CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Hienosti vielä lukijoita, kun miettii että kuinka yksinkertainen Hulkin blogi periaatteessa on. Päivän treeni, pieni video jostain liikkeestä, ja suunnitelmia tuleviin treeneihin. Monella on kuitenkin kaikkea mahdollista elämänkertaa blogissaan, mutta ei Hulkilla. Toki olishan sen elämästä salin ulkopuolellakin toisaalta mukava kuulla. Ei siinä, on Hulkin blogi silti muutenkin jo tarpeeksi mielinkiintoinen kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Itse ainakin luen Hulkin blogia juuri siksi että siellä on vain ne TREENIT. En mä mitään safkakuvia jaksa kattella tai elämäntarinoita lukea :D

Itse ainakin luen Hulkin blogia juuri siksi että siellä on vain ne TREENIT. En mä mitään safkakuvia jaksa kattella tai elämäntarinoita lukea :D

Ehkä tää vaan todistaa sen, että myös nykypäivänä kun pitäis juurta jaksaen kertoa kaikki mitä teet salitreenissä, treenin ulkopuolella, jne myös yhä toimii tälläinen "keep it simple, stupid" lähestymistapa jos nyt näin voi sanoa. Itse myöskin tykkään Hulkin treenejä, ja muita pohdintoja lueskella hyvällä mielenkiinnolla. :)

Duunikone ei ainakaan lähde pyörittämään noita tiedostoja. Pitää koittaa viel himassa.

Mulla kans koneessa jumitti pahasti noi flash/javavideot. Tiedä sitten mistä syystä, kun ei tässä mitään velhoja olla näissä tietokonejutuissa. Mutta itsellä auttoi jonkin verran videoitten lataamisen nopeuteen kun poisti vanhan flashin, ja asensi uudestaan.

Ontopic: Itellä toimi noi videot alkuun töksäyttämällä, mutta sitten kun malttoi venata hetken niin täysin moitteettomasti.

Hienosti vielä lukijoita, kun miettii että kuinka yksinkertainen Hulkin blogi periaatteessa on. Päivän treeni, pieni video jostain liikkeestä, ja suunnitelmia tuleviin treeneihin. Monella on kuitenkin kaikkea mahdollista elämänkertaa blogissaan, mutta ei Hulkilla. Toki olishan sen elämästä salin ulkopuolellakin toisaalta mukava kuulla. Ei siinä, on Hulkin blogi silti muutenkin jo tarpeeksi mielinkiintoinen kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Toivottavasti Hulkin treenipäiväkirjasta ei koskaan tule (ja miehen tietäen ei varmasti tule) mitään kokonaisvaltaista blogia. Fitness-tyttöjen blogit, joissa huonolla kirjallisella ulosannilla ja täysin olemattomilla saavutuksilla kerrotaan omaa elämäntarinaa, aiheuttavat pelkästään myötähäpeää.

Mulla kans koneessa jumitti pahasti noi flash/javavideot. Tiedä sitten mistä syystä, kun ei tässä mitään velhoja olla näissä tietokonejutuissa. Mutta itsellä auttoi jonkin verran videoitten lataamisen nopeuteen kun poisti vanhan flashin, ja asensi uudestaan.

Ontopic: Itellä toimi noi videot alkuun töksäyttämällä, mutta sitten kun malttoi venata hetken niin täysin moitteettomasti.
Koko linkki ei suostu latautumaan koneella. Kävin äsken kattomassa sitten sen puhelimella ja oli hyvä äänite! :)

Mahtaako joku tietää, tekeekö hulkki tavallisille pulliaisille treeni- ja ravinto-ohjelmia?
Varmasti tekee, jos rahasta vaan päästään sopuun.

Samaa mieltä, harmi että olivat noin lyhyet pätkät.

Kuuntelun lisäksi mukava lukea noita Utin kirjottamia artikkelisarjoja Fastin sivuilta mitä on nyt viime aikoina tullu aika kiitettävästi, erityitesti tää viimesin eli lihaskasvun mekanismit; hyvin avattua juttua treenaamisen perusteista alottelijoille ja vähän teoriaa niiden takaa, josta kokeneempiki rautojen kolistelija saa yhden jos toisenki jutun poimittua per artikkeli.

Ei helvetti, pakko tota kevennettyä kyykkyä on kokeilla ku polvet välillä ilmottelee olemassaolostaan. Mutta näyttää kyllä niin retardilta että vain jos sali on tyhjä :D

Kuuntelun lisäksi mukava lukea noita Utin kirjottamia artikkelisarjoja Fastin sivuilta mitä on nyt viime aikoina tullu aika kiitettävästi, erityitesti tää viimesin eli lihaskasvun mekanismit; hyvin avattua juttua treenaamisen perusteista alottelijoille ja vähän teoriaa niiden takaa, josta kokeneempiki rautojen kolistelija saa yhden jos toisenki jutun poimittua per artikkeli.

Artikkelit on ihan asiaa, ainoa mistä itse olen eri mieltä, en tekisi volyymi treeninä yhtä liikettä kovin montaa sarjaa vaan hankkisin tarvittavan volyymin aina tekemällä useita liikkeitä eri kulmista, jolloin myös sarja määrä automaatisesti lihasryhmää kohti kasvaa. Tosin taas toisessa artikkelissa Utti korostikin että on hyödyllistä rassata lihasta monesta kulmasta eri liikkeillä.

Unohtu mainita, että myös reissureportaasit on ihan mukavaa seurattavaa vaikka samaa kaavaa hyvin pitkälti aina noudattavatki, varsinki kisojen osalta. Nuhteita pitää kyllä toisaalta nimenomaan kisareportaaseista antaa siitä, että pikkasen vois nopeemminen yrittää saada kaikki osat pihalle. Nytki on edellisestä reportaasista (PM-kisat) ilmeisesti ainaki yks osa tulematta ku seuraavat (MM-kisat) on jo ohi :D

Ei helvetti, pakko tota kevennettyä kyykkyä on kokeilla ku polvet välillä ilmottelee olemassaolostaan. Mutta näyttää kyllä niin retardilta että vain jos sali on tyhjä :D

Kevennetyt kehonpainokyykyt menee jo erittäin huolellisen alkulämpän puolelle, mutta jos ne polvet ei oo pahimmasta päästä eikä oma kehonpaino toista sataa kiloa niin voi kokeilla jos riittäis omalla kehonpainolla esim. 30 toistoa, sen jälkeen tangon kanssa vähän vähemmän toistoja ja siitä sittä paljon kevyitä sarjoja ennen työsarjoja jos kyykystä puhutaan. En tiedä onko Utti kokenu turhaks ku ei maininnu mitään jalat yhdessä tehtävästä polvien pyörittelystä, mutta sekin on kokeilemisen arvosta ennen ku tekee mitään ja myös pyörän polkeminen - vaikka Utti sen omalta kohdaltaan on hylännytki.

Kevennetyt kehonpainokyykyt menee jo erittäin huolellisen alkulämpän puolelle, mutta jos ne polvet ei oo pahimmasta päästä eikä oma kehonpaino toista sataa kiloa niin voi kokeilla jos riittäis omalla kehonpainolla esim. 30 toistoa, sen jälkeen tangon kanssa vähän vähemmän toistoja ja siitä sittä paljon kevyitä sarjoja ennen työsarjoja jos kyykystä puhutaan.

eli ihan normaali lämmittely kuten kaikille lihasryhmille :D

Back
Ylös Bottom