CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Kyllähän se niin on että täältä joka vuosi lähetetään joku kv-kisoihin. Välillä isompi joukkue välillä pienempi.
Kyllä liiton pitäis ilmoittaa etukäteen ketkä ainakin pääsee edustuspaikoille -tyyliin sarjavoittajat valitaan ja neljä muuta. Sitten valiokunta kattois ketkä ne on ne neljä muuta.
Ennen vanhaan oli kevään kisat EM-karsinnat ja voittajat lähti. Syksyn SM-kisat oli karsinnat PM:iin ja MM:iin.
Jos nykyään olis niin että sarjavoittajat valitaan kevään kisoista Em-kisoihin olis homma selvä, jos lisäpaikkoja annettaisinn niin hienoa.
Syksyn SM-kisoista sarjavoittajat PM-kisoihin ja overall voittaja lisäksi MM-kisoihin. Tai sarjavoittaja PM:iin ja MM:iin ja kakkonen PM:iin.
Jos valiokunnalta "irtoisi" lisälähtijöitä niin hienoa.
Ei olis mitään epäselvää ja liiton kritiikkikin pienenisi aikalailla.
Nyt kyllä välillä tuntuu että valitaan henkilöitä ei fysiikoita.

Kompoti komp. Kyllä sarjavoittajan pitäisi päästä kv-kisoihin automaattisesti, kunnosta riippumatta. Ja riippumatta siitä, että nimi on vaikka esim. sellainen kuin "Utti Hietala" sattumoisesta syystä.

Samaten: Mitä siinä hyödytään, jos jotakuta ei lähetetä? Onko liitto velvollinen maksamaan matkat, vai mistä on kyse? Vai onko liian suuri häpeä, jos Suomen edustaja ei pääse kärkeen?

Eihän Utti saa edes rakentaa lisää lihaa CBB-sääntöjen mukaan jos hän siihen pystyisi, koska painorajat.

Joku kysyi body -lehden FB statuksen alla että:

"Hohoh... Utillako ei nähty menestymisen mahdollisuuksia? Peruutuksiakin kun tuli, niin rahasta se ei ainakaan voi olla kiinni..."

Vastaus:

Tuomaritoimikunta näki asian näin. Rahasta se ei ollut kiinni, vaan Utin kunnosta joka ei vakuuttanut tuomaritoimikuntaa. Asiasta voi tiedustella: tuomaritoimikunta (at) ifbb.fi

Tossa:
https://www.facebook.com/photo.php?...=a.101060293276659.501.101057336610288&type=1

Olisivat nyt reppanat keksineet edes jonkun vähän mielikuvituksellisemman syyn.

Minä olen itse vannoutunut Hulkki-fani ja haluan uskoa herran tulevaisuuteen vielä. Kuitenkin aijon nyt sanoa jotain sellaista mikä ei miellytä muita, eikä varsinkaan itseäni.

Kun vertaa Hulkkiä nykypäivänä ja vaikka vuonna 2008, on selvää, miksei Hulkkia enää valita mukaan kisoihin. Vaikka kuinka pahaa tekee sanoa, mielestäni Hulkin parhaat päivät ovat takana päin. En sano, etteikö hänellä olisi vielä mahdollisuutta parantaa fysiikkaansa - ehkä jopa paremmaksi kuin koskaan, mutta tällä hetkellä hänen fysiikkansa on laskusuhdanteessa. Tai on ollut jo pitkään. Jos tällainen kynäniska kuin minä saa oman mielipiteensä tuoda julki, niin jopa valmiiksi hulkin heikoin lihasryhmä, eli jalat, on tullut kehityksessä taaksepäin. Jotain nyt olisi muutettava jos haluaa vielä menestystä.

Voi olla että minut nyt lynkataan tämän postin johdosta, mutta miettikää asiaa tältäkin kannalta. Vertailkaa kuvia.

Minä olen itse vannoutunut Hulkki-fani ja haluan uskoa herran tulevaisuuteen vielä. Kuitenkin aijon nyt sanoa jotain sellaista mikä ei miellytä muita, eikä varsinkaan itseäni.

Kun vertaa Hulkkiä nykypäivänä ja vaikka vuonna 2008, on selvää, miksei Hulkkia enää valita mukaan kisoihin. Vaikka kuinka pahaa tekee sanoa, mielestäni Hulkin parhaat päivät ovat takana päin. En sano, etteikö hänellä olisi vielä mahdollisuutta parantaa fysiikkaansa - ehkä jopa paremmaksi kuin koskaan, mutta tällä hetkellä hänen fysiikkansa on laskusuhdanteessa. Tai on ollut jo pitkään. Jos tällainen kynäniska kuin minä saa oman mielipiteensä tuoda julki, niin jopa valmiiksi hulkin heikoin lihasryhmä, eli jalat, on tullut kehityksessä taaksepäin. Jotain nyt olisi muutettava jos haluaa vielä menestystä.

Voi olla että minut nyt lynkataan tämän postin johdosta, mutta miettikää asiaa tältäkin kannalta. Vertailkaa kuvia.

Eiköhä täällä aika moni oo miettiny tätäki mahdollisuutta. Ainakin minä olen. Ongelmana on ehkä vähä se, että on vaikea löytää täysin vertailukelpoisia kuvia, koska viime syksynä ja nyt Hulkki on tähdännyt parhaan kuntonsa kv kisoihin. Pistä toki pari kuvaa tännekki jos löytyy semmosia mitä vois suoraa vertailla.

Toisaalta nyt Utti voi sitten rauhassa testata saman lihaksen tuplatreenausta, kun ei ole kiire alkaa diettailemaan. Eikös hänellä ollut vain parin kuukauden off-kausi, jolloin saman lihaksen tuplatreenausta testasi, ennen kuin alkoi diettailemaan kultsaa ja em-kisoja varten?

Niin ja vaikka ei olisikaan kehtittynyt 2008 vuodesta niin silti HÄNELLÄ on tasan yhtä hyvät mahdollisuudet pärjätä kv kisoissa kuin muilla sinne lähetetyillä. Eli tuo syy on täyttä kuraa

Plus, eikös tuomaristosta tullut viestiä että valinta tehdään vain sen päivän kunnon perusteella, eli ei tuollaisella kehityksen mahdollisella hidastumisella/puutteella vs. aiemmat vuodet tai tulevaisuuden kehittymisen varan (jota ei voi tietää?) pitäisi ollaan mitään väliä ihan tuomariston omin sanoin.... vaikka kunto olisi ollut sama vuosia, mutta tarpeeksi hyvä kilpailemaan EM tasolla niiiiiin...?

Rehellisesti uskon, että Hulkki nousee vielä. Antaa miehen treenata rauhassa vuoden, kaksi tai kolme - niin pitkään kuin hän itse näkee tarpeelliseksi. Sen jälkeen onkin sitten bodykansalla ihmeteltävää, kun hän tekee paluun. Kaikki kovat nimet tekevät paluun, esimerkiksi miehen oma innoittaja eli Iso Arska. Ihan sama missä sarjassa Utti sen tekee, mutta mulle hän on ollut yksi suurimmista innoittajista kehoilussa. Samoin hän on ollut esikuvana monille muille nuorille ja miksei vanhemmillekin, hän on myös näyttänyt, mihin natubodauksessa pääsee ja näin kannustanut monia pysymään naturaalina.

Utti on panostanut tähän lajiin luultavasti enemmän kuin kukaan muu urheilija Suomessa omaan lajiinsa on panostanut. Tämäkin antaa suuret respectit miehelle, koska uhraa monta muuta asiaa sen oman rakkautensa puolesta. Vaikka täällä väheksytään miehen treenejä ja sanotaan häntä kuminauhajumppaajaksi tai kymmenottelijaksi, kuinka moni näistä "dissaajista" itse pystyisi samaan. Jossain vaiheessa pitää juuri ottaa kaikkia keinoja käyttöön sen kehityksen saamiseksi.

Vaikka Hietala nyt vetäytyisikin hiljaisuuteen tai vaikkei hän jostain syystä ikinä nousisikaan lavoille, voidaan häntä pitää yhtenä merkittävimmistä henkilöistä Suomen bodyskenelle. Onhan se jopa hieno tarinakin, kun foorumien sankarista tuli yksi Suomen eniten keskustelua herättäneistä ja palvotuimmista kehonrakentajista.

Myös täällä arvostetaan Uttia suuresti. Harvoin näkee noin kovaa panostusta lajiin, varsinkin kun itse lajin sisältä sataa kuraa niskaan näinkin paljon.
Eihän Utti vielä mihinkään hiljaisuuten ole vetäytymässä, odotellaan nyt kolme viikkoa ja katsotaan äijän kunto tuolta Norjan kisasta. Itse ainakin odotan mielenkiinnolla sitä hetkeä kun pääsee vertaamaan Norjan kisan kuvia tulevien EM-kisojen kuviin.
Kuvien perusteella ei tietysti mitään täydellistä vertailua pysty tekemään, mutta ehkä niistä näkee edes jollakin asteella olisiko Utti pärjännyt EM-kisoissa vaiko ei. Itse uskon jo nyt, että olisi pärjännyt!

Sillä asialla ei kyllä saa olla tekemistä valinnnan kanssa jos Utti ei ole niin kovassa kunnossa kuin on joskus ollut, koska nykyinen kuntokin riittää näköjään helppoon voittoon kotimaisissa kisoissa ja varmasti menestymiseen myös isommilla areenoilla. Vähän sama kuin sanoisi Usain Boltille, että "et pääse olympialaisiin satasella, koska juoksit vain 9,75 etkä 9,58, kuten olet parhaimmillasi juossut"

Sillä asialla ei kyllä saa olla tekemistä valinnnan kanssa jos Utti ei ole niin kovassa kunnossa kuin on joskus ollut, koska nykyinen kuntokin riittää näköjään helppoon voittoon kotimaisissa kisoissa ja varmasti menestymiseen myös isommilla areenoilla. Vähän sama kuin sanoisi Usain Boltille, että "et pääse olympialaisiin satasella, koska juoksit vain 9,75 etkä 9,58, kuten olet parhaimmillasi juossut"
Ei ole sama. Ajalla 9,75 pääsee mm finaaliin ja jopa voittoon. Suomen kauden paras oli 10,54. Missä kisoissa sillä pärjäisi?

Hulkki olisi kuitenkin ansainnut kisapaikan.

Kyllä on Utilta ihan oikee ratkasu ottaa vähän huilia. Mies on kisannut monta vuotta putkeen ja varmaan on kuuppa ja kroppa alkaa oleen aika puhki. Ja niinku mies sano että aikoo reenata hullun lailla tästäkin eteenpäin. Niin uskon että tullaan näkemään viellä isompi, kireempi ja kovempi Utti tulevaisuudessa! Tsemppiä Utille!

pakkohan tuossa on jotain henkilökohtaista tms. olla "kulisseissa", josta suuri yleisö ei tiedä. Järkisyillä tuota ei oikein voi perustella (vrt. muut valitut) ja Hulkkikin jotenkin kumman helposti sulatti päätöksen. Eli tietää syyn miksei tullut valituksi, joten ei edes purnaa, mutta ei voi syytäkään julkisuuteen sanoa. Passaisi hyvin kuvioon tuo jonkun ehdottama KP:n vaimon "sohaisu" :D

Etureiskat galtsun kuvissa etureidet about ihan samanlaiset, kun taas takareidet ovat selvästi kehittyneet, 2008 Ulkki oli kireämpi, mutta pienempi. 2012 ja nyt kevään kunnoissa ei ole silmin nähden juuri eroa, mikä ei tietenkään yllätä.
Kun katsotaan vaikka tätä kuvaa, niin jos voidaan takareiden roikkumisesta puhua - niin ainakin jalkaan on takareisi kasvanut.

TLP_4435.webp

_D8N5284.webp

Joten jos takareittä pidetään osana jalkaa, niin voidaan sanoa, että jalat ovat jopa kasvaneet!

Ei ole sama. Ajalla 9,75 pääsee mm finaaliin ja jopa voittoon. Suomen kauden paras oli 10,54. Missä kisoissa sillä pärjäisi?

Paras aika oli 10,44 ja edellisenä vuonna 10,26. Ja jälkimmäisellä EM-finaaliin. Nenä kiinni.

Et nyt ymmärtänyt pointtiani tai en ilmaissut itseäni tarpeeksi hyvin.
Suomen satasen ajoilla ei nyt ollut tämän asian kanssa mitään tekemistä. Ajatukseni oli siis se ,että Boltin 9,58 vastaa "yhtälössäni" Utin parasta kuntoa (onko se nyt sitten esim. PM-voiton aikoihin?) ja Boltin 9,75 vastaa Utin kuntoa nyt Fitness Classicissa.
Kummallakin ajalla ja kummallakin kunnolla on edelleen hyvät menestymis mahdollisuudet, vaikka ne eivät ole niin hyviä kuin parhaimmillaan ollut. No ok, esimerkkiaikani olisi voinut olla vaikka 9,90. Eli, en tiedä onko näin ollut, mutta se, että henkilö on ollut joskus paremmassa kunnossa ei saa olla perusteena kisapaikan eväämiselle, jos nykyiselläkin kunnolla on selkeästi menestymis mahdollisuudet.

Back
Ylös Bottom