Siinäkin mielessä tämmöinen on todella omituista, että KP on Body lehdessään ihan itse muutamankin kerran tässä pari vuoden aikana voivotellut, miten suomalaisilla CBB miehillä on huono itseluottamus, että kattokaa nyt noita muitakin ja menkää kisaamaan, että ihan hyvin voitte pärjätä ja sitten ei pitkän sarjan ylivoimaista Suomen ykköstä, jolla on jo pari hyvin mennyttä kansainvälisempääkin kisaa käytynä voida päästää kisoihin. Eli juu, jotain ihme kaunoja ja vittuilua tuon on pakko olla, vaikea keksiä mitään järkiperusteita.
Tuota mietin minä myös. Välillä ihmetellään et missä mieskisaajat. Väkisin tulee mieleen et onko tossa jotain henkilökohtaisuuksia kun Uttia ei MM:iin päästetty.
Toi SM:ien ja MM:ien välikin on niin pitkä. Miksi??
Jos ens vuonna on SM/pro kisat elo-syyskuun vaihteessa ja MM:ät on joskus marraskuussa niin on aika pitkä kärvistely niillä harvoilla jotka sinne MM:iin haluis lähteä. "Ennen vanhaan" oli pari kolme viikkoa SM:ien ja MM:ien väli. Sama kevätkisoissa, meillä kisat huhtikuussa ja EM:ät joskus juhannuksen tienoilla? Miksi?
Eikö IFBB ja sen alaiset maat osaa katella kalentereita noissa kansainvälisissä kokouksissa?
Täällä meilläkin nyt kun on taas iloksemme ammattilaiskisoja niin ne määrää SM:ien ajankohdan (että KP&kumpp saa mahd.ison tapahtuman/tuoton) jolloin taas MM:ät kun on myöhemmin syksyllä, niin aika kansallisen huippukisan ja kansainvälisen huippukisan välillä on sellainen että siinä ei kyllä itse urheilijaa ajatella yhtään.
Ja vielä...
Kun se ammattilaiskisa joka halutaan SM:ien kanssa pidettäväksi samaan aikaan "määrää" SM:kisan ajankohdan, niin senhän taas määrää itse Mr Olympia-kisa ja sen ajankohta. Taas.."ennen vanhaan" oli kuitenkin Mr Olympia kisa kauden vika kisa (no myöhemmin tuli Olympian jälkeiset gran prix kisat), Olympia oli siis MM:ien (Mr Universe) kisan jälkeen.
Koko saatanan IFBB:n pitäis miettiä nää maitten ja kansainvälisten kisojen aikataulut uudestaan (toivottavasti Rafael Santonja lukee tätä

)
Ja vielä...
Jos Olympia olis MM:ien jälkeen vois SM:ien ja MM:ien väli olla lyhyempi ja tällöin voitaisiin saada taas enemmän kiinnostuneta lähtemään MM:iin (jos liiton jehut päästäis

) ja tällöin vaikka Suomessa SM:ät ois yksipäiväinen tapahtuma ekana syksyllä ja sen jälkeen KP tekis pohjoismaitten kanssa diilin et PM:ät ois Suomessa, Suomen ammattilaiskisan kanssa samaan aikaan niin saataisiin Lahteen aikas iso happeningki. Tällöin ois kaks isompaa kisatapahtumaa syksyisin, Sm ja PM/pro-kisa..
Että sellasta..