CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Ei jeesus nämä Utin liikkeet, "hiihtoriehuminen vetokumeilla"... :D

Joku kerran kysyikin, että treenaanko Finlandiahiihtoon kun hiihtoriehuin menemään.

Toi on muuten hyvä liike latsivammaisille selän aktivointiin. Voi käyttää vaikkapa pelkästään selälle tehtävissä jättiläissarjoissa yhtenä osana.

Ja meikäläisen kohdalla ei ole kyse mistään "niveliä pyritään säästämään" -varotoimenpiteistä, vaan olen oikeasti helvetin tyytyväinen että pystyn nykyisin ylipäätään treenaamaan etureisiä joillain liikkeillä kovaa. Noin vuosi takaperin aloin saada niin pahaa leposärkyä polveen, että heräilin siihen jopa öisin. Kahteen kuukauteen en pystynyt tekemään etureisille oikeastaan muuta kuin 5-10 kilon Blood Flow Restriction -reisiojennuksia, ja senkin jälkeen meni vielä monta kuukautta ennen kuin pystyin tekemään edes etäisesti "tiukkaa" jalkatreeniä - tämäkin toki aivan helvetin tarkalla suoritustekniikalla ja joka toiston joka sentin varomisella. Hyvin hiljalleen olen kyennyt treenaamaan hieman laajemmalla liikevalikoimalla, mutta edelleen jokaisen toiston joka sentti on tehtävä äärimmäisen varovaisesti, tai polvi vetää todella pahaksi ja pysyy sellaisena monta päivää. Tämä on koettu monta kertaa - yksikin vähän huolimaton toisto riittää tähän. Liikevalikoima rajoittuu pitkälti koneisiin, sillä vapaat kyykyt ovat kaikkein pahimpia ainakin meikäläisen polvelle.

Yhteensä noin 5 kuukautta tuli ihan selvää takapakkia etureisien kanssa, kun niitä ei kyennyt yksinkertaisesti treenaamaan kunnolla. Tuona aikana lihasta kyllä katosi, ja nyt olen yrittänyt saada sitä takaisin. Mutta kaikki nämä jutut siitä kuinka meikäläisen pitäisi vain kyykätä maksimiromuilla ja ryskätä voimatreeniä jotta jalat kasvaisi, on olosuhteet ja oma treenihistoriani huomioon ottaen aivan naurettavia.

Muistaakseni kirjoitit blogiisi joskus käyneesi magneetti/yms -kuvissa/tutkimuksissa polvien takia. Todettiinko polvissa/polvessa sitten mitään konkreettista traumaa, mikä aiheuttaa ongelmia?

Tuon kanssa olis superina toiminut "perseviparit pallolla".
Ja nyt joku saa kertoa mulle mikä liike tuo ylipäänsä on :D Oon joskus Utin vanhoja bloggauksia lukiessa törmännyt tähän.

Eikö tuo finasteri blokkaa sitä teston muuttumista DHTksi, eli jos ulkopuolelta lätkit DHT:tä niin fina ei auta. Joillain perkeleillä kasvaa sekä parta että hiukset :O ei taida hormoonitasot selittää karvankasvua niin paljoa mitä geenit.
Blokkaa juu, mutta miksi kukaan tekisi näin? Kyllä parta ja hiukset mahtuu samaan päähän, mutta harvemmin on sekä supertuuhea tukka että supervoimakas parrankasvu samassa päässä.

Timo Raudan kysymykseen sen verran, että finasteridi ilmeisesti jonkin verran heikentää geinzejä sekä natuna että höyryt koneessa. Finasteridia kyllä käytetään peiteaineena, mutta ole tutustunut tähän tarkemmin.

Blokkaa juu, mutta miksi kukaan tekisi näin? Kyllä parta ja hiukset mahtuu samaan päähän, mutta harvemmin on sekä supertuuhea tukka että supervoimakas parrankasvu samassa päässä[/QUOTE

Tässä olet Tomi oikeessa. Parta kasvaa vaikka kuinka,mutta tukka on ku laiska työntekijä. Tulee ja menee miten sattuu,ja työnteko on mitä on.
Edellisen lauseen perusteella voi olettaa että Tomi on kaikessa muussa väärässä,mutta tässä oikeassa:D

Ja pystyykö tuota dihydrotesto/ 5-alfa-reduktaasi tasoja alentamaan muulla, kuin sillä finasteridilla?
Dutasteridi (avodart) on uudempi ja tehokkaampi lääkeaine samaan tarkoitukseen. Lisäravinteita joilla on vaikutusta 5-alfa-reduktaasiin on myös olemassa. Ainoa lisäravinne joka on tutkitusti oikeasti tehokas kyseiseen tarkoitukseen on sahapalmu (saw palmetto). Tuosta kyseisestä ravinteesta on myös positiivisia käyttäjäkokemuksia luettavissa roinapuolen ketjussa "eturauhasen vaivat ja hoito".

https://pakkotoisto.com/threads/eturauhasen-vaivat-ja-hoito.128577/

Kiitos utti näistä treenivideoista. Nyt on tullut kokeiltua esim: noita kuminauha kikkailuja ja oli erittäin hyviä lisäyksiä. Varsinkin kun tykkää vaihtelusta niin toimii.

Mulla oli lääkehoidon tentissä seuraava kysymys. Piti vastata onko väittämä "tosi" vai "epätosi".

"Fyysisen suorituskyvyn lisääminen lääkeaineilla on dopingia." Vastasin epätosi koska:

Levelöin itseni tästä sitten pihalle miettimällä että siinä haettiin KIELLETTYÄ lääkeainetta. Ajattelin että on olemassa myös sallittuja lääkeaineita joita voi käyttää fyysisen suorituksen parantamiseksi. Opettaja oli ilmeisesti sitä mieltä että ei ole olemassakaan sallittuja lääkeaineita jotka parantavat fyysistä suorituskykyä. Eniten varmasti harmitti maikan asenne, kun ei oikein suostunut kuuntelemaan kantaani.
icon_biggrin.gif

Eli onko tästä olemassa jengillä tietoa/tai valistuneita mielipiteitä. Eli mun logiikalla JOS on olemassa sallittuja fyysistä suorituskykyä lisääviä aineita, niin silloin väittämä on "epätosi" Ja jos tulee mieleen SALLITTUJA LÄÄKEAINEITA, MITKÄ PARANTAVAT FYYSISTÄ suorituskykyä, niin mielellään kuulisin niistä.

eli pointtina. haluisin tietää onko olemassa SALLITTUJA LÄÄKKEITÄ MITKÄ PARANTAA FYYSISTÄ SUORITUSKYKYÄ.

Mulla oli lääkehoidon tentissä seuraava kysymys. Piti vastata onko väittämä "tosi" vai "epätosi".

"Fyysisen suorituskyvyn lisääminen lääkeaineilla on dopingia." Vastasin epätosi koska:

Levelöin itseni tästä sitten pihalle miettimällä että siinä haettiin KIELLETTYÄ lääkeainetta. Ajattelin että on olemassa myös sallittuja lääkeaineita joita voi käyttää fyysisen suorituksen parantamiseksi. Opettaja oli ilmeisesti sitä mieltä että ei ole olemassakaan sallittuja lääkeaineita jotka parantavat fyysistä suorituskykyä. Eniten varmasti harmitti maikan asenne, kun ei oikein suostunut kuuntelemaan kantaani.
icon_biggrin.gif

Eli onko tästä olemassa jengillä tietoa/tai valistuneita mielipiteitä. Eli mun logiikalla JOS on olemassa sallittuja fyysistä suorituskykyä lisääviä aineita, niin silloin väittämä on "epätosi" Ja jos tulee mieleen SALLITTUJA LÄÄKEAINEITA, MITKÄ PARANTAVAT FYYSISTÄ suorituskykyä, niin mielellään kuulisin niistä.

eli pointtina. haluisin tietää onko olemassa SALLITTUJA LÄÄKKEITÄ MITKÄ PARANTAA FYYSISTÄ SUORITUSKYKYÄ.
Ekana tulee mieleen uimareiden astmalääkkeet.

icon_biggrin.gif

Lasketaanko esimerkiksi kipulääkkeet joilla lisätään suorituskykyä loukkaantuneena väliaikaisesti esim. jääkiekossa?

Back
Ylös Bottom