikä ei heti hajoa, on tukeva ja hyvä.

Meillä on kotona joku 80-luvun työtuoli pankista. Ihan kiva, mut ei tässä montaa tuntia jaksa istua..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom