CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Oiskohan tarkoittanu bodaustreeniä, jossa treeni ei sisälly pelkästään kyykystä ja mavesta? Voimahommat erikseen

No mitäs itse luulet? Kenen treeni muuten "sisältyy" pelkästään kyykystä ja mavesta? Voimahommien harrastajien?

Kiitettävää tahtia pukkaa Q&A:ta. Laitetaanpa pari kysymystäkin:

1) Järkevimmät aminohapot laturiin ja intrajuomaan mediaanituloiselle, tavoitteelliselle treenarille?
2) Keitä alan vaikuttajia (valmentajat/kilpailijat/lääkärit/melonnanopettajat yms.) seuraat aktiivisimmin?
3) Mitä mieltä olet Meadowsin "Planned brutality" -artikkelissa esitellystä erikoistekniikoiden järjestelmällisestä kierrättämisestä?

No mitäs itse luulet? Kenen treeni muuten "sisältyy" pelkästään kyykystä ja mavesta? Voimahommien harrastajien?

Tarkoitin, että on ihan normaalia, jos VOIMAHOMMA UKOT kyykkää monta kertaa viikossa, mutta ei niissä treeneissä vedetä sitten esimerkiksi hackia, prässiä ja muita härpäkkeitä samalla tavalla failureen kuin bodaustreenissä.

Edelliseen liittyen,

Parhaimmat lisäravinteet nivelien hoitoon? Entä miten toimia "kuivien" nivelien kanssa mikä niihin voisi auttaa? Itselläni siis isotretinoin aknelääkitys ja lääkkeet kuivattavat koko kehoa niveliä myöten.

Dieteistä on puhuttu paljon. Miten tai oikeastaan missä vaiheessa kannattaisi noita muutaman viikon miinusjaksoja pitää? Tarkoitan tässä lähinnä niiden sijoittamista esim treeniblokkiin joka on vaikka 6 viikon mittainen ja viimeinen viikko on se "kovin". Kannattaako miinusjaksoa sijoittaa heti blokin jälkeen/uuden alkuun, kun juuri ollaan palautumassa juuri niistä kovimmista treeneistä?

Mites ymmärsinkö ja olenko itse asiaa mietittyäni ymmärtänyt oikein. Natuilu dieteistä on keskusteltu paljon, ja oletkin Utti itse sanonut että dietillä ei kannattaisi tehdä samankaltaista treeniä kuin offseasonilla/mitä esimerkiksi ammatti kehonrakentajat tekevät. Mikä on erikoistekniikoiden laita dietillä? Tuleeko välttää viimeiseen asti, vai mahdollisesti vain jotain tiettyä/tiettyjä?

Kannattaa varmaan säästää nuo kysymykset seuraaviin Q&A threadeihin. Utti tuskin tänne tulee noihin vastailemaan tai poimimaan niitä täältä miljoonien postien joukosta videoihin. Jäävät vaan tänne unholaan.

Dieteistä on puhuttu paljon. Miten tai oikeastaan missä vaiheessa kannattaisi noita muutaman viikon miinusjaksoja pitää? Tarkoitan tässä lähinnä niiden sijoittamista esim treeniblokkiin joka on vaikka 6 viikon mittainen ja viimeinen viikko on se "kovin". Kannattaako miinusjaksoa sijoittaa heti blokin jälkeen/uuden alkuun, kun juuri ollaan palautumassa juuri niistä kovimmista treeneistä?
Eihän siinä olis järkeä, että juuri kovimmasta viikosta palautuessa, milloin sitä lihasta tulee suht paljon, heitettäisiin dieetti siihen päälle, jolloin se lihaskasvu menisi osittain hukkaan. Ite ainakin teen kovimman viikon jälkeen kevyen viikon, jonka jälkeen treenaan sen ensimmäisen viikon 6 viikon blokista normaalisti, ja sen jälkeen isken parin viikon dieetin.

Näin itsekkin näen asian. Jotenki jäi vaan sellainen fiilis noista viimeisimmistä Q&A videoista että se olisi sijoitettu juuri sinne kovan viikon jälkeen, tiedä sitten mistä moinen idea itselle videosta kantautui. Miten itse olet päätynyt tuohon tulokseen ettet kuitenkaan kevyen viikon jälkeen tee miinusjaksoa heti blokin ensimmäiseen viikkoon? Fiilis? Kiinnostaa vaan mitä muut ajattelee :joulu7: Vaikutusta voi vaan arvioida, onko sitten yhtään eroa.

Näin itsekkin näen asian. Jotenki jäi vaan sellainen fiilis noista viimeisimmistä Q&A videoista että se olisi sijoitettu juuri sinne kovan viikon jälkeen, tiedä sitten mistä moinen idea itselle videosta kantautui. Miten itse olet päätynyt tuohon tulokseen ettet kuitenkaan kevyen viikon jälkeen tee miinusjaksoa heti blokin ensimmäiseen viikkoon? Fiilis? Kiinnostaa vaan mitä muut ajattelee :joulu7: Vaikutusta voi vaan arvioida, onko sitten yhtään eroa.
No oon saanu semmosen käsityksen, että kevyellä viikolla ei vissiin yleensä vielä hirveesti tuu sitä lihasta, kun treenit on suht kevyitä, enemmänkin palauttavia. Treeniblokin eka viikko puolestaan sit on jo kovempi, mutta paljon kevyempi kuin viime raskas viikko, jolloin tulis se isompi osa uudesta lihasmassasta. Näin ite sen asian oon kässänny ja hyvin toimii :)

Näin jälkeenpäin olipa tyhmiä kysymyksiä [emoji1]

kattelen juuri videota ja huomasin tuon kysymyksesi, miksi takareisiä tehdessä tulee paha olo?

Itellä aivan sama ongelma, isken yleensä jalkatreenin loppuun reiden koukistuksia maaten, ja jokakerta tulee ihan helvetin huono olo :o

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom