CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

olisitko Hulkki osallistunut CBB -junnuihin jos sinun aikana tähän olisi ollut mahdollisuus.
Mielenkiintoinen kyssäri. Olisin melko varmasti osallistunut, sillä harkitsin vuonna 2003 tosissani kehonrakennuksen nuorten SM-kisoihin menoa mutta lihaa ei niihin karkeloihin ollut yksinkertaisesti tarpeeksi.

Nykysääntöjenhän mukaan junnusarjassa saa kilpailla sen vuoden loppuun saakka, jona täyttää 21 vuotta. Meikäläisellä tuo vuosi olisi ollut 2004, jolloin kondis oli kesällä tällainen:

Painoa kuvissa oli 97 kg, eli tuosta olisi pitänyt CBB-junnujen pituus/painorajoihin ottaa 9 kg pois. Eihän noilla lihoilla olisi päästy junnuklassikissa sen kummemmin riehumaan, mutta olisin kyllä kehdannut ekan kerran lavalle astua jos olisi erikseen klassikkisarja ollut junnuille olemassa. Junnukehonrakennukseen ei kuitenkaan ollut mitään asiaa.

Mun mielestä hulkin leveä selkä edestä on ainut pose joka ei näytä silmääni hyvältä.
Puhutko nyt noista edellisellä sivulla olleista vuoden 2004 kuvista, joissa olin 21-vuotias? Vaiko tämän vuoden kuvista:

utti_13-1-2007e.jpg

Siis jotenkin tossa posessa ois mun mielestä jotain hiottavaa, ehkä käsien asennossa ja jalkojen. Tai sitten vain olen noob.
Jalat kannattaa pitää lähempänä toisiaan, tuo harallaan oleva asento sopii enemmän tuplat edestä -poseen. Ja tietysti pitäisi kasvattaa ne etureidet, olkapäät ja kädet, jotka tuossa posessa ovat aika merkittävässä osassa.

tuossa posessa pitää olla aika tolkuttomasti lihaa jotta se näyttäisi oikeasti hyvältä. eipä tule yhtäkkiä mieleen yhtään ns normaali tallaajaa jolla tuo pose olisi oikeasti siisti, niin paljon lihasta se vaatii IMO
Joo neutraali on kingi11! .

:S vissiin vituttaa ku 1/100 on mun kanssa samaa mieltä :D

pitää vissiin taas selventää ettei tuo hulkin pose todellakaan ole huonon näkoinen. sitä en tarkoittanut.

Tuli tuossa mieleen, että sopisko voimapyörä tohon ''foam rolligiin''?
Laitapa joku kuva selventämään minkälaista kappaletta oikein tarkoitat, ei nimittäin ihan heti tule mieleen kuinka helvetissä esim. tuollaisella saisi mitään lihasta rullattua:

145DWl.jpg

utti_sivureisirullaus2.webp

Ei mulla kyllä kuvaa ole, mutta kokeilin esim. reisiä veivata käsillä tuolla, nii kipiätä jo teki...eli kaikesta päätellen tuo ei sovi?

Ei mulla kyllä kuvaa ole, mutta kokeilin esim. reisiä veivata käsillä tuolla, nii kipiätä jo teki...eli kaikesta päätellen tuo ei sovi?
Miten vitussa pysyt tuon päällä tasapainossa? Lisäksi tuolla on mahdotonta rullata lihasta pituussuunnassa koko leveydeltään yhdellä kertaa, tuolla pyörällä onnistuu vain lihaksen "viiltäminen". En siis oikeasti ymmärrä mitä helvettiä yrität tuolla tehdä?

Esim. tuolta voi katsoa, mistä foam rollingissa on kyse:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=475832

Joo mää luin ton sivun, pääsin sun blogin kautta tuonne...
mutta mutta, eli otetaampa reidet, menee istumaan vaikka sängylle ja käsillä veivais reittä pitkin tuolla pyörällä eessun taassun ja painais samalla niin paljon kun vaan ikinä suinkin pystyy... elikkä et mee mitään putkea vasten, vaan sillä pyörällä veivaat esim tässä tapauksessa niitä reisiä

mutta mutta, eli otetaampa reidet, menee istumaan vaikka sängylle ja käsillä veivais reittä pitkin tuolla pyörällä eessun taassun ja painais samalla niin paljon kun vaan ikinä suinkin pystyy... elikkä et mee mitään putkea vasten, vaan sillä pyörällä veivaat esim tässä tapauksessa niitä reisiä
Eihän tuollaisella itsehieronnalla mitään saa aikaan. Yksi olennainen pointti foam rollingissa on se, että kehonpaino putken päällä lihakseen kohdistuu niin kova paine/jännitys, että lihas joutuu rentouttamaan itsensä suojellakseen itseään loukkaantumiselta (tämä selitettiin tuossa lukemassasi artikkelissa). Tämän ansiosta lihaksia ja lihaskalvoja saadaan tehokkaasti käsiteltyä itsekin, toisin kuin esim. tuollaisella kuvailemallasi itsehieronnalla (jossa siis lihaksia on hankala kunnolla rentouttaa). Jos käytät tuollaista voimapyörää lihaksen hierontaan, painautuu se leveyssuunnassa lihakseen etkä siis saa lihasta käsiteltyä koko sen leveydeltä yhdellä pituussuuntaisella vedolla. Tämä kaiken järjen mukaan murjoo itse lihasta hieman paremmin kuin esim. foam rolling, mutta lihaskalvoja ei varmaankaan saada yhtä hyvin käsiteltyä.

Eihän tuollaisella itsehieronnalla mitään saa aikaan. Yksi olennainen pointti foam rollingissa on se, että kehonpaino putken päällä lihakseen kohdistuu niin kova paine/jännitys, että lihas joutuu rentouttamaan itsensä suojellakseen itseään loukkaantumiselta. Tämän ansiosta lihaksia ja lihaskalvoja saadaan tehokkaasti käsiteltyä itsekin, toisin kuin esim. tuollaisella kuvailemallasi itsehieronnalla (jossa siis lihaksia on hankala kunnolla rentouttaa).

Ok, pitää käydä hakee sitä putkea, ku ei jostain kumman syystä koskaan hierojalle pääse, vaikkakaan tuo ei oo yhtä tehokasta ku se hieronta

''Vaikka urheiluhieroja saakin varmasti parhaiten runnottua lihaskalvot auki, on olemassa myös yllättävän yksinkertaisia tapoja tehdä sama asia itse. Yksi näistä on ns. "foam rolling", eli käytännössä millä tahansa sopivan kokoisella putkella suoritettava rullaus.''

Niin no, en oo kokeillu oikeanoppista...

Käytitkö yhtä paljo lisäravinteita ennen fastin sopparia kuin nyt, ja jos käytit, mikä oli budjetti? Kiinnostaa nämä, sillä sulla menee kuitenkin kaikkee näköjään paljo ja opiskelijan budjetti ei kuitenkaan kummonen oo. Melko :david:-kyssäreitä, mutta alko mietityttää.

Back
Ylös Bottom