CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Hulkki ei kyykkää ollenkaan jalkojen väliin, vaan "jalkojen päälle" mikä on syväkyykyssä epäergonominen tekniikka.

- Selkä pysyy kyllä kuosissa, mikä johtuu selän lyhyydestä ja voimasta. Istumalla jalkojen väliin Hulkki pystyisi kyykkäämään erittäin pystyssä asennossa, jolloin liike kuormittaisi vielä enemmän jalkoja.

Jalkojen väliin kyykkääminen edellyttäisi hiukan leveämpää asentoa, eikö? Itselläni tämä johtaa siihen että kyykky kevenee olennaisesti, myös etureisiltä koska polvikulma jää loivemmaksi. Perse on meikäläisellä suhteessa selvästi etureisiä vahvempi.

Osaatko sanoa vinkkiä sopivan leveyden löytämiseen, vai onko se suoraan kapein mahdollinen jolla kuitenkin pääsen selkä lähes pystysuorassa pohjaan asti ?

Vaikka sulla on sama tekniikka, se ei välttämättä tarkoita että se on hyvä tekniikka.

En mää niin väittänytkään. Hyvältähän tuo tekniikka näyttää. Varmasti on mahdollista mennä syvempäänkin leveämmällä jalka asennolla, mutta omasta mielestä tuo on riittävä syvyys. Aina vaan löytyy niitä ei tyytyväisiä arvostelemaan joka ikistä suoritusta.

Tätäkin on varmaa kysytty jo sata kertaa, muttan ei jaksa etti näin pitkästä theradista: Minkä laisella reseptillä teet noi sun protsku-drinkit mitä otat kouluun mukaan, käytätkö ihan halpis-heraa vai jotain muuta?

onko se suoraan kapein mahdollinen jolla kuitenkin pääsen selkä lähes pystysuorassa pohjaan asti ?

Kyllä. Hartioiden levyinen tai vähän leveämpi asento on yleensä sopivin. Liian leveällä ei pääse kovin syvälle ja liian kapealla selkä pyöristyy.

Varmasti on mahdollista mennä syvempäänkin leveämmällä jalka asennolla, mutta omasta mielestä tuo on riittävä syvyys. Aina vaan löytyy niitä ei tyytyväisiä arvostelemaan joka ikistä suoritusta.

En kirjoittanut mitään syvempään menemisestä. Syvemmälle meneminen ei ole mitenkään välttämätöntä tai edes tarpeellista. Ei kai ole sulta pois, jos arvostelen Hulkin etukyykkyä ihan rakentavassa mielessä ja hyvää tarkoittaen.

Teet vipunostoja koneessa kolmosen sarjoina. Miksi noin lyhyet sarjat tuollaisessa liikkeessä. Joku pystypunnerruksen versio olisi ymmärrettävämpi valinta.
Kun kerran arvostelet treeniäni, oletan että olet etukäteen ottanut selvää mitä tällä hetkellä treeneissäni pyrin tekemään. Meneillään siis HFT-spesialisaatio etureisille ja sivuolkapäille. Se pystypunnerrus olisi todella huono liikevaihtoehto tässä tapauksessa, sekä tavoitteet, että ohjelmarunko huomioon ottaen.
Sul on hulkki ilmeisesti plussallakin suht puhtaat bodysapuskat, right?
Tottakai; syön samat safkat joka päivä.
Tätäkin on varmaa kysytty jo sata kertaa, muttan ei jaksa etti näin pitkästä theradista: Minkä laisella reseptillä teet noi sun protsku-drinkit mitä otat kouluun mukaan, käytätkö ihan halpis-heraa vai jotain muuta?
- 1 dl herakonsentraattia
- ½-1 dl maitoprotskua
- öljyä kaloritarpeiden mukaan
- Fun lightia maun vuoksi
- Vettä
mistä tedät että on sama? ootko videota ottanut? nimittäin muuten sitä ei juuri voi tietää :).
Niinpä, omaankin silmään suoritustekniikka näytti videolla täysin erilaiselta kuin olisin etukäteen kuvitellut.

Kun kerran arvostelet treeniäni, oletan että olet etukäteen ottanut selvää mitä tällä hetkellä treeneissäni pyrin tekemään. Meneillään siis HFT-spesialisaatio etureisille ja sivuolkapäille. Se pystypunnerrus olisi todella huono liikevaihtoehto tässä tapauksessa, sekä tavoitteet, että ohjelmarungon huomioon ottaen.

No tuo "sivuolkapääkonetta kolmosina" on kyllä semmoinen erikoisuus, että enpä ole ikinä kuullut tai nähnyt sellaista suositeltavan. Olen kyllä tutustunut blogisi antimiin sen verran, että auttava käsitys treenisi sisällöstä ja tavoitteesta on toivoakseni syntynyt. Tuollainen 8*3 yleensä yhdistetään raskaaseen ja/tai vaikeaan moninivelliikkeeseen, sen vuoksi ehdotin pystypunnerrusta. Jokin muu oman valintasi mukainen moninivelliike ajaa saman asian. Treeniesi yleinen nähtävyys lienee riittävä oikeutus niiden arvostelemiseen.

No tuo "sivuolkapääkonetta kolmosina" on kyllä semmoinen erikoisuus, että enpä ole ikinä kuullut tai nähnyt sellaista suositeltavan. Olen kyllä tutustunut blogisi antimiin sen verran, että auttava käsitys treenisi sisällöstä ja tavoitteesta on toivoakseni syntynyt. Tuollainen 8*3 yleensä yhdistetään raskaaseen ja/tai vaikeaan moninivelliikkeeseen, sen vuoksi ehdotin pystypunnerrusta. Jokin muu oman valintasi mukainen moninivelliike ajaa saman asian. Treeniesi yleinen nähtävyys lienee riittävä oikeutus niiden arvostelemiseen.
Edelleen: se HFT-spesialisaatio on nimenomaan etureisille ja sivuolkapäille. Pystypunnerrus ei ota kauhean hyvin sivuolkapäihin, lähinnä etuolkapäihin (ja etuolkapäät ovat minulla, kuten lähes kaikilla muillakin, tolkuttoman paljon sivu- ja takaolkapäitä kehityksessä edellä). Lisäksi jos lähtisin kokeilemaan kolmosia pystypunnerruksessa, huutaisin tuskasta jo ensimmäisen sarjan jälkeen.

Koska pyrin tekemään tuota spesialisaatiota nimenomaan sivuolkapäille, jouduin tyytymään vipunostoliikkeisiin ja niistä paras vaihtoehto raskaita kolmosia varten on tuo sivuolkapääkone, koska siinä kykenen tekemään lyhyttäkin sarjaa ilman pahalaatuista kipua.

mistä tedät että on sama? ootko videota ottanut? nimittäin muuten sitä ei juuri voi tietää :).

Totta. Enhän voi tietää tarkalleen tekniikkaani ja syvyyttä kyykätessä. Mutta peilistä katottuna syvyys ja tekniikka näyttää suunnilleen samalta kuin hulkilla. Varmasti se voi näyttää hieman erilaiselta videolta katsottuna kanssa. Ainakin siinä mielessä että on vitun vaikeeta kattoo miltä oma kyykky näyttää takaapäin ilman videon ottoa :)

monesti tulee se oma tekniikka yllätyksenä kun videota katsoo vaikka se itsestään erilaiselta tuntuukin tehdessä. tarkoitan esimerkiksi sitä että moni(en nyt sua tarkoita) luulee tekevänsä kyykyn suunnilleen perse lattiasta, mutta sitten kun videolta katsoo niin se on nippa nappa 90astetta. kuitenkin sama se sille on mikä se syvyys tai ylipäätänsä reeni tyyli on kunhan kehittyy.

monesti tulee se oma tekniikka yllätyksenä kun videota katsoo vaikka se itsestään erilaiselta tuntuukin tehdessä. tarkoitan esimerkiksi sitä että moni(en nyt sua tarkoita) luulee tekevänsä kyykyn suunnilleen perse lattiasta, mutta sitten kun videolta katsoo niin se on nippa nappa 90astetta. kuitenkin sama se sille on mikä se syvyys tai ylipäätänsä reeni tyyli on kunhan kehittyy.

Tuo on täysin totta. Yks kaveri just kehu mulle tehneensä 180x10 syväkyykkyä. Sano et tein pohjaan saakka niinkun sää. Sitkun näin sen tehdessä, niin ei ne kyykyt ollu ku semmosia pikku pyllistyksiä. Kyllä ainakin itse tunnen kun kyykky menee niin syvään kun voi ja jossei mene, sanon suoraan ettei ollut syviä enkä rupea valehtelemaan syvyyttä. :)

Tuo on täysin totta. Yks kaveri just kehu mulle tehneensä 180x10 syväkyykkyä. Sano et tein pohjaan saakka niinkun sää. Sitkun näin sen tehdessä, niin ei ne kyykyt ollu ku semmosia pikku pyllistyksiä. Kyllä ainakin itse tunnen kun kyykky menee niin syvään kun voi ja jossei mene, sanon suoraan ettei ollut syviä enkä rupea valehtelemaan syvyyttä. :)
Se monesti vielä loppua kohden jos tiukkenee niin tuppaa jäämään ylemmäs eli tavallaa huijaa itteesä että saa romut liikkumaan tarpeeksi monesti. Kameralla kun kuvaa niin siitä on helppo poimia virheitä tekniikasta.

Edelleen: se HFT-spesialisaatio on nimenomaan etureisille ja sivuolkapäille. Pystypunnerrus ei ota kauhean hyvin sivuolkapäihin, lähinnä etuolkapäihin (ja etuolkapäät ovat minulla, kuten lähes kaikilla muillakin, tolkuttoman paljon sivu- ja takaolkapäitä kehityksessä edellä). Lisäksi jos lähtisin kokeilemaan kolmosia pystypunnerruksessa, huutaisin tuskasta jo ensimmäisen sarjan jälkeen.

Koska pyrin tekemään tuota spesialisaatiota nimenomaan sivuolkapäille, jouduin tyytymään vipunostoliikkeisiin ja niistä paras vaihtoehto raskaita kolmosia varten on tuo sivuolkapääkone, koska siinä kykenen tekemään lyhyttäkin sarjaa ilman pahalaatuista kipua.

OK. Erikoiset on treenimetodit, mutta erikoinen on luvalla sanoen mieskin :) .

Tuo on täysin totta. Yks kaveri just kehu mulle tehneensä 180x10 syväkyykkyä. Sano et tein pohjaan saakka niinkun sää. Sitkun näin sen tehdessä, niin ei ne kyykyt ollu ku semmosia pikku pyllistyksiä. Kyllä ainakin itse tunnen kun kyykky menee niin syvään kun voi ja jossei mene, sanon suoraan ettei ollut syviä enkä rupea valehtelemaan syvyyttä.

Toi on joo aika yleistä että jengi puhuu syväkyykystä, ja sit ne tekee puolikyykkyä :D Ongelmallista touhua..

Monesti juuri nämä kaverit jotka tekevät puolikyykkyä, ihmettelevät kun ei jalka liiku esim. koriskentällä samalla tavalla kuin allekirjoittaneella.. "mutta kun me kyykätään vielä saman verran, ja sä painat vielä selkeesti enempi.." :D

hassua

Toi on joo aika yleistä että jengi puhuu syväkyykystä, ja sit ne tekee puolikyykkyä :D Ongelmallista touhua..

Monesti juuri nämä kaverit jotka tekevät puolikyykkyä, ihmettelevät kun ei jalka liiku esim. koriskentällä samalla tavalla kuin allekirjoittaneella.. "mutta kun me kyykätään vielä saman verran, ja sä painat vielä selkeesti enempi.." :D

hassua

Sitä se kaverikin jauho mulle. Mähä teen kyykkyä melkee samoilla ku sää ja mun jalat ei kasva yhtää. Sanoin vaan et teethän sä melkeen samoilla painoilla, mut liike rata on 1/4 mun liikeradasta. Mut eiköhän nää keskustelut riitä tastä asiasta, Hulkin threadissä ollaan kuitenkin. :)

Minun syväkyykky on loppuun asti:D Sitten kun ei enään mennä alemmaksi niin ollaan pohjalla ja siitä on vain yksi tie ja se on ylös, tai sitten vaan kaadun taakse tasapainon menettäessä:D Terveydellisyydestä en tiiä, selkä suorana vaan:)

Back
Ylös Bottom