CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Kyllä on hullun näköistä pumppailua, ton "neiti" sanan voi kyllä huolettaa jättää tuosta edestä pois :D . Ja toi loppu oli hauskan näköinen kun jalat "pettivät" alta :D .

Mitä neitipumppailua sulla oli tuossa videolla? Ekkö enää reenaa kunnolla ko on jo palkintopöytä kerran tullu putsattua?

;) :urjo:

Hulkki, tuota selitäs mulle miten toi sun kamera tekee sun reisistä 10 kertaa pienemmät mitä ne livenä on? Any way todella hyvää kamaa kuten aina, innolla odotetaan mitä huomenna tapahtuu, kyllä sun blogi tuo niin paljon iloa synkiikin päiviin, että ei muuta ku :worship:

Onko Hulkki miettinyt tarkkaan, että toi kannattaa toi reisien pumppailu hirveille hapoille. Tollasesta palautuminenhan kestää kaiken järjen mukaan pitkään (vertaan nopeuskestävysharjoitteluun).

Eli kannattasko tehä vähän isommalla vastuksella vähemmän hapoille tai vast ja palautua nopeammin?

Olet varmaan tämänkin itse miettinyt, mutta tuli vain mieleen...

Onko Hulkki miettinyt tarkkaan, että toi kannattaa toi reisien pumppailu hirveille hapoille. Tollasesta palautuminenhan kestää kaiken järjen mukaan pitkään (vertaan nopeuskestävysharjoitteluun).

Eli kannattasko tehä vähän isommalla vastuksella vähemmän hapoille tai vast ja palautua nopeammin?

Olet varmaan tämänkin itse miettinyt, mutta tuli vain mieleen...

Eikös se Hulkki ole moneen kertaan maininnut, että tekee tällä hetkellä "neitipumppailua" ainoastaan nivelien takia ja jättää suuremmat romut myöhemmäksi. "Väliaikaista kaikki on vaan..."

Eikös se Hulkki ole moneen kertaan maininnut, että tekee tällä hetkellä "neitipumppailua" ainoastaan nivelien takia ja jättää suuremmat romut myöhemmäksi. "Väliaikaista kaikki on vaan..."

Joo, mutta kysyinkin, että onko järkeä ottaa noin hirveitä maitohappoja, kuin esim. hänen treenibloginsa videolla.

Ehkä puntilla happoja ei nouse niin korkealle, että sillä olis suurta vaikutusta palautumiseen!?!? Tiedän vain sen, että kovista nopeuskestävyysharjoituksista palautuu hitaasti.

Joo, mutta kysyinkin, että onko järkeä ottaa noin hirveitä maitohappoja, kuin esim. hänen treenibloginsa videolla.

Ehkä puntilla happoja ei nouse niin korkealle, että sillä olis suurta vaikutusta palautumiseen!?!? Tiedän vain sen, että kovista nopeuskestävyysharjoituksista palautuu hitaasti.

Lisäksi nopeuskestävyysharjoittelu ei ole niitä parhampia lihaksen kasvattamiseen.

Missäs tuo uus video on? Mä en oikein puusilmänä sitä löytänyt tästä.

Ei mulla tule lihakset edes kipeiksi treeneistä, mitä nyt pientä jäykkyyttä oli reisissä tänä aamuna. Panostan kuitenkin aika paljon lihashuoltoon, mm. jalkatreenin jälkeen käytän kylmä-kuumahoitoa etureisille ja pohkeille (yläkroppatreenin jälkeen käsille), venyttelen treenin aikana, heti treenin jälkeen, samana iltana ja tietenkin välipäivinä.
Kuten olen jo ties kuinka moneen kertaa sanonut, nyt ovat kovat sarjapainot vielä pannassa, ja pyrin vain kompensoimaan noita neitipainoja tekemällä treenit kovemmalla tahdilla läpi ja käyttämällä suurempaa volyymia. Tätä kisojenjälkeistä "palauttelutreeniä" on edessä vielä 2 viikkoa, sen jälkeen pääsen taas treenaamaan kunnolla.

Kertoisitko tosta vähän tarkemmin?
Eipä tuossa mitään sen kummallisempaa ole, kuin että treenin jälkeen laitan salin suihkussa yhden suihkun normaalisti kuumalle, ja otan viereisestä suihkusta sen käsikahvan (mikä ikinä "virallisesti" onkaan) ja laitan siitä tulemaan täydellä paineella niin kylmää vettä kuin seinästä saa ulos. Sitten suihkutan esim. jalkatreenin jälkeen yksi jalka kerrallaan etureittä ja pohjetta kylmällä vedellä sellaiset 30 sekuntia, minkä jälkeen hetkeksi takaisin kuumaan suihkuun. Sama juttu toiselle jalalle, ja tällaista kylmä-kuumavuorottelua aina kolme täyttä rundia. On auttanut todella selkeästi palautumiseen; lihakset eivät yksinkertaisesti kipeydy samalla tavalla kuin ilman noita kylmä-kuumahoitoja.

Eipä tuossa mitään sen kummallisempaa ole, kuin että treenin jälkeen laitan salin suihkussa yhden suihkun normaalisti kuumalle, ja otan viereisestä suihkusta sen käsikahvan (mikä ikinä "virallisesti" onkaan) ja laitan siitä tulemaan täydellä paineella niin kylmää vettä kuin seinästä saa ulos. Sitten suihkutan esim. jalkatreenin jälkeen yksi jalka kerrallaan etureittä ja pohjetta kylmällä vedellä sellaiset 30 sekuntia, minkä jälkeen hetkeksi takaisin kuumaan suihkuun. Sama juttu toiselle jalalle, ja tällaista kylmä-kuumavuorottelua aina kolme täyttä rundia. On auttanut todella selkeästi palautumiseen; lihakset eivät yksinkertaisesti kipeydy samalla tavalla kuin ilman noita kylmä-kuumahoitoja.

Tänks, täytynee kokeilla.

Olen juoksijana koittanut treenien jälkeen antaa kylmää säärille. Saaviin niin kylmää vettä, kuin saa ja polvia myöten jalat sinne. Olen aika kylmän herkkä, ja toi tuntuukin aluksi aivan kauhealta.

Kuten ehkä arvaatte, en ole ikinä mennyt avantoon... enkä mene.

Jos olis kanttia, niin kannattas mennä todella isoon saaviin niin, että on vyötäröön asti. Jenkki ym pikajuoksijat tekee näin treenien jälkeen. Monet mm. pyysivät Helsingin MM kisoissa, että saisivat päästä tollaseen kylmä kylpyyn.

Yritti markkinoida mullekin tota kylmähierontaa ton viimeviikon käsireenin jälkeen. Vielä en oo ryhtyny käyttämään (ehkä treenaan niin löysästi). Ilman muuta kylmä+kuumahoidolla on verenkirertoa stimuloiva vaikutus. Kylmähoito voi myös estää lähes tulehduksen kaltaista tilaa, kun treenataan kovaa tai tahallaan melkein ylikuntoon..

Back
Ylös Bottom