CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Kireys saa aina näyttämään suuremmalta kuin mitä todellisuudessa onkaan. Vähätkin lihat saa näyttämään vakuuttavilta kunnon rakenteella, poseerauksella ja kireydellä. Epäilen, että tämä yhdistelmä on paljon todennäköisempi kuin se että joku kilpailija olisi täysin rasvaton ja täydessä sarjapainossa. Massamörköä ei minun kriteereilläni saa mitenkään tehtyä cbb kisaajasta. Kyllä ne möröt on siellä normikehoilun puolella.

Pitää vetää sanoja takas. Kyllähän tämän lajin puitteissa niitä massamörköjä varmasti on ne jannut jotka ovat täydessä sarjapainossa ultrakireenä. Tätä se Hulkkikin varmasti tarkoitti. Pitää suhteuttaa tuo "mörköys" classiciin eikä sotkea kehonrakennukseen. Tavallaanhan nää on kuitenkin eri lajeja.

Ei tollee voi sanoo :D Tai voi, mut laittaa miettimään ..

"Joo oon mäki mörkö mun omalla tasolla, joka ei tosin oo hirveen korkee, mut jos vertaa mun 5v tarha kuvaan, ni hirvee mörkö oon.."

Mörkö on mörkö

Mut joo, kova kuntosia kavereita varmaan, mutta mikä oli motiivi tän classicin keksimiseen?

Se että myös naturaalit voisivat kilpailla jollakin tavalla tasapäisesti. Vanhan kunnon esteettisyyden tavoittelua.

Mut joo, kova kuntosia kavereita varmaan, mutta mikä oli motiivi tän classicin keksimiseen?

Yks motiivi oli varmasti antaa normaalitreenaajille mahdollisuus osallistua "kehonrakennus" kilpailuihin. Doping-aineethan tässä on se olennaisin eroavaisuus jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Normaalitreenaajat näkee mahdottomana ajatuksena osallistumisen tavallisiin kehonrakennuskilpailuihin mutta classicissa on mahdollista pärjätä ja jopa menestyä ilman kaikkia konsteja. Classic bodybuilding on ollut siten tavallaan uusi mahdollisuus ja motivaatiota antava tekijä monelle kilpailuihin haaveileville. Ei varmasti ole oikea termi tuo normaalitreenaaja mutta tarkoitan sillä treeniä ilman kiellettyjä aineita. Onhan kehonrakentajatkin kuitenkin yhtä lailla normaalitreenaajia.

Saahan siellä "oikean" kehonrakennuksen puolellakin kisata jos menee noista classicin rajoista yli. Ja saa kilpailla muutenkin jos siihen kykenee. Minusta tää Classic bodybuilding on parasta mitä kehoilupuolella on lajina tapahtunut ikinä. Laji saa paljon uusia kilpailijoita, kunpa vaan suuri yleisökin kiinnostuisi tätä kautta enemmän kehonrakennuksesta.

En tiedä sitten miksi rallissakin ajetaan N sarjaa. Ajaisivat samassa sarjassa.:hyper: Mutta kun "ahtopaineet" ei ole ihan samat. :(

Kyllä musta tuntuu että itekin näyttäisin aika "massamöröltä" jos olisin cbb:n täydessä kisapainossa (173cm/77kg) jossain 5% rasvoissa.

Jotenki tuntus että toi teennäisyys + heikko taso vs "oikea" kehonrakennus
vie hieman katsojia :(

Olenko se vain minä vai onko number onen postauksissa kautta linjan aina jotain idioottimaisuuksia?

Se idea on aika helvetin selkeä, halutaan kroppia jotka on normaalijannun (tai janinan9 mielestä asiallisia, ja halutaan että vanhan ajan (hence the name "classic") keharihenkeä tulisi takaisin. eli koitetaan saada ne vähemmät lihat parempaan pakettiin, ja poseeraus sekä karisma tärkeiksi tekijöiksi.

Toinen yhtä selkeä on se, että annetaan natikalle mahdollisuus kilpailla rakastamassaan lajissa. Toki Classicciinkin voi mömmöillä mennä, mutta kun sitä massaa ei voi ottaa kun tietyn verran, pitä roinarinkin keksiä muut keinot voittoon kuin koko. Eikä mömmöillä ikinä voi korvata poseerausta, karismaa ja symmetriaa sekä yleislinjoja.

Mörköjähän nuo eivät kyllä ole silti vaikka miten päin vääntäisi, mutta kyllä aika iso jamppa on nesteetön (punnituksessa) ja kireä (5%) kaveri esim 180cm/82kg, ja lavallahan jamppa onkin parhaimmillaan sen 88-90kg. Tällaisia nyt ei ole vielä nähty, mutta kun jätkät kehittyy, saatetaan nähdäkin.

Ite en nyt ihan ymmärrän miten 180cm, 80kg ukkeli voi olla "massamörkö", vaikka rasva% ois 0.01 + täysin kuiva .. Miten :D
Classicissa 180 cm pitkä kilpailija saa painaa punnituksessa 86 kg. Voit miettiä miltä näyttää punnitukseen itsensä täysin tyhjäksi vedättänyt 180-senttinen ukko, joka puntarilla painaa sen 85.9 kg ja seuraavana päivänä lavalla lihat täyteen tankattuna 92 kg perse säikeillä.

hmm jotenki mun korvaan tää kuulostaa 100metrin skabalta missä ei saa juosta alle 11s tai hylätään :(

Ei helvetti :wall: Sun mielestä siis cbb on paska sarja koska kaikki ei vedä hormooneita? Noi pituus/paino rajat on vaan hyväksi, koska ne vähentää testien ohella kiellettyjä aineita. Mun mielestä on todella hieno juttu että natuille on oma sarja.

Se idea on aika helvetin selkeä, halutaan kroppia jotka on normaalijannun (tai janinan9 mielestä asiallisia, ja halutaan että vanhan ajan (hence the name "classic") keharihenkeä tulisi takaisin. eli koitetaan saada ne vähemmät lihat parempaan pakettiin, ja poseeraus sekä karisma tärkeiksi tekijöiksi.

Toinen yhtä selkeä on se, että annetaan natikalle mahdollisuus kilpailla rakastamassaan lajissa. Toki Classicciinkin voi mömmöillä mennä, mutta kun sitä massaa ei voi ottaa kun tietyn verran, pitä roinarinkin keksiä muut keinot voittoon kuin koko. Eikä mömmöillä ikinä voi korvata poseerausta, karismaa ja symmetriaa sekä yleislinjoja.

Täysin samaa mieltä, varsinkin tuo lihavoitu kohta ajaa itseäkin jo vuosien päähän.

Classic sarjat ovat ehdottomasti tervetullut lisä, mutta jahka laji saa lisää suosiota alkaa sielläkin valitettavasti näkymään enempi roinamäen miehiä, johan sieltä nyt jo löytyy kilpailijoita jotka ovat aiemmin poustailleet hieman paremmassakin lihassa :)

Uskoisin että todella harvalla kilpailijalla nuo painorajat tulee vastaan: "Classicissa 180 cm pitkä kilpailija saa painaa punnituksessa 86 kg. Voit miettiä miltä näyttää punnitukseen itsensä täysin tyhjäksi vedättänyt 180-senttinen ukko, joka puntarilla painaa sen 85.9 kg ja seuraavana päivänä lavalla lihat täyteen tankattuna 92 kg perse säikeillä." -tuohon saa kyllä oikeasti tehdä töitä jos meinaa vielä mahdolliset testitkin läpäistä!

Back
Ylös Bottom