CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Ei meikäläinen ole esim. käsien tai olkapäiden osalta lähistölläkään kyseisen kaverin tasoa. Selkä ja rinta on meikäläisellä olleet jopa kovemmat kuin kaverilla, mutta ne tykinkuulaolkapäät ja 49 sentin hanskat (pumpissa mitatut) ovat jotain sellaista mihin meikäläinen ei pääse vielä moneen vuoteen.
Sori jos tätä on jo tässä ketjussa kyselty (ikä ja terveys menisi näiden sivujen lukemisessa), mutta mistähän löytyisi urlia tämän "toisen kaverin" kuviin? Saattaa olla että oon törmänny kyseiseen ketjuun aikaisemminkin, mutta eipä löytynyt haulla.

Hulkki, blogin viimoisesta penkkikuvasta pisti silmään oteleveys, onko se noinkin pitkälle miehelle riittävä, meneekö rasitus rinnalle? En mitenkään neuvo, vaan itselläkin ollut haparointia oikean otteen löytämisessä. Olenko myös ymmärtänyt oikein että vähän kapeemmalla otteella olkapäät ottavat vähemmän hittiä?

Ja oikeen paljon tsemppiä treeneihin ja pikaista kuntoutumista! :thumbs:

Hulkki, blogin viimoisesta penkkikuvasta
Blogissani ei ole penkkikuvia, koska en tee penkkiä. ;)
pisti silmään oteleveys, onko se noinkin pitkälle miehelle riittävä, meneekö rasitus rinnalle?
Vinopenkin tangolla joudun tosiaan tekemään melko kapealla otteella olkapääkipujen välttämiseksi. Leveämpi ote alkaa tuntua aika ikävältä olkapäissä, joten käytän tuota blogikuvassa näkyvää otetta.

Aloin tuossa miettimään, että miten hyvä aerobinen kunto on kavereilla jotka punttia pää-asiassa harrastavat. Tietysti riippuu ihan minkälaisissa massoissa mennään. Tietääkö Herra Hulksteri cooperin tulostaan, et ole mikään kauhee köntti kuiteskaan (vielä), vaikka ootkin lihaksikas.:D

eikös Suomen Mestari ole jo aika lähellä huippu-urheilijaa

Nuorten Suomen mestari. Mun mielestä aikuistenkaan Suomen mestari ei ole välttämättä huippu-urheilija.

Tommi Evilä ja Tero Pitkämäkin on huippu-urheilijoita, mä olen vain urheilija. Suomen mestaruuden voi voittaa mun lajissa ilman, että on huippu-urheilija.

Mun mielestä toi huippu-liite vaatii jonkinlaista pärjäämistä vähintään EM-kisoissa (tai jos kisoissa ei ole pärjännyt, niin ainakin EM tason tuloksia). Toi Suomessa pärjääminen on niin paljon helpompaa...

Niin ja se kuulostaa naurettavalta (ainakin mun korvaan), jos joku kutsuu mua huippu-urheilijaksi :)

Olisiko mahdollista saada videoklippiä tuosta dipistä jossain vaiheessa? Aika kovat romut näyttäis olevan siinä.
Nyt on blogissa dippiklippi, 55 kg x 5. Säälittävät raudat esim. battleaxeen verrattuna, mutta meikäläinen onkin olkapäävammainen laiha ja heikko "glässig bb hinttari sarjalainen", edelleen erästä 7xSM-voittajaa lainatakseni :D

Nyt on blogissa dippiklippi, 55 kg x 5. Säälittävät raudat esim. battleaxeen verrattuna, mutta meikäläinen onkin olkapäävammainen

Yksilöllistä näyttää olevan se mitä liikkeitä voi olkapäävaivaisena tehdä.

Kaksi kertaa kaikkien vuosien aikana ollut enempi olkapäävammoja ja aina niitä on edeltänyt raskaat dipit. Välillä vuosia treenausta ilman dippiä ja ilman olkapääongelmia. Viimeinen liike, joita olkapäävaivaisena itse tekisin, olisi kyllä dippi.

Kaksi kertaa kaikkien vuosien aikana ollut enempi olkapäävammoja ja aina niitä on edeltänyt raskaat dipit. Välillä vuosia treenausta ilman dippiä ja ilman olkapääongelmia. Viimeinen liike, joita olkapäävaivaisena itse tekisin, olisi kyllä dippi.
Niinpä, itselläni taas dippi on ainoa punnerrusliike, jota olen kyennyt tekemään "raskaillakin" painoilla olkapäiden kovastakin kipuilusta huolimatta. Kun kivut olivat pahimmillaan, en tehnyt johonkin aikaan mitään muuta rinnalle kuin dippiä, ja olkapäät treenasin kevyin konevipunostoin.

Yksilöllistä näyttää olevan se mitä liikkeitä voi olkapäävaivaisena tehdä.

Mulla ihan sama. Alkanu nyt lähiaikoina olkapää kipuilemaan dipeissä, kun painot on kasvanu ylöspäin. Sen takia päätinkin jättää dipin kokonaan pois ainakin vähäksi aikaa ohjelmasta ja katsoa onko vika todella siinä. Dipissä varsinkin se pohja-asento on paha olkapäille, mutta musta dipissä on tärkeintä vetää mahdollisimman syvään niinkun Hulkki teki, jotta se aktivois rinnan hyvin.

Tossahan tuo lukee vähä ylempänä notta 7x(kehonrakennuksen) sm voittaja. Tuosta ei kyllä pitäisi kovin hankalaa olla arvailla.:D

Back
Ylös Bottom