CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Tänään tuli Mikeltä prodea tilatessani kaupanpäällisiksi FASTin harjoitusopas jossa sinäkin komeilet. Milloin tuo on tehty vai olenko elänyt perunakuopassa? :david:
SM-kisan ja PM-kisan välisenä viikonloppuna, tuosta löytyy juttua blogistakin:
Sunnuntai 15.10.2006
Kuvaukset Tampereella

utti_mikeolli.jpg

Enpä päässyt nukkumaan univelkoja pois, sillä aamulla oli lähtö Mika Sirénin kanssa Tampereelle, missä Mike kuvasi meikäläistä ja Faidraa kutakuinkin koko päivän, Olli Suomisen hääriessä takapiruna.

En ole aiemmin ollut salikuvauksissa, ja oli ajoittain melko orpo olo kun seisoskelin paidatta moneen otteeseen ilman pumpin häivääkään kameran edessä ja yritin demonstroida eri liikkeitä. Joka tapauksessa koko kuvauspäivä sujui erittäin hauskalla tavalla, ja siitä kuuluu kiitos Mikelle, Faidralle ja Ollille!

Pitää mainita, että Hulkki on hyvä kuvattava, tekee mitä pyydetään ja varsin kuvauksellinen kaveri ylipäätänsä. Vielä tulee Hulkistakin kuvia kun taas aika on kypsä. Ehkä ens kerralla mennäänkin jonnekin pihalle napsimaan poseja kuten nyyssiksestäkin on otettu.

Tässä kuvaushommassa on päässyt tekemään töitä viimeisen päälle hyvien tyyppien kanssa ja toivottavasti jatkossakin. Ainakin kysyntää mun kuville on kun ulkomailta asti tulee kyselyjä.

Ten four. Lähinnä mua kiinnostaa että mitä ainesosia, milloin ja missä muodossa (se taisikin tulla jo). Mutta jos Teemu jaksaisi vastata niin olisin kiitollinen :)

Mä jaksan ihmetyttää jengiä muutenkin, kun ostan hinkuvintiakaupasta vahvinta chilijauhetta ja heitän miltei teelusikkakaupalla ruokaan..:kuola: aiku hyvvee. Nyt en ole massalla käyttänyt niin paljoa pippureita, ja ajattelin että vois kasuloida noi termogeeniset mausteet. Mielestäni chilipippurit, mustapippuri (sis. piperiiniä), ja inkivääri on aivan loistavia ei-stimuloivia termogeenejä. Vieläpä pirun halpoja. Jokainen on varmaan ulkomaanmatkalla, tai eksoottisemaassa ravintolassa syönyt vahingossa liian tulista ruokaa. Sen jälkeen on tullut äitiä ikävä, hirveät poltot suuhun, mutta myöskin törkeä hiki. Pippureihin elimistökin toki tottuu.. ja termogeneesi häviää. Tosin niin käy jopa stimulateillekin. Jos siis kapsuloi nuo pippurit, niin ei tarvii sellaisenaan rouhia. Kapsulit ja kapsulointikone täytyy vaan tilata. Mulla vei 250 kpl kapsuloiminen opetteluineen about tunnin. Vielä pitäs toiset 250kpl kapsuloida, se menee varmaan jo 45 minuuttiin. Pikku vaivahan se on.

Tolleen siis saa muutaman purkillisen verran "köyhän miehen burnereita" n. 6-7 eurolla..
Älkää ostako markettien normi chilijauhetta, se on aivan liian lötköä. Ostakaa sellaisten etnisten kauppojen chiliä, esim. Rajahin ja East Endin vahvat chilijauheet maksaa 2e/100g, ja on saatanan tykkiä kamaa! (Tottumattoma, älkää vetäskö kovin paljoa kerralla esim ruokaan!)

Vielä tulee Hulkistakin kuvia kun taas aika on kypsä. Ehkä ens kerralla mennäänkin jonnekin pihalle napsimaan poseja kuten nyyssiksestäkin on otettu.
Ehkä kuitenkin parempi vaihtoehto olisi ne treenikuvat salilla oikeasta treenistä, on nimittäin vähän heikkoa meikäläisen lähteä posettamaan offikunnossa vitivalkoisena kynäniskana missään muualla kuin kauheassa pumpissa salin pukkarissa hyvissä valoissa heti treenin jälkeen :D

Aamulla tuhti puuroaamiainen, minkä jälkeen koulussa tosiaan vain noita protsku/öljydrinksuja ja kyytipoikana pakastevihanneksia.

Aamulla öljyt ja jauhot sheikkeriin, ja vesi sitten koulussa? Sanoit aikaisemmin, että treenaat vain suoria vatsalihaksia, miten on kylkien kanssa? Mitä liikkeitä suosit kyljille(?), jos treenaat.

Teen etukyykkyä todennäköisesti hyvinkin pitkään yhtäjaksoisesti, vaikka saatankin jossain vaiheessa vaihtaa takakyykkyyn pariksi kuukaudeksi.

Minkäslainen on kovin takakyykky sarja mitä oot tehny? Onko muistissa :rolleyes:

Minkäslainen on kovin takakyykky sarja mitä oot tehny? Onko muistissa :rolleyes:
Muistelin jotenkin kummasti, että olisin tehnyt 205 kilolla joskus lyhyttä sarjaa, mutten löytänyt treenipäiväkirjoista sen suurempia rautoja kuin 197.5 kg 2x5 (kesäkuussa 2006).

Kovin sarja kyykyssä on kuitenkin ollut 150 kg x 20 keväällä 2004. Tuossa setissä meni useampi minuutti, enkä ikinä olisi 10 toiston kohdalla uskonut saavani vielä toiset 10.

Kovin sarja kyykyssä on kuitenkin ollut 150 kg x 20 joskus vuonna 2003. Tuossa setissä meni useampi minuutti, enkä ikinä olisi 10 toiston kohdalla uskonut saavani vielä toiset 10.

Mulle tulee jo :urjo: kun ajattelenkin noin pitkää kyykkysarjaa:D

Muistelin jotenkin kummasti, että olisin tehnyt 205 kilolla joskus lyhyttä sarjaa, mutten löytänyt treenipäiväkirjoista sen suurempia rautoja kuin 197.5 kg 2x5 (kesäkuussa 2006).

Kovin sarja kyykyssä on kuitenkin ollut 150 kg x 20 keväällä 2004. Tuossa setissä meni useampi minuutti, enkä ikinä olisi 10 toiston kohdalla uskonut saavani vielä toiset 10.

Kyllä se 197.5kg on ihan kiitettävä rautamäärä :worship:

Miks oot jättäny ton takakyykyn pois? Jostain joskus luin, että sanoit sen menevän suurimmaks osaks vaan takareiskoille ja pakaroille?

Miks oot jättäny ton takakyykyn pois? Jostain joskus luin, että sanoit sen menevän suurimmaks osaks vaan takareiskoille ja pakaroille?
En edes tiedä kuinka monta kertaa olen tämän selittänyt: takakyykky ei KOSKAAN kehittänyt meikäläisellä muuta kuin persettä, takareisiä ja alaselkää. Esimerkiksi etureisille takakyykky oli aina täysin hyödytön liike.

Löin takakyykyn kanssa päätäni seinään useamman vuoden ajan, kunnes vihdoin vuonna 2003 vaihdoin etukyykkyyn, joka ottaa meikäläisellä oikein hyvin etureisiin. Tuosta lähtien olen hyvin hitaasti saanut etureisiin lisää lihasta, siinä missä takakyykkyä kutakuinkin uskonnollisesti tahkotessani etureidet eivät koskaan kehittyneet oikeastaan lainkaan.

Ootsä ottanu pelkän vyön kanssa noi tulokset? Jos ilman siteitä oot tehny niin mulla on aikalailla samat tulokset. kanssa parhaita 140kg x 25. ja 180kg x 8. pelkän vyön kanssa. Maksimissa sain 230kg pehmeillä siteillä. Tosin en takakyykkyä liiemmin tee koska saan etukyykyn, käänteisen ja normi hackin käymään paremmin reisiin.

Polvenlämmittimet noissa on ollut päällä; siteet eivät kuulu kehonrakennustreeniin.

Joo eihän ne kuulukkaan periaatteessa. Mutta kyllä mää niitä oon käyttänyt sillonkun maksimi nostoja oon ottanu 1-3 toistoalueella. Minkäslaisia tuloksia oot tahkonnu parhaimmillasi etukyykyssä, ja käänteisessä sekä normi hackissa.

Ei, vaan sekoitan drinksut valmiiksi tyhjiin ½ litran pulloihin jo himassa

Itekin käytän samaa tekniikkaa, ja saa aika usein kuulla kommentteja tai kysyviä katseita. Koulussa tai ovella töissä ollessa tai oikeestaan missä vaan helvetin kätevää. Ärsyttävää kun jotkut luulee pullon sisältävän maitoa, vedätkö hulkki piilossa noita drinksuja vai ihan rinta karrella out in the open?

Minkäslaisia tuloksia oot tahkonnu parhaimmillasi etukyykyssä, ja käänteisessä sekä normi hackissa.
Etukyykyssä syksyllä 2005 150 kg x 6 ja 155 kg x 5. Hackia olen vasta nyt ruvennut tekemään voimapainotteisesti.
vedätkö hulkki piilossa noita drinksuja vai ihan rinta karrella out in the open?
Ihan luennolla tai kesken tentinkin noita tulee vedettyä, tosin melko hiljaa.

Back
Ylös Bottom